Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-03-18, 07:39   #1
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

v4 Axevalla 18/3


Avd 1

3 Yazoo Flow kommer troligen spetsa här initialt, spetsade enkelt från identiskt läge och med samma kusk 30/11 och 12/12. Tror inte den räcker till vinst men kan vara aktuellt med tvillingpel om oddset blir bra på komben 3-5. Är micke J vid sina sinnens fulla bruk borde han släppa till Claes när han i tidigt skede kommer med sin fina 5 King sir kir och då borde tvillingchansen vara god . Försöker han svara får Yazoo knappast pengar i loppet....

5 King Sir Kir Såg vid debutvinsten ut som en riktigt förnuftig häst. Hade inga som helst problem med fjärdespåret. Efter en lite safestart körde claes bara på tills han satt i ledning efter 500m. Sedan hade hästen inga som helst problem att hålla de andra bakom sig under resten av loppet. Taktiken borde vara given att köra likadant i dag med. Safestart , fram mot spets och reglera loppet därifrån. Enda som talar emot är väl orutinen.
Utan galopp känns den här mycket svårslagen iaf.

Vid Gardering :

6 Carrot Lover Gick en fin långspurt 15/1 på kalmar som 3a. Såg segstark ut och kämpade väl upploppet ner. 1% just nu

7 Manitou Avslutade mycket bra sist som målfotoslagen på Åby samt vid vinsten 12/12 på axevalla. Hästen går bäst på väntan och har vansinnigt fina spurter om resan blir rätt. Lite kuskminus idag. Uppgiften idag borde bli att försöka ta sig ut i andraspår och hoppas att 12 eller 8 kör upp i dödens och utmanar favoriten. Resan borde då bli 2:a eller 3:e ut och då kan han få sitt lopp. Bortglömd just nu till 5%

8 Quentin Frontline Höll bra från dödens sist och kan vara den som sätter färg på loppet. Känns inte startsnabb och lär få en tung resa men är stark och rejäl. Känns väl inte som en jättehet segerkandidat men kan vid offensiv körning påverka utgången av detta lopp.

12 Son of Owe har fått ett läge som jag gillar. Springspår på tillägg och inte jättemånga på startvolten. Kan öppna ganska bra och hör borde man gasa på lite så man blir "först fram" av de på tillägg och så tror jag det blir. Döden känns troligt. Tyckte hästen senast visade bra vinnarskalle sist. Såg ut som den tog sig förbi på ren vilja i en tät slutstrid senast. En egenskap som jag värderar mycket högt.

Summering 5 King Sir Kir känns mycket svårslagen om inte någon "offrar sig" i loppet eller om det blir startgalopp. Hästen har ju trots allt bara gjort ett lopp.

Första utmanare 7 Manitou som kan få loppet och 12 Son of Owe som är en riktig fighter.

I andra hand 8 Quentin Frontline och 6 Carrot Lover.

Övriga får nog svårt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
thelir (+5), asgaya3141 (+5)

Senast redigerad av Basse den 2015-03-18 klockan 11:29.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-18, 08:25   #2
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Avd 2

1 Quantum Striking känns inte jettehet. Borde vara aktuell i ett sånt här lopp men hästen visar inte direkt toppform.

3 Vikens hot lips avslutade bra näst senast på mantorp. Bortglömd till 3%

4 Wonderful Eclipse har inte heller imponerat på slutet. inget roligt intryck från rygg ledaren näst sist. Inte heller senast som trea efter en överlägsen Renda LB. Spelad till favorit just nu och det är väl på att Björn brukar släppas till spets i såna här lopp.
Ändå Tveksam till om den räcker även om den släpps till spets.

6 Quantum firefox var strålande i årsdebuten. Körs troligen upp till dödes på Björns häst och den tror jag att han slår från dödens. Frågan är bara om han öppnar upp loppet för någon annan där bak vid detta scenario?

7 Jonatan Palema återkommer efter lång vila. Är i grunden en fin häst men här borde målet vara ett "lopp i kroppen" och en matlapp.

8 Zizou Limburgia avgjorde ganska enkelt senast på Drammen. Visade att formen sitter där, såg ut att ha en del sparat också . Kan få loppet här och räknas tidigt.

11 Gosab blues visade lite uppåtform senast men får väl ändå räknas som bara ett platsbud?

12 Pin Kronos Är en bra häst som gör årsdebut och får väl också räknas som bara ett platsbud på det.

Summering med Lås på 6 & 8 borde man vara stark.

Skrällbud 3 Vikens Hot Lips 3%
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-18, 08:45   #3
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

avd 3

2 Borga Effekt skall bli intressant att följa hon radade ju upp toppinsatser på 75 förra året. Här har jag faktiskt ingen koll på varför man gick till vila i augusti i fjol och mottager gärna info om detta. skada eller bara vila efter hårt matchande?

10 Lucky Sec var mycket bra senast och är väl den som kan utmana. såg ut att ha avgjort loppet sist mitt i banan när Flemming kommer med tokspurt på snikspåret med Go Johnny Gogogo . Är Tveksam till att Lucky Sec ens såg den hästen förrän det var för sent då den kom 4 spår innanför.

Summering

Om björn har sin häst någorlunda i ordning vinner han detta. Ser inte vem som skall svara och björn släpps väl troligt till tät och får bestämma som han vill, som så ofta förr. Erfarenheten säger mig att det är lönsamt att gardera i dessa lägen när kända hästar kommer ut efter lång vila och blir stora favoriter. Lucky sec är ju den som visat form men ser et att behöva göra loppet själv.

Avvaktar mer info om hästarna/balanser här innan jag tar ställning till hur jag spelar.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-18, 09:41   #4
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

min jävla Lap top

Skrev en lång utredning om hästarna i avd 4 och precis innan jag skall posta inlägget
så försvinner all text och jag står helt plötsligt mitt i mitt första inlägg om avd 1 som jag postade för två timmar sen. orkar inte skriva om all den texten men kan dra en summering:

11 Guvenör sund Förbättrad sist och min första häst.

4 Tyson AP kan eventuellt utmana, vilat dock.

5 Macahan Loss gick bort på intryck och överspel.

2 Actea Rich gick bort med samma motivering.

7 Emil Fame Fidus med rätt resa då han kan avsluta bra.

12 Flicka Lilla gick bort på läget och sämre intryck senast.

3 My Paparazzi Snabb ut och roligt skrällbud från ledningen 5%

8 Full Fart Förbättrad sist men gick bort på bedrövligt läge och Kusk.


Alltså ranken A 11 B 4 C 3,7
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
luggen77 (+10)

Senast redigerad av Basse den 2015-03-18 klockan 11:56.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-18, 09:56   #5
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Visserligen den yngsta i fältet och dessutom sto ute i öppen klass men kika på hästarna som Come And See mötte förra året. Har hon tagit vinterträningen på rätt sätt så bör hon åtminstone kapacitet/fartmässigt duga i denna klass hon är ute i nu. En annan bortglömd i fältet är Manitou (edit. såg att Basse nämnt redan) som avslutade riktigt fint senast i överpaceat lopp på Åby. Enklare emot denna gång. Annars ska man väl ha respekt för favoriten som gick ut och debuterade på sånt fint sätt.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-18, 09:58   #6
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 436
Sharp$: 4956
Standard

anledningen till Borga Effekts uppehåll
http://www.travronden.se/nyheter/spo...rna-i-comeback
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+10)
Torstens är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-18, 11:16   #7
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

1) 5 (låter oslagbar enligt Claes)
2) 4,6,8,12
3) 2,9,10
4) 1,2,4,5,7,11,12

Kostar 168:-.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-18, 11:20   #8
 
capones avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Värmland
Inlägg: 2 391
Sharp$: 13248
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
1) 5 (låter oslagbar enligt Claes)
2) 4,6,8,12
3) 2,9,10
4) 1,2,4,5,7,11,12

Kostar 168:-.
Glasklar
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
capone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-18, 11:22   #9
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 670
Sharp$: 50095
Standard

Spikad inramning.Hoppas på Quadroon i tredje.

1 - 5
2 - 1,3,5,6,8,12
3 - 2,9,10
4 - 11
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-18, 11:35   #10
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 571
Sharp$: 642
Standard

1 Quantum Striking bör vinna med stefan söderqvist 7 % är taget
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sirlarsson (+3), mackpeter (+2)
Inascott är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-18, 11:41   #11
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 164
Sharp$: 1898
Standard

Låter bra på Quadroon i LD:2. Testar en rak 12-9 och håller tummarna!
ssimonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-18, 11:41   #12
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Det får bli rak LD André E 12-10. 50:-.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-18, 11:51   #13
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Inascott Visa inlägg
1 Quantum Striking bör vinna med stefan söderqvist 7 % är taget
Bra idé men för sent att ta med på V4 kupongen.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-18, 12:07   #14
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 670
Sharp$: 50095
Standard

Apropå avd.2
Patetiskt! Är det tävling?Visserligen hade jag Söderkvists häst på systemet men vad sysslade de andra kuskar med?Stenströmer själv trodde på 3-4 plats som bäst för Wonderful Eclipse - den är inte ens med bland mina 6 hästar.Att Sveriges (i mitt tycke ) i särklass bästa kusk tar spets med en mycket duktig tränares häst betyder per automatik INTE att denna häst är bättre än alla andra i loppet.Stenströmer tyckte att det på tillägg fanns dugligt motstånd.Vart tog 6,8 och 12 vägen?Nu tröttnade dödenshästen och Söderkvist vann på samma sätt som Kihlström med Maharajah.Mitt system lever men särskilt kul att se loppet var det inte och det var inte långt borta att Goop hann undan.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pippoinz (+5)
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-18, 12:08   #15
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 21
Sharp$: 515
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hoola Visa inlägg
Apropå avd.2
Patetiskt! Är det tävling?Visserligen hade jag Söderkvists häst på systemet men vad sysslade de andra kuskar med?Stenströmer själv trodde på 3-4 plats som bäst för Wonderful Eclipse - den är inte ens med bland mina 6 hästar.Att Sveriges (i mitt tycke ) i särklass bästa kusk tar spets med en mycket duktig tränares häst betyder per automatik INTE att denna häst är bättre än alla andra i loppet.Stenströmer tyckte att det på tillägg fanns dugligt motstånd.Vart tog 6,8 och 12 vägen?Nu tröttnade dödenshästen och Söderkvist vann på samma sätt som Kihlström med Maharajah.Mitt system lever men särskilt kul att se loppet var det inte och det var inte långt borta att Goop hann undan.
Håller med till 100%... Så tråkigt att se!
Pippoinz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td