![]() |
Fan vad tråkigt med trav så sent på dagen...
Lägg det på normala tiden istället. |
Ja det är värdelöst. Håller med.Kommer inte att ha tid att se det och lägger därför inte mycket tid. Skickar in ett tidigt och får kolla i morgon om man hade några rätt.
|
När det gäller Royal Apanage när den nu blivit gigantisk favorit är att man ska tänka på följande
"en bra prestation brukar åtföljas av ett magplask" Har inte på två år svarat för två bra prestationer i rad Maj 14: Vann till 5,50 på Bergsåker. Favorit i starten efter där den blev 3a från slutet juli 14: Vann i Östersund. Favorit i starten efter där den slutade näst sist Jan 15. Vann på Bergsåker. Oplacerad i Starten efter i Bollnäs MAJ2015: Vann senast på Dannero. Hur går det i starten efter denna gång ? Kanske kastrationen kan vända den dåliga trenden ? Det ska regna hela dagen i Östersund enligt SMHI. Royal A har som bäst en 5e plats i sina 4 starter på något tung bana. |
Citat:
Enda plumpen är att det krockar med Champions League-finalen :sad44: |
Citat:
Tycker Östersundsbanan ser tungtravad ut även när det är optimala förhållanden. |
Citat:
Har ingen koll i övrigt men kan rekommendera att gå igenom travrondens nya och digra intervjuarkiv. Det tar ett antal timmar men där borde man kunna hitta godbitar och loppen startar ju först sent i kväll. Det framkom t ex i en intervju att en av de betrodda i avd 5 är en halshäst (7an) och det aviseras hög luftfuktighet i kväll. |
Citat:
|
Citat:
|
Sen start på travet ikväll blir perfekt. Dubbla skärmar med Champions League på ena och trav på andra. Till det lite sidospel på Baseball. Kan det blir bättre?
Julhelg förra veckan för oss travälskare följs upp av ett mer nyårsliknande upplägg med senare tider. Hoppas bara man får korka upp champagnen vid midnatt ;):cheers: Jag tar ställning i kallblodsloppet och spika 10 Mino. För mig är Magnus Jakobsson bästa kusken i det här loppet av de som kör de mest betrodda hästarna. Och han lär inte låta Mino sitta fast den här gången! Kan vara så att det är två spik som gäller inledningsvis men voltstart är alltid ett aber och därför tvekar jag i prologen angående Royal Apanage. Mycket snack om 1 och 10 i sista och de två kan så klart vinna men i min bok vinner Björn Goop "alltid" DD-2. Cya! |
Citat:
Men det är också enda gången han dugt i ett lopp med mer än 30 laxar i prissumma. |
Tittar man på yr.no, min favoritkarta, så ser det inte så farligt ut.
http://www.yr.no/sted/Sverige/J%C3%A.../meteogram.png Någon millimeter regn till att börja med sedan uppehåll efter V75;3. Det man inte vet är hur banan blir efter regnandet innan tävlingarna. Sedan kan ju prognosen ändras sista timmarna. |
Tangen Haap har 5 starter på tung bana och 80% segrar.
|
https://pbs.twimg.com/media/CGzqrdgUkAAvrho.jpg
Citat:
|
Mitt bolagssystem.
1) 1 r6-2 (har inte råd att dubbla med 6 Melker) 2) 10 r4-13 (idag får Mognus köra och inte stänga in sig) 3) 1,2,3,4,7,9,11 r8-5 (titta gärna i lopparkivet på 11 om ni vill ha med en 1 %-arel) 4) 1,2,3,4 r12-10 (kort lopp vinns av någon där framme) 5) 1,2,4,5,6,7,9,10,11,12,15 r3-13 (upplagt för skräll) 6) 1,2,4,5,6 r7-9 (avslagen kvalitèt som skall vinna 750' kr - eller är 4 en stjärna?) 7) 1,10 r3-11 (1 SoS eller får 10 visa hur bra han är? Erik brukar vinna sista V75-loppet) Kostar 1540:-. Ha En Trevlig Nationaldag och bli en blöt kung inatt! |
Vad gäller Royal Apanage som storfavorit, loppet den vann som dryg 20-oddsare från spår 5 autostart (5% spelad på V65an) på Dannero var Offshore Star spelad till 3,60 på v-oddset (22% spelad som favorit) och kom 2a (från spår 1) med 2 längders marginal. Idag spelas Royal Apanage till 50%(!) av insatserna från spår 1, och Offshore Star till 0%(!) från spår 4.
Offshore Star har även varit femma två ggr på V75 i år, och skrällvunnit före Love Aint Easy (medeldistans) samt Emil Run (lång distans), och varit tvåa bakom Bella Donna på kort distans på V86. Alla ggr med Oskar J Andersson, nu är det Per Linderoth upp. Royal Apanage vann ett 100k-lopp 2013, aldrig placerat sig i övrigt på lopp med över 35k i förstapeng. Visst att spår 4 är knepigt och det lika gärna kan vara slut för hästen redan i starten , men jag i vart fall känner ju såhär: Kom igen, var är rimligheten... |
Spiken: Titan Tabac nu med Torbjörn upp bakom sig och det kan ge en extra växel.
Space Photo som jag hoppas det är spets och slut med. Kommer även att chansspika Fonzan Sund som ska gå barfota runt om för första gången och har haft samma lärling bakom sig i de två senaste starterna Karin Nilsson. Systemet 1: 1,2,3,5,6,8,9,11 2: 13 Titan Tabac 3: 2,7,9 4: 1 Space Photo 5: 11 Fonzan Sund 6: 1,2,5,6,9 7: 1,3,8,10,11 Kostnad 300 kr Lycka till! |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Ja jätte. Blir nog så spännande så att jag avstår till och med haha. Jag vill ta ett par öl nu och se på trav i lugn och ro Inte i kväll när kärringen och ungarna är hemma. Odugligt såklart.
|
Citat:
:D |
Citat:
:cheers: |
Ja, Jag blev inte lyckligare för det:lol:. Men håller det till helgerna istället för varje dag. Det funkar bra.:cheers:
|
V75-2
8 B.W.Modde struken 10 Mino kan spikas. |
V75 Östersund - tidiga lördagstankar
V75:2 Tre hästar sticker ut på strecken, 4 Tangen Happ, 10 Mino och 13 Titan Tabac. De tre var ju först även på Gävle, efter vassa avslutningar på framför allt Tangen Happ och Titan Tabac. 10 Mino fick som väntat aldrig chansen. Jag tycker att det är svårt. De är rätt jämna hästarna här och det handlar nog mycket om positioner, taktik, vem som får bästa loppet - och om det är någon som höjer sig lite för dagen. Jag var tidigt inne på 11 Nordlirappen, är minst lika bra som favoriterna men kanske inte trivs på kladdigt underlag? Vad kan 5 Qravatt, efter att ha fått ett par doser av Bergharns träning? 25-tid över 2640 och hygglig tungbanestatistik, kanske sitter i spets efter ett par hundra meter - inte alls omöjligt. Svårt! Ska bli intressant att se skoinfo. V75:6 Gulddivision över full väg. Ludde åker långt, alltså. Och det lär väl bli lite körning från start, alla från spår 1-5 vill väl vara med? Jag funderar på att gå kort här, jag tycker att 7 Chelsea Boko har hamnat oförtjänt långt ner i rankingen, på grundkapacitet, att den förmodligen gynnas lite av distans, kanske ev tung bana. Tyckte att Sanity gjorde det riktigt bra efter lång bortvaro. 12.1 full väg, det är väl snabbare än vad Vispens har gått, nån gång? 7% - lämplig streckprocent på CB. |
Jag tror att Your Higness gynnas mest idag. Snabb utgångsfart. Behöver för en gång skull inte göra allt själv idag. Känns given tycker jag om man gardera loppet.
|
Citat:
|
Coriano Ås från spår 5 är nog inte så dum. Två raka vinster med skor så den åker med på min lapp om det inte vankas skoryck :)
|
Citat:
|
Nu har äntligen atg vaknat. Stått lätt bana där hela dagen men nu är det uppdaterat. Håll tummarna för att regnet minskar i kväll annars kan det nog bli minst lika svåra förutsättningar som på Solvalla i lördags och då blev resultaten väldigt annorlunda mot vad som skulle blivit vid normal bana och väder.
Håll också koll på sena ändringar i barfotainfon då det inte låter som någon optimal barfotabana precis i den färska rapporten på atg.se BANFÖRHÅLLANDE Östersund - Det har ösregnat sedan i morse. Jag tror att det har kommit nästan 30 millimeter och som det ser ut just nu är det för grovt grus i banan för att köra barfota. Men väderprognoserna säger att det ska sluta regna och bli finare väder i kväll så min förhoppning är att vi ska få till en bra bana som tillåter valfri balans innan första V75-start, säger banmästare Jan-Roar Aune. |
Citat:
Spikar däremot med säkerhet i sista, SOS på Highspeed Call. Av den enkla anledningen att jag inte tror Nimbus hinner fram från spår 10 över 1609A på tung bana. Kan dock inte förstå varför Mino är lyft till skyarna i avd.2? Nej 4,7,9,10,11,13 stänger jag det loppet på. Se även upp för Linus Wibb som oftast gör det riktigt bra från spår 4,5,6 :) |
Citat:
|
Avd 4 ser riktigt svårt löst ut nu i förhand, luktar körning från start och det kan bjuda in bakspårs hästarna eller vad tycker ni? Va inne på att spika Desuper Flilius först men börjar tänka om nu.
|
Citat:
|
Kikar lite på radarbilder från klart.se, och det ser nog ut att kunna regna hela kvällen i Östersund, möjligen med några kortare uppehåll.
|
jag som lämnat system tidigt idag, känner på mig att det blir 0 av 7 rätt efter senaste vädret rapport., he he
|
Citat:
|
Vilka hästar kommer ni ha med i Jämtlands stora pris? Jag känner att det är helgardering, hur tänker ni? Kan man plocka bort någon/några?
|
Gott folk! Vill ha några åsikter om V75/6, Creatine. För dålig eller är det nu om ngn gång som den "bara" ska vinna?
V75/7, Kalypso Face. Chansen i detta gäng? |