|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
www.atg.se byggs om! |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
I somras sa dom lansering "senare i år". Så vi får väl se...
|
|
|
|
#3 |
|
Någon som vet något nytt om detta? Tycker det går så sjukt segt, så mycket man vill ska bli bättre...
|
|
|
|
#4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Åh, ett datum! Spännande! och filinlämning för atg tillsamans... ÄNTLIGEN! ÅÅÅHHH!!!!
|
|
|
|
#6 | |
|
Citat:
God natt säger jag... Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
allaballakaitoz (+5) Senast redigerad av Manprinsen den 2015-01-16 klockan 01:17. |
||
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8443Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Man har aviserat förseningar.
|
|
|
#8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Jag hörde av ATG-representanter på Twitter att det knappast skulle bli någon publik beta under första kvartalet. Men de jobbar med det i alla fall, och arbetet går framåt.
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Sharp$: 8443Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Citat:
Officiellt har man säkert samma deadline, men den kommer ändra sig. Vill inte hänga ut någon här om informationen inte är sanktionerad av ledningen.
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Citat:
Med mina 25 års erfarenhet av programvaruutveckling blir jag förvånad om nya atg finns tillgänglig före Q3.
|
|
|
|
|
#12 |
|
Knappt någon som kan reducera så det blir bra för oss "proffs".
|
|
|
|
#13 |
|
Jag vet inte, men det känns så väldigt väntat. Halva ATG har nog tom svårt att förstå vad detta cyberrymden ska vara bra för, bara för yuppiesar och dret! *sörplar kaffe och begraver huvudet i guiden*
|
|
|
|
#14 |
|
Näe, det blir helt tvärtom tror jag. När alla självutnämnda reduceringsninjor skall börja trolla ned en megastor ram på 250.000 rader till de få rader man har råd att lämna in så kommer det att bli så mycket tok att jag tror det blir bättre spelvärde.
|
|
|
|
|
#15 |
|
visst jag längtar efter ett nytt ATG , men vadå det funkar väl ganska OK nu, man blir lätt bortskämd, vi som varit med ett tag minns fredagsem på posten för att skicka in sin rad, det gick det också Ibland åkte man till direktspelslokal, flera 100 satt där för att lyssna på loppreferat och spela , OBS inga bilder ljud endast ljud !!!
Hellre ett klart nytt ATG än en massa buggar - saker som saknas etc |
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Jag hoppas att det blir enklare att vinna på nya ATG.se
|
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Citat:
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
||
|
|
|
|
|
#18 |
|
Wagner
Innan det fanns totomater etc Så hade man loppreferat, övertelefon tror jag, till vissa travbanors restaurang , där man också kunde spela V P DD. Men det var ingen bild bara loppreferat. Det var faktiskt ganska många som samlades varje Lördag för att lyssna på loppen , spela lite ja och så fika snacka lite skit etc. |
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Totomater är ett modernt påfund. På Hagstens Tobak gällde gröna "bongar" för vinnare och röda för plats. Minns när jag lassa in allt jag ägde och lite till på Crack Shot. Var ju max 100 kr som gällde så det blev 40 bongar. Det hade räckt med en lapp sa han bakom kassan och plita ner 100 X 40 med en kulspetspenna.
![]() På Sundbyholm var det givetvis rivbongar som gällde. Sen blev det häst och vagn hem genom mörka skogar. Nu överdrev jag men bara lite. ![]() Och allt djävla ringande på telefon med nummerskiva. Man slog och slog tills pekfingret började domna bort och blöda. Det kunde lätt vara upptaget en halvtimme i stöten. Så hade man lirat något ök i lopp åtta på Boden och så ÄNTLIGEN kom man fram. Lopp ett vanns av häst nr bla bla och på plats bla bla och så höll det på så där fram till lopp sju. Sen blev det tyst för loppet hade inte gått än. Då var det bara att börja om. Undrar hur många timmar man satt i veckan och bara lyssnade på upptagettoner? Det tog många år innan dom började med att berätta hur många lopp som var körda innan dom lät svadan sätta igång. Var därför dom kunde lägga ner mentalsjukhusen för antalet vårdfall minskade drastiskt i samma veva.
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Wagner
Idag blir det "reolution" om inte allt fungerar J-la skitbana som inte kan få barfota infon att funka Jo jo förr fick man lämna in på fredagskvällen -kunde bara gissa vädret och om den övenattande hästen tömt krubban tänkte man inte på Visst det finns väl saker som kunde vara bättre men man skulle köra trav alla 60-70tal under 1 månad för att se hur mkt det utvecklats . Rivbongar är jag inte uppväxt med, men tyckte det var ett exotiskt inslag när jag såg det, det var ju bra som manuell "oddsindikator" |
|
|
|
|
|
|
#21 | |
|
Citat:
![]()
|
||
|
|
|
|
|
#22 |
|
Det var bättre förr!
Blir dock inte avundsjuk på telefonerandet där.Nej men inpasset om att dagens spelare är bortskämda är fullt rimligt, man får lira på den infon man har oavsett om den är knapphändig eller fullödig. Och det blir ett jävla liv så fort det kommer ett domslut som sticker ut lite. Så går det igång drev som om man på förhand trodde att det var maskiner som med 100% precision dömer varje sak enligt ett idiotsäkert reglemente.
|
|
|
|
#23 |
|
Ny uppdatering om nya atg.se finns idag på https://www.atg.se/#/department.atg.atgse2.channel.ws/
Läs mer under fliken "blogg" av Ågren, ansvarig e-kanaler. |
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Låter som ATG fortfarande lider av "förenklingsångest".
Att atg.se någonsin ska bli en naturlig ingång för rena nybörjare har jag svårt att tro. Den uppgiften borde man lägga på de numer styvmoderligt behandlade ombuden. "Svårt" att bli kund? Om man inte klarar av att fylla i sina personuppgifter och eventuellt kort/kontouppgifter så har man större problem än kunna få lämna in sin Harry Boy. Jag är inte heller övertygad om att Harry-spelande via internet leder till något djupare intresse om det är det man är ute efter. Det jobbar säkert duktigt folk också på ATG. Men denne Ågren inger inte något större förtroende för mig tyvärr. Det som ATG behöver göra är inte att skala bort det "svåra". Utan snarare att forma sajten i olika "lager" av typen "förenklad", "standard", "fullständig".
|
|
|
|
|
#25 |
|
Det verkar väl som om de riktar in sig mot de som inte är datorkunniga? För just som du säger att fylla i personuppgifter är väl inte avancerad matte eller fysik?
Är det inte enklast att då bara göra en "hjälpvideo" - först ska du klicka här, sen gör du si och så etc... Meningen är väl att hjälpa de "riktiga" spelarna. Göra det mer "attraktivt"... Fast de vill väl öka antalet spelare också, så allt som ökar omsättningen är väl en förbättring? Senast redigerad av Chiron den 2015-01-27 klockan 12:05. |
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Fast det gör inte så mycket om Bli Kund hamnar mer i fokus på en ny sajt. Och om man på förstasidan har mer fokus på att spela en Harry, eller V75 tillsammans så gör det inte heller så mycket. Det är rätt så rörigt på många sidor med massor av logotyper, flikar och inforutor.
Harryprenumerationer, Malmroths tips, Hästgalan, tävla om resor till Frankrike plus ett småkryptiskt diagram över dagens spelmöjligheter måste kännas rätt tufft att få i ansiktet för den som är ny.
|
|
|
|
#27 | |
|
Citat:
Hur ofta är besökaren en befintlig kund? Att det bör vara tydligt var man ska klicka för att komma till "Bli kund"-formulären håller jag med på. Men...
|
|
|
|
#28 |
|
Man blir bara Ny kund en gång, men ATG behöver aktivera fler av sina spelare som gör spel några enstaka gånger om året. Bara det att halva omsättningen kommer från ombud, där kunderna hellre betalar kupongavgifter vid både spel och uthämtning, än att spela direkt på sajten tyder ju på att något är fel.
|
|
|
|
|
#29 |
|
fast det är väl ganska många som nöjer sig med en "basic sida", dvs gamla ATG.Classsic jag tex går oftast in på den sidan och jag är INTE ensam. Fast den var ju betydligt lättare att navigera i tidigare - innan man byggde om den för saxad V86.
Men jag kan inte tro att ATG inte uppfyller sina stamskunders önskemål, sedan kommer det nästan aldrig att bli detsamma när man byter datasystem, alltid en omstälning, |
|
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Citat:
Däremot så tycker vi nog inte så olika som det kanske verkar. Jag är av den bestämda uppfattningen att ATG borde skapa olika "lager" på sin sajt och skala bort allt utom det väsentliga för "nybörjare" och tillgängliggöra massor av extra info för den som vill kunna välja det.
|
|
|
|
#31 | |
|
Citat:
||
|
|
|
|
|
#32 | |
|
Citat:
Inte nödvändigtvis omsättningsmässigt på kort sikt, men om hoppet står till harry-prenumerationer och liknande så är patienten tyvärr bortom all räddning. Och när det gäller ATG.se's utveckling så är jag rädd för att det bara är ytan som förnyas ( iofs bra det med ) och inte de bakomliggande synderna som är 30+ år gamla. Kostnaden för "nya atg.se" är som en fis i rymden jämfört med de uppdämda behoven.
|
|
|
|
#33 |
|
Inte för att jag har en aning men nog lär Harry ha en större andel hos ombuden än på nätet.
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Precis. Att optimera atg.se för att nya kunder lätt ska kunna regga sig för att lätt kunna lägga diverse harry-spel känns inte som väl använd utvecklingstid.
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Citat:
Att man inte prioriterar att sajten används till samtliga dagliga streckspel är en gåta?! ![]() Hur skulle det se ut om t.ex. Svenska Spel endast använde sin bolagsplattform för spel på Stryktipset på lördagarna... ![]() Ska man maximera sin omsättning ska ju självklart spelmöjligheterna finnas där för kunderna på en daglig basis!
|
||
|
|
|
|
|
#36 | |
|
Citat:
Precis som du hoppas, så hoppas också jag att olika spelargrupper kan få sitt behov tillgodosett på nya sajten.
|
|
|
|
|