Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-10-20, 22:57   #16
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Oddsen sjunker på de enskilda matcherna ja.
"Men om de fixade matcherna"
Jag ber om ursäkt om jag har uttryckt mig oklart, kontentan av vad jag försöker säga är att det helt enkelt inte funkar att fixa 5 matcher på stryket! Det är för dyrt, alldeles tokmycket för dyrt och alldeles tokmycket för osäkert multiplicerat med 5!
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-20, 23:35   #17
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cc Visa inlägg
Jag ber om ursäkt om jag har uttryckt mig oklart, kontentan av vad jag försöker säga är att det helt enkelt inte funkar att fixa 5 matcher på stryket! Det är för dyrt, alldeles tokmycket för dyrt och alldeles tokmycket för osäkert multiplicerat med 5!
Jag tror bestämt att jag skrev 3-5 matcher från början. Exemplet med 5 matcher var mest för att visa hur löjligt billigt själva spelet skulle bli.

Om det handlar om skrällar så räcker det förmodigen med 1-2 matcher precis som Hatten påpekade. Då givetvis med högre insatser.

Fakta är ju trots allt att matcher som haft avvikande spelmönster och stoppats för oddset-spel lämnats utan åtgärd på Stryktipset. De som inte visste fick skylla sig själva helt enkelt.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-20, 23:54   #18
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 658
Sharp$: 5535
Standard

CC. Allt spel är ju hypotetiskt, jag har en match nu i div2 som påvisar ALLA tecken för matchfix. Du förutsätter att jag talar om Allsvenskan, det är endast gårdagens match jag frågade om som gällde Allsvenskan.
Men jag hittade inget på livespelet som utmärkte matchen, samt inga andra standardmönster stämmer heller vad jag kan se när det gäller Gefle-Norrköping.
Endast spelmönstret prematch var ovanligt för så viktig match.
Jag hänger inte ut några matcher om inte livespelet ger incitament eller mycket svårförklarliga oddsrörelser utan incitament.
Därför hänger jag inte ut något officiellt på bloggen gällande div2 matchen heller innan jag fått de svar jag söker.

Det är allvarliga anklagelser att beskylla matcher för korrupta, utan mycket goda orsaker.
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-21, 00:09   #19
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 658
Sharp$: 5535
Standard

Gällande tex en match förra året, när en 15% på streckspelet spelades ner prematch till 85% vinstchans på Betfair. Kommer inte i håg vilket streckspel det var hos Svenska Spel, men det var ytterst förvånande att dom inte väntade med lavningen tills det var dags för stryktipset, där dom spelade veckan efter. Där fanns det vid tillfället 20 millar att vinna, och åtminstonde några millar netto oavsett utfall om man lavar en 15%. Tror det var Syrianska Kerburan-Kvarnsveden det gällde.
Oavsett så känner jag en spelare som tjänade runt bra på den matchen genom att spela ner streckspelet prematch så hans egna spel skulle ge dubbla pengarna oavsett utfall på övriga matcher. Detta utan annan information än spelmönstret.
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-21, 09:03   #20
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hatten1 Visa inlägg
CC. Allt spel är ju hypotetiskt, jag har en match nu i div2 som påvisar ALLA tecken för matchfix.
Aspudden förmodar jag? Den stannade ju inte i närheten av öppningsoddsen. Men återigen, krävs inte mycket omsättning för att tippa oddsen totalt över ända i Div.2!
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-21, 10:11   #21
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 658
Sharp$: 5535
Standard

Jag uttryckte mig kanske lite otydligt: argumentet om att hög återbetalning till spelarna är ett argument Sverige använder som stöd för att bibehålla monopolet. Det framgår redan i förarbetena till nu gällande lagar.

Jag argumenterar ner argumentet i min uppsats då jag menar att man kan inte å ena sidan hävda att offshoremarknaden är så stor, och medför så stora risker för folkhälsan, samtidigt som man inte kan visa att spelmissbruket ökat. Det finns det nämligen inte ens stöd för i FHIs egna rapporter att det ökar, snarare tvärtom vad gäller spel på hästar.

Linn Andersson genom Hatten
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Heuer (+1), Cc (+10)
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-21, 12:15   #22
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 658
Sharp$: 5535
Standard

Är det någon som vet vilken form av lag Värmdö spelade med i sin sista match för säsongen, om det fanns uppenbart incitament för oddsraset?
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td