Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-01-30, 20:04   #106

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 1184
Standard

Att inte ta med den förmodade spetshästen är ju, ja...

Spelar ingen roll hur hårt streckad den är. Du tycker väl att den har stor chans att vinna?
Chiron är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-30, 20:04   #107

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 988
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Du missade v86 i onsdags va? Vet du hur hårt streckad Quality Questioned blev till slut? Ändå var det ingen som lyckades pricka in 8 rätt trots att den vann.
Japp, det är inte att man fäller en favorit för en andra/tredje handare som ger hög utdelning. Det är de rejäla kantbollarna som man måste hitta.

Visst en rejäl kantboll där största favoriten finns är ju perfekt. Men allt bygger på sannolikhet. Du måste "vårda" ditt system och spela klokt. Att spela för att bli "ensam" på sju rätt hela tiden innebär i längden att du troligen får överlämna den strategin till nästakommande generationer i många led .
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Chiron (+2)
Ztazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-30, 20:06   #108

Standard

Citat:
Nån som sitter på lösningen i Guld? Är inne på att spika Food Money.
Skor runt om är inte optimalt...
Gammal 2015-01-30, 20:15   #109

Manprinsens avatar

Sharp$: 2366
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Chiron Visa inlägg
Skor runt om är inte optimalt...
Nej jag vet men detsamma gäller väl 4:an? FM i spets med AOL i rygg. Vem ska sätta fart på loppet? Nog för att MH är bästa hästen i fältet men tror knappast den plockar ner FM från dödens?
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-30, 20:20   #110

Standard

Citat:
Nej jag vet men detsamma gäller väl 4:an? FM i spets med AOL i rygg. Vem ska sätta fart på loppet? Nog för att MH är bästa hästen i fältet men tror knappast den plockar ner FM från dödens?
MH med Adielsson mot Balogh? Då säger jag faktiskt att Adielsson går vinnande ur kampen. FM är så mycket sämre med skor runtom. Men om FM:s stall har kommit på några ändringar inför denna start (nya sorters skor eller dyl, vissa hittar ju på saker ibland) då kanske...

Bara min åsikt...
Gammal 2015-01-30, 20:25   #111

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
MH med Adielsson mot Balogh? Då säger jag faktiskt att Adielsson går vinnande ur kampen. FM är så mycket sämre med skor runtom. Men om FM:s stall har kommit på några ändringar inför denna start (nya sorters skor eller dyl, vissa hittar ju på saker ibland) då kanske...

Bara min åsikt...
Knepigt! Tål att funderas över... Känns väl mest som att MH kommer få gå ett tungt lopp utvändigt för att vinna och som sagt även minus med skor där. Kanske öppnar upp för en 3:e part, typ Obi Wan?
Gammal 2015-01-30, 20:26   #112
Gus

Guss avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 1307
Standard

Citat:
Nån som sitter på lösningen i Guld? Är inne på att spika Food Money.
Tror väldigt mycket på Flemmings.
I huvudsak Montgomery som fått toppkusk. Spikförslag ?
Även Obi Wan kan vara av intresse.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
parsalian (+5)
Gus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-30, 20:33   #113

Standard

Citat:
Knepigt! Tål att funderas över... Känns väl mest som att MH kommer få gå ett tungt lopp utvändigt för att vinna och som sagt även minus med skor där. Kanske öppnar upp för en 3:e part, typ Obi Wan?
Om Obi Wan hade gått barfota så vore den intressant men nu, nja...

Jag är mest nyfiken på den franska hästen som Goop ska köra. Kan inget om hästen precis, gjorde ett montélopp sist. Joggade runt hästen i loppet såg det ut som. En flott häst. Den kanske kan pressa på i dödens, fransk som den är...? Kan i såna fall öppna upp loppet, trots allt ett långt upplopp.

Det är ju 2140 m och Balogh har inte mycket respekt med sig i loppen, därav tempo?

Loppet var redan lågklassigt, nu med det förmodade barfotaförbudet håller det än lägre klass...
Gammal 2015-01-30, 20:46   #114

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Om Obi Wan hade gått barfota så vore den intressant men nu, nja...

Jag är mest nyfiken på den franska hästen som Goop ska köra. Kan inget om hästen precis, gjorde ett montélopp sist. Joggade runt hästen i loppet såg det ut som. En flott häst. Den kanske kan pressa på i dödens, fransk som den är...? Kan i såna fall öppna upp loppet, trots allt ett långt upplopp.

Det är ju 2140 m och Balogh har inte mycket respekt med sig i loppen, därav tempo?

Loppet var redan lågklassigt, nu med det förmodade barfotaförbudet håller det än lägre klass...
"6 Soto (Björn Goop) verkar bra. Jag tror säkert att formen är bra. Han tränade väldigt fint i måndagsjobbet. Det är inte värstingmotstånd men ändå några bra hästar emot. Vi försöker tjäna pengar. Har gått i monté på sistone men nu är det dags att testa sulky. Svårt att bedöma hur han tar det, säger Eelco van der Wal."

Lät väl sådär?

Den jag är mest orolig för isåfall är nog:

"7 Monster Drive (Ulf Ohlsson) har ett lite tråkigt läge. Han måste ha lite löpning. Är naturligtvis inte i någon toppform än men är på väg dit. Frågan är om han har form nog att kunna vinna men normalt sett springer han runt de där. Om han nu skulle ha vettig form alltså, säger Reijo Liljendahl."

Får Uffe stallorder om att köra för att få nån slags formindikation så kan det öppna upp loppet. Då vinner nog Erik som jag ser det. Gör han inte det känns det som loppet är låst med FM i spets och ingen som gör något. Hur ofta har vi inte sett det scenariot i guld den senaste tiden?
Gammal 2015-01-30, 20:54   #115

Standard

Citat:
"6 Soto (Björn Goop) verkar bra. Jag tror säkert att formen är bra. Han tränade väldigt fint i måndagsjobbet. Det är inte värstingmotstånd men ändå några bra hästar emot. Vi försöker tjäna pengar. Har gått i monté på sistone men nu är det dags att testa sulky. Svårt att bedöma hur han tar det, säger Eelco van der Wal."

Lät väl sådär?

Den jag är mest orolig för isåfall är nog:

"7 Monster Drive (Ulf Ohlsson) har ett lite tråkigt läge. Han måste ha lite löpning. Är naturligtvis inte i någon toppform än men är på väg dit. Frågan är om han har form nog att kunna vinna men normalt sett springer han runt de där. Om han nu skulle ha vettig form alltså, säger Reijo Liljendahl."

Får Uffe stallorder om att köra för att få nån slags formindikation så kan det öppna upp loppet. Då vinner nog Erik som jag ser det. Gör han inte det känns det som loppet är låst med FM i spets och ingen som gör något. Hur ofta har vi inte sett det scenariot i guld den senaste tiden?
Jo men problemet är ju att det är Balogh som kör. Det känns inte som att "jättarna" Goop, Adielsson och Ohlsson "skänker" bort det till en amatör, förvisso jätteduktig men ändå amatör...

Hade någon av "elitkuskarna" kört FM då hade jag köpt det, 20 första tusen eller liknande...

Sen vet man aldrig vad Takter hittar på. Är vi säkra på att FM passerar AOL av egen kraft? Annars sitter väl Takter i ledningen och då har du nog rätt i att det kan bli ett blufflopp...
Gammal 2015-01-30, 21:00   #116

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Jo men problemet är ju att det är Balogh som kör. Det känns inte som att "jättarna" Goop, Adielsson och Ohlsson "skänker" bort det till en amatör, förvisso jätteduktig men ändå amatör...

Hade någon av "elitkuskarna" kört FM då hade jag köpt det, 20 första tusen eller liknande...

Sen vet man aldrig vad Takter hittar på. Är vi säkra på att FM passerar AOL av egen kraft? Annars sitter väl Takter i ledningen och då har du nog rätt i att det kan bli ett blufflopp...
Ja du har rätt i att det är kuskminus på FM. Inte för att Mercedes är en kass kusk i mina ögon men just för att hon saknar respekten hos dom andra. Nu tycker jag ändå att det är några av dom mer sansade kuskarna hon möter som inte kör skiten ur sina hästar bara för att sänka en amatör, men man vet aldrig...

Vill så jävla gärna spika i detta lopp då jag tycker att det finns superintressanta drag i dom övriga som jag inte vill åka på...
Gammal 2015-01-30, 21:05   #117

Standard

Citat:
Ja du har rätt i att det är kuskminus på FM. Inte för att Mercedes är en kass kusk i mina ögon men just för att hon saknar respekten hos dom andra. Nu tycker jag ändå att det är några av dom mer sansade kuskarna hon möter som inte kör skiten ur sina hästar bara för att sänka en amatör, men man vet aldrig...

Vill så jävla gärna spika i detta lopp då jag tycker att det finns superintressanta drag i dom övriga som jag inte vill åka på...
Håller med. Ska man spika FM då bara måste värmningen se bra ut. Eller usel på de andra...
Men du har rätt i att man ska spika i guldloppet, alltid bäst att spika där. Finns för det mesta bara 3 eller 4 realistiska vinnare...
Gammal 2015-01-30, 21:51   #118

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 2636
Standard

Mercedes känner Food Money, bara att spika.
pojmonen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-30, 22:01   #119

Reg.datum: apr 2014
Sharp$: 1190
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LeBanner Visa inlägg
Strecka bör du nog göra iallafall
Haha ja med ska han på lappen
Amadeus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-30, 22:06   #120

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 3461
Standard

Håller med till viss del i diskussionen om respekt etc. Men i det här fallet är det väl mer EKIPAGET som sådant som inger respekt, tror att alla de stora kört mot Mercan och FM vid flertalet tillfällen. Så det borde finnas både respekt och ödmjukhet
Lillis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td