|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#196 | |
|
Citat:
Idag är det springspår med en häst struken på tilläggsvolten samt kuskförstärkning med Johnny Takter och förhoppningsvis barfota enligt tränarintervju. Sedan är det 5% vs 20% i spelprocent vilket gör den mest intressant även om jag hade satt procenten till 10% vs 15% då jag vill vinna pengar och inte uteslutande går efter 7 rätt i första hand varje omgång.
|
|
|
|
#197 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#198 |
|
positivt för veijo med strykning på caliber tt samt för goop med strykning på kamanda, bägge kommer ner ett hack ibanan.
|
|
|
|
|
|
|
#199 | |
|
Citat:
Tränarsnacket i ronden "avslöjar" lite smått att Peter, tränaren till nr 1, nog gärna ser vinnarhålet för sin häst. Det är vad jag "tolkat" mig fram till. Johan avslöjar väl ingenting egentligen, men hans häst har varit kort i rocken två ggr i rad ifrån spets. Han är en begåvad tränare och kusk, så frågan är huruvida han tänkt köra hästen bakifrån idag eller först i nästa start? De lär få ta emot med varma servetter iallafall, om man ser till hur Calvados In lägger av ifrån start. Det gäller att avväga hur mycket saker och ting får lov att kosta... I övrigt hoppas jag att hästen verkligen visar sig vara en V75-häst? En häst som Flex Lane hade iallafall inte skuggan av en chans att hänga på till slut, trots snålskjuts i rygg hela vägen. Med i fältet satt Johan och analyserade motståndare inför framtiden? Blir kul se detta lopp! |
||
|
|
|
|
|
#200 | |
|
Citat:
Som du mycket riktigt påpekade tidigare, inga breddhästar med. Vilket gör att det för första gången på länge blir lite mer spekulerande och analyserande. I många lopp kan flertalet hästar vinna med rätt resa, så har det ju absolut inte varit tidigare i vinter på de stora streckspelen. Nok'en Fräkkert, Delicious Brown och Young Farmer kommer högt upp i min ranking. Man Winner och Ark Went In kommer med på sluttampen. De andra ratar jag. Boogie Man har jag missat så den får jag ta mig en titt på, MILJONHÄSTEN kanske
|
||
|
|
|
|
|
#201 |
|
Hur är det ställt med barfota eller inte i dag?
|
|
|
|
|
|
|
#202 |
|
Valfri balans gäller.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Staketkusken (+1) |
|
|
|
|
|
|
#203 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#204 |
|
Kommer med tre ettor i raden. En infektion kan naturligtvis vara förödande för formen, men jag tror det är rätt så påställt när man anmäler till V75.
|
|
|
|
#205 | |
|
Citat:
Såg din kommentar, kikade på hästarna runt om kring och jag tror snarare att det är åt andra hållet. I lopp1 får Veijo spår 3, kanske är obetydligt. Men min ide For Pleasure As får helt plötsligt spår 5. Klart intressant! BG får helt plötsligt spår 9, vilket är ett skitspår. klart överskattat! Som back-up tar jag med mig Jens statistik om startspår etc etc ![]() Summa summarum: Lopp1 blev ännu mer skruvat och skräll på lut, Lopp5 minskar BGs chanser. Det är så JAG läser strykningarna, men det sköna är ju att vi alla får tycka olika. |
||
|
|
|
|
|
#206 |
|
1 Delicious Brown (Örjan Kihlström) är kanske inte i extrem toppform eftersom han inte har startat på fem, sex veckor. Men jag hoppas att han ska göra ett vettigt lopp. Tror på ett defensivt upplägg nu. Jag tror att han får smyga, om han inte klipper i själv. Trea, fyra på ett bra läge, säger Peter Andersson.
|
|
|
|
#207 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#208 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#209 | |
|
Citat:
Jag tror att Björn gillar förutsättningarna åtminstone?
|
||
|
|
|
|
|
#210 |
|
Chanspik för Björn Goop i BJÖRNKOLLEN efter loppet på Åby 18/12 då Björn körde Sugar di Poggio(2;a) och blev mäkta imponerad av Delicius och nu riktigt kuskplus dessutom,
|
|
|
|
|
|
|
|