Ursprungligen postat av Stankarn
Lite blött blir det nog idag och jag försöker landa systemet i ett par hästar som går hela vägen in i mål och som i varje fall inte är missgynnade av att är lite tungt. Generellt sett så är det väl så att tempot under elitloppshelgen gynnar vältränade hästar och som klarar en sväng eller två i tredjespår....??
V75:5 - 12 Geisha Sund
Kan inte tänka mig att tilläggshästarna inte går tidigt i det här loppet. 14 Dernier Viking som 5%? Ja, det kanske är ett eller par halvvarv för kort. Men visst vill väl Ingves revanschera sig efter vansinnesstyrningen med VOTN? Jag tror att 12 Geisha Sund vinner det här från alla positioner, är det lite, lite blött så blir det ännu bättre. En spik idag, utan darr.
Tvilling 12 - 11,13,14,5
V75:2 - 6 Mellby Collector (2,1,5,3,4...)
Blir det Valla-lunk så är väl StigHs klar men det blir det väl inte? Skoryck på 4 Mellby Collector - galopp eller succé? Jag tar den som utgång idag, 3%, räknar med att det blir bra körning från start och hoppas att Uhrberg kör fram i dödens med 5 Rio Grande. Annars får man väl lita på att Adrian sätter fart på loppet, som en liten förberedelse inför V75:6.
Man kanske skulle prova en tvilling här också? 2,6,5,3?
V76:6 - 8 Quick Fix (12,1,3,4,2,5,11...)
Kanske lite bländad av insatsen i Finland, men slog iaf Nahar....laddar som en iller från start, drar i hårt tempo hela vägen. Är det inte en trolig SOS? 8%.
V75:7 - 14 Alfas Da Vinci (12,1,2,6,9...)
Tillräckligt många som vill vinna så att det äntligen blir fart hela vägen? Det tror jag och då blir slutvarvet direkt avgörande. Jag tänker inte dissa Mellby Viking, inte alls, men om ADV är 20 meter bättre än i fjol så kanske, kanske. Rensar iaf betydligt bättre till 9%. Om det inte blir någon körning - ja, då kan alla på start vinna, från spets, eller från smörlöpning.
Resten? Ja, gardera så långt plånboken räcker.
V75:4 - 12 Queer Fish (4,7,3,1....)
Kan en fisk vara Queer? Nä - jag kanske önsketänker för mycket men det skulle vara härligt att se Sören Eriksson ta ner favoriten från dödens till 10 ggr pengarna och 3%? Klart att favoriten har bra chans från innern men Ingves ska ju ladda från start och lite körning bli det. Absolut.
V75:3 - 10 Archangel Am (1,6,3,4,8....)
Roligast på strecken tycker jag 10 Archangel Am är. Borde gynnas av körning och banunderlag och är riktigt bra i sina stunder. I övrigt kan vem som helst vinna, beroende på hur de blir kört. Tänker inte upprepa allt annat om Highflyer, 8 av 8 för Coldtown etc. Det där kan ni redan.
V75:1 - 4 Rosella Ross (5,10,9,3,7....)
Christopher skräller en gång till? Nja, det kanske blir en enkel resa för favoriten i det här loppet, enkelt släppt till spets och sen en promenad i parken? Jag blev dock lite imponerad av Rosealla Ross från dödens - där borde väl favoriten bara ha avgjort? Utan snikspår så hade hon vunnit. Senast gick hon bra från tredjepar utvändigt mot bra motstånd. Måste ha större chans än 4% och 18 ggr pengarna. Tvilling?
Lycka till!
|