Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-04-14, 17:04   #16
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 868
Sharp$: 3647
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av draken Visa inlägg
Nu förstår jag ingenting igen. Först gnälls det i en tråd för att det är så låg utdelning och många jackpotar. Sedan hurras det och viftas med flaggor för att man kan gå ihop flera och spela stora jokersystem som bidrar till ännu lägre utdelningar som man dessutom vill dela med en massa andra?. Tänker jag fel igen?.
Utdelningarna lär knappast bli högre av att folk som spelar 5000 matamatiska rader nu kommer klappa till med en 50000 reducerade.
Fler system innebär högre spelomsättning & det stora flertalet har ingen aning om hur man reducerar på ett effektivt sätt...det kommer att bli många V75-ramar som är nästintill helgarderade men där kraven har satts alldeles för hårt för att få ner insatsen till en rimlig nivå & därmed så är vinstchansen låg.

Senast redigerad av Migge den 2015-04-14 klockan 17:05.
Migge är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-14, 17:06   #17
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 326
Sharp$: 17990
Standard

Det är väldigt många som reducerar helt fel och skulle gynnas av att spela matematiskt. De vassa reducerarna tillkommer knappast utav denna ändring. De har spelat på detta vis hela tiden.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1), Viroid (+10)
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-14, 17:12   #18
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7868
Standard

Vi får hoppas men jag är skeptisk för att det här ska bli en höjdare. Tycker tvärtom ligger närmare.
Hoppas att jag blir överbevisad.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-14, 18:00   #19
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 680
Sharp$: 2436
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Fler system innebär högre spelomsättning & det stora flertalet har ingen aning om hur man reducerar på ett effektivt sätt...det kommer att bli många V75-ramar som är nästintill helgarderade men där kraven har satts alldeles för hårt för att få ner insatsen till en rimlig nivå & därmed så är vinstchansen låg.
Nja. Reduceringsgraden har väldigt lite att göra med om ett inlämnat system är bra eller dåligt.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-14, 18:09   #20
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 680
Sharp$: 2436
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av draken Visa inlägg
Vi får hoppas men jag är skeptisk för att det här ska bli en höjdare. Tycker tvärtom ligger närmare.
Hoppas att jag blir överbevisad.
Förväntat resultat är att det kommer att påverka utdelningarna mycket lite. Däremot borde omsättningen ta sig ett skutt uppåt med några procent tack vare det här.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-14, 18:15   #21
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7868
Standard

Vet inte om jag tror att omsättningen kommer att öka så mycket . Folk kommer inte att ha mer pengar att spela för bara för att man kan spela joker eller hpt. Däremot kommer de flesta att ha större vinstchans då de sätter ramen oftare.
Blir väl möjligtvis en hype i början men sedan märker man ingen skillnad på omsättningen tror jag men jag befarar att de redan dåliga utdelningarna kan bli lägre. Åtminstone på 6 och 5 rätt. V75 kommer att dö ut ganska fort tror jag.
Om det nu inte bara är mest usla som håller på med tillsammans vill säga så att det inte syns alls.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-14, 18:35   #22
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ Visa inlägg
Det är väldigt många som reducerar helt fel och skulle gynnas av att spela matematiskt. De vassa reducerarna tillkommer knappast utav denna ändring. De har spelat på detta vis hela tiden.
Skriver under på detta. Speciellt nu i början kommer nog många prova på detta och spela ännu mer suboptimerat istället och reducera bort sig på alla möjligt och omöjliga sätt. Det är inte så lätt att få ihop det där, inte ens om man har skallen med sig hyfsat.

För övrigt tror jag inte på det där resonemanget att alla som jobbar med reducering plockar bort alla rader som ger låga utdelningar. Det är det säkert många som gör. Men många vill nog inte plocka bort dem, och andra behåller dem för spelvärde. För det finns såklart en hel del lågvärdesrader som faktiskt är spelvärda.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-14, 18:44   #23
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 670
Sharp$: 2632
Standard

För min del hade dom gärna fått göra precis tvärtom, tagit bort filinlämningen helt, det är ett j-a otyg och alla s.k. utlandsaffe skulle troligen försvinna all världens väg, det vore en dröm.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AMHC (+5)
tomtom2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-14, 18:46   #24
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 680
Sharp$: 2436
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av draken Visa inlägg
Vet inte om jag tror att omsättningen kommer att öka så mycket . Folk kommer inte att ha mer pengar att spela för bara för att man kan spela joker eller hpt. Däremot kommer de flesta att ha större vinstchans då de sätter ramen oftare.
Blir väl möjligtvis en hype i början men sedan märker man ingen skillnad på omsättningen tror jag men jag befarar att de redan dåliga utdelningarna kan bli lägre. Åtminstone på 6 och 5 rätt. V75 kommer att dö ut ganska fort tror jag.
Om det nu inte bara är mest usla som håller på med tillsammans vill säga så att det inte syns alls.
För egen del så har jag haft mer eller mindre travspelspaus i väntan på den här förändringen. Mitt egna spelande kommer att öka med flera 100% i år jämfört med de senaste 4-5 åren.

"Förr" så drev jag bolagsspel som omsatt 100000-tals kr genom åren. Men i längden blev det för mycket slit med administrationen.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-14, 18:48   #25
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 680
Sharp$: 2436
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tomtom2 Visa inlägg
För min del hade dom gärna fått göra precis tvärtom, tagit bort filinlämningen helt, det är ett j-a otyg och alla s.k. utlandsaffe skulle troligen försvinna all världens väg, det vore en dröm.
Utlandsraderna lämnas in i "klump" och är per definition "fil-inlämnade".

Vilka sätt som det finns att lämna in reducerade system i Sverige har absolut noll att göra med utlandsspelets vara eller inte vara.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-14, 19:03   #26
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7868
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
För egen del så har jag haft mer eller mindre travspelspaus i väntan på den här förändringen. Mitt egna spelande kommer att öka med flera 100% i år jämfört med de senaste 4-5 åren.

"Förr" så drev jag bolagsspel som omsatt 100000-tals kr genom åren. Men i längden blev det för mycket slit med administrationen.
Jag hoppas ju att det blir flera som tänker så.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-17, 10:35   #27
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Just förenklingen av administrationen är det stora plusset med att ATG har ett ordnat tillsammans-spel. Vi är ett gäng som väldigt ofta spelar till våra lokala banor i närheten eftersom vi anser oss ha bra koll tillsammans. Det blir många V4/5/64/65 men också en del trio, tvilling och rent av V3. Ju fler spelformer man inkluderar, desto lättare för sådana som oss att spela.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-17, 17:07   #28
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7868
Standard

Antar att de flesta som spelar Tillsammans gör det som en kompisgrej eller något liknande. Är väl förmodligen mest de som vill vinna ofta och lite som håller på. Typ Harry Boy spelare så det kanske blir som Strappa tror. Högre omsättning men inte mera uttag. Vi hoppas väl på det.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-17, 18:04   #29
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Nja. Reduceringsgraden har väldigt lite att göra med om ett inlämnat system är bra eller dåligt.
Underbart inlägg av Strappa71. Jag har inte kunnat låta bli att le när jag läser folk som själva RANKAR varje V75 lopp. Dvs efter eget gottfinnande utan att ha egentliga skäl varför rankingen ska vara 5-3-11-4-7 t ex. Det finns i så fall tjogvis med parametrar som ska vägas in och dom allra FLESTA är helt okända för Mr Rankare. Alltså sådan ranking som är ett tyckande som inte har mycken förankring i verkligheten.

Resan Maten Sista jobbet, Formen, Utrustningen (där barfota är en enda ynka utrustningsdetalj och till och med kan försämra hästens möjligheter). Vidare har vi Kusken, Banan, Spåret, Distansen , Segerprocent, Kuskform, Årstid, Egna synintryck och jag kan fortsätta i all evighet nästan.

Någon form av reducering är givetvis nödvändig eftersom vissa hästar inte har samma vinstmöjligheter som andra i loppet. I vårt bolagssystem kör vi med utgångshästar i tre lopp och ganska ofta har vi råd att ha flera utgångshästar. Och då ska utgångshästarna vinna i två av loppen. Då har man kommit en bra bit på väg anser jag- Sällan vi spricker i dessa lopp. Om man med egna ögon (eller i lopparkivet) sett en viss häst och tycker den är för lite spelad kan den vara perfekt komplement till favoriten i loppet.

Att gräva ner sig alltför mycket i reducering och ranking tycker jag är vara ute på hal is. Men jag respekterar givetvis att det finns andra som har annan uppfattning. Alla är vi nog ganska överens om att någon form av reducering är att föredra framför matematiska DYRA system . Nog svamlat nu.
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-17, 19:44   #30
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 658
Sharp$: 5535
Standard

So har insikt" nog svamlat"
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td