Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-03-26, 09:36   #91
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 698
Sharp$: 3039
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av monimaker1 Visa inlägg
Jag måste bara ta spetssnacket kring v75-3 igen. Är det möjligt att DTT tänker svara ledning (Lars I Nilsson säger att den taktiken är given)? DTT är i mitt tycke ganska "blöt" och enda möjligheten att vinna loppet är väl från vinnarhålet och hoppas på en strid mellan VOTN och DI. Känns som helt loppavgörande vem som sitter i ledning.
HJÄLP MIG!!!
Även om jag gillar VTON så känns den extremt överstreckad i nuläget till 27%

Ingen har ju tidigare i år bråkat med någon storfavorit om ledningen och jag har svårt att tro att någon gör det i det här loppet helt plötsligt trots att en finalplats till Olympiatravet ligger i potten.
Varför sänka sin egen häst i det här loppet liksom? Andrapriset är ju trots allt 125k

Jag tror både Ingves och Takter är nöjda med rygg på favoriten här och hoppas att han har en dålig dag och att de kan få lucka på upploppet.

Däremot kommer båda vara mycket angelägna om att spetsa initialt då det är bästa lösningen till ett bra resultat i loppet.

Jag tror DTT håller ut VTON sida vid sida, men jag kan ha fel.
Rocky Winner och framförallt Francais du Gull lär laddas för en bra position också.
Den som gynnas av detta är Inken
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
monimaker1 (+2)
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-26, 09:45   #92
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av monimaker1 Visa inlägg
Jag måste bara ta spetssnacket kring v75-3 igen. Är det möjligt att DTT tänker svara ledning (Lars I Nilsson säger att den taktiken är given)? DTT är i mitt tycke ganska "blöt" och enda möjligheten att vinna loppet är väl från vinnarhålet och hoppas på en strid mellan VOTN och DI. Känns som helt loppavgörande vem som sitter i ledning.
HJÄLP MIG!!!
Strunta i det, Inken äter upp dessa alla dar i veckan oavsett löpningsförlopp.
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-26, 10:23   #93
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7862
Standard

Brukar inte spela när det lyser låg utdelning och hittills har väl ingen omgång lyst klarare än denna men jag är sugen på att spela i alla fall men det känns oerhört tungjobbat.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-26, 12:50   #94
 
hammmmmars avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 373
Sharp$: 1669
Standard

En Rocket Zet utan skor och med björnen må väl vara omgångens bästa spik? Har Redén sagt någonstans att det blir bfro? Kolla senaste starterna denne har gjort med den balansen, helt sjukt. Ska bara pissa på detta motstånd om det blir samma effekt på lördag.
hammmmmar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-26, 13:08   #95
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av monimaker1 Visa inlägg
Jag måste bara ta spetssnacket kring v75-3 igen. Är det möjligt att DTT tänker svara ledning (Lars I Nilsson säger att den taktiken är given)? DTT är i mitt tycke ganska "blöt" och enda möjligheten att vinna loppet är väl från vinnarhålet och hoppas på en strid mellan VOTN och DI. Känns som helt loppavgörande vem som sitter i ledning.
HJÄLP MIG!!!
Jag vet att Johnny har sagt sedan tidigare att han föredrar att köra Dreams Take Time i ryggar, men med tanke på att Digital Ink har bakspår och att VästerboontheNews är ny i gulddivisionen så är det möjligt att han testar ändå. Just nu känns ändå Digital Ink rätt så spelvärd till 44 %...
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-26, 13:40   #96
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 395
Sharp$: 1352
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robfri Visa inlägg
Strunta i det, Inken äter upp dessa alla dar i veckan oavsett löpningsförlopp.
Jo man borde kanske strunta i det, men inte så lätt att göra det då känslan säger att VästerboOnTheNews kommer att göra ett grymt lopp. Om jag hade vetat att han skulle bli släppt till ledning skulle jag spika direkt.
monimaker1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-26, 13:42   #97
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av monimaker1 Visa inlägg
Jo man borde kanske strunta i det, men inte så lätt att göra det då känslan säger att VästerboOnTheNews kommer att göra ett grymt lopp. Om jag hade vetat att han skulle bli släppt till ledning skulle jag spika direkt.
Då ska du gå på din känsla
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-26, 15:17   #98
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1094
Standard

Blir VOTN släppt till spets så har den bra chans att vinna loppet, Digital Ink från bakspår kommer få springa längre strecka, och i guld divisionen så är det inte så stor skillnad på kapaciteten bland hästarna. Svårt att plocka in meter.
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-26, 17:35   #99
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 2 524
Sharp$: 1184
Standard

Håller med ovan. Västerbo On The News är lite överstreckad. Visst gjorde en stark gulddebut. Men det var sprint och nu möter den en Digital Ink som går från klarhet till klarhet. Ser dessutom ut som att det är upplagt för "Inken" - Västerbo och Dreams Take Time kommer nog satsa en bit för att få ledningen. Kanske går i 10 fart ett tag. Sen "offras" väl Haraldinho. Sista 7-800 tar Kihlström hand om dödens. Spetshästen får nog aldrig hämta andan. Alltså en ganska bekväm vinst för Digital Ink.

Bara min åsikt...
Chiron är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-26, 17:35   #100
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 869
Sharp$: 1290
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av draken Visa inlägg
Brukar inte spela när det lyser låg utdelning och hittills har väl ingen omgång lyst klarare än denna men jag är sugen på att spela i alla fall men det känns oerhört tungjobbat.
Om det ska bli riktigt fina pengar så ska det lysa låg utdelning...
__________________
Ju mer du satsar på din vinnare, desto mer sänker du ditt odds
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


Twitter: @Batmantyp
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Stekel (+10)
Icewinner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-26, 18:35   #101
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 409
Sharp$: 988
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hammmmmar Visa inlägg
En Rocket Zet utan skor och med björnen må väl vara omgångens bästa spik? Har Redén sagt någonstans att det blir bfro? Kolla senaste starterna denne har gjort med den balansen, helt sjukt. Ska bara pissa på detta motstånd om det blir samma effekt på lördag.
Jo det är annonserat barfota runt om. Har dock 0/7 på den balansen. Men visst har satt sina rekord på kort/medel med den balansen men detta under sommarmånaderna (banorna är snabba).
Ztazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-26, 21:51   #102
 
hammmmmars avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 373
Sharp$: 1669
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ztazze Visa inlägg
Jo det är annonserat barfota runt om. Har dock 0/7 på den balansen. Men visst har satt sina rekord på kort/medel med den balansen men detta under sommarmånaderna (banorna är snabba).
Absolut, visst är det så. Björn har dock inte kört hästen bfro samtidigt som motståndet varit tufft när denna balans har använts. Här går han ner i klass från förra veckan, med ett nyttigt lopp i kroppen där han gick i mål med sparat, samt att det bör bli ledning efter ett tag. Och ja, hästen har fin form också. När en omgång innehåller så stora favoriter garderar folk gärna dessa lopp där de känner igen varenda häst. Jag kommer spika och hade även gjort det om spåret vore längre bak. Men det kanske bara är jag, mer miljoner till mig
hammmmmar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-26, 22:39   #103
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 698
Sharp$: 3039
Standard

Modigt av Chrille E att spika en häst som bara har 3 andra hästar med sämre vinstprocent i hela omgången och som har kusken med sämst vinstprocent på V75 i år

Spoiler:
Super Otto
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-26, 22:47   #104
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2214
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tirich Visa inlägg
Modigt av Chrille E att spika en häst som bara har 3 andra hästar med sämre vinstprocent i hela omgången och som har kusken med sämst vinstprocent på V75 i år

Spoiler:
Super Otto
Chrille är rätt flummig nuförtiden. Brukar kolla hans tips varje vecka men jag har ytterst svårt att tro att han var lika dåligt påläst på den tiden då han drog in 60 mille.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-03-27, 00:06   #105
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tirich Visa inlägg
Modigt av Chrille E att spika en häst som bara har 3 andra hästar med sämre vinstprocent i hela omgången och som har kusken med sämst vinstprocent på V75 i år

Spoiler:
Super Otto
Statistik kan man vrida hursomhelst, den du plockar fram säger inte att den här individen har sitt livs form (inte Haugstad då...). Modigt är det ja, och huruvida det är ett bra spel vet vi ju inte förrän vi sett hur mycket spelad den blir till slut. 6% i skrivande stund känns ju för mig ändå inte som ett värdespel, och om det är det så är det väääldigt marginellt. Form i all ära, men det är bakspår i en final och de värsta motståndarna har dragit väldigt bra lägen. Har knappast mer än 5% chans. Djali Boko som går bäst när den får vara med där framme och har en i sammanhanget mycket dålig kusk och lite tröge Extreme Luca får ändå ses som mer överspelade i loppet. Även Send In The Clowns som visserligen har läge som talar för sig, men som har en smickrande rad och helt enkelt inte är nog bra att klå alla i en final om det inte serverar sig alldeles fullständigt. De andra jag nämnt är iallafall bra nog, men 10% på den här är nog det värsta överspelet. Jag håller de tre mest spelade som de enda troliga vinnarna och ser värde i 1 och 2 som har ungefär likvärdig chans med SITC men som faktiskt inte är så hårt spelade.

Övriga spontana tankar om omgången:

1
Maven startar från spår 8, men har Takter i sulkyn och en väldigt respekt med sig. Alla lär lägga sig på rygg mer eller mindre och så blir det en promenad i parken. Mycket trolig vinnare och även om hon blir omgångens största så tror jag faktiskt det kommer bli spelvärde. Det är en dålig dag som talar emot egentligen och inget mer.

2
Ready For More ser ut att konkurrera om titeln omgångens största och det ställer jag mig lite frågande till. Har imponerat väldigt, men trots liknande förutsättningar är chansen för den där parkpromenaden myyyyycket mindre än i föregående lopp. Wilda Jack vann spårlotten och har radat upp kanonprestationer på V75, första motbudet av flera!

3
Digital Ink blir väl inte megastor favorit den här gången, och det med rätta med tanke på utgångsläget. Finns tre troliga scenarier i loppet, och totala vinstchansen allt sammantaget kan inte vara större än de 50% han troligtvis landar på till slut. Mycket av loppets utgång hänger på hur Takter och Ingves resonerar både i spetskörning och tempobedömning. Hela loppets utgång till och med skulle jag säga. Om en av dem tar sig till spets relativt enkelt och håller ett jämnt relativt hårt tempo är chansen stor att de tar hem loppet före en sent spurtande Digital Ink. Om det däremot blir körning eller de stryper tempot mitt i loppet är det troligt att favoriten kliver fram och tar ner dem relativt enkelt. Ska bli intressant att höra deras tankar inför den här uppgiften!

1: Örjan sitter kvar länge i kön innan attacken sätts in.
Sannolikhet 30%
Vinstchans 15%

2: Örjan tar dödens mitt i loppet. Testar inte ens utan tar "lugn dödens" sin vana trogen. Speciellt troligt nu när det är vinst även att bli tvåa och det inte finns någon större anledning att pressa hästen extra just i detta lopp.
Sannolikhet 40%
Vinstchans 40%

3: Örjan sänder fram och blir släppt till spets.
Sannolikhet 30%
Vinstchans 80%

4
Märkligt att Fossens Bonus blir favorit från spår 10...tycker Il Sånna är ganska klar förstahäst. Bra chans på spets och det är en bra häst så grundtipset är att han blir svårslagen! Scarpia blev lite tappad senast efter att ha varit stallskrik gången innan och verkar blir lite bortglömd nu igen. Samma sak med Esprit Boko.

5
Fel favorit i skrivande stund, det är ju Goop som ska spetsa och vinna det här! De tre mest spelade höjer sig ganska rejält i loppet annars och jag ser ingen anledning att lägga mer hästar på ramen än så.

6
De tre mest spelade är lite för bra för klassen här och ska göra upp om det. Mind Your Face och Quesy kanske får bli med på ramen ändå, även om det inte kan vara tal om något värre spelvärde då de är ganska påpassade.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
LeBanner (+2), Migge (+2), Tirich (+2), asgaya3141 (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td