Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-07-28, 12:45   #46
 
hugothebosss avatar
 
Reg.datum: maj 2014
Ort: Malmö
Inlägg: 1 283
Sharp$: 667
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Trinity Visa inlägg
1: 2,8
2: 1,3,4,5
3: 1,5
4: 4
5: 15
6: 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10
7: 1,12

Får se hur jag gör, Är inne på att det är spik på andrahandsfavoriten i avdelning:2.
Hoppas då att det blir spets och ledning runt om för Jarl Of Solnäs.

I sista avdelningen tror jag att Alfas Da Vinci segrar, Han bara krossar de andra på styrka.

Och så i Hugo Åbergs, Gissar jag att Magic Tonight sitter tredje utvändigt och spurtar ner de andra över upploppet.

Så lär bli ändring på systemet ovan men lär helgardera Hugo Åbergs..
Efter mkt letande och funderande för att fälla favoriter, så är jag nu helt säker på att spika 5 Jarl av Solnäs, tror på spets och slut. Big Bill Bac borde behöva några fler lopp i kroppen, dessutom har han inte vunnit ihjäl sig på V75! Egentligen borde man dessutom våga spika Magic Tonight, men är rädd för att Ludde kommer att köra (flyga) över Örjan i starten och bara mosa resten i känd Ludde-stil
__________________
Även en blind höna...går in i väggen!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+2)
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-28, 12:46   #47
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 395
Sharp$: 1352
Standard

...

Senast redigerad av monimaker1 den 2014-07-28 klockan 12:48.
monimaker1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-28, 12:47   #48
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 395
Sharp$: 1352
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hugotheboss Visa inlägg
Att Ludde skulle spetsa från springspår i morgon i dubbelklassloppet är väl inte så troligt med tanke på att han galopperat varenda gång han haft liknande läge med den hästen. Jag tror personligen att Uhrberg sitter i spets från bricka 2, dessutom har han vunnit de två ggr han kört den, båda voltstart.
Ja det är möjligt att det blir så men mitt scenario är iaf att Ludde sitter i ledning efter 500 meter och drar fram PU på en snabb tid.
monimaker1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-28, 17:40   #49
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 198
Sharp$: 57243
Standard

Åbergskvällen är utan konkurrens den roligaste vardagskvällen på året vad gäller trav och det är som vanligt fantastiska lopp från början till slut. Lite trist att alla de fina ramloppen kommer lite i skymundan, men de flesta är så oerhört fokuserade på V75 spelet att dom knappt vet vad som startar i de andra loppen. Info till ramloppen (intervjuer och expertanalyse)r saknas nästan också helt).
Det ska bli varmt även i morgon och till skillnad från i fjor när Åbergskvällen regnade bort och banan var rätt kass lär det bli perfekt bana i år där spetshästarna kommer att bli väldigt svåra att fånga in. Jag skulle aldrig spikat eller ens tagit en häst med bakspår som a häst denna kväll om väderprognoserna står sig. Har väl sett nästan 20 Åbergskvällar så vet hur det brukar bli.
Har läst på loppen sedan i onsdags kväll och även lagt tid på ramloppen i lopparkiv och annat men koncentrerar den viktigaste infon till V75 loppen då de flesta här på forumet ska lägga sina spelpengar där.

Ett väldigt långt inlägg så jag gör som betaltjänsterna (trots att mitt material är gratis) och sammanfattar så här
Mest spelvärda spiken: Coolwater In avd 3 (22 procent)
Tänkbara Chansspikar: Main Offender avd 5 (14 procent) och Tumble Dust avd 4 (10 procent)
Streckvärda skrällar: Spark Rick avd 2 (4 procent) , Occione Jet avd 6 (4 procent) och alla under 10 procent i avd 7.
Mest överstreckade (för mycket spelade i förhållande till vinstchans) : Spartan Kronos avd 3 (48 procent), Corky avd 4 (68 procent) och Valnes Chilly avd 5 (28 procent)
Det är baserat på den insatsprocent dom har när jag skriver detta inlägg. Det är ganska lite spelat så det kan ändras radikalt i morgon på att det kommer info som motiverar mer eller mindre streck (balansändringar och dyl) men också info om inte motiverar det (typ att Raffe i TV4 eller spelexperten i atg live skriker om en häst utan att det finns något direkt nytt).

V75-1:

Kaffir Face favorit och den har spetsläge. Utrustningsmässigt ska den nu utrustas med rycktussar vilket är intressant. Men det är en häst som presterar ojämnt och är nog också viss galopprisk vid full laddning så det är ingen man ska spika om man vill vara säker på att överleva. Men har den en bra dag och utrustningsändringen ger effekt , så är det bra chans till spets och slut.
Politiken är en kanonhäst. Ska tävla barfota runt om nu. Mina anteckningar säger att den gått med skor i alla de fyra senaste starterna i Danmark.
Flemmings Obi Wan verkar vara på väg mot formen igen men var hamnar den ?
Open är en bra häst som hade punktering näst senast och senast svarade väl inte kusken för någon vidare styrning. Bakspår normalt jätteminus denna kväll. Vill nog till att dom kör i 07 tempo för att den ska komma in i matchen.
Prawns ska om jag läste rätt övernatta på Jägersro. Den brukar inte göra så. Läget ?

V75-2
Ett ruggigt bra lopp för att vara 50 tkr i förstapris.
Har lite dålig koll på Reve D Amour, men har noterat i anteckningarna att den inte startat på en månad och matchas mot ett lopp på Åby inom kort. Ska inte vara startsnabb vilket kan ställa till det med positionerna från spår 1.
Royal Trophy svarade för kvällens prestation senast i ett V86 lopp på orten (Tingsryd). Värre emot nu trots att förstapriset är lägre men man kan ändå inte glömma vilket jäkla lopp den gjorde i Tingsryd. Gick då barfota fram och ska gå så även i morgon enligt intervjuerna.

Ola Samuelssons megastjärna Bil Bill Bac har nu ett lopp i kroppen efter vila och kastration. Såg strålande ut senast i lunchloppet i Halmstad och har den gått framåt med det är det ett spikpalternativ. Speciellt då det kan bli spets.
Utmanar om spets gör väl främst Jarl Af Solnäs. Räckte inte riktigt i sprintermästaren men lättare emot nu. Jag har dock noterat att den inte startat på 3 veckor och att den med segern näst senast i Halmstad är klar för en V75 final som går snart. Där är det helt andra pengar att köra om mot i morgon och frågan är om den håller i spets över full distans (kort i de två senaste) om det blir stenhårt tempo. Untersteiner säger i alla fall i de tidiga intervjuerna att han kommer göra allt för att komma till spets och köra där.
Spark Rick är det gigantiskt spelvärde på. Den var jättefavorit senast i ett V75 försök i Tingsryd efter några grymma insatser. Tränaren säger dock att den fått vila inför Tingsrydsloppet och inte vässats inför det loppet (varför sa han inte det till spelarna innan Tingsrydsstarten där den var megafavorit på V86 ?). Ska vara mycket bättre i morgon. 4 procent av insatserna just nu.
Flemmings Codebreaker är rätt bra men han snackar om att den måste gå med skor i morgon (minus) i en av de tidiga intervjuerna.
Ludde ställer i ordning extra till denna kväll och intressant infoi en intervju om att Nochebuena Face ska tävla barfota för första gången. Läget ett minus.
På tal om skoryck så är det kanske Veijos sådana som är mest intressanta sedan Svanstedt drog till USA. Nästan alltid en ruggig förbättring när Veijo plockar av skorna på sina hästar precis som det var för Svanstedt. Dom är hästkarlar av stora mått och vet säkert bättre än de flesta tränare när det är dags att rycka skor. Nu ska han rycka skorna på Comeonhill och säger att det är ett stort plus, men det är sannerligen inget plus med spår 11 denna kväll. Är inte Comeonhill också en rusartyp som vore gynnad av spets ?

V75-3

Ett grymt fint lopp med hela 550 000 kr i förstapris.
Här finns ett mycket spelvärt spikalternativ i form av nr 1 Coolwater In men jag gissar att betaltjänsterna kommer hissa den också i morgon. Har fått två snälla resor på Bjerke näst senast och senast på Axevalla. Tränare TM har hästar som går som tåget och han är en mästare på att ställa i ordning till rätt lopp och loppet i morgon lär vara det loppet han siktat på länge. Hästen ska ffg lättas rejält i balansen i morgon, köras av Björn Goop och kollar man i lopparkivet är det grymt startsnabb de gånger den laddats för spets. Det är således många plusfaktorer och jag har allvarliga planer på att spika den i alla fall när Spartan Kronos ser ut att bli gigantisk favorit. Ett ytterligare plus är att kanske främsta spetshotet MT James strukits idag.
Safra LB kan vara en utmanare om man har fel om nr 1 tror jag. Gick med skor senast i Frankrike då treåringar där inte får tävla barfota men nu aviseras skoryck runt om som den gått innan. Distansen troligen ett plus.
Saphire BI har lyft sig barfota runt om i de två senaste. Samma i morgon och var ruggigt bra senast på Axevalla från bakspår.
Spartan Kronos megafavorit men där finns inget direkt vad gäller viktig info i nuläget.
Jag höjde på ögonbrynen när jag läste en intervju med M Nieminen ang Winters Iceman. Det är ju en Love You avkomma och dessa brukar lyfta sig väldigt mycket när man rycker skorna och det ska man göra i morgon på den. Pass upp ! Var riktigt bra senast på Solvalla med skor på alla hovarna. Nerstruken ett spår.
Ludde sa inför senast på Axevalla att Buy More Time D Am är Europas bästa treåring. Stämmer det så är den väl stenklar i morgon. Ludde säger att Axevallas banunderlag var en total katastof hela stopchampionatshelgen och hästen fungerade inte alls på det usla underlaget enligt honom. Intressant i morgon att den ska lättas rejält i balansen från tunga järnskor till lätta aluminiumskor.
Intressant info också från Lars I Nilsson stallet. From Dusk to Down såg kanonfin ut senast och ska i morgon ffg någonsin tävla barfota runt om. Dom verkar tro att den extra växeln ska kunna räcka till seger trots bakspår. Möter ju helt annat motstånd mot normalt i morgon så min känsla är att skorycket måste ge en gigantisk effekt plus att det måste bli rejäl körning för att den ska kunna vinna från spår 10 under Åbergskvällen.

V75-4

Här blir Corky gigantisk favorit. Omgången största. Just nu har den ofattbara 70 procent av insatserna. Då spikar i alla fall inte jag den då insatsfördelningen bygger på att hästen ska vara lika grym som den var elitloppssöndagen och det finns det inga garantier för. Har läst att den ett tag stod i samma stall som Redéns sjuka hästar. Därför den inte startat på nästan två månader ? Den imponerade inte lika mycket heller i senaste starten som den gjorde elitloppssöndagen. Och tittar man tillbaka till starten innan elitloppsöndagen så utklassade ju Tano Bork (se nedan) den. Då hade den en lång resa bakom sig så det är kanske inget i sig att fästa för stor vikt vid. Men som så gigantiskt stor favorit känns det givet att spela på att den inte är lika bra som i slutet av maj. Om den är det vinner den.
Mest intressant måste Tumble Dust vara. Som tränaren säger har den under ett helt år som bäst haft spår 7. Nu är det innerspår och hästen är väldigt snabb ut. Den var ju helt grym både i sprintermästarförsöket från spår 8 men framförallt i finalen från spår 10 där den trots en rejäl startgalopp ett tag såg ut att kunna utmana megastjärnan Happy Days. Björn Goop kör igen. Med tanke på alla spetsvinnare det troligen blir i morgon kan den som verkligen vågar tom chansspika den på det enorma spelvärdet. Man ska ladda allt för spets och köra där. Barfota runt om.
Tano Bork är kanske Danmarks bästa fyraåring och det finns väldigt intressant info på den. Den har tävlat barfota en gång och det var i Danska kriteriet i fjor men då var den sjuk. Nu pratar Lindhardt om att köra barfota för andra gången och jag minns redan från min tid på Jägersro för mer än 10 år sedan att när den tränaren kom till Jägersro så brukade det vara iordningställt. Han är dock ingen toppkusk. Den ska ha fått två i det närmaste preparélopp efter ett den var så grym när den slog Corky bl a under copenhagen cup dagen. Distansen i morgon? Min känsla är att det är en nackdel.

Fjärde hästen som kan vinna är såklart Jägersros nya megastjärna Happy Days som vann sprintermästaren. Tumble Dust har som jag skrev inte haft ett sådant här läge på evigheter men undrar verkligen om den tar sig förbi den. Sen är det ju också så att det snart vankas derbykval och något säger mig att Lönnborg inte vässat sin häst lika mycket som inför sprintermästaren i morgon utan att den fått de lite lugnare och att den kommer ställas iordning till max igen först till derbykvalen.
Övriga bör vara chanslösa pga lägena men man bör nämna att Ludde aviserar barfota runt om för andra gången på Dream With Me NL. Det var mycket surr om det skorycket inför finalen av sprintermästaren men det slutade med galopp precis som för flera andra hästar i det loppet.

V75-5

Ston och dom brukar ha extra svårt att gå i spåren. Det känns nästan som att man direkt kan ta bort dom med tillägg för det är ett jätteminus i morgon. Här finns det ännu ett mycket kul spikalternativ i Main Offender. Valnes Chilly känns som en konstig favorit. Senast vann den diamantstoförsök men det var mot Norrlandshästar i Skellefteå efter att ha fått loppet kört i halsen dessutom. Hästarna här nere håller helt annan klass än hästarna i Norra Norrland.
Main Offender är som sagt ett spikalternativ. Den har fått perfekt läge och är spetsfavorit och när nu spetshotet Alexandra Am har slitna hovar och ska gå med skor tror man knappast att Untersteiner bråkar med Ludde. Main Offender mötte näst senast bla stochampionatsvinnaren Neona Princess och senast en för dagen grym Perfect Cash i stochampionatet consolation. Finns ju inga hästar här som håller i närheten av sådan klass. En ytterligare intressant sak är att Main Offender gått i spets två gånger och vunnit båda gångerna. Abret är att det också blivit många galopper så man kanske inte ska säga att hon är helt stabil på att hon gått felfritt i de tre senaste loppen. Ludde säger förresten att detta är stallets bästa chans på hela kvällen. Åtminstone inom V75. Han har ju mycket intressanta tvååringar i ramloppen efter V7an.
Det är inte bara Alexanda Am som ska gå med skor nu enligt tidiga infon. Även Guiness Rose, Valkyria RÖK och Top Model pratar dom om att sätta på skorna på nu.
Slutligen kanske värt att nämna att Reijo L Gameplayer ska övernatta borta ffg.

V75-6

Kvällens huvudlopp och som vanligt ett helt grymt lopp. Dessutom ganska öppet. I fjor var Sebastian K gigantisk favorit men det regnade ju kraftigt då och Sebastian trivdes inte alls på det usla banunderlaget den kvällen.
Det är som sagt ett svårt lopp att räkna på. Tar Truculent spets och körs där ? Det aviseras offensivt upplägg med Un Mec D Herpiere. Är den så bra som en del säger så kanske det inte är så kul att få den i dödens i så fall ? Hade spikat Magic Tonight från bra spår men nu är uppgiften hopplös om det inte blir väldigt tuff körning. Orecchietti barfota runt om för andra gången i livet och det är mycket intressant, men det är å andra sidan den som ser ut att bli klar favorit. Mest spelvärd i nuläget måste väl ändå Occione Jet från perfekt läge vara. Den är ju helt bortglömd på strecken. Den har två felfria lopp nu och ska tävla barfota runt om till skillnad från i de två senaste loppen. Hästen var ju favorit så sent som i augusti i fjor i jubileumspokalen mot hästar som Panne D M och Brad De Veluwe och den gjorde ju en del enorma lopp under 2012/13. Har Stig H fått den i sådan författning igen så duger den även i detta lopp alla dagar och han hade väl inte kommit till Åbergs om han inte känt att hästen nu är riktigt på gång igen. Skulle den visa vad den visade i fjor och förrfjor så kommer aldrig spelvärdet på den att bli ens i närheten så högt som i morgon.
Mosaique Face ska eventuellt tävla med skor i morgon. I så fall minus. Matchas mot jubileumspokalen.

V75-7

Spelmässigt är detta ett av de märkligaste loppen som körs på hela året. År efter år efter år så finns det på förhand rätt bra vinnare men ändå är det gigantiska jätteskrällar som sätter dit nosen först. Det kan inte finnas något lopp i världen som körs varje år där medeloddset på vinnarna är i närheten så högt som just i detta lopp. Rekordet var väl 2012 när Victoria Fame vann till 169 ggr pengarna, men även ifjor var det en 1 procentare som vann och så ser det med några få undantag ut varje år. Baserat på det bör man genast titta på hästarna som har mindre än 10 procent av insatserna och ställa sig frågan vilken av dom som kan tänkas skrälla i år.
Oliver Kronos gjorde en strålande debut senast i ny regi, men med tanke på hur den såg ut i aktionen hos Flemming är det väl ingen man är så sugen på att spika som storfavorit. Den ska dessutom gå med skor bak denna gång.
Riff Kronos är en fantastiskt fin häst och 300 tkr i förstapris närmast en garanti för att Veijo ställt i ordning den.
Det är väl dom två som spontant sticker ut inte minst på lägena, men har sett detta långlopp lite för många gånger nu för att inte ta med alla lågprocentare som har minsta chans. Kanske dom chanslösa också ska med för vinnaren 2012 var verkligen totalt chanslös på förhand.

Lycka till !
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+20), Zniper (+20), hugotheboss (+10), draken (+10), doob (+50), Magnus (+20), AndyMart (+5), Oblix (+5), Madstdk (+4), AA (+20), DonDanBob (+5), fidde (+5), MikaF (+10), jazboy (+1), SuperFinnen (+10), legolasse (+5), Ardberg (+5), dempa69 (+20), bigspender (+10), Jarmop (+10), alle (+20), Sicken (+5), Torstens (+10), crossbow (+5), breaker (+10), Cleon_9 (+10), busloket (+5), heddari (+20), JonathanH87 (+10), Vladswe (+10), Major (+5), Fulsprit (+10), hcr658 (+5), Stekel (+20), V75fahlle (+5)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-28, 17:50   #50
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Tack Olle för ett mycket intressant och läsvärt inlägg! Du skulle lätt kunna starta en egen betaltjänst.

Du har rätt om högsta vinnaroddset i Malmö Stads Pris.

http://www.qhurth.com/trav/lopp/malmostads.htm
http://www.qhurth.com/trav/lopp/chart/malmo.htm

PS! Fick ledigt imorgon

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+1)

Senast redigerad av Helge den 2014-07-28 klockan 17:54.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-28, 18:08   #51
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 198
Sharp$: 57243
Standard

Av dom bilderna framgår att vinnaren funnits på startvolten 9 av 10 senaste åren och i år finns de på förhand mest troliga vinnarna där. Så brukar det inte vara.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-28, 19:17   #52
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7865
Standard

Grymt Olle. Gillas
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-28, 20:31   #53
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 171
Sharp$: 488
Standard

Mine tidelige tanker er at spike:

2 afd: Jarl of Solnäs - Chansspik pga Peters form for stalden
3 afd: Coolwater IN - Tror jeg vinner let
7 afd: Stelton - Jeppe siger det er en potentiel Elitloppshest og forventer dem kommer til at tjene massere penge i fremtiden.
Madstdk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-28, 20:33   #54
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 884
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
V75-3

Ett grymt fint lopp med hela 550 000 kr i förstapris.
Här finns ett mycket spelvärt spikalternativ i form av nr 1 Coolwater In men jag gissar att betaltjänsterna kommer hissa den också i morgon. Har fått två snälla resor på Bjerke näst senast och senast på Axevalla. Tränare TM har hästar som går som tåget och han är en mästare på att ställa i ordning till rätt lopp och loppet i morgon lär vara det loppet han siktat på länge. Hästen ska ffg lättas rejält i balansen i morgon, köras av Björn Goop och kollar man i lopparkivet är det grymt startsnabb de gånger den laddats för spets. Det är således många plusfaktorer och jag har allvarliga planer på att spika den i alla fall när Spartan Kronos ser ut att bli gigantisk favorit. Ett ytterligare plus är att kanske främsta spetshotet MT James strukits idag.
Safra LB kan vara en utmanare om man har fel om nr 1 tror jag. Gick med skor senast i Frankrike då treåringar där inte får tävla barfota men nu aviseras skoryck runt om som den gått innan. Distansen troligen ett plus.
Saphire BI har lyft sig barfota runt om i de två senaste. Samma i morgon och var ruggigt bra senast på Axevalla från bakspår.
Spartan Kronos megafavorit men där finns inget direkt vad gäller viktig info i nuläget.
Jag höjde på ögonbrynen när jag läste en intervju med M Nieminen ang Winters Iceman. Det är ju en Love You avkomma och dessa brukar lyfta sig väldigt mycket när man rycker skorna och det ska man göra i morgon på den. Pass upp ! Var riktigt bra senast på Solvalla med skor på alla hovarna. Nerstruken ett spår.
Ludde sa inför senast på Axevalla att Buy More Time D Am är Europas bästa treåring. Stämmer det så är den väl stenklar i morgon. Ludde säger att Axevallas banunderlag var en total katastof hela stopchampionatshelgen och hästen fungerade inte alls på det usla underlaget enligt honom. Intressant i morgon att den ska lättas rejält i balansen från tunga järnskor till lätta aluminiumskor.
Intressant info också från Lars I Nilsson stallet. From Dusk to Down såg kanonfin ut senast och ska i morgon ffg någonsin tävla barfota runt om. Dom verkar tro att den extra växeln ska kunna räcka till seger trots bakspår. Möter ju helt annat motstånd mot normalt i morgon så min känsla är att skorycket måste ge en gigantisk effekt plus att det måste bli rejäl körning för att den ska kunna vinna från spår 10 under Åbergskvällen.
Tränare Thomas Malmqvist har 1 seger på de 60 senaste starterna och den segern kom idag i ett 10 000 kronors lopp. Kan inte riktigt köpa ditt resonemang med att TM's hästar går som tåget om dom aldrig är först över mållinjen. 2-3 platser är inget jag söker när jag spelar V7.
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-28, 21:04   #55
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Raden klar... Såhär blir det...

1) 1 2
2) 3 4 5 6 7
3) 1
4) 1 2 3 4
5) 1 2 6 15
6) 1 6 10
7) 1 2 4 5
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-28, 21:09   #56
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 198
Sharp$: 57243
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oggeb Visa inlägg
Tränare Thomas Malmqvist har 1 seger på de 60 senaste starterna och den segern kom idag i ett 10 000 kronors lopp. Kan inte riktigt köpa ditt resonemang med att TM's hästar går som tåget om dom aldrig är först över mållinjen. 2-3 platser är inget jag söker när jag spelar V7.
Men det finns där mycket skräplopp från Danmark och från Jägersros alla breddagar. Om man tittar på hans unghästar i de stora loppen under senare år har dom väl en helt annan segerprocent. Hann vann kungapokalen, hans hästar vann inte men svarade för toppinsatser i såväl sprintermästaren som Stochampionatet. Eton attack vann svampen (400 tkr) i slutet av fjoråret.

Han var mycket dåliga hästar och det körs mycket preparé men i de stora loppen brukar det vara iordningställt och det får väl kallas ett stort lopp i morgon med över 500 tkr i förstapris.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-28, 22:32   #57
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 34
Sharp$: 40
Standard

3 säkra spikar:
Big Bill Bac
Tumble Dust
Stelton
och den fjärde
Un mec d heripre
Benga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-28, 23:28   #58
 
hugothebosss avatar
 
Reg.datum: maj 2014
Ort: Malmö
Inlägg: 1 283
Sharp$: 667
Standard

"Mosaique Face ska eventuellt tävla med skor i morgon. I så fall minus. Matchas mot jubileumspokalen."

24/5 satte Mosaique Face sitt rekord 09.5 på distansen, med skor runt om....svårt att tänka sig att Ludde skulle köra prepare i Hugo Åbergs, eller?

BG spikar sig själv i sista...inte vanligt direkt..
__________________
Även en blind höna...går in i väggen!
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-29, 00:14   #59
 
Reg.datum: sep 2013
Ort: Sthlm
Inlägg: 910
Sharp$: 6239
Standard

Ang Corky imorgon. Ni bör tänka på att Takter o Co hade ett mål med att ta den till Sverige, det var att sälja hästen. Han var alltså kraftigt iordningställd under de lopp han vann, allt för att just få honom såld. Att han i morgon kommer att prestera lika bra, inte en chans säger jag. Helt iskall som favorit. Tumble Dust runt om!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
trance_error (+1), mackpeter (+5), SuperFinnen (+5), DIF (+5)
varulv är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-29, 00:26   #60
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 779
Sharp$: 1976
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av varulv Visa inlägg
Ang Corky imorgon. Ni bör tänka på att Takter o Co hade ett mål med att ta den till Sverige, det var att sälja hästen. Han var alltså kraftigt iordningställd under de lopp han vann, allt för att just få honom såld. Att han i morgon kommer att prestera lika bra, inte en chans säger jag. Helt iskall som favorit. Tumble Dust runt om!
Goop säger ju mer eller mindre att han inte ens ska ladda med Tumble Dust i Björn kollen!

Det han säger där brukar stämma rätt bra. Men laddas han och håller upp, så kan det mycket väl vara en spik.
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td