Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-02-20, 11:02   #61

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 3039
Standard

Jag tycker Il Sånna har en riktigt bra chans här och borde vara en av de bättre hästarna.
Han har gått 3 V75-lopp på slutet och övriga 11 hästar har tillsammans gått 5 st.

Där har Blue Star 2 galopper i sina och även Normans har galopp i sitt V75-lopp.

Jag tycker de flesta hästarna i loppet mest har mött skräp så deras fina rader är lite svårt att ta på allvar.

En som däremot har mött en hel del bra hästar är Manhattan Club.
Blue Star är farlig om den går felfri, men 5 raka galopper med framspår bakom bilen.. nja
De två bästa kuskarna kör iaf dessa 2, så de är mina närmaste motbud

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-20, 11:07   #62

Icors avatar

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 475
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Har respekt för dig som tippare så när du står på dig om det här lämnar jag det öppet vem av oss som har rätt. Ska be viroid eller strappa om en tie-breaker, det är väl de enda två här inne som jag har verklig respekt för när det kommer till de spelteoretiska bitarna.

Lite mer on topic så kan det vara så att Il Sånna blir en överspelad "kommunare" till slut, men jag tvivlar på det då det på pappret är ett jämnt lopp och framförallt att det är så många ettor i raderna. Kommer nog hänga mycket på huruvida speltjänsterna tar ställning eller inte.

Är det bara jag som tycker det är långtifrån givet att Highspeed Call tar spets i silver? Ser ut att bli rätt stor där. Två ganska snabba direkt innanför som förmodligen laddas bör försvåra en del, och det är inga släppglada killar som kör de hästarna heller. Jag tror loppet vinns från spets och synar att HC är given där. Vad är er badkarsanalys?
Personligen tror jag som du säger att det kommer bli en ganska rejäl kamp om ledning. Både Erik, Jorma (vet man ju aldrig vad han får för sig) och Daniel innanför. Min känsla säger mig att ta med både 10an och 11an, och hoppas på att dom tar ut sig framför, och att Goop eller Örjan plockar ner dom vid upploppet.

Senast redigerad av Icor den 2015-02-20 klockan 11:09.
Icor är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-20, 11:17   #63

evetons avatar

Reg.datum: jul 2014
Sharp$: 4510
Standard

Highspeed Call är definitivt en favorit i fara. Rebellion kan kanske med helstängt utmana om spets. Carambole P med ett lopp i draget?!
Gammal 2015-02-20, 11:22   #64

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 1610
Standard

Om det blir tungbana så är det väl bara att plocka bort det enda motbudet till Inken, Amaru Boko eller?
MatsE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-20, 11:31   #65

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Första blir väl bara ett taktiklopp med Miss Sue V till spets på sin favoritdistans. Caramella blir över från start. Redén med Bostonz ser till att Caramella hålls instängd. Björn lägger en ny pinne på sin V75-hög.
Eller har Redén något annat i bakfickan?
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-20, 11:41   #66

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Har respekt för dig som tippare så när du står på dig om det här lämnar jag det öppet vem av oss som har rätt. Ska be viroid eller strappa om en tie-breaker, det är väl de enda två här inne som jag har verklig respekt för när det kommer till de spelteoretiska bitarna.
Varken det jag eller du skrivit är vattentätt eftersom det helt enkelt är olika approacher till hur man ska agera utefter den bristfällig information man som spelare har. Det blir därför rätt svårt att säga att någon har rätt eller fel men våra olika utgångspunkter gör att vi når olika slutsatser i fallet 75/75vs 25/25. Det är dock inte speciellt viktigt att någon har rätt utan förhoppningsvis kan både du, jag och andra som läser plocka upp de som de tycker är vettigt och fortsätta utvecklas mot att bli mer tänkande spelare.

Dock värt att alltid ha i baktanken som spelare är att en långsiktig vinnares största fiende är variansen. Vare sig det handlar om trav,sportspel,poker eller finansvärlden.

Senast redigerad av NicklasJ den 2015-02-20 klockan 11:45.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-20, 11:43   #67

Klankes avatar

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 936
Standard

banan på gävle är blött just nu men banmästaren trodde det skulle gå ändå...

ps: Pinracer ger infirar chansen till 96,15% att Amour boko vinner Guld....
Det var längesedan Inken hade 3 varv att spinga, haft toppform i 4 månader snart tar det slut...
Bergh är lurig! Hästen såg riktigt löpglad ut senast och gjorde det bra i debuten, spets och körs där? oavsett bra chans!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+1)

Senast redigerad av Klanke den 2015-02-20 klockan 11:45.
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-20, 11:59   #68

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Voltstart Visa inlägg
Nicklas J...(varulv, Stekel, Putte64)...

Ni för ett trevligt och intressant resonemang, så för min del får detta gärna bli veckan då V75-tråden hamnar lite extra Off-Topic.

Finns det någon trevlig litteratur som behandlar ämnet ni för resonemang runt? Neutralt värde, hög-/lågvariansspel, Risk/Reward etc?
Kan tänka mig att ämnet intresserar en del personer här inne på forumet?
Själv vet jag inte var någonstans jag ska leta iallafall.
Lättsmält fack-/ämneslitteratur har jag alltid gillat!(Det enda om ROI jag läst/tagit del av är "spelskolan" här på Sharps.
Det finns många böcker som berör spelteori men ingen (vad jag vet) som tillämpar det på travspel. Har tyvärr inga bra tips på vad som är värt att läsa.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Voltstart (+1)
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-20, 12:43   #69

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Det finns många böcker som berör spelteori men ingen (vad jag vet) som tillämpar det på travspel. Har tyvärr inga bra tips på vad som är värt att läsa.
Det där skulle kunna vara ett tänkbart projekt faktiskt, för ett par år sedan köpte jag alla böcker om trav som var skrivna mer eller mindre ur ett spelarperspektiv och det var minst sagt skralt. Ingen guldgruva för målgruppen är ganska begränsad och det är ingen lek att marknadsföra billigt, men jag tror nog det går runt och lite till för den som har kunnande, kan konsten att formulera sig och har driv nog att dra det i mål.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-20, 13:21   #70

Voltstarts avatar

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 9633
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Icor Visa inlägg
Vid en snabbare titt på loppet får jag nog hålla med dig. Il sånna känns inte som en het vinnare direkt. Tycker loppet är öppet för ganska många därbak. Kanske man ska fylla på med lite olika tänkbara skrällar? Vad tror du om Te Fredde knick, Crane, Blue star och manhattans chanser?
Mycket fokus på samma lopp här...

För mig känns Il Sånna mycket het i vinstsnacket, då den visar prov på härligt intryck och full form/spänst.
Grejen är att just jag vill inte gå på hästen som spik.

-En anledning är att jag gillar flera hästar väldigt mycket i detta loppet, vissa kanske lite mer än Il.
-En annan anledning är att hästen visade "spurtkrut" i paritet med senast vid en start med Dalborg i jollen för ett tag sedan(På det lanserade jag hästen här som skrälltanke inför en Åby-V75:a). När hästen sedan testades i spets på Solvalla vek den ner sig för enkelt för min smak.
Sådant brukar ofta upprepa sig på individer. De tenderar vara fortsatt svaga för vissa löpningsförlopp. Personligen vill jag inte gå emot min uppfattning i frågan runt hästen i ett enligt mig hårt V75-lopp för klassen. Än mindre då jag har spiktankar på andra håll.

6: Den gillar jag!
12: En bulldozer som ej visat botten?
___
8: Slog en i mitt tycke kapabel häst enkelt senast.
1: Toppform, utmärkt utgångsläge och tung till slut efter en stund i ryggar.
___
3,9&10: Blir nog C-hästar på reducerat, då de har visat bra takter.

Jag håller 2,11 lägst följt av 5. De känner jag inte alls för. Typ!
(Kom ihåg att trav är svårt! Det är roligare att vinna på system där ens egna tankegångar fått lov ta stor plats vid streckandet!)
Voltstart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-20, 14:23   #71

Voltstarts avatar

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 9633
Standard

Fel tråd!
Voltstart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-20, 14:27   #72

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 1428
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Klanke Visa inlägg
amour boko till 8% tror inte det står sig så tills lördag...
About boko på 3140m nej! 8% är för mycket.
jockegais är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-20, 14:53   #73

Grogg12s avatar

Reg.datum: apr 2012
Sharp$: 445

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jockegais Visa inlägg
About boko på 3140m nej! 8% är för mycket.
men hur går det med era stavningar da?? AMARU
Grogg12 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-20, 15:09   #74

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 1428
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grogg12 Visa inlägg
men hur går det med era stavningar da?? AMARU
Telefonen får skylla på den. Gulddivisionen är ett tvåhästarslopp
men inte dom folk tror. Utan 2 helt andra hästar! Som är gynnade
av distansen.