![]() |
Hoppas verkligen Jansson kan vinna nu, för en gångs skull :)
Edit: Är så färdig med Torbjörn, usch o åka i sista.. :) |
Är det kvällstrav igen nästa vecka då när det är Boden?
|
Var ju givet att Björn skulle vinna detta. Fattar inte ens varför jag spikade Highspeed Call? :idiot:
|
Citat:
|
Torbjörn Jansson kan inte vinna! Tjaaa tjalala
|
Tackaaaaaaaaaaaaaaaaar!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
Gillar hästar som Oliver Kronos, rejäl och stark som bara tuggar på.
|
Citat:
Blir kortaste tiden någonsin mellan två V75 omgångar. Sista loppet i Boden efter kl 23 nästa lördag och sedan går V75-1 i Oslo 14.30 nästa dag. |
Citat:
|
Såg att hälften av inläggen på Travpunkten skrek ut Nimbus C.D. som "stenklar".
Nä, snarare "stenslagen" redan varvet kvar... |
overpace leverar direkt på sitt bolag med 7 rätt!!!!! :cheers:
|
Citat:
Men DD 7-11 gav iaf 40 ggr pengarna. Också helt ok. |
Sådär, då avslutade man kvällen med ett argt mail till svensk travsport.
[email protected] till er som behöver lätta på känslorna. Dom kan behöva höra hur jävla uruselt denna skiten blev. |
Varför inte lägga Boden den här veckan då och Östersund nästa med vanlig starttid? Om man inte ville krocka med galoppsporten det vill säga, vilket i sig är för jävla löjligt.
|
hahahaha
Avbruten start lopp 12, kl 23:28, materialfel. Nattinatti kudden nu. |
Hur bitter ska man vara efter #wickmangate, när man sitter med 6 rätt och hade spik på Space Photo. Lite bitter iallafall..
|
Citat:
Örjan K P Untersteiner J Kontio Erik Adielsson Stefan Melander S Söderkvist Torbjörn Jansson Ulf Ohlsson Är de toppkuskar som är uppsatta på hästar i anmälningslistorna till Oslo GP dagen. Roger Nilsson Gunnel Fredriksson Petter Lundberg Är tre kuskar som inte har styrningar i Oslo och som därför troligen är tillgängliga i Boden. Det är nog inte bara krocken med Oslo som inte är bra för Boden. Svt ska sända hela lördagskvällen från bröllopsfesten mellan Prins Carl P och SH och sådana sändningar brukar ha enorma tittarsiffror och det kanske är den del uppe i Bodentrakten som också väljer att se det framför att gå på travbanan då. |
Kändes lite surt att sitta med Chelsea Boko mot alla på dd när skräll efter skräll ströks. Men frågan är om inte highspeed hade runnit undan från spets om inte björnen fått färre att runda?
|
Citat:
Nu känns det förmodligen som att gå på en v64 afton :sad: |
Ställer mig väldigt frågande till Berghs stallform, inte ett rätt idag trots flera fina chanser. Han lär bli hårt spelad i Boden nästa helg och det finns helt klart ett stort spelvärde i att gå emot.
Värt att tänka på! |
Citat:
Lutfi Kolgjini avstängd och det är anledningen till att han inte kör i Oslo. Bodens arrangemang brukar vara väldigt proffsigt men dom har ju haft otur med vädret där flera gånger också. |
Citat:
Sen kan man ju undra varför dom envisas med att stå ute oavsett väderlek. Förra lördagen var ju också en parodi, fast dom slapp vantarna. |
Tack Oliver Kronos :clap:
|
Det går ett flyg från grannstaden Luleå 8:15 på söndagsmorgonen, och med byte på Arlanda är man i Oslo strax före 12. Därför lär vi nog få se merparten av de bättre kuskarna i Boden. De har inte råd att inte komma, börjar man tacka nej till styrningar är det snart någon annan som är ordinarie.
Likadant i morgon bitti. Det går ett flyg från Östersund 8:15, landar på Arlanda någon timme senare, och så är det bil till Skara som gäller. Nu är det ju inte så många av dem som körde V75 som skall köra på Axevalla i morgon, trots att det är Guldstoet med 350 papp i förstapris. Men det går. Jag vet inte riktigt varför inte travfolket inte kikat på att chartra ett plan till och från tävlingar av betydelse. Det är ju en väldig massa folk hela tiden i form av kuskar, tränare, skötare, ägare, TV-folk och andra journalister som skulle må rätt bra av att det gick att flyga på bättre tider än man har idag. Det behöver inte bli dyrare heller eftersom man slipper en hel del kostnader för t.ex. hotellrum. |
Citat:
|
Citat:
Boden blir kanon, Haapakangas/Östman kommer dominera, jag vet vad jag lirar. Behövs inga andra toppkuskar/tränare där uppe. :clap: ;) |
Citat:
Verkar som att man hade tur att man varken la så mycket tid eller pengar på gårdagens omgång. De verkar inte haft de så lätt där uppe. Samma visa nästa helg med kvällstrav.. Suck. Nej det får bli gösfiske istället. |
Citat:
Det är nästan varje vecka behov att transportera rätt många människor från en del av landet till en annan. Under den nordiska storloppssäsongen är det väldigt mycket trav i våra grannländer också, och vintertid är planen till Frankrike rätt så väl besatta av travfolk. Jag är mest förvånad över att ingen i resebranschen gett sig på att försöka göra affärer av det här, samtidigt som man kan få det bättre för de aktiva med kortare restider, adekvata rutter och inte minst mer anpassade tider. |
Citat:
Är det tävlingar på Solvalla så finns Arlanda tillgängligt inom en halvtimme och om det är tävlingar på Jägersro så tar du dig till Norra Europas största flygplats på 20 minuter. Travsporten väljer ju att fortsätta köra trav, och även rikstototävlingar, på orter i avfolkningsbygder och inte mer koncentrera tävlingarna till regionerna där människorna och kapitalet (och därmed kommunikationerna) finns och tro fan att det då blir logistikproblem. Boden har väl i stort sett ingenting mer än pensionärer och en travbana och tro fan att det då inte heller finns några vettiga kommunikationer där. |
Citat:
|
Citat:
Det finns många idrottslag som chartrar flyg för att åka till matcher långt borta, så varför inte travet nått dit är en liten gåta för mig. Faktum är att svenska travtränare, kuskar och skötare tillbringar oerhört mycket tid på vägarna. Ibland funderar jag över när de har tid att träna hästarna och om de kan ha något annat intresse än att bara leva med travet. |
Citat:
Meningen med livet hos vissa personer "verkar" enbart bestå av att köra 20-30 mil varje kväll till & från travbanorna mm... |
Citat:
Boden som väl känns mer avlägset än någon annan bana för de stora kuskarna satsar vad jag läst inte heller något på att få dit hästar med flyg till sin stordag, och följden har ju blivit att Norrbottens stora pris för det mesta är det överlägset sämsta storloppet för eliten som körs under hela året med 1 mkr i förstapris. I fjor var det väl närmast ett skämt för att vara ett lopp av den digniteten. |
Citat:
Vad gäller flygresor för hästar så vet jag inte om det är särskilt vettigt att ta en del av prispengarna för att flyga in hästar från när och fjärran. Av alla de hästar som flögs till Solvalla så var det ett par montéhästar och ett fyraårigt sto som var behållningen, resten var mest utfyllnad. Dessa flygresor är en av anledningarna till att man kör lopp med 25-30.000kr i förstapris på vår nationalarena. Själv gillar jag principen att man skall tävla om pengarna. |
Citat:
Var dock ett tag sedan jag såg något om den här typen av resor som väl var rätt dyra att följa med på? Senast var väl när Erik Adielsson la ut en filmsnutt där bla Torbjörn Jansson och Fredrik B larsson sågs putta tbx ett mindre propellerplan som inte vill starta. Hittar dock inte filmsnutten nu... / TT Edit: Här en gammal artikel i DI från 2001 om just denna resebyrå: http://www.di.se/artiklar/2001/8/30/...ravets-jetset/ |
Citat:
|
Citat:
Åkte buss ner till trippeltravet på Axevalla med honom. Vi betalade för Billingehus men hamnade på ett sunkigt OK-Motorhotell i Skövde. För att inte riskera kompanistryk så höll han inne med överraskningen till dess vi svängde in på gårdsplanen. :popcorn: Såg ut så här så det blev några lax över på mellanskillnaden för Nilox att slaska bort på toton. :lol: http://vykort.panatet.se/P772773#body |