Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-04-04, 10:20   #181

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

V75 vs V5.

Rent statistiskt har Strecksson vinnaren i V75 på plats 3,00 vilket skulle innebära att man i genomsnitt behöver 3x3= 9 gånger så stort system på V75 som V5. Radpriset är hälften, varför insatsen är 4,5ggr så stor för samma statistiska chans att ha alla rätt.
Gammal 2015-04-04, 10:30   #182

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 2009
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
V75 vs V5.

Rent statistiskt har Strecksson vinnaren i V75 på plats 3,00 vilket skulle innebära att man i genomsnitt behöver 3x3= 9 gånger så stort system på V75 som V5. Radpriset är hälften, varför insatsen är 4,5ggr så stor för samma statistiska chans att ha alla rätt.
Fast den ursprungliga "jämförelsen" var att överväga spelform när man ändå har tänkt sig att spika favoriterna i V75-1 & V75-2. Dessutom skulle det vara förhållandevis klara favoriter.

Det blir ju ett ganska ordentligt specialfall vad det gäller den allmänna chansen att sätta V75 vs V5.

Det är ju sprickrisken i V75-1&2 kontra samma risk i V75-3 -> V75-7 som ska bedömas. Och sedan ställa detta mot den utdelning man förväntas få på alla rätt och tröstpriserna på V75 vid sprickning.

Ekvationen är ingalunda trivial. Men att man måste räkna på samma totalinsats känns dock självklart.
Gammal 2015-04-04, 10:41   #183

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Ekvationen är ingalunda trivial. Men att man måste räkna på samma totalinsats känns dock självklart.
Jag håller med om att det är svårt att göra en korrekt beräkning. Jag har valt strategin att när det är jackpot på V75 så satsar jag på det, är det inte jackpot så spelar jag hellre V5.

Jag har tidigare haft en liknande strategi med V64, men nu har man ju delat på V4 och V64, så det lutar åt att det bara blir spel jackpotomgångar, och så kanske man siktar på DD istället.
Gammal 2015-04-04, 11:20   #184

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61862
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Jag håller med om att det är svårt att göra en korrekt beräkning. Jag har valt strategin att när det är jackpot på V75 så satsar jag på det, är det inte jackpot så spelar jag hellre V5.

Jag har tidigare haft en liknande strategi med V64, men nu har man ju delat på V4 och V64, så det lutar åt att det bara blir spel jackpotomgångar, och så kanske man siktar på DD istället.
Extra V75 omgångar är ju iskalla vid sådana värderingar. Aldrig extra pengar i potten men alltid stor risk för att pengar flyttas då dessa omgångar generellt tenderar att bli mer ihåliga. Det blev dubbel jackpot näst senast det kördes extra V75 på Solvalla och 74 procent av insatserna gick inte tillbaka till spelarna. Igår på Färjestad spelade svenska folket V75 för hela 53 mkr till Färjestads extraomgång. Staten och spelbolaget tog ca 19 mkr av dom och 14 mkr flyttades till den ordinarie V75 omgången i morgon. Spelarna fick dela på 21 mkr. 39 procent av det som satsades betalades tillbaka till spelarna. Det finns nog inget annat spel med så usel återbetalning till spelarna som skulle få svenska folket att spela för över 50 mkr. Men så länge den stora allmänheten inte bryr sig om detta så är det så klart rätt att köra så många extra V75 omgångar det bara går, för det innebär ju betydligt större intäkter till både statskassan och till travsporten så länge spelarna fortsätter lira på det.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td