Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-06-09, 09:32   #46
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 679
Sharp$: 2425
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Det är förstås väldigt stor skillnad på en dator och en surfplatta.
Har haft 3st Nexus 7 som jag gillat, men 2 st har gått sönder pga dålig kvalitet
En dator klarar jag mig inte utan, plattan är bara ett komplement.
Surfplattor är otroligt bekväma, startar upp på nolltid, små och lätta att bära med sig.
Just att de startar på nolltid är dunderskönt, vänta flera minuter på windows stinker när man är på banan.
Klart man kan ha på datorn hela tiden, men då får man välja en med bra batterikapacitet, för atg live en halvdag drar lite ström.
Köpte laptop med SSD nyligen. Går ner i viloläge när man stänger locket och startar upp på under 2 sekunder när man vill. Batteriet räcker lätt under en hel travdag om man drar ner skärmens ljusstyrka.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-09, 09:58   #47
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8281

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Samsung 9 ?
Har aldrig haft en SSD, har bara köpt plattor senaste åren.
Klart allt blir bättre, min nyaste bärbara är 3 år gammal, vilket är grymt gammalt i datorvärlden.
Men den funkar fortfarande, men inte med 2s starttid

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Köpte laptop med SSD nyligen. Går ner i viloläge när man stänger locket och startar upp på under 2 sekunder när man vill. Batteriet räcker lätt under en hel travdag om man drar ner skärmens ljusstyrka.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-09, 10:18   #48
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 540
Sharp$: 2301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Du behöver ingen speciell dator, alla nya datorer kommer duga alldeles utmärkt.

Att det hackar nu kan bero på din burk, men också på din anslutning.
Kör en dvd eller nedtankad film, funkar den utan att hacka är det din anslutning.

Om det är burken, finns det ett litet knep som kanske kan lösa situationen, och det är att öka prioriteten på processen.

Om du tex kör firefox gör du så här:
Tryck ctrl+alt+del samtidigt.
Starta aktivitetshanteraren.
Välj fliken processer.
Välj firefox.exe.
Högerklicka på firefox.exe, välj ange prioritet->hög.

Det kommer snabba upp allt du ser via firefox, kolla om det är tillräckligt för dig.
På mitt windows 8 låg det på "information"
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-09, 10:32   #49
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8281

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av alle Visa inlägg
På mitt windows 8 låg det på "information"
Där ser man.
Windows 8 är något jag hoppat över.
Testade det i beta version och hatade skiten.
Nu kommer snart 10an, och det verkar bli fri uppgradering för alla med 7/8an.
Det kommer jag hoppa på, om det är sant att det är gratis.
Annars är jag nöjd med 7an, som jag gillar !
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-09, 10:35   #50
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 540
Sharp$: 2301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Där ser man.
Windows 8 är något jag hoppat över.
Testade det i beta version och hatade skiten.
Nu kommer snart 10an, och det verkar bli fri uppgradering för alla med 7/8an.
Det kommer jag hoppa på, om det är sant att det är gratis.
Annars är jag nöjd med 7an, som jag gillar !
Microsoft brukar leverera bra operativsystem varannan gång, så 10an lär bli bra!
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-09, 11:53   #51
robust
Guest
 
Inlägg: n/a
Sharp$:
Standard

Windows 8 var ganska krånglig i början, men blev helt okej efter förbättringarna. Man kan enkelt välja om man vill köra appversionen eller det gamla windows fönstret. Personligen gillar jag den gamla mycket bättre, men båda fungerar bra ihop. Windows 8 är dessutom mycket mindre resurskrävande än W7. Kul att de bjuder på W10 till alla som har W7/W8.
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-11, 08:29   #52
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 867
Sharp$: 3634
Standard

Nu är beta-versionen av nya atg.se släppt till ALLA för utprovning, bara till att surfa in på: https://www.beta.atg.se/

ATG-INFO:

Beta-versionen för nästa ATG.se till alla.
ATG har tidigare i flera steg berättat om arbetet med nästa ATG.se

Den här veckan har vi släppt beta-versionen av nästa ATG.se till alla. En beta-version är en sida som inte är riktigt färdig för lansering. Syftet är att våra besökare har möjlighet att testa, lära sig att hitta och navigera inför lanseringen som sker i höst.
Här hittar du nästa ATG.se, https://www.beta.atg.se/

Under våren har en test-grupp på drygt 3 000 personer använt beta-versionen för att nästa ATG.se ska bli den bästa för våra kunder. Testgruppen har bestått av ATG:s kunder. ATG:s personal som arbetat med utvecklingen och genomförandet har sedan januari att tagit emot synpunketer, tips och goda råd från våra användare/kunder. Alla dessa synpunkter och råd har varit ett viktigt verktyg för att nå det resultat vi idag har.

Beta-versionen är ”skarp”, d.v.s. vill du logga in och/eller spela så gör du det med samma inloggningsuppgifter som till nuvarande ATG.se och spelbeloppet dras från ditt ATG-konto. Vad gäller säkerhetskraven på beta-versionen är det också på samma nivå som för ATG.se.

Testa gärna att använda sidan med en mobil eller surfplatta eftersom en av nyheterna i nästa ATG.se är att sidan är samma oavsett enhet, det kallas att den är responsiv.
Självklart finns nuvarande ATG.se fortfarande kvar och vi går ut med ny information när det är dags att gå över från beta-versionen till ATG.se

Stort tack till alla ni som under våren bidragit till utvecklingen.

Med vänliga hälsningar
Projektgruppen för nästa ATG.se
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-11, 14:54   #53
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Thumbs up

Klockren


Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Under våren har en test-grupp på drygt 3 000 personer använt beta-versionen för att nästa ATG.se ska bli den bästa för våra kunder. Testgruppen har bestått av ATG:s kunder. ATG:s personal som arbetat med utvecklingen och genomförandet har sedan januari att tagit emot syntrumpeter, tips och goda råd från våra användare/kunder. Alla dessa synpunkter och råd har varit ett viktigt verktyg för att nå det resultat vi idag har.
Verkar lovande...

Mvh Ulf-Eddie
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-11, 15:53   #54
 
Helges avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 8 455
Sharp$: 42467
Standard

Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-12, 06:04   #55
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 679
Sharp$: 2425
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HisMajesty Visa inlägg
Tycker nya siten suger! Jag kan inte koncentrera mig när jag tittar på den. Blir bara snurrig! Gamla siten är bra så ha kvar utseendet men ta bort flash.En förändring är inte alltid till det bättre. Tyvärr finns det dock pärmbärare med för hög lön som känner att de måste hitta på något. Dock inte alltid till det bättre....
There is a method to the madness.

Fram tills nu har underhåll och uppdateringar varit en dyr och besvärlig historia för ATG eftersom det har varit så många olika plattformar och tekniker att ta hänsyn till.

Nu är det EN sida och INGA appar som gäller. Underhålls- och uppdateringsmässigt är detta en mycket effektiv lösning.

Däremot är sidan helt kass ur dator-skärmssynvinkel eftersom man har designat enligt "mobile first"-principen.

Det är inte helt omöjligt att 3e-partsleverantörer ser chansen att skapa en alternativ "vanlig hemsida" med vettig visning eftersom man numera kan skicka in spel till ATG även från andra sajter ( givetvis med vanliga ATG-inloggningen som spelbekräftelse ).
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-12, 08:05   #56
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Jag tycker inte att den suger. I sitt nuvarande Beta-tillstånd gillar jag den eftersom det är avskalat och enkelt. Jag tror det kommer bli mer "plottrigt" när det skall in diverse marknadsföring, bloggar, nyheter och vad man nu har på den gamla sajten. Jag hoppas man kan hålla det lite mindre väsentliga borta från speldelen.

Jag har provat den i telefon, på iPad och i dator, och det fungerar. Visst hade kanske jag gjort navigationen annorlunda, men jag hittar det jag vill göra efter lite användning.

Jag har spelat både med filinlämning och direkt på skärmen, det fungerar också. Man kan anpassa mycket mer efter sitt eget tycke och smak, det gillar jag.

På det hela taget tycker jag att man gjort ett hyfsat jobb. Det finns att putsa på och fundera över, men de allra flesta sajter är inte optimala, i synnerhet inte när de lanseras.

Det viktigaste just nu är att pressa ned tiden mellan Live-sändningen och verkligheten, så att man inte tappar en massa spel för att folk försöker spela för sent, i tro om att starten ännu inte gått.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-12, 14:31   #57
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 112
Sharp$: 2949
Standard

Livesändningen buffrar otroligt mycket tycker jag
joalore är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-12, 14:56   #58
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av joalore Visa inlägg
Livesändningen buffrar otroligt mycket tycker jag
Jag hade det problemet när jag körde Firefox. Bytte till Chrome, och då försvann problemet.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-12, 15:33   #59
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 679
Sharp$: 2425
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Jag hade det problemet när jag körde Firefox. Bytte till Chrome, och då försvann problemet.
Jag har 250Mbit lina och ny dator med SSD-disk och massor av minne. Får många buffringar och rena stopp oavsett vilken web-läsare jag använder.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-06-15, 09:50   #60
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: Norrland
Inlägg: 589
Sharp$: 9847
Standard

Är det bara jag som stör mig på hur många sidor byggs upp nu för tiden? Allt verkar byggas för att passa surfplattor/telefoner.

På den tiden när alla hade 4:3 skärmar så byggdes alltid navigationen på vänster sida (se classic) men nu när alla har widescreen skärmar så byggs navigationen upptill? För att få ut max av websidor nu för tiden så kan mjan lika gärna rotera skärmen 90 grader.

Nu om nånsin borde navigationsdelen vara på vänster sida när vi har skärmytan för det! Sen att det innebär lite extra kodande för att anpassa till plattor/telefoner får dom isf leva med kan jag tycka.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1), ExtremtRik (+5)
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td