|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#61 |
|
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8422Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Omgångens mest överstreckade häst måste vara Tresor Dinverne.
Han brukar vinna från spets, bakifrån har han marginalt större chans än 3%-iga Elit Håleryd, som han för övrigt löpte jämnt med förra V75 i Boden. Å andra sida har Elit Håleryd nog större chans än 3%
|
|
|
#62 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#63 |
|
"10 Tresor d’Inverne vann från ledningen i V75 senast och ser
fortsatt fin ut efter. Läget är som det är men med lite flyt kan han ändå vara med på målfotot. Vår bästa chans i loppet, säger Jimmy Jonsson" - och hur pålitlig är Jimmy Jonsson? "Vi kollar hovarna i veckan och kör barfota igen om allt är väl. Men vi riskerar inget då hon har en V75-final lördagen därpå, säger Reijo Liljendahl." - angående Caramella B.F. "Vi kommer i motsats till de senaste starterna att köra med ett helstängt huvudlag den här gången, berättar Krister Jakobsson." - Narold Vox
|
|
|
|
#64 |
|
Sharp$: 8422Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Uranus de Tyrole och Lucky Gold är snabbast ut, och sida vid sida går nog LG ner i rygg.
BBS Mandarino kan nog hålla ut Fredrik Laday och Narold Vox, trots att bägge kan öppna bra. Då bör BBS vara först framme vid UDT, och i vanlig stallkörningsordning så släpper Tobbe antagligen till BBS. Ledaren, rygg ledaren är bättre för stallet än ledaren och dödens. EDIT: Men det är inte 100% att det blir så, Norberg måste ladda ordentligt för de utanför är bra ut. Och jag gillar inte Norberg, måste kolla vad mesen tänker göra, kanske inte ens prövar för spets.
Cleon_9 (+5) Senast redigerad av putte64 den 2014-08-08 klockan 10:39. |
|
|
|
|
|
#65 | |
|
Citat:
Självklart är det bättre en häst med rygg ledaren än att ha dödens. Men för stallets vinstchans behöver det inte alltid vara bäst.
|
|
|
|
#66 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#67 | |
|
Nej, det är inte alltid så.
Har man en stark häst och någon bra motståndare långt ner i fältet kan man skydda spets och dödens genom att ligga i dödens och bevaka läget. Den som ligger där bak vågar inte gå fram då han garanterat blir utsvarad. Men för de här två hästarna är det garanterat så, eftersom ingen trivs i dödens. Citat:
|
|
|
|
#68 |
|
Berg i AB:
Vilka av dina övriga V75-hästar känns hetast på förhand? – Tresor d’Inverne (V75-1) känns bra och har fin form men är inte lika het när han har bakspår då han är snäppet bättre i ledningen. Fast spår tio är ändå bättre än åtta och tolv som han brukar ha så han ska ju inte behöva hamna sist i alla fall. Han går bra bakifrån också så jag tycker absolut inte att man ska räkna bort honom. Han kan mycket väl duga i ett sådant här lopp. – Däremot så vill jag pusha lite för B.B.S.Mandarino (V75-1) som vann på ett bra sätt senast och som känns fin. Han öppnar bra och det kanske finns en liten chans att han ska kunna få överta ledningen här. Skulle han få ledningen utan att det kostar alltför mycket ska han räknas. – Uranos de Tyrole (V75-1) återkommer efter ett uppehåll och ser bra ut nu men har inte riktigt form för att vinna direkt. Men hästen ser klart bättre ut nu i alla fall. Tolkar jag som stallorder till Jansson och Norberg
|
|
|
#69 |
|
Nu är man tillbaka igen efter en vecka i Turkiet. Skönt med paus från trav,datorer och mobil. Men All inclusive är inte bra för en törstig och hungrig viking. Stackars turkarna spädde ut sin bira mer och mer för varje dag
. Ägarn blev väl nästan black. Rätt kul endå med andra kulturer. Mitt långa korpsvarta skägg ses nästan som slödder,typ WT eller HA här men där sågs det mer som en statussymbol. Jag blev omsvärmad av små Turkar. Trodde fan alla var gay i det där landet första dagarna. Rätt kul kommentar fick jag från min 16 åriga dotter.- Inte trodde jag att jag skulle få kunkurrens av min farsa, det är ju jag som ska få all uppmärksamhet haha.Omgången har jag precis börjat titta på. Inte så jag viftar med flaggor och öppnar champagne direkt av upphetsning men heller inte inåtstånd. Ser nog mer spelmässigt intressant ut än sportsligt. Får nog lägga några timmar till på omgången innan jag börjar härja ordentligt på forumet. |
|
|
|
|
|
|
#70 |
|
AVD1
Öppet lopp! Caramella bf hade varit en spik från spår 2-5 men nu har man fått sämsta läget för henne. Dance photo är i sitt livsform! Trestor d inverne har vunnit 3 segrar från spets på v75 på slutet, bakspår nu drar ner möjligheterna. BBS Mandarino har sätt fin ut på slutet och Jan är i toppslag. Många om budet.. AVD2 Står normalt och väger mellan två bra hästar vi låser och går vidare... AVD3 Lika så här står och väger mellan två hästar. Sanity blir givetvis inte lätt att plocka ner från dödens men Ed You möter enklare hästar än senast vilket kan avgöra loppet. AVD4 Ganska öppet! Jag gillar Antonio Am och löser det sig är han i striden, gillar även Örjans Diego som utmanar trots läget? Bergh har en häst som normalt gör upp om segern men hästen är hopplöst osäker, Jag streckar ett par och hoppas på en överraskning. AVD5 Vidöppet men omgångens bästa drag hittar vi här och jag kör utgång på allt. Nämligen Adrigo som har floppat ett par starter på slutet men kan betydligt mycket bättre än så, har hög grundkapacitet, var sjuk senast (glöm) Står 20 meter bättre till än nr 15, Hanna säger att hästen ofta springer 1.23-1.24 tider vilket duger ganska väl i dessa gäng.. AVD6 Vi spikar ett fränt drag! Harvey tornado som har varit riktigt fin i de två senaste starterna, de dagar han är på topp klarar han gå i tredje spår en bit för att sedan gå utvändigt om ledaren och fixa det ändå. Av lopparkiven att döma har han knallform så jag spikar utan att tveka... AVD7 En eller alla! Utgången är Order to fly som Pelle tror går en låg 12 tid på lördag man ska testa honom inför ett tilltänkt derby. Måste vinna detta om han ska ha chans där. Bakom finns det många roliga bud... |
|
|
|
|
|
|
#71 |
|
Nr 6 Thaitec i V75 4 tror jag leder runt om. Lycka till!
|
|
|
|
|
|
|
#72 |
|
Nu har jag klämt en kvarting av den där billiga flygplanswhiskeyn men hittar iaf inga vinnare utanför kollektivet. Blir svårfunna laxar i morgon. Antingen får man nog vara nöjd med 7 rätt och en mindre skrapa eller satsa på en flerbong med risk att inte få en krona
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Major (+2) |
|
|
|
|
|
|
#73 |
|
2 Quintus Maximus (Per Lennartsson) är allt bra med, formen är intakt. Visst har det varit många galopper men han är inte osäker egentligen, det har varit omständigheter som har gjort det. Han är så jäkla startsnabb och den här gången är det meningen att han ska köras i ledningen. Senast fick kusken kalla fötter och släppte, nu hoppas jag att Per gör som jag säger. Läget är så bra som det kan vara, säger Conny Johansson.
|
|
|
|
#74 |
|
Creek's Star pangintressant imorgon till 2 %. Rygg ledaren på Åge, lucka 200 kvar o så äter han upp de i ett nafs på upploppet. Nä kanske inte så troligt, men 2 % är en bjudning.
|
|
|
|
|
|
|
#75 |
|
Den är startsnabb, men felar ju varje gång bakom bilen.
Sedan är 3,4,8 bra ut.
|
|
| Ämnesverktyg | |
|
|