Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-05-17, 21:20   #16
 
hugothebosss avatar
 
Reg.datum: maj 2014
Ort: Malmö
Inlägg: 1 283
Sharp$: 667
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Speedyearl Visa inlägg
Det är väl nu man hoppas att Kemas blir storfavvo a´la 60%+ då den förhoppningsvis blir kvar på innerspår tillräckligt länge för att vara ute ur striden?!

För inte öppnar väl Kemas nog bra för att ta emot Shadoow?
Ja, givetvis är risken stor för det. Tror definitivt att det blir 60+ på Takters.
__________________
Även en blind höna...går in i väggen!
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-17, 21:28   #17
 
AMHCs avatar
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 276
Sharp$: 2056
Standard

Hur får man upp lopparkivet för V75 Gävle?
Måste även säga att det finska lopparkivet är imponerande och betydligt enklare än ATGs... ATGs lopparkiv är under all kritik. Hade varit villig att betala minst det dubbla för ett vettigare lopparkiv.

Senast redigerad av AMHC den 2015-05-17 klockan 21:29.
AMHC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-17, 22:07   #18
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57033
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AMHC Visa inlägg
Hur får man upp lopparkivet för V75 Gävle?
Måste även säga att det finska lopparkivet är imponerande och betydligt enklare än ATGs... ATGs lopparkiv är under all kritik. Hade varit villig att betala minst det dubbla för ett vettigare lopparkiv.
Ja, rätt mastigt med 100 kr i månaden nu när liven är gratis. Men det är ju omöjligt att läsa på lopp på ett seriöst sätt utan tillgång till lopparkivet.

En annan viktig sak för mig har blivit att snabbt kunna gå in i arkivet och kolla hur det sett ut tidigare när t ex Takter defilerar med sin gröna jänkarvagn eller Johan Untersteiner eller Kenneth Haugstad sitter i jänkarvagnar i provstarterna bakom hästar man inte har stenkoll på. Eller när en Stefan Melander häst som tidigare gått med öppet huvudlag defilerar med helstängt. Effekten blir inte sällan enorm när det sker för första gången och det är ju spelvärdesmässigt något man kan ta betalt på (när det inte uppmärksammats i atg live) till skillnad mot när det lyser dubbelrött i barfotainfon, dvs att en häst ska tävla barfota till skillnad från tidigare.

Men trycket från spelarna om obligatoriskt rapportering av vagninfo och huvudlagsinfo blir allt större och kanske kommer och då behövs inte lopparkivet för det i alla fall.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AMHC (+2)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-17, 23:12   #19
 
Hoffmeisters avatar
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 8
Sharp$: 18
Standard

Lopp 10. V75-6 V5-4 DD-1 Tvilling. Auto.
1609:
1 Mosaique Face - Kolgjini L 06060 09,5a
2 Knows Nothing* - Ohlsson U 10442 09,5a
3 Harry Haythrow - Haugstad K 13305 09,7a
4 Standout - Lennartsson P 6dd14 10,3a
5 Creatine - Bergh R kk330 09,1a
6 Papagayo E.* - Goop B 40211 11,0a
7 Maven* - Takter J 21262 09,2a
8 Panne de Moteur - Kihlström Ö 11123 08,9a
9 Beer Summit - Adielsson E 05501 09,9a
10 Rocky Winner - Kontio J 22632 10,5a

Det överlägset mest intressanta guld-loppet i år, eller nästan på flera år.

Nästan så att man är sugen att avstå spel och bara njuta av sporten.

Senast redigerad av Hoffmeister den 2015-05-17 klockan 23:14.
Hoffmeister är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-18, 11:44   #20
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2215
Standard

Nu är det läge att spika Creatine.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-18, 18:06   #21
 
hugothebosss avatar
 
Reg.datum: maj 2014
Ort: Malmö
Inlägg: 1 283
Sharp$: 667
Standard

Om SMHI mot alla odds har rätt så blir det regn och 15-16 m/s på lördag...och det kan ju ställa till det "lite"...
__________________
Även en blind höna...går in i väggen!
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-18, 21:24   #22
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4270
Standard

Hur är Mind Your Face bakifrån? Framspår och spetschans funkar ju bra för den vet jag, men det här läget?
__________________
- "nästa gång, ska jag f-n spela plats också" -
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-19, 00:51   #23
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1095
Standard

Någon som har koll hur M.T Insider är i volt?
Har ej kikat.
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-19, 01:20   #24
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 698
Sharp$: 3039
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av trance_error Visa inlägg
Någon som har koll hur M.T Insider är i volt?
Har ej kikat.
Nånting sånt här:

De två snabbaste hästarna är normalt Olle Alséns duo 1 M.T.Insider och 4 Action Launcher. Kanske beroende på kusken så verkar de vara ojämnt startsnabba, men jag tror det är liten fördel på ledningen här för 1 M.T.Insider då jag tror spåret avgör att han är lite snabbare än stallkompisen. 1 M.T.Insider hade varit ett givet spetsbud om det rört sig om bilstart men han öppnade även riktigt bra i volten från spår 5 på Rättvik i mars där han kunde ta ledningen. Jag är lite osäker på Olle Alséns skicklighet i volten, men kanske gynnas han av att ha spår 1 och jag sätter honom som knapp spetsfavorit här.

4 Action Launcher fick man iväg ganska bra från spår 4 på Bergsåker i november och normalt är hästen mycket startsnabb bakom bilen. Hästen kunde även ta ledningen från spår 3 på Rättvik i början av oktober. Tobbe Jansson kan nog få iväg hästen bra, men från spår 4 blir det svårt att hinna före stallkompisen och hästarna på springspår.

Värsta motbudet till min spetsfavorit tycker jag är 6 Adams Pace som dock inte har startat i voltstartslopp på nästan ett år. För exakt ett år sedan spetsade han enkelt från spår 6 efter en riktigt snabb start och gör han om den här samtidigt som 1 M.T.Insider inte prickar starten så bär det nog av till ledningen.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
trance_error (+5)
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-19, 01:26   #25
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1095
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tirich Visa inlägg
Nånting sånt här:

De två snabbaste hästarna är normalt Olle Alséns duo 1 M.T.Insider och 4 Action Launcher. Kanske beroende på kusken så verkar de vara ojämnt startsnabba, men jag tror det är liten fördel på ledningen här för 1 M.T.Insider då jag tror spåret avgör att han är lite snabbare än stallkompisen. 1 M.T.Insider hade varit ett givet spetsbud om det rört sig om bilstart men han öppnade även riktigt bra i volten från spår 5 på Rättvik i mars där han kunde ta ledningen. Jag är lite osäker på Olle Alséns skicklighet i volten, men kanske gynnas han av att ha spår 1 och jag sätter honom som knapp spetsfavorit här.

4 Action Launcher fick man iväg ganska bra från spår 4 på Bergsåker i november och normalt är hästen mycket startsnabb bakom bilen. Hästen kunde även ta ledningen från spår 3 på Rättvik i början av oktober. Tobbe Jansson kan nog få iväg hästen bra, men från spår 4 blir det svårt att hinna före stallkompisen och hästarna på springspår.

Värsta motbudet till min spetsfavorit tycker jag är 6 Adams Pace som dock inte har startat i voltstartslopp på nästan ett år. För exakt ett år sedan spetsade han enkelt från spår 6 efter en riktigt snabb start och gör han om den här samtidigt som 1 M.T.Insider inte prickar starten så bär det nog av till ledningen.
Tack.

Tror M.T.Insider blir farlig om den spetsar.
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-19, 04:22   #26
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8279

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Han har tävlat en gång från spår 1, men den starten finns tyvärr inte i lopparkivet.
Tycker han ser ojämnt startsnabb ut, ibland kliver han i väg bra och ibland är det lite trevande.
Ser helt enkelt ut som han kan vara lite osäker från start emellanåt.

Citat:
Ursprungligen postat av trance_error Visa inlägg
Någon som har koll hur M.T Insider är i volt?
Har ej kikat.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
trance_error (+5)
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-19, 09:20   #27
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57033
Standard

Intressant info från stall Daniel Redén såg jag när jag läste tisdagsronden till morgonkaffet.

Trinity Zet avd 3: Barfota runt om för första gången någonsin (skor runt om i 16 starter) och dessutom ska man plocka bort en del skydd.

Rocket Zet: Ska på lördag i avd 7 tävla barfota runt om vilket är ett gigantiskt plus på den hästen.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-19, 12:00   #28
 
hugothebosss avatar
 
Reg.datum: maj 2014
Ort: Malmö
Inlägg: 1 283
Sharp$: 667
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Intressant info från stall Daniel Redén såg jag när jag läste tisdagsronden till morgonkaffet.

Trinity Zet avd 3: Barfota runt om för första gången någonsin (skor runt om i 16 starter) och dessutom ska man plocka bort en del skydd.

Rocket Zet: Ska på lördag i avd 7 tävla barfota runt om vilket är ett gigantiskt plus på den hästen.
Angående Trinity Zet så är det väl en chansning för att försöka få hästen att ta sig iväg vettigt från bakspår, som hitills varit mer eller mindre katastrof. Vilket de första inlämnade verkar ha nonchalerat helt. Rocket Zet blir oerhört intressant om det stämmer även vid start.
__________________
Även en blind höna...går in i väggen!
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-19, 13:16   #29
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57033
Standard

Nu har även vi tippa släppt tränarintervjuerna till lördag.

Några intressanta noteringar:

Shadow Woodland i avd 1 ska för första gången någonsin tävla barfota runt om. Hyperintressant och det kan göra att den t om blir favorit.

I Love Champagne avd 3 nu barfota runt om = megaplus på den

I kallblodsloppet (avslöjas även i rondenintervjun) ska W S Malte för första gången i livet och i sin 49e start tävla barfota runt om. Dessutom enormt kuskplus på den = hyperintressant

Det pratas dessutom om barfota runt om ffg i sin 85e start för Lienpilen från samma stall och i samma lopp. Skrev i söndags redan att på den är det om möjligt ett ännu större kuskplus. Från en dålig amatörkusk som knappt kör lopp till en av världens absolut vassaste kuskar kan ju bara det ge enorm effekt och blir det dessutom skoryck så kanske Lienpilen åtminstone har platschans.

Som om det inte vore nog pratas det dessutom i vi tippa intervjuerna om barfota fram för första gången i livet på Hulte Magnus.

I guldloppet ska troligen Maven testas i en ny typ av vagn kallad Gorillavagn. Det är väl det allra senaste när det gäller amerikanska vagnar och denna gorillavagn ska precis ha anlänt från USA.

Creatine ska ev Bergh köra barfota runt om nu. Då det är avd 6 gäller det som vanligt att hoppas att Bergh är tydlig i infon (vilket han tyvärr sällan är) för det är meningslöst att gå på vad som står i barfotainfon på atg.se vad gäller det stallet.


Återkommer ev på fredag/lörd om det framkommer viktiga saker i den sena informationen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Stekis0757 (+5), Dodo (+10), tigern (+20)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-05-19, 15:19   #30
 
AMHCs avatar
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 276
Sharp$: 2056
Standard

Mosaique Face blir spiken. 6 %...

Senast redigerad av AMHC den 2015-05-19 klockan 15:21.
AMHC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td