Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-10-09, 09:26   #16
 
Kyodais avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Himmelsfrid
Inlägg: 1 404
Sharp$: 5178
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robust Visa inlägg
Platsspel är absolut det bästa som finns. Men du ska inte spela i förväg på en massa olika nätbolag. Då blir du en förlorare. Saken är den att du ska läsa på så mycket du kan och kolla på lopparkivet innan en stortävling börjar (V64,V86 och V75). Där hittar man många guldkorn. Sen ska du enbart spela "live" Alltså du satsar precis innan spelstopp i varje lopp på ATG med valfri insats. Letar efter barfotabalans och ser hästens uppvärmning, jänkarvagn samt vilket spår din platshäst har. Helst ska du stänga av ljudet på TV:n/Datorn för alla lallare som snackar om vinnare hit och dit på liven, men du lär dig nog ganska fort och sålla bort bra och dåliga tips. Men kom ihåg, spela enbart på EN häst i ett lopp. Hittar du inget bra, hoppa hellre över loppet. Så blir du en vinnare av rang.

huga vilket jobb!! sånt varken hinner man med eller orkar..

nä - det får allt bli lite hängmattelir som vanligt...

får nöja mig med en vinare av rang - än att bli sån vinnare av rang...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Kyodai är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-09, 09:44   #17
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Årsta
Inlägg: 480
Sharp$: 1768


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robust Visa inlägg
Platsspel är absolut det bästa som finns. Men du ska inte spela i förväg på en massa olika nätbolag. Då blir du en förlorare. Saken är den att du ska läsa på så mycket du kan och kolla på lopparkivet innan en stortävling börjar (V64,V86 och V75). Där hittar man många guldkorn. Sen ska du enbart spela "live" Alltså du satsar precis innan spelstopp i varje lopp på ATG med valfri insats. Letar efter barfotabalans och ser hästens uppvärmning, jänkarvagn samt vilket spår din platshäst har. Helst ska du stänga av ljudet på TV:n/Datorn för alla lallare som snackar om vinnare hit och dit på liven, men du lär dig nog ganska fort och sålla bort bra och dåliga tips. Men kom ihåg, spela enbart på EN häst i ett lopp. Hittar du inget bra, hoppa hellre över loppet. Så blir du en vinnare av rang.
Jag skulle väldigt gärna vilja se stats på att du är vinnande på platsspel hos atg.

Jag tvivlar starkt på att det ens är möjligt med den viggen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sirlarsson (+5), Migge (+1), the_mirage (+5)
Haltmathe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-09, 10:11   #18
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7862
Standard

Kan bara hålla med. På 90 talet när jag bodde i lägenhet betalade jag hyra och mat i flera år på bara platsspel på ATG. Men krävs en skaplig rulle för det. För varje bom höjde jag insatsen med 2,15. Omöjligt att misslyckas men ger inte mycket mer än det man behöver för att klara sig om man inte har en väldigt kraftig rulle och kan leka med tusenlappar direkt. Tar låååååång tid att komma dit.
Nu slösar jag mest med pengar jag både kan ha och mista så det spelar ingen roll nu längre. Jobbar hellre nu för tiden och spelar lite ibland för att jag tycker att det är kul.
Det man först gör att ranka sig själv hur vass tror man att man är. Kan man missa 5 spel på raken. Ja faktiskt när man är i riktigt dålig form. Då drar vi gränsen där på 5 spel. Oftast sätter man flera men ibland händer det. Vill du börja med 100 kr insats så måste du ha en rulle på knappt 4000 för 5 spel. Om du missar de 4 första är du uppe i lite insats. 100, 215,462,994,2133. När du vinner så fortsätter du traggla med din hundring tills du har täckning för 5 spel till en högre insats. Då kan du öka insatsen. Du ligger alltid på +. Klarar man inte att sätta en av 5 ska man inte spela på plats.

Senast redigerad av draken den 2014-10-09 klockan 10:42.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-09, 10:36   #19
 
the_mirages avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 206
Sharp$: 799
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av draken Visa inlägg
Kan bara hålla med. På 90 talet när jag bodde i lägenhet betalade jag hyra och mat i flera år på bara platsspel på ATG. Men krävs en skaplig rulle för det. För varje bom höjde jag insatsen med 2,15. Omöjligt att misslyckas men ger inte mycket mer än det man behöver för att klara sig om man inte har en väldigt kraftig rulle och kan leka med tusenlappar direkt. Tar låååååång tid att komma dit.
Nu slösar jag mest med pengar jag både kan ha och mista så det spelar ingen roll nu längre. Jobbar hellre nu för tiden och spelar lite ibland för att jag tycker att det är kul.
Kul skämt
the_mirage är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-09, 11:33   #20
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Klart det går att vinna även på ATG's platsspel. Men man måste vara lite mer restriktiv i sina val. Dessutom kan man inte på samma sätt hitta utstick pga balansändringar som man hinner sno åt sig på nätbolagen. Utan man måste helt enkelt lita på sin förmåga att värdera odds kontra chans. Pga deras oddsspann och sena förändringar måste man ju också räkna med en större marginal.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-09, 12:14   #21
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2203
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av draken Visa inlägg
Kan bara hålla med. På 90 talet när jag bodde i lägenhet betalade jag hyra och mat i flera år på bara platsspel på ATG. Men krävs en skaplig rulle för det. För varje bom höjde jag insatsen med 2,15. Omöjligt att misslyckas men ger inte mycket mer än det man behöver för att klara sig om man inte har en väldigt kraftig rulle och kan leka med tusenlappar direkt. Tar låååååång tid att komma dit.
Nu slösar jag mest med pengar jag både kan ha och mista så det spelar ingen roll nu längre. Jobbar hellre nu för tiden och spelar lite ibland för att jag tycker att det är kul.
Det man först gör att ranka sig själv hur vass tror man att man är. Kan man missa 5 spel på raken. Ja faktiskt när man är i riktigt dålig form. Då drar vi gränsen där på 5 spel. Oftast sätter man flera men ibland händer det. Vill du börja med 100 kr insats så måste du ha en rulle på knappt 4000 för 5 spel. Om du missar de 4 första är du uppe i lite insats. 100, 215,462,994,2133. När du vinner så fortsätter du traggla med din hundring tills du har täckning för 5 spel till en högre insats. Då kan du öka insatsen. Du ligger alltid på +. Klarar man inte att sätta en av 5 ska man inte spela på plats.
Håller man sig till ramloppen på landsortsbanorna så blir hävstångseffekten ännu större. Dom där dumma bönderna fattar ändå ingenting och man kan i lugn och ro sopa hem det mesta av potten.

Och som vanlig. Oddsets värde regleras av insatsen. Jag kan inte nog många gånger påpeka det.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
the_mirage (+5)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-09, 12:54   #22
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Skulle gärna se någons sample på 500+ platsspel via atg som har över 5% avkastning. Svårt att tro att någon sitter på ett sådant dock.
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-09, 13:25   #23
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
Skulle gärna se någons sample på 500+ platsspel via atg som har över 5% avkastning. Svårt att tro att någon sitter på ett sådant dock.
Det är inga svårigheter. Dock så kan man ju inte spela 20-30 spel per dag som man kan göra på nätbolagens odds. Alltså tar det klart längre tid att komma upp i 500
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-09, 13:45   #24
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2203
Standard

Det finns ett annat guldkorn för oss som gillar löpande odds till liten omsättning. Svenska Spels Matchen.

Där är det ofta bara kring 10K i omsättning och då räcker en 500-hundring för att halvera oddset ta halva potten.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-09, 18:57   #25
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Platsspelet börjar bli så litet att det är svårt att spela tillräckligt stort så att man får betalt på sitt arbete att läsa på. Om man över tiden har 5% avkastning på sitt spelande, och behöver 1000kr/dag för sitt arbete så måste man hitta spel där 20K kan omsättas per dag. Nätbolagen kommer snabbt limitera om man försöker spela där och lyckas med sina intentioner, så det är egentligen bara ATG som är ett alternativ.

I V64-lopp ser vi ofta platsomsättningar hos ATG nedåt 25-30K när det körs på mindre banor, och då kommer även ett spel på 5K att rasera allt vad som fanns av spelvärde på den hästen.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
the_mirage (+5), Heuer (+5)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-09, 19:26   #26
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8279

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Platsspelet börjar bli så litet att det är svårt att spela tillräckligt stort så att man får betalt på sitt arbete att läsa på. Om man över tiden har 5% avkastning på sitt spelande, och behöver 1000kr/dag för sitt arbete så måste man hitta spel där 20K kan omsättas per dag. Nätbolagen kommer snabbt limitera om man försöker spela där och lyckas med sina intentioner, så det är egentligen bara ATG som är ett alternativ.

I V64-lopp ser vi ofta platsomsättningar hos ATG nedåt 25-30K när det körs på mindre banor, och då kommer även ett spel på 5K att rasera allt vad som fanns av spelvärde på den hästen.
5k är helt omöjligt
Men att dubbla en 5hundring 70% av liren är möjligt.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-09, 19:30   #27
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 957
Sharp$: 4927
Standard

Tycker ATG borde ha lagt ner platsspelet för länge sedan.
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-09, 19:38   #28
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lobo Visa inlägg
Tycker ATG borde ha lagt ner platsspelet för länge sedan.

Varför?
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-09, 19:40   #29
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8279

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lobo Visa inlägg
Tycker ATG borde ha lagt ner platsspelet för länge sedan.
Utan tvekan det dummaste jag hört på länge.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-09, 19:42   #30
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 957
Sharp$: 4927
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Utan tvekan det dummaste jag hört på länge.
Varför?
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td