|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
v64 Bollnäs
Svårt att hitta nån bra spik, ser öppet ut..kanske SO norrlands kungen har nån bra info...
nu kör vi |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Jag har inte tittat på Bollnäs än, tänkte avverka Östersund först- Systemen se nedan. Det blir ingen djupanalys utan jag tar risken att ge STRONGER (som jag jagat ett par månader nu!) en sista chans. det kanske är hästens sista lopp dessutom. Det var ju nära sist i östersund och den lilla galoppen han hade, förstörde nog segerchansen. Trots galoppen (många meter!) på dannero den 21/9 var Stronger nära Toronto Love i mål som 2,a. Så långlopp ska inte vara nåt bekymmer.
Kör utgång på 2 hästar. I avd 1 12 Spang Draupner som föregås av gott rykte och Kristiansen brukar ha bra påställt när han besöker östersund och i avd 3 nr 9 Digital Archive eftersom Svante ligger oerhört lågt på Staro Green River. Tycker båda hästarna har överlägset bäst kapacitet i loppen och det ska väl inte strula för båda tycker man. Annars så har jag lagt till en del lyxkryss i garderingarna eftersom systemen blir billiga ändå. På V5 spikförslag 8 Tangen Haap i avd 1. Måste vara överlägsen. men känner inte för att göra nån V5;a idag. Bättre att titta lite på Bollnäs Ett bra tips till Östersund är att på liven lyssna på banans egen tipster. Bert brukar ha bra lösningar och pratar alltid med berörda kuskar! Han har ju satt en hel del andelssystem på banan på sistone. God Tur! 2 system 12 3 1 2 3 4 5 6 8 9 11 1 6 7 9 12 13 15 63 rader 3 4 5 6 7 8 10 11 12 13 3 9 1 6 7 9 12 13 15 70 rader |
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Citat:
Kollade själv igenom kallis-loppet avdelning IV på V5.(Lopparkiv) Östman upp på 4 Anna Slogum var en riktig plusvariant. La in överväxeln ifrån början på klassiskt "Långben"-manér och brisade ifrån på ett imponerande vis. Var nog rätt melodi för henne och Östman upp idag igen. Såg ut som en helt ny häst. 11 Berga Sessan är stabil och springer med i alla väder med en till synes knölig och begränsad stil. Ingen vinnar-typ av häst. 9 Stöten fick travet att flyta bättre senast och visade bra fart. Given att ha med på tre för mig. 4:an blir spik för mig om inte för stor %. Med klaringen i 1:a, Förmodligen ett fåtal med chans i avdelning II och nån enstaka att lägga kraft på i 4:e, så kanske V5 ter sig hanterbar. Önskar jag hade en bra idé i avdelning III!(Själv ger jag avslag på 6 Digital Pump!) Sista loppet går ju då att lägga matta på!(Bästa hästen där är väl en strulputte, eller?)
|
||
|
|
|
|
|
#5 |
|
Men......varför startade ni inte en egen tråd om östersund
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
V64
Registrerat spel Datum: Torsdag 2014-11-20 Bana: Bollnäs Spelform: V64 Avd Ordinarie hästar 1 4, 5, 8 2 7, 10 3 3, 4, 8, 9 4 2, 8 5 11 Velociraptor 6 14 Tangen Didrik* Tangen Didrik är en kanon, borde vara minst 50%are från läget. Tror man krossar allt i tid. Sunda spiken. Velociraptor är en häst som jag alltid gillat, senast gjorde han debut för Per och då svarade hästen för ett mycket starkt lopp direkt, med det loppet i sig är han knappast sämre och jag tycker det bör vara hyffsad chans att runda allt i tid. (rolig spik) Skrällar: Master Ho som hade fin fart som 3a senast och såg inte tom ut i mål, hamnar man vettigt till i starten och det blir tufft tempo så vore detta guld! Todays Shotgun kommer från formstall och kan avsluta vasst. 3% för lite... 48 rader x 1 x 1,00 kr Totalt: 48,00 kr Kvittonummer: 0F4A 2110 **** 1345 DD: RAK: 11-14 * 300 God tur! Senast redigerad av Klanke den 2014-11-20 klockan 15:42. |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Känns som electrifying har en bra uppgift.sitter i spets här o bör få bestämma en bit. Bra kusk o tränare. Känns som en vettig spik
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Avd I: Nr 4 Midnight Coger är en gammal totovän för egen del. Vill minnas att den var gynnad av att slippa skor, men norrut och på ny tränare så streckar jag.
Avd II: 9 Silver Jo! Jag gillar ju hästar som glänser och avger intryck! Tyvärr lika skranglig som glänsande från start till start. 10 och 7 tas med likaså. Bergh positiv i vinstintervju vid lunchen idag på Fille! Avdelning III: Nr 9 Isadora hamnade i min bok redan efter debutsegern för Wikberg. Var sedan kass och togs snabbt bort, med tanke på att motståndet vid nämnda seger bestod av enbart löss! Då tog Isadora tag i grejerna igen och spurtade storstilat! Måste med på min bong. Väldigt påpassad i tipsen, vilket ju e trist. Avd IV: 2 och 6. 11Rythm n Blues har jag alltid med vid gardering. Kom gärna med idéer! Avd V: 4,6,11 känns helgarderat för egen del. 6 Electrifying har sett allt bättre ut och bara växt och växt vad gäller intryck. Min A-häst idag! Avd VI: 14 Tangen Didrik blir spik! Bergh lät ännu mer uppåt på denna vid lunch och därför testar jag att gå på den. Endast andrahandare...
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Diamond of ace ska du nog inte nonchalera om du endå ska ta med lite hästar i 5e. Urstark.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Voltstart (+3) |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Är preliminärt inne på
1) 5 (spikar favoriten i ett lärlingslopp av det ologiska skälet att jag inte vill ha många streck om storfavoriten vinner) 2) 6,7,9,11 (om man inget kan streckas favoriterna ![]() 3) 3,6,9 (vägrar att bara strecka ston i ett lärlingslopp) 4) 2 5) 1,3,4,6,11 6) 3,5,6,14 till priset 240:-. Tacksam för synpunkter. |
|
|
|
|
|
|
#11 |
V64 Bollnäs
Efter lunchens käftsmäll är det revansch som gäller. Här har Stronger gjort ena kanonloppet efter det andra och så i kanske sin sista start ISKALL 6oo kvar och sist i mål. Tur det blev kaffepengar av V4:an- Nya lopp nya tag
V64:1 Klart att 5 Pat Poker Zens har bästa chansen. men det blir bara en U häst för mig. Finns för många roliga garderingskryss. 4 Midnight Cooger är Lönn riktigt nöjd med- 7 Utopia Brick vill jag absolut ha med, en häst med bra kunnande och Caroline Åkerlund en av mina favvokuskar på lärlingssidan. Hon levererar alltsom oftast och visar bra körhänder. 12 Brendan Boko åker med, liksom 2 Sam Forget. 10 Hilding Kullers gladde mig vid Bergsåkerseger en gång, riktigt bra spurtare men har liksom inte utvecklats något och inte heller blivit stabliare V64;2 Dagens garderingslopp för mig. Klart att en felfri 9 Silver Jo blir vinstfarlig och skulle 6 Gott Olle leverera som för 4 starter sedan kan det bli pott. Egentligen vill jag ha 5-6-7-8-9-10. Den sistnämnde tappade ju travet senast i Umeå och det kan bli tal om strykning. V64:3 3 Ina Box (och även Jimmy H) har jag haft ett gott öga till men tyvärr för hårt spelad just nu. Dubbelt så mycket som 9 Isadora. 6 Make it Best och 7 romeo frontline har bra form men ännu ingen seger i år. Inte omöjligt att det blir spik på Jimmy h i slutändan. V64:4 Läser man ATGidag så låter det riktigt bra på 2 Lumberjack. Kanske dagens säkraste? Klarar Uffe av att ta spetsen ? 6 Semifinal är motbudet vid spetskörningen. Blir det utdraget kan 7 Andromeda och 8 Todays Shotgun vara bra att ha streck för. Den sistnämnde såg jag vinna till 29 ggr på Solänget och är en tuffing på upploppet. 4;e platsen senast mersmakande. Satt fast lite bakom Beautyson V64;5 Första tanker var att spika 6 Electrifying men efter att ha sett Linderoths 11 Velociraptor och det läckra loppet vid segern senast började jag fundera. Visserligen ordentlig skillnad på motståndet, men på det sätt hästen uppträdde så blir det ett givet streck. Kan ju ha blivit kraftigt förbättrad med loppet i kroppen och formen på Pers stall är ju uppåt just nu. 4 Premier Kronos senast lopp var ingen höjdare men tränaren har en massa bra förklaringar så kan ska inte låta sig luras av missen Slösar man med garderingar så varför inte plocka med 1 Diamond of Ace också. Berghs blir förmodligen U häst V64;6 Det låter otroligt fint på Bergharns nyförvärv 14 tangen Didrik, Själv plussar han för hästen också. 6 Husvet Elding en av mina favorit hästar, 15 oktober flög han fram sista biten och var bara halsen efter Eldvin. Gjort riktigt fina spurt med rätta ryggresorna. 9 Troll viktor kan vara skrällen om det häxar för dom två nämnda- Summa summarum en jäkla massa svammel, men jag vill inte ta ställning förrän jag sett värmningar och höra kommentarerna på atg live. Man får inte låsa sig för tidigt. Lumberjack kanske blir spiken och sedan ett par utgångshästar Lycka till |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Sjukt att Höstbo Stig är favve i andra , den var ju absolut inge märkvärdig i Måndags
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Avd-6: 5 Essis Lille Afred är lite galopplysten men har väldigt bra fart i bena. Farlig felfri. 8% just nu.
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Tränaren ger ju ordentligt avslag på ATGidag (På Alfred)
|
|
|
|
|
|
|
|