Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-04-14, 12:21   #1
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Filinlämning ATG Tillsammans


Ni har väl inte missat SO:s scoop???

https://www.sharps.se/forums/trav-gal...18/#post423018
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-14, 12:39   #2
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 201
Sharp$: 57248
Standard

Det är ju kanon. Finns väl inga vettiga spelare som sitter och spelar större bolagssystem idag utan att använda reduceringsverktyg. Går man ihop 10 spelare och lägger 500 kr var så kan man ju nu komponera riktigt slagkraftiga tillsammans system med joker eller något annat av alla reduceringsverktyg som finns.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-14, 12:54   #3
 
Reg.datum: maj 2014
Inlägg: 30
Sharp$: 610
Standard

Finns de några bra program eller webb baserade tjänster man kan köra reducerat på ipaden?
David_one är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-14, 13:05   #4
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 678
Sharp$: 2421
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Det är ju kanon. Finns väl inga vettiga spelare som sitter och spelar större bolagssystem idag utan att använda reduceringsverktyg. Går man ihop 10 spelare och lägger 500 kr var så kan man ju nu komponera riktigt slagkraftiga tillsammans system med joker eller något annat av alla reduceringsverktyg som finns.
Systembegränsningarna kan dock göra att de "stora spelarna" fortsätter med att spelläggaren lämnar in och hanterar bolaget manuellt med swisch-liknande upplägg istället.

Fler än nånsin riskerar att bli varnade för överskridande av gränserna med detta. Är alltså helt upp till varje enskild spelare att man inte deltar på fler än 5000 system sammanlagt på de bolag man är med i och ens privata spel.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-14, 13:28   #5
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 222
Sharp$: 1510
Standard

Förstår egentligen inte varför inte ATG kan bygga in reduceringsmöjlighet i deras egna gränssnitt. Det är ju snart ingen som vill spela med någon desktop-programvara ändå. Den tiden är ju förbi nu när webbläsarna och olika gränssnitt utvecklats så mycket samtidigt som många inte ens har en vanlig dator längre.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+10)
Solo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-14, 13:36   #6
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 678
Sharp$: 2421
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Solo Visa inlägg
Förstår egentligen inte varför inte ATG kan bygga in reduceringsmöjlighet i deras egna gränssnitt. Det är ju snart ingen som vill spela med någon desktop-programvara ändå. Den tiden är ju förbi nu när webbläsarna och olika gränssnitt utvecklats så mycket samtidigt som många inte ens har en vanlig dator längre.
Risken att jag skulle sitta och göra några större seriösa system i någon webläsar-version är nära noll.

Att ATG inte gör det själva är för att de är livrädda för att behöva supporta det själva. Det var även ett av huvudargumenten för att inte ha infört filinlämningen på tillsammans-sajten tidigare.

ATG lider av diagnosen "svår förenklingsångest".
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-14, 14:21   #7
HPT
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 267
Sharp$: 3917
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Att ATG inte gör det själva är för att de är livrädda för att behöva supporta det själva. Det var även ett av huvudargumenten för att inte ha infört filinlämningen på tillsammans-sajten tidigare.

ATG lider av diagnosen "svår förenklingsångest".
Jag håller med dig i sak, men jag förstår ATG här. Jag råkar ut för mängder av användare som inte förstår grundläggande koncept inom reducering (vanligen att man helt har fastnat i konceptet kuponger/system och inte för sitt liv kan begripa att allt egentligen bara är enkelrader som klumpas ihop). I mitt fall pratar vi om den minoritet som vill spela med reducering, hur förståelsen ser ut i övriga spelarkollektivet kan man ju bara gissa...

Tror precis som du att systembegränsningen i kombination med detta kommer orsaka en del problem. Spelare som är med i flera bolag och blir varnade utan att ens förstå vad de gjort "fel" kommer inte bli glada...
__________________
Jag ligger bakom programmet 'Hjälp på traven', vilket säkerligen påverkar det jag skriver här, så tänk alltid på det när du läser mina inlägg...
HPT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-14, 14:27   #8
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 698
Sharp$: 3039
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HPT Visa inlägg
Jag håller med dig i sak, men jag förstår ATG här. Jag råkar ut för mängder av användare som inte förstår grundläggande koncept inom reducering (vanligen att man helt har fastnat i konceptet kuponger/system och inte för sitt liv kan begripa att allt egentligen bara är enkelrader som klumpas ihop). I mitt fall pratar vi om den minoritet som vill spela med reducering, hur förståelsen ser ut i övriga spelarkollektivet kan man ju bara gissa...

Tror precis som du att systembegränsningen i kombination med detta kommer orsaka en del problem. Spelare som är med i flera bolag och blir varnade utan att ens förstå vad de gjort "fel" kommer inte bli glada...
Kommer bli stor humor när folk som tror de blivit miljonärer känner sig lurade då ramen satt :-)
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sirlarsson (+25)
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-14, 14:52   #9
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 222
Sharp$: 1510
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HPT Visa inlägg
Jag håller med dig i sak, men jag förstår ATG här. Jag råkar ut för mängder av användare som inte förstår grundläggande koncept inom reducering (vanligen att man helt har fastnat i konceptet kuponger/system och inte för sitt liv kan begripa att allt egentligen bara är enkelrader som klumpas ihop). I mitt fall pratar vi om den minoritet som vill spela med reducering, hur förståelsen ser ut i övriga spelarkollektivet kan man ju bara gissa...

Tror precis som du att systembegränsningen i kombination med detta kommer orsaka en del problem. Spelare som är med i flera bolag och blir varnade utan att ens förstå vad de gjort "fel" kommer inte bli glada...
Ok, förstår och inser att support även skulle behöva bli rent speltekniskt och det ska nog ATG undvika. Tänkte annars att de mycket enkelt kunde lagt in möjlighet att klassificera utvalda hästar i grupper, men helt klart riskerar det bli mer jobb än vad det ger i service.

Att inte spela stort i något webbaserat program, är det av princip eller? För rent kapacitetsmässigt osv antar jag (utan att veta) att ex jokers nya webb och Almi Invest(dvs indirekt våra skattepengars bolag) pinracer fungerar snabbt och smidigt.
Solo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-14, 15:11   #10
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 678
Sharp$: 2421
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Solo Visa inlägg

Att inte spela stort i något webbaserat program, är det av princip eller? För rent kapacitetsmässigt osv antar jag (utan att veta) att ex jokers nya webb och Almi Invest(dvs indirekt våra skattepengars bolag) pinracer fungerar snabbt och smidigt.
Sitter och jobbar med ett helt gäng websidor och bläddrar i statistik och annat och det kommer jag nog aldrig göra med platta/mobil.

Det ska sägas att jag förmodligen aldrig kommer att bli någon större surfplatteanvändare överhuvudtaget. När jag behöver vara portabel så är det laptop som gäller rätt ut.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-14, 15:19   #11
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Jag förstår att ATG inte vill ta fram något reduceringsprogram, skall det ha några finesser så blir det för krångligt för gemene man.

Att reducera "i molnet" kräver ju också att den server man jobbar emot har kapacitet. När jag drar igång en reducering i min dator så går det åt datorkraft, och om 100 spelare samtidigt gör det på en server fem minuter före spelstopp så kan det bli jobbigt. Alternativet är att dra ned på antalet funktioner, och då blir det inte så roligt längre.

Antalet system vet jag inte om det blir något problem nu när man inte får köra V7. Det är naturligtvis fullt möjligt att slå sönder systemen så att det i princip bara är enkelrader man lämnar in, men vanligen snittar jag 10-20 rader per kupong i alla fall, och då räcker det rätt så långt.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-14, 15:30   #12
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Norrland
Inlägg: 589
Sharp$: 9847
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Det ska sägas att jag förmodligen aldrig kommer att bli någon större surfplatteanvändare överhuvudtaget. När jag behöver vara portabel så är det laptop som gäller rätt ut.
Det enda plattorna duger till är att läsa nyheter på dass på morgonen =)

Jag håller med dig fullständigt att jag vill använda standalone program inte web appar för reducering, sätter hellre upp ett vm som jag kan fjärrstyra över vpn än använder web reducering.
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-14, 15:50   #13
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 222
Sharp$: 1510
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Sitter och jobbar med ett helt gäng websidor och bläddrar i statistik och annat och det kommer jag nog aldrig göra med platta/mobil.

Det ska sägas att jag förmodligen aldrig kommer att bli någon större surfplatteanvändare överhuvudtaget. När jag behöver vara portabel så är det laptop som gäller rätt ut.
Det ska sägas att jag håller med dig, surfplattor är jäkligt bra för att läsa på internet. Jag ser dock framför mig hur allt fler privatpersoner går över helt till surfplattor/mobiler hemma.

Håller helt med er om serverkapacitet - man förstår att det kommer kosta för jokers änvändare om folket bakom jokersystemet ska ha en server som klarar flera tusen användare...
Solo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-14, 16:49   #14
 
drakens avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 986
Sharp$: 7865
Standard

Nu förstår jag ingenting igen. Först gnälls det i en tråd för att det är så låg utdelning och många jackpotar. Sedan hurras det och viftas med flaggor för att man kan gå ihop flera och spela stora jokersystem som bidrar till ännu lägre utdelningar som man dessutom vill dela med en massa andra?. Tänker jag fel igen?.
Utdelningarna lär knappast bli högre av att folk som spelar 5000 matamatiska rader nu kommer klappa till med en 50000 reducerade.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
boozty (+5), tomtom2 (+5), SO (+10)
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-14, 17:01   #15
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 678
Sharp$: 2421
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av draken Visa inlägg
Nu förstår jag ingenting igen. Först gnälls det i en tråd för att det är så låg utdelning och många jackpotar. Sedan hurras det och viftas med flaggor för att man kan gå ihop flera och spela stora jokersystem som bidrar till ännu lägre utdelningar som man dessutom vill dela med en massa andra?. Tänker jag fel igen?.
Utdelningarna lär knappast bli högre av att folk som spelar 5000 matamatiska rader nu kommer klappa till med en 50000 reducerade.
Det är miljonutdelningarna som kommer att tappa i värde. Lågutdelningarna kommer att påverkas minimalt av detta. Kanske t o m öka om omsättningen ökar och fler lag sorterar bort lågutdelningsrader.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara



td