|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
V65 Solvalla
Äntligen är Elitloppshelgen här!
Dagens bästa spik och drag? Tesio bör väl bara vinna avd 2? |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 852Bäst på häst! Stats: 1 - 1 - 0 ROI: 85.71% Vinstprocent: 50.00% |
Ja, äntligen är vi igång! :-)
Avd. 1: Låser på 3 hästar: 1án bör felfri sitta i spets. 2án har gjort riktigt fina insatser bakom tuffa hästar och 9án bör vara förbättrad med lopp i kroppen och bättre distans. Avd. 2: Visst är 7án en given utgångshäst men jag tar även med 4án som är snabb ut och kanske inte är en så lätt nöt att knäcka från ledningen. Finns några rysare bakom såsom: 3,10,11 & 12 som rensar bra... Avd. 3: 2án. Spets & slut - Hämta ut! Avd. 4: Här bör 5án ha en toppchans vid felfri avgång. Kommer Erik bara iväg skapligt och se till att hålla ut de värsta motståndarna bör han sitta i ledningen och kikar man på nästsista loppet den gjorde så är det sedan klart! Avd. 5: Här kan man chansa och gå kort på 1 & 7 då troligen en av dessa sitter i spets tidigt. Bakom lurar: 3,8,10 & 11. Avd. 6: Här plockar jag med 6 hästar då de på startvolten inte är helt att lita på. 1,3,4,9,12,14 (intressanta kuskändringar på de 2 sistnämnda). Lycka till! |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Spelarservice går att komma åt gratis. Dom hade något teknikstrul tror jag pga att det var V65http://www.spelarservice.se/artiklar...sammanfattning
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Gratis? WTF....enda gången man betalar så hade det inte behövts...jaja....det är en sån helg det här?
|
|
|
|
#5 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Citat:
Fantastiskt! Där blev man påläst så det räcker, med en gång!
|
|
|
|
#7 |
|
Alvena Take It avd 4, bfro, 9 %, självklar chansspik för mig
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
vem skriver detta åt jorma kontio??? kan ju knappast vara han själv.
Lopp 1 CAZTOR Nurmos Timo, känns som en bättre häst än vad han har visat i de senaste starterna. Vi bör få en fin resa från tredjespåret men han är svårbedömd innan han visar mer i loppen. Jag är nöjd med en bra insats. Lopp 2 TESIO (IT) Nurmos Timo, är en mycket talangfull travare som har inlett tävlandet på bästa vis med två raka segrar. Vi har ett trist utgångsläge och motståndet är tuffare än i de föregående starterna men jag kan inte vara annat än optimistisk. Lopp 3 ECLIPSE BOKO Nurmos Timo, är en kapabel travare som börjat löpa upp till de förväntningar som finns på honom. Han har vunnit i bra stil i de två senaste starterna och han tar loppen på rätt sätt. Nu har vi ett fint utgångsläge och han kan öpnna skapligt utan att vara någon blict från start. Med en vettig resa är vi med och gör upp om segern. Lopp 5 BACKORDER (US) Nurmos Timo, är ett fint sto och hon har visat fina takter i årets två starter. Senast visade hon upp fin startsnabbhet och jag hoppas att vi kan utnyttja den växeln även nu när vi har ett innerspår. Hon är inte beroende av ledningen men det brukar oftast vara den enklaset vägen. Hon tillhör en av dem som gör upp om segern. Lopp 6 MELLBY CLUB Nurmos Timo, är en häst med bra kapacitet för klassen och han visade bra takter i årsdebuten. Han är ännu inte helt att lita på och det finns ännu viss galopprisk under hela loppet. Den långa distansen gynnar honom och fefri slutar han i segerstriden. |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
borde stå: Nja....praa...praa...okey....fin....loppet....praa a.....
|
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#11 |
|
Fina förutsättningar på Valla idag, så det blir nog roliga V65-lopp.
1) Favoriten gör årsdebut och har aldrig vunnit lopp, ändå tror vissa att den ska leda runt om. Tycker inte att de mest betrodda där bakom är så klara de heller så här blir det gardering. 2) Tvåhästarslopp, där Tesio har klart bäst tider så här långt. Jag går dock emot och singlar Tarzans pålle som jag tror leder runt om. Barfota bak igen. 3) King Sir Kir återupptog segerraden senast, efter en flopp gången före. Wizard Simoni går barfota idag och är intressant, men jag singlar nog Claes tänkta Derby-kandidat. 4) Här snackas det bara om två hästar: Bethel Hanover och Salina D.K. Jag tycker loppet är öppet med en massa roliga skrällar. 5) Backorder runt om? Kanske. Jag hoppas klara mig på tre streck och står då över Robbans häst i årsdebut. 6) En eller många. För egen del blir det spik på Goopens häst. Hans jobb blir att få iväg hästen felfritt och ta ut den från innerspår. Sedan är saken biff ... |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Olle!
Jag vaknade nyss....haha Ser en massa intressanta skoryck ffg. Vilka bedömer du som roligast? |
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Jobbar tyvärr idag så får vänta med att analysera skoryck till i kväll. Man skulle tagit ledigt idag för det är nog enda dagen under elitloppshelgen med bra väder och bana. Ska iväg på möte strax så får kolla loppen i kväll.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+3) |
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Vinnare/plats på Svart Kronos! Riktigt skitspår, men jag testar.
|
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Heja Nurmos/Kontio! Samtliga är med på V65 ☺
|
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Perfekt inledning på Elitloppsdagarna.
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Tack,tack!
Registrerat spel Datum: Fredag 2015-05-29 Bana: Solvalla, omg. 44 Lopp: 1 Spelform: Tvilling Hästar: 1, 3 U-hästar: 9 Santiago Bi* Vadet gäller startnummer 2 x 20,00 kr Totalt: 40,00 kr Kvittonummer: EFCC 26F5 15B5 1105 |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
En åttaprocentare på V65 och ett platsodds till 12,34.
|
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Tesio ser hackig ut, galopprisk, så det ser vettig ut för min spik.
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Även Tarzans häst hoppar bort sig. Det gjorde den förra gången också, men jag trodde den skulle gå iväg barfota bak.
|
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Bergh varnade för den där, men den hade knappast slagit någon av favoriterna.
|
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Den tvillingen satt fint. Hoppas att Bergh vann så satt vinnaren också...
Edit: Nära med vinnaren... Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
luggen77 (+10) Senast redigerad av Chiron den 2015-05-29 klockan 13:10. |
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Alvena vann. Tyckte inte det såg ut så. Den hade jag inte haft med vid gardering, däremot Bergharns.
|
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Banned
|
Haugstad måste väl ändå vara det absolut sämsta som finns. Hur fan kan någon sätta upp den pajasen???????
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Jag tror Tarzan laddade för hårt och att det var därför hästen hoppade. Han skulle ha tagit det lugnt i starten och litat på sin häst.
|
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
2 stycken dubbelröda som vunnit hittills då!
![]() Den sista hade ju faktiskt 4 starter varav 2 vinster... |
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
King Sir Kir blir spik även på min V4:a.
|
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Är det något med banan idag? Många galopper...
|
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Hmm. Galopp i spets för favoriten. Såg inte ut som att han körde för hårt. Kanske har de svårt med den hårda banan.
|
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Citat:
Förstår inte anledningen till att hålla så högt tempo! Men som du säger lär banan spela in för många..elitloppsbana så det ska gå fort!
|
||
|
|
|
|
|
#36 |
|
Vad jag menar är att jag tror inte att det var tempot som fällde honom, utan banan. Han blev kanske hovöm och tappade aktionen.
|
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Inte vanligt bli hovöm när man springer med skorna på....men men alla har sina teorier till torskar.
|
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Kör en kul tvilling där jag vänder 6,8 och 11. Så får vi se om favoritfallen fortsätter.
|
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Jörgen körde gunga i starten och Erik får bestämma efter behag. Går knappast.
|
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
Hade den på LD också. Bra insats iaf som man får ta med sig till framtiden.
Helge (+3) |
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Nu gör nog favoriterna upp. Tarzans häst kan få svårt bakifrån.
|
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Skulle lira DD med Nurmos/Kontio i de sista loppen men haha, så var det ju inte.
Fick bli en raket. ![]()
Filmtokig (+1) |
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Bra chans För Goopen i sista. Man skulle haft ett framtungt system idag tydligen.
|
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Mellby Club var Nurmos bästa chans idag och då har han redan vunnit med två fina hästar.
Mellby Club är brorsa till självaste Mellby Viking
|
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Där hade jag tur med tvillingen...
|
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Synd på gungan. Såg bra ut för Goop annars. Många fina hästar som hoppat bort sig idag. Hoppas att vi slipper det på lördag-söndag.
Chiron (+1) |
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
är det Teaser Elegance de letar efter i tävlingen på solvalla???
|
|
|
|
|
|
|
#51 |
|
Testar ett avslutande lir på Mellby Drake. Örjans verkar väldigt het. Luddes går fantastiska tider i volt, men är kanske också lite osäker och dessutom favorit.
|
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
Robbans häst hoppade som så många andra idag.
|
|
|
|
|
|
|
#53 |
|
Oj vad bra Luddes häst var efter gungan!
|
|
|
|
|
|
| Ämnesverktyg | |
|
|