|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
V75-Vermo Söndag
Blir en kort start på denna slinga. Har för dålig koll på travet i Finland för att kunna kommentera alla finska hästar på helgens V75a.
V75-1 Försök till Svenska bronsdivisionen Fyra svensktränade hästar med i detta försök och utan att kunna de åtta hästarna från Finland så känns det väl som att Ni Talar Bra Latin och Super Photogenic (med Erik A i vagnen igen) ska ha bra chans V75-2 Kallblodslopp med 10 av 12 finska kallblod. Vet inte hur stimulerande det är för Svenska V75 spelare att sätta tänderna i ett sånt lopp men jag har i alla fall noll koll. V75-3 Glen Kosmos memorial I stort sett bara finska hästar här med. Man känner igen namnen på ett par men omöjligt att ranka för dom som inte följer travet i Finland utan att tillbringa timmar i de finska arkiven. V75-4 Seppeleajo Tre svensktränade hästar med här men det är verkligen inga stjärnor. Svårt att se någon av dom vinna om det inte är ännu sämre klass på dom i loppet som kommer från Finland. V75-5 Pylon 4 av 12 svensktränade hästar. Ingen av dom några större stjärnor. Kan inte bedöma hur dom står sig mot de finska hästarna i denna låga klass. V75-6 LVI Vallo Fyra svensktränade med som håller ok klass. Av de finska har jag för mig att Absolut Newport är rätt bra och även Orderly har varit i Sverige. V75-7 Finlandia Ajo Dagens huvudlopp och det lopp vi kunnat spela på tidigare år innan denna dag helt plötsligt blev en svensk V75 dag. Oasis Bi borde inte vara borta. Kan de två stona som var bra som unghästar i Sverige slå den ? (Moving on resp Vincennes). Univers De Pan, Nesta Effe och Pascia Lest är väl bra hästar också. Resten känns dom utfyllnad. Sammanfattning. Ibland tycker man det varit onödigt att en del dagar fått V75 status. Det känns dock som storm i ett vattenglas om man ser vad vi nu ska ha på V75 menyn på söndag. För mig är det i alla fall obegripligt att man kan skita ner varumärket V75 med en sådan här omgång. Dom som tänker spela och seriöst analysera omgången lär få väldigt många timmars hårt arbete i veckan. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Svenskarna kan åka dit och få nöjesturen helt betald
Vinner hästen pengar, extra bonus.
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Fast det finns väl finländare som regelbundet spelar V75 till Sverige.
Finns väl massor av finnar i Sverige som har hygglig koll på hästar och kuskar i sitt gamla hemland. ( Finska V75 visas på regelbundet på TV i Stockholmsområdet, ej betalkanal, antar att man då kan ha halvkoll på finska travet) Eftersom det numera är standard att man kör V75 när våra grannländer har sina största dagar är de flesta vana vid det och att V75 varumärket skulle sjunka pga detta tror jag inte, då är väl jackpotfrekvenser ett större problem. Sedan är det väl ett sätt att stödja våra nordiska grannländer, visst travet i Sverige går inte lysande men jämfört med övriga norden är det inte så illa Det är väl fritt att avstå spel - hade tänkt lira till Lunden men avstod då det var lite för mkt okända hästar för mig. |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Jag håller inte med. För mig är V75
1. Spelet för de breda massorna 2. Spelet med sportsligt och spelmässigt intressanta lopp 3. Spelet där hästarna som de breda massorna känner igen startar V75 loppen på söndag består till åtminstone till 80 procent av hästar som vanliga svenska V75 spelare aldrig ens hört talas om och jag kan se en klar fara i att det ser ut så när den normala spelaren inte som de flesta här på sharpsforumet lever på spel och lägger mer än ett normalt heltidsjobb tidsmässigt på travet ska få en sådan meny på söndag. Börjar V75 menyn se ut så är det stor risk att normalspelaren undrar vad det är fråga om. Vad gäller Köpenhamnsomgången såg den väl inte i närheten så konstig ut vad gäller menyn av lopp och hästar. Det var ju lopp som till största delen bestod av för svenska V75 spelare bekanta djur. |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Olle
Du har för dig att Absolut Newport är ganska bra Ja den vann faktiskt V75 mästaren förra året , men det har du kanske glömt Men jag gissa att de flesta noterar Extra V75, sedan tittar de på startlistan och då ryggar de många och avstår spel, andra kanske spelar - det är liksom fritt som tur är. Sluta reta dig på allt som inte passar din skånehorisont, det är klart hästarna på Lunden låg ju nära din Skånehorisont. Svaret kommer på Söndag V75 på Bjerke och Lunden brukar det vara kring 30 miljoner på V75, få se vad det blir på Söndag, Du får väl satsa på Gentlemannadagen och sedan Åby så kan du kanske njuta av våren på en travfri söndag. |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Var kan det finska lopparkivet hittas?
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Hittade nu. http://tototv.icareus.com/web/guest/archive
Gratis dessutom. Bara att börja leta upp guldkornen.
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Håller med dig till fullo olle!! Det är en sak att norrmännen och danskarna får varsin omgång för de V75-omgångarna håller åtminstone oftast hög sportslig klass och det är dessutom inte bara norska eller danska hästar med utan svenskinslaget är förhållandevis stort. Plus att man känner igen de flesta danska och norska hästarna eftersom de varit i Sverige och tävlat. Men denna omgång på Vermo måste vara bland det värsta skit jag någonsin sett förutom Finlandia Ajo som håller hygglig klass, men dessvärre långt mycket sämre än tidigare år. Även om man pluggar hårt så blir det ju rena lotteriet med så många okända hästar.
V75 är det finaste vi har inom svensk travsport och det är så lång ifrån värdigt att smutsa ner det varumärket med dynga som detta. Det hade kunnat varit en vanlig V5:a eller på sin höjd en V64:a som ett komplement till en vanlig hederlig V64:a på valfri svennebanan-bana. Om ATG-packet tyckte detta var en bra idé så borde de avgå genast, hela bunten. |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
4 Ni talar bra latin struken i V75:1
|
|
|
|
|
#10 |
|
Känner på tok för lite till de flesta kusarna och Åby tar all tid, så ett litet 256 raders enligt följande får det bli:
3,5,9,10 Tycker både 3 och 10 är lite streckade 2,9 9:an är väl egentligen spik, men va faen 3,8 8:an storis och 3:an med Jorma intressant 3,10 10 bästa hästen, 3:an bästa läget 3,5 står mellan dessa två 1,5,9,10 står mellan de här, tror mest på 9 4 Oasis Bi, elitloppsbiljett vid vinst väl? Lycka till!
|
|
|
|
#11 |
|
ajajaj transportsjuka, ingen lek :(
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Mycket tråkigt. Båda tränarna var väldigt positiva inför resan när jag pratade med dom igår. Doktor Jaros kändes bättre än inför senast då han gjorde en fruktansvärt bra prestation och Thai Broadway hade hittat tillbaka till formen som han hade när han utmanade de bästa fyraåringarna i europa.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+3) |
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Intressant omgång då många spelare inte orkar sätta sig in i den på samma sätt som på lördagarna.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AMHC (+1) |
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Citat:
Hur har det gått med de finska intervjuerna? ![]()
|
||
|
|
|
|
|
|