|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#31 | |
|
Citat:
Dragen för helgen, dom får du hitta själv. Har bjudit på spiken, Spelvärd till 25%. Går han över 25% så spikar jag inte. |
||
|
|
|
|
|
#32 | |
|
Citat:
_________ Märkligt tänk, tycker jag. Att du ens funderar på att låta bli spika en häst du bär stor tro runt och som är spelad till i trakterna runt låga 25-50%? Samtidigt spikar du med "glädje" en rejält galopplysten häst till höga 65-80%? Just påtaglig galopprisk får iallafall mig att vilja "fälla storisar" i omgången. Det spelar då ingen roll hur överlägsna de är rent kapacitetsmässigt. Hoppas du hittar rätt med de drag du slutligen väljer ut även denna spelomgång!
|
||
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Citat:
Allt handlar om värdering. Om jag ankrar systemet till en på 25% eller 50% så blir viktning på systemet väldigt olika...Du vill få utväxling på det du tror på, till till 20% får jag det, över 25% så ligger det neutralt. Ointressant alltså. Du kan ju inte heller resonera som du gör när du ställer CB mot ILS när det kommer till spik el inte. Olika höstar, olika lopp, olika omgångar etc etc...Något måste jag ju göra rätt med tanke på alla storvinster.. 😉 P.s Sist tog jag bort CB, värderade galopprisken som stor då.. 😉 |
||
|
|
|
|
|
#34 |
|
Ursäkta stavfel, skriver från bilen..
|
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Erik släppte ju ledningen med Flex i lördags, vilket var ett vinnande drag! Kanske gör Örjan ett liknande upplägg, vem vet??
|
|
|
|
|
|
|
#36 | |
|
Citat:
![]() "Det kan eventuellt bli tal om ghostvagn den här gången men hästen är 1,70 hög och alltså en riktig bjässe så vi får se om han ryms i den vagnen." /http://www.travtipset.se/v75-intervju-jan-hellstedt-21-februari-2015/?utm_medium=twitter&utm_source=twitterfeed |
||
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Citat:
Flex Lane var väl aningen överspelad, men vann tack vare att Adielsson är en grym kusk. Tror de tänkt att han ska gå i ledningen nu också, men de lär väl inte toksvara allt
|
|
|
|
#38 | |
|
Citat:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+3) |
||
|
|
|
|
|
#39 | |
|
Citat:
Helge (+3) Senast redigerad av NicklasJ den 2015-02-19 klockan 14:38. |
||
|
|
|
|
|
#40 |
|
Lika stor som vår Hugo, han går med jänkarvagn. Men finns ju hästar med bred bakaktion som Robertssons Unique Gowen, där det kan ställa till det iaf. Vet inte hur den gick senast sen, blev det så?
|
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
Har för mig det (inte säker) men är inte hemma just nu så kan inte kolla! Jo finns ju andra anledningar att höstarna inte klarar att gå i bike men storleken på Il Sånna ska iaf inte behöva stoppa det.
Helge (+3) Senast redigerad av NicklasJ den 2015-02-19 klockan 15:01. |
|
|
|
|
|
|
#43 | |
|
Citat:
En kommentar till varulvs tanke att det är värde i en häst man värderar till 25% som är spelad till 20% och "neutralt" värde om den istället är spelad till just 25%. Skulle säga att det är avhängigt på mer saker än så, t ex om loppet är jämnstreckat och hur höga de där chansvärdering/streck-procentsatserna är. Spikvärdet på en häst spelad/värderad till 25%/25% är givetvis lååångt mycket bättre än dito 75%/75%. Sett till ett lopp (vinnarspel t ex) kan man bedöma spelet som "neutralt" men inte när man pratar streckspel, det blir något helt annat. Miss Sue skyldig att vinna som någon sa. Stallkamraterna kan komma överens och släppa till varandra men jag ser inte Daniel och Björn som varken korkade eller oärliga nog att lägga upp det så. Björn får fuska bort minst ett varv här (även om han nu inte behöver det). Finns bara två hästar som kan vinna guld. Återstår att se hur mycket Amaru blir betrodd men känslan är väl att det blir värde! Brukar sky tvåhästarslås, men här blir det ett! Båda betrodda på bakspåret blir överskattade i silver. Iofs är loppet ihåligt vilket talar för dem, men de borde få svårt att plocka sina längder på de där framme. Highflyer blir överstreckad som vanligt, jag nöjer mig med 4,5,6 här tror jag. I kallblodsloppet blir det roller för det ser toköppet ut, men 3-4 chanslösa tycker jag mig se i listan trots allt. Starthästarna står ganska bra till och ser ut att bli extra intressanta, och Tyri Svarten verkar väl bortglömd. Plus med Örjan och står väldigt bra inne! Lite klassblandning redan innan lottningen i klass 1 och efter den ser det ut att vara ganska stängt på de tre mest betrodda 2,4,5. Brons ser ut att vara det öppnaste loppet för dagen (ihop med andra då om man inte tar ställning för spets och slut). Men blixten lär väl inte slå ner för Bolt Boko igen även om han dragit bra spår och slipper Lindegren igen. Och Venkateshs vinstchans med de här förutsättningarna sätter jag inte till mer än kanske 3% högt räknat. Lägger jag inte en spänn på!
|
|
|
|
#44 | |
|
Citat:
Senast redigerad av NicklasJ den 2015-02-19 klockan 21:44. |
||
|
|
|
|
|
#45 |
|
Har man så dålig kassa att den inte klarar att man spikar en 25%-are för att det kan leda till likviditetsproblem så ska man inte spela V75 utan hålla sig till vinnare eller något annat lågvariansspel.
|
|
|
|
|