Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-05-09, 08:47   #91
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 1 398
Sharp$: 607
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Kallblodsloppet är ju extra hopplöst för en sådan som mig. Eftersom jag har dålig koll på dem.
Skall man följa kollektivet och strecka 2 Hallsta Lotus, 4 Faksen J:r och 10 Månprinsen? Hallsta tog ledningen i Säinijokki och "dog" redan när det var 500 m kvar. Faksen såg ut att vara sjösjuk i samma lopp. Men var riktigt bra på Bollnäs senast. Sveriges bästa kallblod Månprinsen har kanske landets sämsta kusk och bakspår på kort distans.
Loppet känns för mig svajigt som ett 2-årslopp för ston med lärlingar i sulkyn.
Ni som kan. Vad ska vi okunniga göra?
Jag kommer iaf ta ställning och spika Hallsta Lotus.
Med tanke på bakspår på Månprinsen och hur kusken brukar köra så tror jag helt enkelt att det blir som vanligt en alldeles för sen attack med Månprinsen.
Hallsta Lotus håller undan helt enkelt är min analys av loppet. Inbördes möte på distansen är väl 2-0 till Hallsta mot Månprinsen (rätta mig gärna om jag kommer ihåg fel där)

Senast redigerad av Tamuli den 2014-05-09 klockan 08:49.
Tamuli är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-09, 08:55   #92
robust
Guest
 
Inlägg: n/a
Sharp$:
Standard

Glöm inte bort Beeboob Laday i sista om ni ska gardera. Den hästen blir ju bara bättre och bättre hela tiden.
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-09, 09:04   #93
 
Reg.datum: apr 2014
Inlägg: 28
Sharp$: 183
Standard

håller med Beebooob har bra tider och kan nog ställa till det...... ett lås vore väll på sin plats. Vad säger du om Beer summit i 6:e......
JerryB är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-09, 09:10   #94
robust
Guest
 
Inlägg: n/a
Sharp$:
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av JerryB Visa inlägg
håller med Beebooob har bra tider och kan nog ställa till det...... ett lås vore väll på sin plats. Vad säger du om Beer summit i 6:e......
Beer Summit kan vara en bra spik. Det aviseras skoryck för första gången och siktet har varit det här loppet. 200.000kr i första pris är ju bra pengar.

I sista ska man nog ta med även Paying Guest och Amiral d´Inverne.

Senast redigerad av robust den 2014-05-09 klockan 09:13.
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-09, 09:11   #95
 
Majors avatar
 
Reg.datum: apr 2014
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 605
Sharp$: 437
Standard

Väder & Vind Umeå


Lördagen bjuder inte på bra väder, moln och +8C med 2m/s i vindstyrka
mellan 12-18.
Major är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-09, 09:19   #96
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 405
Sharp$: 970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Kallblodsloppet är ju extra hopplöst för en sådan som mig. Eftersom jag har dålig koll på dem.
Skall man följa kollektivet och strecka 2 Hallsta Lotus, 4 Faksen J:r och 10 Månprinsen? Hallsta tog ledningen i Säinijokki och "dog" redan när det var 500 m kvar. Faksen såg ut att vara sjösjuk i samma lopp. Men var riktigt bra på Bollnäs senast. Sveriges bästa kallblod Månprinsen har kanske landets sämsta kusk och bakspår på kort distans.
Loppet känns för mig svajigt som ett 2-årslopp för ston med lärlingar i sulkyn.
Ni som kan. Vad ska vi okunniga göra?
Strecka 2-4-10 och bläddra vidare
Dodo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-09, 09:21   #97
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 540
Sharp$: 2301
Standard

Hur kan Guldbjörken hålla så extremt låg klass.. 200k i första pris och ändå får vi inte dit bättre hästar? kör Gulddivisionen varannan vecka ist, högsta klassen har inte hästar nog att tävla varje vecka! Det är ju för fasen maj nu!
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-09, 09:23   #98
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av alle Visa inlägg
Hur kan Guldbjörken hålla så extremt låg klass.. 200k i första pris och ändå får vi inte dit bättre hästar? kör Gulddivisionen varannan vecka ist, högsta klassen har inte hästar nog att tävla varje vecka! Det är ju för fasen maj nu!
Inget konstigt med tanke på var det körs samt konkurrens av Finlandia Ajo samt Copenhagen Cup i helgen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
alle (+1)
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-09, 09:28   #99
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 540
Sharp$: 2301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Inget konstigt med tanke på var det körs samt konkurrens av Finlandia Ajo samt Copenhagen Cup i helgen.
Du har en poäng.. absolut! MEN då kan man kanske hoppa över guld denna helgen då de finns så många andra stora lopp! finns ingen andledning att gödlsa ut prispengar när det inte finns hästar nog!

Kanske göra om guldbjörken till ett fint unghästlopp? eller ett lopp inför harpers?

Senast redigerad av alle den 2014-05-09 klockan 09:29.
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-09, 09:41   #100
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av alle Visa inlägg
Du har en poäng.. absolut! MEN då kan man kanske hoppa över guld denna helgen då de finns så många andra stora lopp! finns ingen andledning att gödlsa ut prispengar när det inte finns hästar nog!

Kanske göra om guldbjörken till ett fint unghästlopp? eller ett lopp inför harpers?

Nja. Umeås omgång är försök 7 i Meeting 3 (Final Gävle 17 maj).
Dom ska väl få sin chans där uppe med.. Loppet är ju omgjort ffg sedan 1994 till ett sprinterlopp. Var ju ingen succé direkt men men men

Jag kommer inte klaga, låt Umeå ha sin stordag. Jag njuter av Finlandia Ajo och Copenhagen Cup i helgen ist. Alla nöjda


Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-09, 09:49   #101
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av alle Visa inlägg
Du har en poäng.. absolut! MEN då kan man kanske hoppa över guld denna helgen då de finns så många andra stora lopp! finns ingen andledning att gödlsa ut prispengar när det inte finns hästar nog!

Kanske göra om guldbjörken till ett fint unghästlopp? eller ett lopp inför harpers?
Man körde ju Örebro Intl förra veckan som genrep inför Harpers, så ett till sådant lopp behövs nog inte.

Jag tycker det är upp till tränarna att fundera lite på matchningen av sina bättre hästar. Är man inte etta eller tvåa i Köpenhamn och Finland så får man mindre pengar med sig än vad en seger i Umeå ger. Förra veckan var dessutom ett helt gäng nere i Italien och lyckades inget vidare. Kan man resa dit för att bli utan pengar kan man kanske resa till Umeå och ha chans på fina pengar.

Samtidigt finns det ju en del hästar som behöver visa resultat inför Elitloppet. Även om det inte ligger någon garanterad plats i potten är jag övertygad om att t.ex. Kadett C.D. hade haft större chans att komma till Elitloppet via seger i Umeå istället för en fjärdeplats i Örebro.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-09, 10:09   #102
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8280

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Streckvärda enligt Unibet:

__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
solum (+5)

Senast redigerad av putte64 den 2014-05-09 klockan 10:13.
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-09, 10:30   #103
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 504
Sharp$: 3518
Standard

hej ni behöver inte tänka o fundera mycket det kommer o bli jackpot och jackpot nästa vecka också o sen elit loppet typisk varje år
jeanpier007 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-09, 10:43   #104
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 2 898
Sharp$: 3840
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jeanpier007 Visa inlägg
hej ni behöver inte tänka o fundera mycket det kommer o bli jackpot och jackpot nästa vecka också o sen elit loppet typisk varje år
vilket är din jackpots rad?
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-05-09, 11:09   #105
 
mijo14s avatar
 
Reg.datum: maj 2012
Ort: Ystad
Inlägg: 1 373
Sharp$: 1806
Standard

Här kommer allas vår ödmjuke "Laxdasen" att bjuda på möjliga och omöjliga vinnare. Ni kan även följa honom på Twitter.

Denna veckas V75 ser intressant ut och det kommer bli stor dominans av Jorma Kontio. Nu är det torsdag och på fredag laddar Jorma upp inför V75 genom att leka hem lopp 4 på Solvalla med kanonen COLDTOWN!
V75-1: OCTOPUS har nyligen gjort årsdebut och här kommer han släppas till ledning för att sedan defilera hem loppet. Motbud saknas. Spik nr 1!
V75-2: Denna avdelning är lite lurig då många betrodda fått dåliga lägen. Min förstahäst blir UP TO BELLE. Jorma sitter tidigt i spets och jag tror han får ut lite extra av denna häst. Formen är bra och ett roligt segerbud. VÄSTERBO FANTAST är nog bäst men läget är inte bra. Däremot passar nog distansen och kanske söker han tidigt dödens fr att komma in i matchen. VENKATESH är en häst jag inte alls gillar. Ser oftast stressad och tråkig ut och klart överskattad enligt mig. Det finns några andra som är hyggliga men jag låser på två hästar här.
V75-3: Guldloppet tycker jag är öppet. ROCKY W är klart bästa hästen och jag tror han blir riktigt bra i år. Läget är dock något lurigt även om han är ganska snabb ut. Jag har hittat en mycket intressant skräll i form av DAVID SISU. skulle han komma ner i slagläge och att tempot blir högs så kommer han avsluta rykande. Jag tar många hästar på systemet.
V75-4: Fint nordislopp där jag låser på tre hästar. Pga distansen tror jag MÅNPRINSEN ej är klar. Jag tror mest på FAKSEN JR . Jag hoppas han prickat in formen och jag tror han blir farlig. HALLSTA LOTUS är ju en kanonhäst fortf och visst han även han vinna. Jag hoppas på stallkörning där FAKSEN JR står som segrare.
V75-5: REGENT ZET är klar förstahäst för mig då jag tycker kapaciteten är högst. Däremot tror jag det kan hända saker här med startsnabba DIGITAL PHOTO . Det kan öppna upp loppet och här går jag för skräll. BARTENDER IN är en bra häst men jag tror INTE han vinner. Roligt skrällbud är KÄLLE TRUCK. Jag streckar även några till.
V75-6: Ytterligare ett ganska öppet lopp där jag tror mest på BEER SUMMIT och MOUSSE. Många har dåliga lägen och jag tror de kör passivt. Jag tar fem hästar på systemet.
V75-7: Här kommer dagens bästa ide och denne blir även spik på mitt system. Det är återigen Jorma som kör SATISFIED LA MARC.Han kommer väckas upp rejält av Jorma och denne glänsare kommer avsluta i hiskelig fart på den långa distansen. TIME MACHINE tror jag får svårt över dagens länga distans och om man garderar så förordar jag QUALITY QUESTIONED.
Systemet ser ut enligt följande:
6 OCTOPUS (10,4)
2,11(1,8)
6,1,11,5,7,9,4,2(8)
4,2,10(4,2)
6,9,5,3,1,2,4,7(12,8)
3,4,10,11,1(9,6)
9 SATISFIED LA MARC (2,6)
1920 rader.
SJÖA LUGNT!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
MatsE (+2)

Senast redigerad av mijo14 den 2014-05-09 klockan 11:10.
mijo14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td