Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-05-03, 20:50   #31
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 779
Sharp$: 4311
Standard

Märkligt att Bergh startar Nahar en vecka efter den värdelösa insatsen i Finland igår.
__________________
- "nästa gång, ska jag f-n spela plats också" -
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-03, 20:52   #32
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 287
Sharp$: 58007
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Känns som vi dragit detta förr... Senast V75 gick norr om Bergsåker var den 20:e September förra året då Solänget arrangerade. Det är 7,5 månader sedan. Inte ens sådana här Extra V75 som man kör i parti och minut når norr om Solvalla. De klassiska unghästloppen körs endast i södra Sverige. Det var ett jävla liv på Ludde här om året när E3 avgjordes på Gävletravet, ett par mil norr om Dalälven.

När det inte körs V75 i närheten under 2/3 av året och när alla unghästlopp avgörs söderut så är det väl inte så konstigt om det blir lite ont om hästar som hävdar sig i sådana lopp? Det är väl inte konstigare än att de kallblodslopp som körs i södra Sverige brukar vara rätt så tunna?

Visst, tar man de norrländska omgångarna och lägger dem på Visby, Arvika, Lindesberg, Åmål och Vaggeryd istället blir det kanske roliga lopp där, men jag tror du skulle tycka att det var rätt ihåliga lopp där också, utan några hemmahästar som kunde hävda sig.
Tror det framförallt är Västsverige som skulle mått bra av någon mer V75a nu när det spetsas till enormt där från juli när Bergh etablerar sig där. 160 hästar ska han tydligen ha i träning. Då blir det lita konstigt att V75 från början av augusti och en dryg månad framåt ska köras i Norrland fyra lördagar t ex.

Det ska sen också köras V75 i Skellefteå i början av oktober. Varför ? Vilka vill bege sig ända upp dit när nästan vintern och garanterat mörkret däruppe kommit.

Ni som gillar Norrland hade såklart gärna haft en istravsomgång där uppe mitt i vintern också. Men vilka hästar hade då startat ?
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-03, 21:10   #33
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 264
Sharp$: 3119
Standard

LÖrdagsloppet är enkelt. Det vinner Wizard SImoni. Vann blufflopp senast, men tränare Lönn har väldigt höga tankar om hästen.
luggen77 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-03, 21:40   #34
 
Reg.datum: sep 2014
Inlägg: 73
Sharp$: 1814
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Umeå är ingen idrottsstad överhuvudtaget där man lockar en publik värd namnet. Hade dom däremot ordnat en föreläsning i genusvetenskap så hade det säkert vällt in folk genom grindarna. Med det vill jag säga att man inte ska dra hela Norrland över en kam, hade omgången gått i Boden eller Östersund t.ex så hade publikintresset varit större.
Det enda vi har som lockar trogen publik är Björklöven. Umeås problem är att vi har för många småsporter som egentligen bara kostar pengar och med väldigt få intresserade typ som Umeå IK och diverse hobbyhockeylag i varierande serier.

Nästa grej är att staden har en relativt ung befolkning. Av kommunens 100k invånare så är ca 20k studenter och de brukar inte vara så stadda i kassan eller intresserade av trav. Om man varit på en travbana när det inte arrangeras V75 så kan man komma undan som junior om du inte passerat 40. Men det är ett problem för alla Sveriges banor.

Kollade upp snittet på V75-lördagen på Umåker. Ca 7000 har det varit de sista 10 åren. Förra året pissregnade det hela dagen och det tappade man nog de 2000 på. Brukar alltid vara rejält med kalas på uteplatserna men det lyste med sin frånvaro förra året av förklarliga skäl.

Tror nog att vi Sharpsare inte är representativa för normalspelaren på V75. Tror säkert hälften inte bryr sig speciellt mycket om vilka hästar som startar på spelet. För de flesta andels och Harryboy-spelarna är travet bara ett nummerspel och en timmes trevligt framför tvn på lördagskvällen. Därav kan norrlandsbanorna få behålla sina V75-dagar för att rädda årsomsättningen.

Just my two cents
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+5), SO (+10)
Fefaifb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-03, 21:42   #35
 
Reg.datum: sep 2014
Inlägg: 73
Sharp$: 1814
Standard

Med det sagt så ser jag ändå framemot att se Månprinsen och PdM live på lördag.

/Fefaifb
Fefaifb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-03, 21:45   #36
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 875
Sharp$: 3610
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fefaifb Visa inlägg
Tror nog att vi Sharpsare inte är representativa för normalspelaren på V75. Tror säkert hälften inte bryr sig speciellt mycket om vilka hästar som startar på spelet. För de flesta andels och Harryboy-spelarna är travet bara ett nummerspel och en timmes trevligt framför tvn på lördagskvällen.
Så sant, bra skrivit!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+10)
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-03, 23:23   #37
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 154
Sharp$: 26725
Standard

Nej nu får ni lägga av med off topic om geografi och Frankrike-startande hästar och allehanda annat som inte har med spelet i aktuell omgång att göra! Snack om vilket lopp de flyttade utanför V75 kan vi skippa också, den här tråden gäller loppen inom V75 och hästarna som startar där!

Loppen är som vanligt mer skiktade än de brukar vara när de körs så långt norrut, inget annorlunda på den punkten på lördag kan man konstatera.

Det händer att USA-importer bara pissvinner sina debutlopp (Nuncio häromveckan t ex) men det hör till undantagen och de är ständigt påpassade. Troligt är att Creatine blir en av de värst överstreckade i omgången. Synd att han fick bakspår tycker jag, överspelet skulle blivit större om han startat där framme. Det är ingen vinstmaskin direkt och han gör två varv för första gången. Cool Keeper fick ett bra debutlopp och Witasp har nog tänkt sig att spåra det här loppet. Erik har nog inte en riktigt lika bra häst men kusken är långt före så det är nog jämnare än det förmodligen blir spelat.

Guldloppet är ganska intressant. Speciellt att se hur stor favorit Pannan blir efter ett års bortavaro. Bergh har en riktigt bra hjälpryttare i startsnabba Going For Gold Zaz. Nahar gjorde plattmatch senast och har fem raka magplask på distansen efter elitloppssegern för två år sedan. Fältet är litet och normalt sett skiktat, men det går nog inte att plocka bort många om man ska täcka loppet.

Fjärde och femte loppen (voltloppen med låg klass) är väl de enda det kan skrälla i annars. Cash Em borde spåra enkelt bara Bergh får iväg den till spets.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hugotheboss (+10), monimaker1 (+10), MikaF (+5), Icor (+20), Tamuli (+10)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-03, 23:34   #38
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 698
Sharp$: 3039
Standard

Frågan är om man inte lika gärna kunnat köra Silver utanför V75 på lördag.
Coldtown vinner avd 1 minst lika lätt som Månprinsen A.M vinner kallblodsloppet.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-04, 03:50   #39
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8312

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Chiron Visa inlägg
Du har självklart rätt i att Coldtown är en berättigad favorit. Men Stein Daylight trivs väl i spets? Menar inte att den vinner men den kan förstöra för favoriten.
Den kommer inte till spets.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-04, 04:49   #40
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8312

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Det här är vad som kommer hända i V75-1.

Knifetime Action och Åge Hornline är bägge mycket startsnabba.
De har öppnat 06.6 / 500 mot varandra en gång, då Petter gjorde allt för att ta sig förbi.
Petter brukar köra för spets med Åge, och det är troligt han gör det igen.

Får han ett övertag på invändig häst brukar han köra på, annars har han gett sig och krupit ner i rygg redan efter 200-300m.

Jag tror alltså på rejäl öppning i minst 300m, och sedan har man bränt lite krut och kommer vara glada att släppa till storfavoriten.
Att Jorma kör för spets när det lugnar ner sig ser jag som självklart.

Sedan tycker jag att Coldtown sett seg ut i sina 2 senaste, men han brukar vara svår att passera i spets.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Tirich (+5)
putte64 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-04, 09:09   #41
 
Reg.datum: feb 2015
Inlägg: 171
Sharp$: 1952
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Det kom 5000 personer till Umeås stordag i fjor. Det är väl inte mer än vad vilken annan bana som helst, möjligtvis undantaget Bergsåker, lockar vanliga V75 dagar. Jämför det med 11 000 som kom till Bodens V75 dag eller 14000 till Årjängs i fjor. Om det nu är så stort med en V75 dag där uppe att det ska vara motiverat att transportera dit dom hästar som hör hemma i loppen 100 mil eller mer så borde det väl åtminstone locka stor publik för att det ska vara motiverat. Umeå är ju ingen liten landsortshåla direkt utan en stad med 80 000 invånare och landets 12e största. Det finns dock inte mycket där för V75 varken vad gäller tränare eller hästar.
Ähum, Umeå är Sveriges 11:e största kommun med drygt 119000 invånare - större än både Gävle och Sundsvall! Rätt ska vara rätt.

/ TT
KonsultTT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-04, 09:22   #42
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 287
Sharp$: 58007
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KonsultTT Visa inlägg
Ähum, Umeå är Sveriges 11:e största kommun med drygt 119000 invånare - större än både Gävle och Sundsvall! Rätt ska vara rätt.

/ TT
Ja, det var nog gamla siffor eller bara siffror för tätorten jag såg vid en snabb sökning igår.

"Befolkningsmässigt är Umeå kommun Sveriges elfte största kommun och Norrlands största med 119 613 (2014-12-31) invånare, samt Norrlands snabbast växande kommun sedan 1970-talet."

Så står det på Wikpedia.

Därmed borde förutsättningarna att locka storpublik till sin stordag på lördag vara synnerligen goda när lilla Årjäng kan locka 14 000 åskådare och betydligt mindre Boden (knappt 28 000 invånare) som haft en negativ befolkningsutveckling i mer än 20 år lockade 11 000 åskådare till sin V75 dag i fjor.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-04, 10:48   #43
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 2 524
Sharp$: 1184
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Den kommer inte till spets.
Coldtown?

Det gör den garanterat om Kontio inte sover. Gör han det när de andra laddar kommer nog Talk the Talk att satsa framåt. Den blir tuff att knäcka från spets.

Om du menade Stein Daylight så skrev jag inte att den spetsar. Utan menade att den gillar spets - vissa kuskar satsar onödigt mycket framåt trots att de vet att de inte får överta (tänkte att Stein provas framåt trots att Coldtown är i täten). Därför tänkte jag att Coldtown och Daylight bråkar lite i början - kan ju gå väldigt fort första 5-600.

Jag är inte lika kunnig som många av er här inne men det är bara min åsikt. Sen kanske Witasp ligger lågt gällande chanserna då kommer han ju självklart avstå från att ladda.

Så det mest tänkbara är att låsa på två - Coldtown och Talk the Talk - den som tar över först borde vinna...

Chiron är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-04, 10:59   #44
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8312

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Stein Daylight.
Coldtown är snabbare ut än Talk the talk.

Citat:
Ursprungligen postat av Chiron Visa inlägg
Coldtown?

Det gör den garanterat om Kontio inte sover. Gör han det när de andra laddar kommer nog Talk the Talk att satsa framåt. Den blir tuff att knäcka från spets.

Om du menade Stein Daylight så skrev jag inte att den spetsar. Utan menade att den gillar spets - vissa kuskar satsar onödigt mycket framåt trots att de vet att de inte får överta (tänkte att Stein provas framåt trots att Coldtown är i täten). Därför tänkte jag att Coldtown och Daylight bråkar lite i början - kan ju gå väldigt fort första 5-600.

Jag är inte lika kunnig som många av er här inne men det är bara min åsikt. Sen kanske Witasp ligger lågt gällande chanserna då kommer han ju självklart avstå från att ladda.

Så det mest tänkbara är att låsa på två - Coldtown och Talk the Talk - den som tar över först borde vinna...

__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-04, 11:13   #45
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 698
Sharp$: 3039
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Det här är vad som kommer hända i V75-1.

Knifetime Action och Åge Hornline är bägge mycket startsnabba.
De har öppnat 06.6 / 500 mot varandra en gång, då Petter gjorde allt för att ta sig förbi.
Petter brukar köra för spets med Åge, och det är troligt han gör det igen.

Får han ett övertag på invändig häst brukar han köra på, annars har han gett sig och krupit ner i rygg redan efter 200-300m.

Jag tror alltså på rejäl öppning i minst 300m, och sedan har man bränt lite krut och kommer vara glada att släppa till storfavoriten.
Att Jorma kör för spets när det lugnar ner sig ser jag som självklart.

Sedan tycker jag att Coldtown sett seg ut i sina 2 senaste, men han brukar vara svår att passera i spets.
Helt enig om löpningsförloppet här.

Kanske att Coldtown sett trögare ut pga skor bak?
3:a senast var ju rätt ok, med tanke på att motståndet var bra och spår 10 mindre bra

Det här gänget borde han slå från spets även med skor är min känsla dock
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td