Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-03-13, 16:00   #46
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 869
Sharp$: 1290
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av armand Visa inlägg
Då har Armand en lite fundering.

Varför ens spela enligt andras tips?

Personligen tycker jag det roliga med Trav är att själv konstruera sitt eget system.
Det gör man inte. (eller inte jag iaf).

Men betaltips är ju väldigt bra. De träffar och pratar med personer vi inte gör.
Och kommer åt information vi inte gör.

Är 3 betaltjänster överens om samma spik och du själv velar mellan vad du ska spika kan det ju vara en rätt bra hint om vilken som är en bra spik?

TT har ju extremt bra kontakt med diverse tränare/kuskar och är bland annat ute på Valla varje onsdag och klockar när ekipage är ute och tränar.

Det gör inte jag iaf.. Så finns mycket info som är värdefull på deras rank.

Sen ryggar jag aldrig ett spelförslag, det har jag aldrig råd med.
__________________
Ju mer du satsar på din vinnare, desto mer sänker du ditt odds
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


Twitter: @Batmantyp
Icewinner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-13, 17:35   #47
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 231
Sharp$: 1009
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
Men om du vill vinna oftare och minska variansen så kan du ju rygga tvilling som gick nästan 10k plus eller DD som var över 19k plus.

Spelvärde gör ett bra jobb och har enligt mig Sveriges vassaste experter, främst eftersom alla förstår just spelvärde och spelteori vilket jag tycker många "experter" saknar.
bara timo och hubbe man känner till, de andra är väl inget att ha?
malmrot på tjänsten är väl dessutom bättre
kallekula är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-13, 17:47   #48
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kallekula Visa inlägg
bara timo och hubbe man känner till, de andra är väl inget att ha?
malmrot på tjänsten är väl dessutom bättre
Gidde_Palema har väl visat här ganska mycket att han är att räkna med (spelade in 1,5 mille typ på någon månad här på sharps), dessutom är Farnod en duktig spelteoretiker, NicklasJ hjälper till lite emellanåt och är också grymt kompetent.
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-13, 17:48   #49
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 867
Sharp$: 3624
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kallekula Visa inlägg
bara timo och hubbe man känner till, de andra är väl inget att ha?
malmrot på tjänsten är väl dessutom bättre
Du har varit medlem hos Sharp$ i fem år & känner inte till bl.a. NicklasJ?
Migge är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-13, 17:50   #50
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av armand Visa inlägg
Man kan ju undra vilka som ligger bakom respektive alias i detta forumet.

Det är väl ganska uppenbart att folk från diverse speltjänster mm gömmer sig bakom alla dessa alias i forumet. Alla som håller på med trav på ett eller annat sätt har ett Nick här.
Jag tror inte jag har fel.

Rent statistiskt så skulle jag säga till 99.9%
De flesta har väl inte ens varit anonyma med detta?
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-13, 17:53   #51
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av armand Visa inlägg
Har du en lista på det så kan du ju skicka den som privat
Du är ny, du får hålla ögon och öron öppna.
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-13, 18:10   #52
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 869
Sharp$: 1290
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av armand Visa inlägg
okidoki! Du håller ju på ett bra fotbollslag i alla fall

Bye the way: Har märk att få postar sina system i trådarna som avses och sedan när allt är klart så skickar man in sina system och har helt plötsligt vunnit jätte mycket pengar. Personligen så retar det mig lite. Jag kallar dessa system för efterhandare så länge jag inte vet vem som står bakom dessa
Efterhandarna har man försökt bli av med länge men det verkar inte gå (fanns bland annat en specifik efterhandartråd)..

Ang 'förhandare' så finns det specifika systemkupong trådar för respektive spelform se här https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/ så hittar du de högst upp. Det är på moderators begäran.
__________________
Ju mer du satsar på din vinnare, desto mer sänker du ditt odds
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


Twitter: @Batmantyp
Icewinner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-13, 18:19   #53
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kallekula Visa inlägg
bara timo och hubbe man känner till, de andra är väl inget att ha?
malmrot på tjänsten är väl dessutom bättre
Finns ingen bättre än Timo.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-13, 20:24   #54
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 779
Sharp$: 1976
Standard

Skulle varit intressant att redovisat SS, TT, StoraVinster och Spelvärde emot varandra och se hur det såg ut.

Jag skulle nog säga att TT generellt är den sämsta tippare av dessa. Spelvärde är bra på att hitta skrällar emellanåt, men det är ju just det som de satsar på. Helheten vet jag dock inte då de ofta tippar lite konstigt i mina ögon. Skulle Timo sköta sidan själv skulle den nog vara bättre, för många kockar som rör i soppan där nu.
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-14, 03:13   #55
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Icewinner Visa inlägg
Är 3 betaltjänster överens om samma spik och du själv velar mellan vad du ska spika kan det ju vara en rätt bra hint om vilken som är en bra spik?
Är flera betaltjänster överens finns det all anledning att vara på sin vakt. Spelvärdet är ganska uselt då. Har man vaskat fram en annan tänkbar spik är det troligen bättre att gå på den.

Har man däremot tre olika spikförslag som vart och ett spikas av en betaltjänst, så är man troligen ganska rätt ute. I synnerhet om deras motivering stämmer överens med dina tankar.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-14, 03:30   #56
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kallekula Visa inlägg
ja tack vare en vinst då de vann 650 000
V75 är ett spel med hög varians och lång väntan på vinster. Det är definitivt inget spel för småspelare, rent matematiskt. Jag skall försöka förklara:

Rätt spelat och analyserat kan man ställa in sig på att ungefär en rad av 500.000 spelade skall ge en vinst på mellan 400.000kr och 800.000kr. Det kommer över en oändlig tid att ge en avkastning på 140%. Spelar man 500 rader i veckan så är dock den förväntade tiden innan det sitter 1000 veckor eller 20 år. På den tiden hinner V75 förändra sig så mycket att det är svårt att tycka att det är samma spel man håller på med.

Som småspelare har man också större risk att drabbas av statistisk skevhet i utfallet. Det är ju inte en särskilt stor andel av urvalet man spelar. Vad värre är att man med tiden brukar lockas att frångå sin teori om vad som egentligen är målet. Man börjar spika storfavoriter och har en mer favoritbetonad profil. Det behöver inte vara fel om man ställt in sig på att var 50.000:e spelad rad skall ge en vinst mellan 20-40.000kr. I längden går man plus på det också, och väntan är inte lika lång. Men det är absolut inte samma avkastning.

Jämför man med spelare som lämnar in 10.000 rader i veckan så är ju deras väntan mycket mindre, även om det är tufft att tro på mer än en storvinst om året. I de här intervallerna betyder också system som ryggat mycket för utdelningen. Att man dessutom behöver ha V75-materialet klart något dygn före spelstopp är ett handikapp. Det är mycket uppförsbacke för betaltjänsterna att leverera. Att de ändå gör det, visar verkligen att V75 är ett kunskapsspel.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-14, 06:08   #57
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 294
Sharp$: 128
Standard

sanning är något annat...
chompipe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-14, 07:31   #58
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 222
Sharp$: 1510
Standard

Eller så väljer man att inte se travet som en värld där deterministiska metoder fungerar bäst.

tyvärr för kunskapsbildningsprocessen har användandet av historisk statistik blivit synonymt med nästintill deterministiskt tänkande om framtiden, vilket om och om igen bekräftas på detta forum. Jag delar inte den synen...

Väljer man att tro på andra förklaringsmodeller än att framtiden bäst prognostiseras av uppskattningsbara historiska processer så är en del av betaltipsens material en mycket bra input.

Senast redigerad av Solo den 2015-03-14 klockan 07:32.
Solo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-14, 07:39   #59
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 779
Sharp$: 1976
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
V75 är ett spel med hög varians och lång väntan på vinster. Det är definitivt inget spel för småspelare, rent matematiskt. Jag skall försöka förklara:

Rätt spelat och analyserat kan man ställa in sig på att ungefär en rad av 500.000 spelade skall ge en vinst på mellan 400.000kr och 800.000kr. Det kommer över en oändlig tid att ge en avkastning på 140%. Spelar man 500 rader i veckan så är dock den förväntade tiden innan det sitter 1000 veckor eller 20 år. På den tiden hinner V75 förändra sig så mycket att det är svårt att tycka att det är samma spel man håller på med.

Som småspelare har man också större risk att drabbas av statistisk skevhet i utfallet. Det är ju inte en särskilt stor andel av urvalet man spelar. Vad värre är att man med tiden brukar lockas att frångå sin teori om vad som egentligen är målet. Man börjar spika storfavoriter och har en mer favoritbetonad profil. Det behöver inte vara fel om man ställt in sig på att var 50.000:e spelad rad skall ge en vinst mellan 20-40.000kr. I längden går man plus på det också, och väntan är inte lika lång. Men det är absolut inte samma avkastning.

Jämför man med spelare som lämnar in 10.000 rader i veckan så är ju deras väntan mycket mindre, även om det är tufft att tro på mer än en storvinst om året. I de här intervallerna betyder också system som ryggat mycket för utdelningen. Att man dessutom behöver ha V75-materialet klart något dygn före spelstopp är ett handikapp. Det är mycket uppförsbacke för betaltjänsterna att leverera. Att de ändå gör det, visar verkligen att V75 är ett kunskapsspel.
Håller mig egentligen enbart till att spela lördagstrav (eventuellt någon annan V75). Tiden räcker bara till att djupanalysera en spelform i veckan och har jag inte full koll på hästarna har jag ingen edge och kan lägga pengarna på något annat. Jag börjar veckan med att dyka i arkivet, värderar senare de balansändringar som kommer fram i alla intervjuer under veckan och på fredagen checkar av vad betaltjänsterna tror. Här är grundsystemet klart, men detta kan ändras en del fram till 14.30 på lördagar efter värmningar osv.

Har nu i två och ett halvt år spelat enligt följande: Vanliga v75 ligger systemet på 300-600kr, jackpott 500-1000kr och dubbeljackpott 700-1200kr. Jag har absolut inte haft det rätta flytet när det gäller att sätta pricken över i:et. Har säkert haft 25st olika 6 rättsrader under denna tid, där det flera gånger varit nära vinster i 100k + klassen. Endast en gång har jag lyckats fixa 5siffrigt och det var för för snart 2årsedan Så även om marginalerna har grinat mig i ansiktet, så ligger jag ca 60000kr plus. Dålig timlön, men då anser jag ändå att jag har haft variansen mot mig och att potentialen finns där. Jag skulle nog dock behöva chansspika mer för att ha verklig potential att nå miljonvinster.

För att summera så tror jag att du kan hålla dig flytande eller till och med plussa även när variansen grinar dig i ansiktet. Det gäller mer att ha det rätta flytet för att hitta de stora vinsterna. Det räcker inte att allt stämmer i 6lopp om du har otur eller en omöjlig häst vinner det 7e loppet!
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-15, 00:41   #60
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Espo Visa inlägg
Håller mig egentligen enbart till att spela lördagstrav (eventuellt någon annan V75). Tiden räcker bara till att djupanalysera en spelform i veckan och har jag inte full koll på hästarna har jag ingen edge och kan lägga pengarna på något annat. Jag börjar veckan med att dyka i arkivet, värderar senare de balansändringar som kommer fram i alla intervjuer under veckan och på fredagen checkar av vad betaltjänsterna tror. Här är grundsystemet klart, men detta kan ändras en del fram till 14.30 på lördagar efter värmningar osv.

Har nu i två och ett halvt år spelat enligt följande: Vanliga v75 ligger systemet på 300-600kr, jackpott 500-1000kr och dubbeljackpott 700-1200kr. Jag har absolut inte haft det rätta flytet när det gäller att sätta pricken över i:et. Har säkert haft 25st olika 6 rättsrader under denna tid, där det flera gånger varit nära vinster i 100k + klassen. Endast en gång har jag lyckats fixa 5siffrigt och det var för för snart 2årsedan Så även om marginalerna har grinat mig i ansiktet, så ligger jag ca 60000kr plus. Dålig timlön, men då anser jag ändå att jag har haft variansen mot mig och att potentialen finns där. Jag skulle nog dock behöva chansspika mer för att ha verklig potential att nå miljonvinster.

För att summera så tror jag att du kan hålla dig flytande eller till och med plussa även när variansen grinar dig i ansiktet. Det gäller mer att ha det rätta flytet för att hitta de stora vinsterna. Det räcker inte att allt stämmer i 6lopp om du har otur eller en omöjlig häst vinner det 7e loppet!
Du lägger ju ned rätt mycket tid på detta. Tror du inte att du skulle ha lite mindre otur om du spelade för större pengar? Kunna hänga dit den där sjuan, ha lite mer stolpe in med fem och sex rätt även när det ger stora pengar? Jag är rätt så övertygad om att du är en spelare som borde vara spelläggare i ett bolag med kanske 20-25 andelar á 200kr. Ett sådant bolag borde kunna få ett fint netto med högre avkastning än du har idag.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td