Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-10-13, 09:31   #16
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 175
Sharp$: 159
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Jag tror att många av dem som jobbar på betaltjänsterna skulle ha rätt goda förutsättningar att uppnå avkastning med en stor bankrulle och att få spela fritt efter eget huvud på ATG. Det är väldigt kunniga människor med stort kontaktnät som lägger extremt mycket tid på att gräva och vaska fram vinnare. Det vore ärligt talat märkligt om de inte skulle vara en bra bit bättre än genomsnittsspelaren. Däremot är det väl tveksamt om det blir någon särskilt bra lön de kan spela ihop. Och lön behöver de från sitt spelande, för det krävs nog att man lägger en heltidstjänst på att jobba med omgångarna. Därtill får man tillbringa en hel del tid med att besöka travtävlingar. Omkostnader som tillsammans med en vettig lön blir tungt att spela ihop år efter år.
Många av de som jobbar på betaltjänsterna är skickliga tipsexperter,
men det är inte säkert att de är framgångsrika spelare.

Tipsexpert och spelare är två olika saker.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+5)
Heuer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-13, 11:52   #17
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Jag har visserligen ingen koll på konkurrenterna då jag aldrig köpt varken SS eller TT, men av egna erfarenheter att döma så underskattar ni verkligen de som jobbar med tipsen. Det är ingen fråga om att de som jobbar åtminstone på spelvärde är vinnande. Är säker på att spelförslagen är de också trots att de ryggas. Siffrorna hittills pekar även åt det hållet, trots en sommar med rekorddåliga utdelningar på streckspelen.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-13, 12:08   #18
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Jag har visserligen ingen koll på konkurrenterna då jag aldrig köpt varken SS eller TT, men av egna erfarenheter att döma så underskattar ni verkligen de som jobbar med tipsen. Det är ingen fråga om att de som jobbar åtminstone på spelvärde är vinnande. Är säker på att spelförslagen är de också trots att de ryggas. Siffrorna hittills pekar även åt det hållet, trots en sommar med rekorddåliga utdelningar på streckspelen.
Har du några siffror på hur det har gått om man ryggat samtliga spelförslag från spelvärde senaste halvåret/året?

Jag underskattar inte kunskapen, arbetet som läggs ner, seriositeten osv, jag bara undrar om det är vinnande att rygga förslagen rakt av.
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-13, 12:18   #19
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
Har du några siffror på hur det har gått om man ryggat samtliga spelförslag från spelvärde senaste halvåret/året?

Jag underskattar inte kunskapen, arbetet som läggs ner, seriositeten osv, jag bara undrar om det är vinnande att rygga förslagen rakt av.
Jag har inga andra siffror än de som finns på hemsidan för alla att se. Stort nettoplus på V75, DD,tvillingar och stalkers sedan starten.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-13, 14:22   #20
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Heuer Visa inlägg
Många av de som jobbar på betaltjänsterna är skickliga tipsexperter,
men det är inte säkert att de är framgångsrika spelare.

Tipsexpert och spelare är två olika saker.
Du har helt rätt i att dessa två egenskaper inte behöver finnas hos en och samma människa. Icke desto mindre så ser jag det som ett mindre handikapp än det man utsätter sig för som "mall-tippare" på en betaltjänst där man varken får ranka eller spela optimalt efter eget huvud i längden.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-13, 14:28   #21
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Jag har inga andra siffror än de som finns på hemsidan för alla att se. Stort nettoplus på V75, DD,tvillingar och stalkers sedan starten.
Spelvärde har ju den fina egenskapen att de inte spyr ur sig tips till alla V64:or, lunchtrav och vad helst man kommer förbi. Det gör mycket för nettot, och ger säkert tid till att ha koll på det som gäller. Nu har man ju inte varit igång mer än något halvår, och en riktig fin vinst på V75 har man satt. Men räknar man in V86 i det hela så är avkastningen inte så rolig läsning längre (även om man totalt sett väl är plus fortfarande).
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-13, 15:22   #22
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Spelvärde har ju den fina egenskapen att de inte spyr ur sig tips till alla V64:or, lunchtrav och vad helst man kommer förbi. Det gör mycket för nettot, och ger säkert tid till att ha koll på det som gäller. Nu har man ju inte varit igång mer än något halvår, och en riktig fin vinst på V75 har man satt. Men räknar man in V86 i det hela så är avkastningen inte så rolig läsning längre (även om man totalt sett väl är plus fortfarande).
Om man spelar för att vinna stort så kan man ju heller inte räkna på att vinna större mer än ett par gånger per år. Orkar inte direkt räkna på det men med snabb överslagsräkning så är nettot på ett stabilt sexsiffrigt plus även med V86inräknat.

Men visst finns det varians att ta med i beräkningen och de stora streckspelen kräver ett långsiktigt tänk. DD,tvilling och vinnarspel är på kort sikt bättre alternativ som mätsticka, då variansen är klart lägre på dessa spel. På samma sett som streckspelen så påverkas ju oddsen när folk ryggar. Alla de spelformerna visar på bra plussiffror och bra avkastning på satsat kapital.

Vill inte vara någon försvarare för betalsidor. Tyckte bara det blev lite väl orättvist i tråden.

Senast redigerad av NicklasJ den 2014-10-13 klockan 15:27.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-13, 17:07   #23
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

Man lär väl aldrig spela alla deras spelförslag? Utan man väljer i så fall ett som är av lämplig storlek.

Jag är ganska säker på att tjänsternas största systemförslag går med vinst i längden. Men då talar vi om flera års spel för att säkert kunna få ett rättvist resultat. Och under den tiden kommer ett antal rätt långa perioder med riktigt svaga resultat.

Spelvärde har fått in en rejäl vinst (Årjäng 12/7) och på den kan de leva länge. Förutom den är det bara mindre vinster och tröstutdelningar. Helt avgörande för det långsiktiga resultatet är hur ofta de rejäla vinsterna kommer. Tillräckligt ofta för nettovinst, det är vad jag tror.

Så i teorin skulle det fungera att rygga, men i praktiken blir det outhärdligt. Ju mer man tror sig kunna själv, desto värre blir det. Enda möjligheten, som jag ser det, är att man har en så stor spelkassa att insatsen är försumbar.

Tjänsternas kunder tar alla gånger åt sig av tipsen, men jag tror att det är väldigt, väldigt få, som under lång tid lämnar in förslagen rakt av. Helt enkelt för att i verkliga livet är det väldigt, väldigt få som pallar med 10-15 raka torskomgångar utan att genomföra någon form av förändring. Den givna förändringen är ju att sluta rygga.

Enligt LOAJ (Lagen Om Alltings Jävlighet) kommer antagligen storvinsterna att slå in efter att man slutat rygga. Skulle man starta en ryggning och ha turen att få in en storvinst innan man fått nog, är det bara att gratulera!

Senast redigerad av overpace den 2014-10-13 klockan 17:08.
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-13, 17:43   #24
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2203
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av overpace Visa inlägg
Man lär väl aldrig spela alla deras spelförslag? Utan man väljer i så fall ett som är av lämplig storlek.

Jag är ganska säker på att tjänsternas största systemförslag går med vinst i längden. Men då talar vi om flera års spel för att säkert kunna få ett rättvist resultat. Och under den tiden kommer ett antal rätt långa perioder med riktigt svaga resultat.

Spelvärde har fått in en rejäl vinst (Årjäng 12/7) och på den kan de leva länge. Förutom den är det bara mindre vinster och tröstutdelningar. Helt avgörande för det långsiktiga resultatet är hur ofta de rejäla vinsterna kommer. Tillräckligt ofta för nettovinst, det är vad jag tror.

Så i teorin skulle det fungera att rygga, men i praktiken blir det outhärdligt. Ju mer man tror sig kunna själv, desto värre blir det. Enda möjligheten, som jag ser det, är att man har en så stor spelkassa att insatsen är försumbar.

Tjänsternas kunder tar alla gånger åt sig av tipsen, men jag tror att det är väldigt, väldigt få, som under lång tid lämnar in förslagen rakt av. Helt enkelt för att i verkliga livet är det väldigt, väldigt få som pallar med 10-15 raka torskomgångar utan att genomföra någon form av förändring. Den givna förändringen är ju att sluta rygga.

Enligt LOAJ (Lagen Om Alltings Jävlighet) kommer antagligen storvinsterna att slå in efter att man slutat rygga. Skulle man starta en ryggning och ha turen att få in en storvinst innan man fått nog, är det bara att gratulera!
Jag är tämligen säker på motsatsen. Kommer jag vara till dess motsatsen är bevisad.

Vilket den borde ha varit vid det här laget om så vore fallet.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Ante30 (+5)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-13, 17:46   #25
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 231
Sharp$: 1009
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Jag har visserligen ingen koll på konkurrenterna då jag aldrig köpt varken SS eller TT, men av egna erfarenheter att döma så underskattar ni verkligen de som jobbar med tipsen. Det är ingen fråga om att de som jobbar åtminstone på spelvärde är vinnande. Är säker på att spelförslagen är de också trots att de ryggas. Siffrorna hittills pekar även åt det hållet, trots en sommar med rekorddåliga utdelningar på streckspelen.
Det här är verkligen rolig läsning då jag vet att du har fel. När "ni" (spelvärde) spikade On Hold i Unionstravet så gjorde "Timo" själv degen på V75 och DD med T.Rex.d.k. Detta vet jag säkert och det inte bara var Timo som vann på Spelvärde.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oggeb (+5)
kallekula är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-13, 18:15   #26
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kallekula Visa inlägg
Det här är verkligen rolig läsning då jag vet att du har fel. När "ni" (spelvärde) spikade On Hold i Unionstravet så gjorde "Timo" själv degen på V75 och DD med T.Rex.d.k. Detta vet jag säkert och det inte bara var Timo som vann på Spelvärde.
Förstår inte vad de har med den delen som du citerade?
Har ingen aning om vad folk spelar privat så det är ingen ide att fråga mig om det. Stod ju å andra sidan i media om att Timo satte V75an samtidigt som när spelvärde satte sin storvinst i somras så helt olika spelas det knappast. Alla som jobbar gör verkligen allt för att leverera ett så bra tips som möjligt, så det handlar knappast om någon mörkning ifall det var det du syftade på.

Har ingen koll på vad din agenda är men du har ju tydligen hackat på TT på sharps tidigare samtidigt som du försvarrat SS med näbbar och klor i flera år...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
the_mirage (+5)

Senast redigerad av NicklasJ den 2014-10-13 klockan 18:35.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-13, 18:38   #27
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 436
Sharp$: 131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Jag är tämligen säker på motsatsen. Kommer jag vara till dess motsatsen är bevisad.

Vilket den borde ha varit vid det här laget om så vore fallet.
Ingenting kommer någonsin att bevisas i detta fall.

Jag menar en tidsperiod på i varje fall fem år. Ingen kommer någonsin att prova och tjänsterna kommer aldrig att marknadsföra för så långa tidshorisonter, eller för den delen föreslå en strikt ryggning av något som nästan alltid finns utlagt gratis på Sharps. Snacka om självmål i marknadsföringen det vore!
overpace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-13, 19:44   #28
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 169
Sharp$: 3117
Standard

Hej alla.Jag mailade TT. Och ställde frågan ,alltså om de lämnar in sina system!Svaret är Nej.....så nu vet vi .....take care alla☺
kungiran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-13, 23:23   #29
 
Brains avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 276
Sharp$: 1198
Standard

Man spelar själv lite olika på bongarna. Mina andelar spikar jag vissa där jag kanske sedan garderar i tipsen...
__________________
Statistik vinner i längden...
Brain är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td