Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-02-20, 15:20   #76

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jockegais Visa inlägg
Telefonen får skylla på den. Gulddivisionen är ett tvåhästarslopp
men inte dom folk tror. Utan 2 helt andra hästar! Som är gynnade
av distansen.
Du kan möjligen inte avslöja vilka du tänker på? Och motivera varför - lite mer än distansgynnade?
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-20, 15:27   #77

eklonovs avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 3429
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Du kan möjligen inte avslöja vilka du tänker på? Och motivera varför - lite mer än distansgynnade?

Skall bli intressant att höra
eklonov är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-20, 15:43   #78

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 1428
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MatsE Visa inlägg
Att det ska vinna någon utanför dom 2 betrodda tror jag är 0% chans
Lol. Dummaste jag läst någonsin!
jockegais är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-20, 15:53   #79

Standard

Ja ska motivera det senare blir en lång utläggning.
Gammal 2015-02-20, 16:01   #80

evetons avatar

Reg.datum: jul 2014
Sharp$: 4511
Standard

Candor Hall är i min mening ett måstestreck i guld!
Gammal 2015-02-20, 16:08   #81

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 1290
Standard

Citat:
Första blir väl bara ett taktiklopp med Miss Sue V till spets på sin favoritdistans. Caramella blir över från start. Redén med Bostonz ser till att Caramella hålls instängd. Björn lägger en ny pinne på sin V75-hög.
Eller har Redén något annat i bakfickan?
Hur ska Caramella bli instängd med bara 8 hästar i fältet och 2an kör till ledning? Eller tänker jag galet :S

Twitter: @Batmantyp
Icewinner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-20, 16:25   #82

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eveton Visa inlägg
1av 2!
Gammal 2015-02-20, 16:39   #83

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Icewinner Visa inlägg
Hur ska Caramella bli instängd med bara 8 hästar i fältet och 2an kör till ledning? Eller tänker jag galet :S
Miss Sue tar ledningen. Sannolikt går någon snabbstartare ner i rygg. Caramella tredje inner. Resten av fältet radar upp sig i andraspår. Det blir att hitta ut för Caramella - eller backa och runda.

Hur ser loppet ut i ditt badkar?
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-20, 16:42   #84

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 128
Standard

En rolig i första dd imorgon är RUFUS S F
chompipe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-20, 16:42   #85

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eveton Visa inlägg
Det händer att debutanter vinner i högsta klassen, men det går ju inte när de möter hästar av den här kalibern. Skulle vara om man spekulerar i att de bästa ska gå dåligt eller hoppa då men de presterar jämnt och travar som klockor. Distansen drar dessutom ner galopprisken betydligt. Rocky Winner är väl den enda jag ser som en gnutta intressant om man ska leta motbud, är underspelad på riktigt till skillnad från Candor och FDG.

Citat:
Ursprungligen postat av Icewinner Visa inlägg
Bara för att tvåan kommer före är det inte garanti att man utan problem ska kunna ta dennes plats i andraspåret efter startögonblicket. Utöver det är det en ganska dålig taktik att söka andraspår istället för att ta den fina ledarryggen och säkra andrapriset och en eventuell lucka. Sen kanske tränare/kusk resonerar annorlunda, har inte läst några intervjuer än, men jag skulle tro att de söker ledarryggen därifrån (något som inte heller är självklart att man får).

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-20, 16:42   #86

Standard

Varken Amaru Boko eller Inken känns distansgynnade. Visserligen vann Amaru Boko derbykval o var 4a i finalen. Sen har han gjort om något långlopp till kortlopp efter att maskat bort 2 varv. Förhoppningsvis rycker berg skorna o svarar ut Ink. Ink känns heller inte som ngn 3140m häst. Visst han vann ett sånt lopp på Åby men det var efter att fuskat bort 2,5 varv + att Kenneth haugstad gjorde alla fel man kan göra som vanligt med Paolo America som var nära att knäppa en avstannandes Ink. Sen har den vunnit några gånger på 2640 bl.a. På målfoto mot Kalle Qvivra!!! Spelad till 1,09. För 3 starter sen vann han på Romme efter återigen spets lugnt tempo. Men imponera inte särdeles. I det loppet spurta Goldomaster (136ggr) in som 3a en längd bakom. Gick som snabbast över mål på spänstiga ben. Nu är det500m längre vilket bara är till fördel för Goldomaster. Hästen är lite ojämn men är han som på Romme tror jag han vinner. Just nu 0%!!!
Candor Hall har utvecklats enormt o gillar långt. Björn Goop är het så det blir mitt raka tvillingspel. Ska dessutom bli blöt bana im. Ngt Ink inte fungerade på sist det var sådana förhållande.

PS! Vet att Melander tycker att Ink är bäst på långt. Men han säger mycket dumt ibland.

Senast redigerad av jockegais den 2015-02-20 klockan 16:45.
Gammal 2015-02-20, 16:49   #87

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Citat:
Varken Amaru Boko eller Inken känns distansgynnade. Visserligen vann Amaru Boko derbykval o var 4a i finalen. Sen har han gjort om något långlopp till kortlopp efter att maskat bort 2 varv. Förhoppningsvis rycker berg skorna o svarar ut Ink. Ink känns heller inte som ngn 3140m häst. Visst han vann ett sånt lopp på Åby men det var efter att fuskat bort 2,5 varv + att Kenneth haugstad gjorde alla fel man kan göra som vanligt med Paolo America som var nära att knäppa en avstannandes Ink. Sen har den vunnit några gånger på 2640 bl.a. På målfoto mot Kalle Qvivra!!! Spelad till 1,09. För 3 starter sen vann han på Romme efter återigen spets lugnt tempo. Men imponera inte särdeles. I det loppet spurta Goldomaster (136ggr) in som 3a en längd bakom. Gick som snabbast över mål på spänstiga ben. Nybörjare det 500m längre vilket bara är till fördel för Goldomaster. Hästen är lite ojämn men är han som på Romme tror jag han vinner. Just nu 0%!!!
Candor Hall har utvecklats enormt o gillar långt. Björn Goop är het så det blir mitt raka tvillingspel. Ska dessutom bli blöt bana im. Ngt Ink inte fungerade på sist det var sådana förhållande.

PS! Vet att Melander tycker att Ink är bäst på långt. Men han säger mycket dumt ibland.
Finns tre loppscenarier som är mycket mer sannolika än övriga som jag ser det:

1. Amaru Boko tar ledningen och får maska, Inken trillar ner i andra tredje ytter och sover bort chansen och kör för sent. Amaru vinner.

2. -"-, Inken tar dödens. Farten pressas upp efterhand och hästen med bäst dagsform vinner (nästan, Amaru vinner ju även om han är lite sämre med hjälp av innerspåret). Övriga slåss om tredjepriset en bit bakom.

3. Inken blir släppt till spets och Bergh nöjer sig med ryggen och andrapriset. Tar kanske dödens någon gång under loppet om det funkar. Tempo spelar sen ingen roll, vinner om han är frisk.

Distansen är bara ett plus för favoriterna, klasskillnaderna visar sig över längre distanser och det är rejält skrällhämmande med tre varv.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Torstens (+1)

Senast redigerad av Stekel den 2015-02-20 klockan 16:50.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-20, 16:53   #88

Standard

Citat:
Miss Sue tar ledningen. Sannolikt går någon snabbstartare ner i rygg. Caramella tredje inner. Resten av fältet radar upp sig i andraspår. Det blir att hitta ut för Caramella - eller backa och runda.

Hur ser loppet ut i ditt badkar?
Blir svar till både dig & Stekel.

Nej alltså jag säger inte att det blir någon garanti att hon kommer kommer ut direkt i andra spår. Däremot kan hon ju garantera sig att komma ut i andra spår med tanke på att det inte finns någon bakom. Det blir ju omöjligt att bokstavligen låsa in henne (vilket var det enda jag egentligen påpekade).Och som du själv säger hon kan (i värsta fall!!) behöva backa och runda, dvs ut kommer hon, men det kan kosta olika mycket.

Enligt intervju med kusken verkar man inte vilja ha ledarrygg utan man ska fram i dödens så fort som möjligt och bara nöta och gå på sin styrka.

Jag plockar nog inte med Caramella oavsett. Är inne på det som de sa i "vass eller kass". Tampas Miss Sue Och Caramella tror jag Bostonz kan blåsa ned. Har hela veckan trott någon av Rédens ska vinna.
Så låser som många andra på 2, 5.

Lite så blev mitt bad

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+2)

Senast redigerad av Icewinner den 2015-02-20 klockan 16:54.
Gammal 2015-02-20, 16:56   #89

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Finns tre loppscenarier som är mycket mer sannolika än övriga som jag ser det:

1. Amaru Boko tar ledningen och får maska, Inken trillar ner i andra tredje ytter och sover bort chansen och kör för sent. Amaru vinner.

2. -"-, Inken tar dödens. Farten pressas upp efterhand och hästen med bäst dagsform vinner (nästan, Amaru vinner ju även om han är lite sämre med hjälp av innerspåret). Övriga slåss om tredjepriset en bit bakom.

3. Inken blir släppt till spets och Bergh nöjer sig med ryggen och andrapriset. Tar kanske dödens någon gång under loppet om det funkar. Tempo spelar sen ingen roll, vinner om han är frisk.

Distansen är bara ett plus för favoriterna, klasskillnaderna visar sig över längre distanser och det är rejält skrällhämmande med tre varv.
Enligt ditt sätt att resonera skulle Usain Bolt vinna alla maratonlopp. Då skillnaden är större ju längre dom löper!
Gammal 2015-02-20, 17:05   #90

Standard

Citat:
Enligt ditt sätt att resonera skulle Usain Bolt vinna alla maratonlopp. Då skillnaden är större ju längre dom löper!
Fast Usain Bolt har ju aldrig vunnit ett maratonlopp.

Inken har vunnit på lång distans och gått en kilometer tid drygt 1 sekund snabbare än Goldomaster på aktuell distans.

Han slog även Goldomaster på Romme som du själv påpekar. Då Goldomaster fick en skön smörresa på innerspår hela vägen. Blir väl liknande loppscenario och liknande resultat denna gången om du frågar mig.

Men sen gillar jag skarpt ditt "outside the box"-tänkande.

Chansen för ditt scenario är givetvis lägre än det förväntade, men någon gång inträffar det och då står vi som idioter och tittar på dina miljoner.

Det är väl för övrigt så någon hittar de omöjliga skrällar vi andra inte hittar!

Svara

td