Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-12-31, 16:25   #1
 
softpojks avatar
 
Reg.datum: nov 2014
Ort: Malmö
Inlägg: 1 489
Sharp$: 1934
Standard

Travåret 2014.


Som topic lyder, hur har travåret sett ut för er? Inte bara . Utan, spel, tankar idéer. Känner ni att ni har utvecklats som spelare? Kan berätta om min smått roliga historia, farsan har varit smått travintresserad igenom åren, brukar lira med min farfar på lördagar tillsammans för nån hundring var. aldrig fattat grejen med trav. Men i SOMMRAS. Ja i sommras, så såg jag Trav för första gången i mitt liv. Mindre än ett halvår sen. Och jag föll för SPORTEN direkt. Sen dess har jag varit helt fast. Jag har legat rätt lågt med spel förs senaste ca 1 ½ månaden. Då jag reggade mig på sharps. Jag har spelat mycket på odds men aldrig vunnit. på 6 månader på trav är jag över 100k plus. Och är så jävla nöjd! inte bara med att jag vunnit pengar, utan att jag funnit ett intresse som är så jävla kul. fan jag kollar knappt fotboll eller hockey längre!
Jag satte en V5 på sen sommaren som bringade runt 25.000. Ren flax bara, då jag skulle spela V4. Försov mig och kastade pil på en V5. Dom 25.000 är idag över 100.000 utan en enda krona till insatt på ATG kontot. (Värt att den V5an betalade jag ca 150kr för).

Har varit registerad på Sharps ca 2 månader snart, och dem två månaderna har jag lärt mig enormt mycket. Jag var så pass dålig innan, och det är så mycket jag byggt på i lärdomen, som är dem mest givna saker för er andra.
Men jag är sån, som när jag ger mig in i något. ska jag bli bäst på det, jag ger 100% och kan träna timmar timmar per dag! Vilket jag gjort med Trav (som spelare då).

Men kan aldrig komma ifrån hur jävla spännande och intressant sporten är.


Så frågan lyder, hur har erat år i travens värld varit?

Vill rikta ett extra tack till Voltstart, som faktist öppnat mina ögon för dom mest simpla och givna sakerna man ska hålla utkik på, för att ha mer koll än normalspelaren!

Och doob för alla känslosamma kommentarer, hallå. det är sånt det handlar om! Glädjs åt vinsten, skrik ut förlusten. KÄNSLOR!


Jag är färsk, jävligt färsk. Men jag är också vass och tung. Jag ger mig aldrig!



Gott nytt år älskade likasinnade.


https://www.youtube.com/watch?v=6pbwshsmgS0
__________________
Trav är kul.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
alle (+3), doob (+200)

Senast redigerad av softpojk den 2014-12-31 klockan 16:29.
softpojk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-31, 16:35   #2
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2216
Standard

Mitt första år som travspelare är över.
Höjdpunkten är då jag satte V75 i slutet av sommaren som gav runt 20000.
Största besvikelsen kom någon vecka senare när jag rök på 7 rätt då den omtalade fransosen blev diskad för trängning. Grämer mig fortfarande oerhört.

Allt som allt har jag gått med plus vilket är huvudsaken.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-31, 16:37   #3
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7863
Standard

Jag hade ett minusår för första gången på länge. Tur att man inte lever på det. Huuu
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
alle (+1)
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-31, 16:39   #4
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 1 242
Sharp$: 2091
Standard

Grattis! vad duktig du är!

Jag fastnade för travet ordentlig i somras.
Har försökt lägga ner tid varje dag på att lära mig men det är mycket annat som tar tid. Har bara spelat in 10.500, då galopperade en spik bort 200.000 som det hade blivit annars. Kunskaperna har tyvärr inte kommit ännu - men det gör de 2015!!! :-)

Försöker spela för så lite som möjlig. Vad spelar det för roll att lägga flera hundra för att ta med fler hästar om man ändå kommer att bomma vinarna p.g.a. för lite kunskap? Man blir bara av med pengar.
Det jag skulle vilja lära mig är hur man går tillväga när man ska välja hästarna, vad man ska titta efter. Det är ju mer än spår, kusk, och tränare. Men mycket lär man sig på Sharps tack vore alla snälla som delar med sig av sin kunskap.
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-31, 17:17   #5
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Under året har jag lärt mig massor om statistiska utfall att använda i mitt spelande, och tillsammans med bättre och bättre kunskaper i reducerandets ädla konst så visar året ett rätt så ordentligt plus. Robotspelarnas framgångar visade att det måste finnas vägar att gå, och jag tror jag fann dem.

En del saker visar jag upp här för att hjälpa spelare att i alla fall inte tänka fel när de komponerar system och reducerar dem. Annat blir lite för teoretiskt och statistiken är väl inte fullkomlig på sina håll heller.

Största hindret på vägen är ATG:s begränsningar för antal system och att de tagit bort spel för alla rätt på V75 och V86.

2015 skall jag bli bättre på att behandla data runt hästarna till en automatiskt skapad ranking som klår kollektivet hade jag tänkt mig. Sedan skall jag ligga på en söderhavsö och dricka Pina Colada mest hela tiden... :-)

Gott nytt år allesamman, och låt oss tillsammans plocka massor av storvinster under 2015!
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
the_mirage (+1), shasha (+5), alle (+5), varre (+5)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-31, 17:23   #6
 
softpojks avatar
 
Reg.datum: nov 2014
Ort: Malmö
Inlägg: 1 489
Sharp$: 1934
Standard

Tack sasha.

Viroid. Jag är en som älskar statistiska utfall, jag kan absolut 0 om det. men senaste månaden har jag kört ett eget, många V64 har etc Goop varit favorit ibland 2,3 lopp i rad. Han vinner INTE två lopp irad! För min del som är ny i sporten, spika rätt, gardera rätt. lätt till många vinster, senate månaden. detta var kanske ett dåligt exempel. Men det jag ville säga med det var att jag verkligen gillar statisitska utfall som du ofta talar om. jag tror på sånt mycket.
__________________
Trav är kul.
softpojk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-31, 18:09   #7
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Plussat på alla spelformer som jag spelat, förutom V86 (bokför allt). Men det stora målet att bli ensam har tyvärr inte slagit in i år heller. Tycker jag utvecklas för varje dag som jag tittar och tänker trav. Tyvärr har jag inte haft den önskade tiden att lägga ner vilket såklart påverkat negativt på resultatet. Även fått chansen att diskutera trav med några av de absolut bästa travspelarna/analytikerna som finns bl.a. i och med mitt arbete på Spelvärde. Kämpar vidare nästa år och hoppas 2015 blir det året som jag får ta hem potten själv! Gott nytt år alla sharpsare som sätter guldkant på ens travliv och hoppas ni alla får en grym kväll! Själv tillbringas kvällen/natten med grillfest i vackra och varma Brasilien.

Hoppas vi alla hörs även nästa år och bjuder varandra på bra idéer. Skål!

MVH

Nicklas
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
draken (+10), softpojk (+10), alle (+5)

Senast redigerad av NicklasJ den 2014-12-31 klockan 18:38.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-31, 18:15   #8
 
softpojks avatar
 
Reg.datum: nov 2014
Ort: Malmö
Inlägg: 1 489
Sharp$: 1934
Standard

Nu har jag fått nog, på söndag drar jag till dubai ett dygn för att sen åka till Thailand!

Man måste ju leva också?
__________________
Trav är kul.
softpojk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-31, 21:08   #9
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 540
Sharp$: 2301
Standard

Blir en vit nyårsafton för mig då jag jobbar imorgon, det var längesen sist!

Mina bästa spelminnen är från sprintermästarhelgen då jag satte v7 på lördagen när hela gänget var på plats.. var grymt kul!
Sen är det nog när Bethel Hanover blev målfotoslagen i söndags och jag missade att vinna min största spelvinst någonsin. Blev några 6or istället för 7rätt med nästan 1 miljon i utdelning.

Sen sportsligt när några hästar jag har intresse i gått väldigt bra, varav en vunnit 3 av 5 starter! Har varit otroligt roligt, speciellt när man jobbar in honom ifrån restaurangen!

Gott Nytt År!
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-01, 01:34   #10
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 46
Sharp$: 520
Standard

Jag har spelat trav i över 20 år, men de sista åren har travet varit mer sport än spel.
Tack vare er på Sharps har jag fått upp ångan på spelet igen.

Tack och gott nytt år!
raggefoting är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-01, 11:35   #11
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 779
Sharp$: 1976
Standard

Började spela lite smått runt 15års ålder och kan nog säga att de första 10år var jag helt novis, precis som majoriteten av svenska folket som spelar på trav. Mer påläst senaste 5åren. Förra året började jag spela V75 mer strukturerat och ett par 7or ledde till ca 60k plus 2013.

I år har det vart 6rätt vid mer än 15olika tillfällen utan att sätta 7an någon gång. Spelmässigt varit mer rätt på det i år än förra året. Ändå ett resultat på +/- 0 på grund av att inte lyckats med system konstuktionen och i min mening även haft viss otur att inte få sätt pricken över i:et.

Jag hoppas 7orna trillar in 2015 istället.

I övrigt blir det i princip bara V75 då jag nu mer undviker spela bara för spelandets skull. Vill alltså vara påläst och ha egna idéer när jag spelar. Dock sällsynt att jag missar spela en V75 omgång, dessa brukar jag hinna läsa på till :-)

Senast redigerad av Espo den 2015-01-01 klockan 11:37.
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td