Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-11-09, 09:19   #31
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 886
Sharp$: 5169
Standard

Björnkollen avslutas med

Bästa spiken Frozen
Min bästa chans Your Highness
veckans Varning Nothing but class

Det skall ju mkt till om det skall bli miljonutdelning då, i vart fall mer än en barfota runt om för 1a gången och en drös Untersteiner kusar
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-09, 09:20   #32
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 867
Sharp$: 3637
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boozty Visa inlägg
Bara en dum tanke och troligen skjuter man sig väl i foten nu eftersom man själv lirar reducerat men borde det inte långsiktigt vara fördelaktigt att ta bort filinlämningsmöjligheten?
Om nu mot förmodan ATG i "framtiden" skulle ta bort möjligheten till filinlämning så lär iaf jag sluta med travtippande direkt!

V75 samt övriga streckspel är svårt nog även med filinlämning för oss småspelare & skulle man enbart köra matematiska system så gynnar det endast storhajarna som har nästintill "obegränsad" plånbok att förlita sig till...
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-09, 09:47   #33
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Norrland
Inlägg: 589
Sharp$: 9847
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Om nu mot förmodan ATG i "framtiden" skulle ta bort möjligheten till filinlämning så lär iaf jag sluta med travtippande direkt!

V75 samt övriga streckspel är svårt nog även med filinlämning för oss småspelare & skulle man enbart köra matematiska system så gynnar det endast storhajarna som har nästintill "obegränsad" plånbok att förlita sig till...
Bara för att filinlämning tas bort stoppar det ju inte reducerade system? Däremot minskar det mängden reducerade. V75 ska vara svårt, jag spelar inte V75 för att vinna under 100k, gör du? Som utvecklingen har varit så verkar det som att utdelningar >100k kommer bli mer och mer sällsynta och det minskar mitt sug att spela betydligt mer än om jag får lämna in filsystem eller ej.
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-09, 09:55   #34
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Norrland
Inlägg: 589
Sharp$: 9847
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DIF Visa inlägg
Det förslaget kan göras möjligt när spelkort införs som på SVS, då kan dom strypa antalet inlämnade rader vid ett visst antal system. Dock är det väl inte det som många vill ha, inte jag heller.
Men visst skulle det se annorlunda ut i utdelningen då. Klart som fan att dom som lirar för 50000 inte bryr sig om att ta in växeldegen.
Det här blir intressant att följa, det är ju lite DDR över ATG.
Nja, jag var inte ute efter att förbjuda spel, bara filinlämningen. Du ska självklart få sitta och knappa in 100k rader fördelat på 10-20(hur många du nu orkar) kuponger om du vill men det är jag är ute efter är att det kanske vore vettigt att få bort systemen som innehåller 20k kuponger med 1 rad på varje.
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-09, 09:57   #35
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Om filinlämning skulle tas bort skulle vi slippa "Sydafrika-lirarna" och jänkarna då??
Vad tror ni?
__________________
Twitter: @sharpsdoob
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-09, 10:05   #36
DIF
 
Reg.datum: maj 2012
Ort: Mariehäll - gräddhyllan
Inlägg: 1 847
Sharp$: 1690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Om filinlämning skulle tas bort skulle vi slippa "Sydafrika-lirarna" och jänkarna då??
Vad tror ni?
Förmodligen skulle det minska på totalen av utlandsspel. Men så länge som det råder olika villkor för svenska spelare kontra de utländska så är jag emot dom redan innan. Hur kan ett så stort statligt bolag skapa/skriva under så korkade och orättvisa avtal? Det borde ju vara olagligt att gynna eller missgynna ett lands spelare? eller???
DIF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-09, 10:24   #37
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 867
Sharp$: 3637
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boozty Visa inlägg
jag spelar inte V75 för att vinna under 100k, gör du?
Ja, jag spelar för att vinna under 100 K likväl som att jag gärna även om möjligt vill vinna över 100 K också...

Uppenbarligen så har du större plånbok än mig då du kan undvara vinster under 100 K!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
DIF (+5), hugotheboss (+5)
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-09, 10:27   #38
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 867
Sharp$: 3637
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boozty Visa inlägg
Nja, jag var inte ute efter att förbjuda spel, bara filinlämningen.
Märkligt att det är enbart hos travspelarna man vill ta upp möjligheten till att ta bort filinlämningen...

Hos Svenska Spel & deras spelprodukter så finns det aldrig sådana tankar hos deras kunder!
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-09, 10:36   #39
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Norrland
Inlägg: 589
Sharp$: 9847
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Ja, jag spelar för att vinna under 100 K likväl som att jag gärna även om möjligt vill vinna över 100 K också...

Uppenbarligen så har du större plånbok än mig då du kan undvara vinster under 100 K!
Självklart skulle jag inte klaga att vinna under 100k men målet är ändå att varje system jag gör ska ha möjligheten att vinna långt över 100k

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Märkligt att det är enbart hos travspelarna man vill ta upp möjligheten till att ta bort filinlämningen...

Hos Svenska Spel & deras spelprodukter så finns det aldrig sådana tankar hos deras kunder!
Där har jag inte något vettigt svar mer än att jag möjligen kan tänka mig att det är mer utspritt bland travspelarna så det påverkar mer?
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-09, 10:37   #40
 
Madmans avatar
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 77
Sharp$: 2594
Standard

Jag har sagt det tidigare! Det är ATG's inriktning att ge alla samma spelavgörande info via ATG live som utjämnar skickligheten och som gör trav mer som lotteri. Att ha unik info eller åtminstone bedöma tillgänglig info på ett korrekt sätt är avgörande för resultatet.
När PU skriker ut sig som vinnare i en intervju sabbar det hela mitt råjobb med att följa just den hästen och kusk samt min kunskap om startspår mm.
Tipsbolagen får dessutom på sikt ngt mindre inflytande(varför betala om man får infon gratis då vissa reportrar läser bolagens tips oxå) och travtidningarnas innehåll behövs nästan bara av reportrarna på banan numera(lite hårdraget). Reportrarna är dessutom så många i olika sammanhang att alla kuskar och tränare "tvingas" till en öppen redovisning vare sig dom vill det eller ej. Mörkningar avslöjas allt lättare nu för tiden och är nästan helt borta därför även om de fortfarande förekommer i mindre sammanhang.
Att ATG's policy på sikt dödar banorna är också ett sorgligt kapitel. Man måste vara spelare och helst hästägare för att förstå travets förutsättningar.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
Madman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-09, 11:54   #41
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8281

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Så är det garanterat.

Citat:
Ursprungligen postat av boozty Visa inlägg
Jag måste nog hålla med till viss del, V75 känns inte riktigt som samma spel som för 10+ år sen. Kan det vara mängden filspel som gjort att det blivit annorlunda tro? För billigt att gardera riktigt mycket?

EDIT: sen har väl andelssystemen ökat radikalt sista 10 åren med?
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-09, 11:56   #42
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8281

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Vem vill inte det ?
Men jag brukar se till att det inte kan ge under 10 laxar till att börja med.
Går gärna + på 20-30 laxars vinster

Citat:
Ursprungligen postat av boozty Visa inlägg
Självklart skulle jag inte klaga att vinna under 100k men målet är ändå att varje system jag gör ska ha möjligheten att vinna långt över 100k



Där har jag inte något vettigt svar mer än att jag möjligen kan tänka mig att det är mer utspritt bland travspelarna så det påverkar mer?
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-09, 12:03   #43
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 884
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Fel tråd
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-09, 12:46   #44
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Norrland
Inlägg: 589
Sharp$: 9847
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Vem vill inte det ?
Men jag brukar se till att det inte kan ge under 10 laxar till att börja med.
Går gärna + på 20-30 laxars vinster
Absolut, men jag tror inte du siktar på att vinna 20-30k =)
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-09, 12:59   #45
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 867
Sharp$: 3637
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boozty Visa inlägg
Absolut, men jag tror inte du siktar på att vinna 20-30k =)
Du underskattar helt klart "medelsvenssons" syn på vinster, se på V75 Tillsammans där "experterna/kändisarna" tippar 600 st. andelar till hundratals medlemmar.

Dom två senaste veckorna har både Anders Malmrot & Micke Nybrink lyckats att sätta 7:an & över 1 K tillbaks på varje andel, att döma av inläggen på V75 Tillsammans-forumet så är det enormt populärt att vinna 1 K på varje andel.

Enbart positiva inlägg & hyllningar i dessa inläggen, även bolagen blir slutsålda på några få minuter!
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td