|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#121 |
|
Frågan är ju vad det där var för spel? Var det ett sätt att tacka för sig, eller vad handlade det om?
|
|
|
|
#122 | |
|
Citat:
Chansen att undgå upptäckt var nästan mindre än noll. Jag får absolut känslan av att man skickade något slags budskap.
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite! Senast redigerad av Strappa71 den 2015-02-19 klockan 10:58. |
||
|
|
|
|
|
#123 | |
|
Citat:
Ska vi gissa att ATG inte får träffa några av Paribets representanter? De blev såklart av med verktygen iom att ATG:s öppna sätt att visa allmänheten att dessa tre bolag hänger ihop. Det märkliga är att man kan tillåta betatestning från paribet i så stor omfattning. Borde räckt att de fått omsätta Max 100k /vecka för att testa rutinerna. |
||
|
|
|
|
|
#124 |
|
Solo: Ingenting i PARIBET harmonierar med ATGs kriterier för att erhålla utomnordisk licens. Saknar soliditet, saknar kundstock, Saknar förbindelse med någon hästsportsbana(är ju nystartat) Det enda av få kriterier som matchas är relevanta licenser, vilket erhölls på samma TELEFONmöte som ATG erhöll sin licens för att ERBJUDA paramutual spel genom SydDakotas licensiering.
PARIBET SKA FÖRINTAS |
|
|
|
|
|
|
#125 | |
|
Citat:
Det är konstigt, jag är helt oförstående till att den svenska staten och ST som ägare tillåter detta. Det är nog inte de bästa strategerna eller tänkarna som sitter på ATG. Jag har min bakgrund inom IT och minns känslan när jag såg att man satsat på Flash till ATG.se. Det var så idiotiskt tänkt och det kan bara varit ett resultat av mycket dåliga rådgivare och kanske någon naiv tanke om att man inte ska ge de internationella spelbolagen möjlighet att snylta på ATG-data. En teknik som redan då hade visat sina största svagheter plöjdes det ner oerhört mycket pengar i.... Eftersom ATG inte tar några risker i sina odds och spel (utom då de ger kredit till utländska aktörer...) så är nog kompetensen för låg kring oddssättning, spelteori, och hur internationella bookmakers fungerar. Hade de haft grundläggande kompetens inom ATG hade de förstått att detta skulle ske med garanti, jag tror mycket handlar om inkompetens. Inom IT-området är det väldigt tydligt att de sitter fast i gamla system och ramverk. |
||
|
|
|
|
|
#126 |
|
ATG började utveckla internationellt spel själva, med Leif Almgren som chef för detta. Därefter rekryterades Ilmari Halinen, tidigare chef för finska Fintoto. Med honom som kapten gick det helt över styr. Vad som gick fel, och vem som gjorde vad är väl inte helt lätt att reda ut, men uppenbarligen började man här teckna allt fler avtal med internationella spelbolag.
Skarplöths allra första åtgärd var att sparka honom. Misstaget han sedan gjorde var väl att inte rekrytera kompetens på området, utan att försöka själv. Det har tagit ett tag innan han börjat hamna rätt i den rollen. Leif Almgren, Remy Nilsson, Benno Eliasson och Ilmari Halinen borde intervjuas om de här frågorna. Kuriöst pressmeddelande: http://www.mynewsdesk.com/se/atg/pre...delning-492312
|
|
|
|
#127 |
|
Ja, så är då PARIBET återigen godkända av ATG.
http://bloggar.expressen.se/rickardh...ows-arvtagare/ |
|
|
|
|
|
|
#128 |
|
I morgondagens Ronden, är Hatten med, ska bli kul att läsa
|
|
|
|
|
|
|
#129 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#130 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#131 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#132 | |
|
Citat:
)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+10) |
||
|
|
|
|
|
#133 |
|
Jag ska sätta klockan så jag kan ta emot tidningen av tidningsbudet, sen tacka honom genom trycka min hand emot hans samtidigt som jag fäller en tår av lycka! Detta skall inte missas!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+5) |
|
|
|
|
|
|
#134 |
|
Man får nog traska ner på jobbet och läsa den artikeln till morgonkaffet imorgon, jag som äntligen hade en ledig dag =)
EDIT: när får man tillgång till den digitala utgåvan? Senast redigerad av boozty den 2015-02-19 klockan 21:07. |
|
|
|
|
|
|
|