Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-02-18, 10:50   #31

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 6358
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Voltstart Visa inlägg
varulv... Att du fick rätt om Calvin Borel den där lördagen när han senast vann, skulle jag så här i efterhand vilja kalla enbart röta. Spelvärd som favorit? Jojo, vissa ser spelvärde i allt!

...lite återkoppling på trevliga/nyttiga inlägg ifrån förr!
Om jag värderar vinstchans till ex. 75%, hästen är spelad till ex 68%. Så finns ju värdet där. Det du däremot kan invända mot är min värdering av hästens vinstchans.

Dragen för helgen, dom får du hitta själv. Har bjudit på spiken, Spelvärd till 25%. Går han över 25% så spikar jag inte.
varulv är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-18, 11:36   #32

Voltstarts avatar

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 9633
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av varulv Visa inlägg
Om jag värderar vinstchans till ex. 75%, hästen är spelad till ex 68%. Så finns ju värdet där. Det du däremot kan invända mot är min värdering av hästens vinstchans.

Dragen för helgen, dom får du hitta själv. Har bjudit på spiken, Spelvärd till 25%. Går han över 25% så spikar jag inte.
Ja, precis. Invändningen riktar sig mot att hästen(C.B.) gärna galopperar och har följt upp med hejdlös galopp i två raka starter. Det där förstår du förstås.
_________
Märkligt tänk, tycker jag.
Att du ens funderar på att låta bli spika en häst du bär stor tro runt och som är spelad till i trakterna runt låga 25-50%?
Samtidigt spikar du med "glädje" en rejält galopplysten häst till höga 65-80%? Just påtaglig galopprisk får iallafall mig att vilja "fälla storisar" i omgången. Det spelar då ingen roll hur överlägsna de är rent kapacitetsmässigt.

Hoppas du hittar rätt med de drag du slutligen väljer ut även denna spelomgång!
Voltstart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-18, 13:53   #33

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Voltstart Visa inlägg
Ja, precis. Invändningen riktar sig mot att hästen(C.B.) gärna galopperar och har följt upp med hejdlös galopp i två raka starter. Det där förstår du förstås.
_________
Märkligt tänk, tycker jag.
Att du ens funderar på att låta bli spika en häst du bär stor tro runt och som är spelad till i trakterna runt låga 25-50%?
Samtidigt spikar du med "glädje" en rejält galopplysten häst till höga 65-80%? Just påtaglig galopprisk får iallafall mig att vilja "fälla storisar" i omgången. Det spelar då ingen roll hur överlägsna de är rent kapacitetsmässigt.

Hoppas du hittar rätt med de drag du slutligen väljer ut även denna spelomgång!

Allt handlar om värdering. Om jag ankrar systemet till en på 25% eller 50% så blir viktning på systemet väldigt olika...Du vill få utväxling på det du tror på, till till 20% får jag det, över 25% så ligger det neutralt. Ointressant alltså. Du kan ju inte heller resonera som du gör när du ställer CB mot ILS när det kommer till spik el inte. Olika höstar, olika lopp, olika omgångar etc etc...Något måste jag ju göra rätt med tanke på alla storvinster.. 😉

P.s Sist tog jag bort CB, värderade galopprisken som stor då.. 😉
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Voltstart (+1), Tamuli (+5)
Gammal 2015-02-18, 13:55   #34

Standard

Ursäkta stavfel, skriver från bilen..
Gammal 2015-02-19, 00:28   #35

Reg.datum: jun 2013
Sharp$: 1794
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tirich Visa inlägg
Jag skulle vara myyycket förvånad om Örjan släpper spets på Gävle och i den form hästen är.

Utan att ha läst på mer än spetsstriden tycker jag det är en mycket bra chansspik.
Eller chans å chans, den tar ju det här :-)
Erik släppte ju ledningen med Flex i lördags, vilket var ett vinnande drag! Kanske gör Örjan ett liknande upplägg, vem vet??
spalato är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-19, 13:47   #36

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av varulv Visa inlägg
IL Sånna med en gäspning.. Örjan och ledningen med en bra häst = Lördagens mest spelvärda spik.
Tror du dom kan klämma in den i en ghostvagn?

"Det kan eventuellt bli tal om ghostvagn den här gången men hästen är 1,70 hög och alltså en riktig bjässe så vi får se om han ryms i den vagnen."

/http://www.travtipset.se/v75-intervju-jan-hellstedt-21-februari-2015/?utm_medium=twitter&utm_source=twitterfeed
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-19, 13:51   #37

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 3039
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av spalato Visa inlägg
Erik släppte ju ledningen med Flex i lördags, vilket var ett vinnande drag! Kanske gör Örjan ett liknande upplägg, vem vet??
Nja, jag tror inte det trots allt.
Flex Lane var väl aningen överspelad, men vann tack vare att Adielsson är en grym kusk.

Tror de tänkt att han ska gå i ledningen nu också, men de lär väl inte toksvara allt

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-19, 14:10   #38

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg

"Det kan eventuellt bli tal om ghostvagn den här gången men hästen är 1,70 hög och alltså en riktig bjässe så vi får se om han ryms i den vagnen."

/http://www.travtipset.se/v75-intervju-jan-hellstedt-21-februari-2015/?utm_medium=twitter&utm_source=twitterfeed
Det ska vara tight!!
Helge (+3)
Gammal 2015-02-19, 14:20   #39

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 17990
Standard

Citat:

Pratade med Kim angående att sätta en bike på Going Young (1.74m) senast och han såg inga problem med det så det ska nog funka
Helge (+3)

Senast redigerad av NicklasJ den 2015-02-19 klockan 14:38.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-19, 14:45   #40

Helges avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Pratade med Kim angående att sätta en bike på Going Young (1.74m) senast och han såg inga problem med det så det ska nog funka
Lika stor som vår Hugo, han går med jänkarvagn. Men finns ju hästar med bred bakaktion som Robertssons Unique Gowen, där det kan ställa till det iaf. Vet inte hur den gick senast sen, blev det så?
Gammal 2015-02-19, 14:52   #41

Standard

Citat:
Lika stor som vår Hugo, han går med jänkarvagn. Men finns ju hästar med bred bakaktion som Robertssons Unique Gowen, där det kan ställa till det iaf. Vet inte hur den gick senast sen, blev det så?
Har för mig det (inte säker) men är inte hemma just nu så kan inte kolla! Jo finns ju andra anledningar att höstarna inte klarar att gå i bike men storleken på Il Sånna ska iaf inte behöva stoppa det.
Helge (+3)

Senast redigerad av NicklasJ den 2015-02-19 klockan 15:01.
Gammal 2015-02-19, 19:13   #42

Helges avatar

Standard

Gammal 2015-02-19, 21:38   #43

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av spalato Visa inlägg
Johnny är inte med i det här loppet. Inte Ludde heller. Jag sällar mig till kören som påstår att det är en bra spik. Inte bara för att den har bra vinstchans, att det är väldigt öppet bakom och förmodligen blir relativt jämnspelat gör det ännu bättre.

En kommentar till varulvs tanke att det är värde i en häst man värderar till 25% som är spelad till 20% och "neutralt" värde om den istället är spelad till just 25%. Skulle säga att det är avhängigt på mer saker än så, t ex om loppet är jämnstreckat och hur höga de där chansvärdering/streck-procentsatserna är. Spikvärdet på en häst spelad/värderad till 25%/25% är givetvis lååångt mycket bättre än dito 75%/75%. Sett till ett lopp (vinnarspel t ex) kan man bedöma spelet som "neutralt" men inte när man pratar streckspel, det blir något helt annat.

Miss Sue skyldig att vinna som någon sa. Stallkamraterna kan komma överens och släppa till varandra men jag ser inte Daniel och Björn som varken korkade eller oärliga nog att lägga upp det så. Björn får fuska bort minst ett varv här (även om han nu inte behöver det).

Finns bara två hästar som kan vinna guld. Återstår att se hur mycket Amaru blir betrodd men känslan är väl att det blir värde! Brukar sky tvåhästarslås, men här blir det ett!

Båda betrodda på bakspåret blir överskattade i silver. Iofs är loppet ihåligt vilket talar för dem, men de borde få svårt att plocka sina längder på de där framme. Highflyer blir överstreckad som vanligt, jag nöjer mig med 4,5,6 här tror jag.

I kallblodsloppet blir det roller för det ser toköppet ut, men 3-4 chanslösa tycker jag mig se i listan trots allt. Starthästarna står ganska bra till och ser ut att bli extra intressanta, och Tyri Svarten verkar väl bortglömd. Plus med Örjan och står väldigt bra inne!

Lite klassblandning redan innan lottningen i klass 1 och efter den ser det ut att vara ganska stängt på de tre mest betrodda 2,4,5.

Brons ser ut att vara det öppnaste loppet för dagen (ihop med andra då om man inte tar ställning för spets och slut). Men blixten lär väl inte slå ner för Bolt Boko igen även om han dragit bra spår och slipper Lindegren igen. Och Venkateshs vinstchans med de här förutsättningarna sätter jag inte till mer än kanske 3% högt räknat. Lägger jag inte en spänn på!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-19, 21:42   #44

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Spikvärdet på en häst spelad/värderad till 25%/25% är givetvis lååångt mycket bättre än dito 75%/75%.
Det är faktiskt tvärt om just på grund av att det finns ett värde i att sänka variansen.

Senast redigerad av NicklasJ den 2015-02-19 klockan 21:44.
Gammal 2015-02-19, 21:49   #45

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Det är faktiskt tvärt om just på grund av att det finns ett värde i att sänka variansen.
Har man så dålig kassa att den inte klarar att man spikar en 25%-are för att det kan leda till likviditetsproblem så ska man inte spela V75 utan hålla sig till vinnare eller något annat lågvariansspel.

Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td