Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-12-26, 10:40   #91
 
spiifiis avatar
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 159
Sharp$: 803
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dado Visa inlägg
då tar man bort nahar eller? vinner frozen ?
Robert Bergh sa för några veckor sen i en intervju att Nahar vunnit de flesta av sina 11 millar med skor :-)
spiifii är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-26, 10:40   #92
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57032
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robfri Visa inlägg
Jag förstår inte riktigt ditt tänk. Titt som tätt skriver du: "inget spel för mej". I all välmening, försök se möjligheterna istället. Du är kunnig, garanterat att du analyserat omgången. Du har redan där ett försprång jämtemot "svensson" som förmodligen har noll koll på brf lr icke brf, för att inte tala om alla "harry-system".
Jag är rejält påläst men det är för många hästar idag som det blir rena gissningen att ranka när dom ska tävla med skor och det känns givet att inte spela helt enkelt.

En sådan som Montdore var ju närmast usel med skor näst senast så den kommer garanterat att vara sämre, men i t ex avd 7 är ju alla hästarna som på förhand kunde vinna barfotahästar och vilken av dom som påverkas mest negativt av skor blir ju en ren och skär gissningslek. Samma i flera andra lopp.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-26, 10:43   #93
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 132
Sharp$: 1280
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dado Visa inlägg
då tar man bort nahar eller? vinner frozen ?
NAHAR klar vinnare nu...
Bridgeman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-26, 10:43   #94
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7862
Standard

Det kan svida rätt bra när man avstår efter att ha analyserat och det visar sig vara rätt oavsett info.Min dumstrut slog i solen och brann upp härom dagen
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-26, 10:43   #95
DIF
 
Reg.datum: maj 2012
Ort: Mariehäll - gräddhyllan
Inlägg: 1 847
Sharp$: 1679
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BobGuran Visa inlägg
Så sabla svårt avd 4 Red fick stryk av 11an för några veckor sedan,hm.
dom var spelade då 22-175, kan vara intressant att strecka båda faktiskt. Båda kan vara spögynnade också, men lutar åt spik 10
DIF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-26, 10:44   #96
 
Rickarts avatar
 
Reg.datum: mar 2013
Ort: Karlstad
Inlägg: 1 451
Sharp$: 2499
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Jag är rejält påläst men det är för många hästar idag som det blir rena gissningen att ranka när dom ska tävla med skor och det känns givet att inte spela helt enkelt.

En sådan som Montdore var ju närmast usel med skor näst senast så den kommer garanterat att vara sämre, men i t ex avd 7 är ju alla hästarna som på förhand kunde vinna barfotahästar och vilken av dom som påverkas mest negativt av skor blir ju en ren och skär gissningslek. Samma i flera andra lopp.
Coldtown tycker iaf jag gynnas kraftigt av barfotaförbudet, den går skitbra med skor också.
__________________
Chips
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Rickart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-26, 10:45   #97
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 698
Sharp$: 3039
Standard

Citat:
En sådan som Montdore var ju närmast usel med skor näst senast så den kommer garanterat att vara sämre, men i t ex avd 7 är ju alla hästarna som på förhand kunde vinna barfotahästar och vilken av dom som påverkas mest negativt av skor blir ju en ren och skär gissningslek. Samma i flera andra lopp.
Radieux kanske är lösningen?

Ärligt talat tycker jag det är fantastiskt, de som har läst på måste ju ha en avsevärd fördel mot Gerda och Harry
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-26, 10:46   #98
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dado Visa inlägg
då tar man bort nahar eller? vinner frozen ?
Nahar vann 15/11, 26,11 och 16/12 med skor ro.
Frozen blir infrusen. Loppet vinns av Lover Face.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-26, 10:47   #99
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Jag är rejält påläst men det är för många hästar idag som det blir rena gissningen att ranka när dom ska tävla med skor och det känns givet att inte spela helt enkelt.

En sådan som Montdore var ju närmast usel med skor näst senast så den kommer garanterat att vara sämre, men i t ex avd 7 är ju alla hästarna som på förhand kunde vinna barfotahästar och vilken av dom som påverkas mest negativt av skor blir ju en ren och skär gissningslek. Samma i flera andra lopp.
Visst är det så, men jag garanterar dej att det är ännu mer gissning för harry boy & "svensson" att lista ut vem som kan tänkas tackla barfotaförbudet bäst i respektive lopp.

Själv ser jag det tvärtom jämfört med dej, det är nu kunskapen/pluggandet sätts på prov.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Tirich (+5)
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-26, 10:48   #100
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57032
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av draken Visa inlägg
Det kan svida rätt bra när man avstår efter att ha analyserat och det visar sig vara rätt oavsett info.Min dumstrut slog i solen och brann upp härom dagen
Har man analyserat efter att hästarna ska kunna tävla med optimal balans så är det ju som att börja om från noll i princip en sådan här omgång när merparten av hästarna är barfotahästar.

Det är väl snarare dumstrut på om man då spelar ändå utan att egentligen ha en aning om hur minusbalansen kommer påverka så många av hästarna.

Men skit är det när det var dagens lopp man lagt tiden på senaste veckan. Så sent som igår var ju prognosen att banan skulle tillåta valfri balans.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-26, 10:49   #101
DIF
 
Reg.datum: maj 2012
Ort: Mariehäll - gräddhyllan
Inlägg: 1 847
Sharp$: 1679
Standard

7% Narold Vox, går nästan alltid med skor, har en tung spurt.
8% Indigious med Erik, bästa hästen, många volter, några galopper och långsamt första varv så är dom ikapp direkt och får draghjälp sista 700. Klart!
DIF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-26, 10:50   #102
 
Rickarts avatar
 
Reg.datum: mar 2013
Ort: Karlstad
Inlägg: 1 451
Sharp$: 2499
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Nahar vann 15/11, 26,11 och 16/12 med skor ro.
Frozen blir infrusen. Loppet vinns av Lover Face.
Brukar inte Lover Face bli tämligen medioker med skor? Jag hade tänkt spika Lover Face om barfota, men nu lutar det istället åt att spika Coldtown som inte alls påverkas så mycket av skor.
__________________
Chips
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Rickart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-26, 10:51   #103
 
Rickarts avatar
 
Reg.datum: mar 2013
Ort: Karlstad
Inlägg: 1 451
Sharp$: 2499
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DIF Visa inlägg
7% Narold Vox, går nästan alltid med skor, har en tung spurt.
8% Indigious med Erik, bästa hästen, många volter, några galopper och långsamt första varv så är dom ikapp direkt och får draghjälp sista 700. Klart!
Precis, skovan herre!

Raffinos gynnas rejält av skotvånget också.
__________________
Chips
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Rickart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-26, 10:52   #104
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 698
Sharp$: 3039
Standard

Veijos och Untersteiners hästar är väl de första att plocka bort.
De som har störst barfotaförvandling.

och Mellby Brunello då
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-26, 10:53   #105
 
Rickarts avatar
 
Reg.datum: mar 2013
Ort: Karlstad
Inlägg: 1 451
Sharp$: 2499
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Har man analyserat efter att hästarna ska kunna tävla med optimal balans så är det ju som att börja om från noll i princip en sådan här omgång när merparten av hästarna är barfotahästar.

Det är väl snarare dumstrut på om man då spelar ändå utan att egentligen ha en aning om hur minusbalansen kommer påverka så många av hästarna.

Men skit är det när det var dagens lopp man lagt tiden på senaste veckan. Så sent som igår var ju prognosen att banan skulle tillåta valfri balans.
Du har väl vetat om de nya förhållningsreglerna om skor rätt länge nu väl?
Jag har iaf haft två "system" i huvudet hela tiden. Denna enorma fördel mot Harry Boy och resten är jag oerhört tacksam för.
Vi tänkande tippare gillar edgen det ger när man får tänka till extra!
__________________
Chips
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Rickart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td