|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#61 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#62 |
|
Bara jag som tycker att det finns en hel del streckvärda hästar i avdelning 5?
|
|
|
|
|
|
|
#63 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#64 |
|
Vem bromsar sist i avdelning 3.
2 vinster på 79 starter säger ju det mesta. Riktigt trötta hästar och för många fel distans. Firman Melander åker pga poängnöd 70 mil t.o.r. med sex hästar för träningslopp. Nytt upplägg för gnäll-Tarzan? Svår är det ändå. Favoriterna 4 och 10 har ju absolut inte övertygat. |
|
|
|
|
|
|
#65 |
|
V75-1:
Digital Archive och Imperator gjorde mycket fina lopp i deras senaste starter. DA som startade från spår 12 på 1609m gick i tredje och fjärde spår och ändå spurtade ner Balero Mearas på upploppet. Imperators senaste lopp såg nog alla och gör han om det blir han svårslagen. 3 Balera rycker ju pjucken nu till denna start och det är ju alltid intressant på en Love You-avkomma. 7 Wham Bam Boo spurtade fint bakom Imperator senast och ska också räknas. V75-2: Johan Untersteiner har vunnit något av de större loppen varje år nu sedan 2010, men framförallt så har han vunnit E3 för ston även om det varit 1640m. Han körde in J'Taime Express från spår 12 till 32 gånger pengarna i Kriteriet 2014. Han körde in Mellby Briolett från spår 11 till 27 gånger pengarna i E3-finalen 2013. Storlopp, unghästar, bakspår, skrällar, Johan Untersteiner. 11 Silvia Amok streckas. ![]() Oavsett hur bra Tunika har varit tidigare så finns det alltid anledning till att gå emot ett 3-årigt sto som är spelad så högt som hon är. 6 Tough Cookie pratar Nurmos om skoryck på och det känns jävligt intressant. Bergh tror sig kunna vinna loppet med Timbal. Creme de la Creme verkar vara helt självgående då hon lyckas vinna oavsett vilket skit man sätter bakom henne. Obesegrad trots att Anders Svanstedt och Stefan Söderqvist är de enda två kuskarna som suttit upp bakom - ofattbart! V75-3: Någon gång borde Melander få ordning på sin andrasortering av guldhästar. Och i vilket lopp skulle det vara lättare att vinna? Hur som helst, en guldomgång med väldigt jämn låg nivå. Alla skulle kunna vinna loppet och Melander har guldläge som kan styra och ställa som han vill - och han lär väl vilja få Porthos Amok över mållinjen först som han har pratat så länge om att "snart är han segeraktuell". Men störst möjlighet borde väl ändå spetshästen ha i ett sånt här lopp. Tipset får gå till Hard Livin'. Den självmordsbenägne spikar sig ur detta lopp av notoriska icke-vinnare. V75-4: Det borde bara vara 2 hästar i det här loppet. 1 Nimbus C.D. om Örjan väljer att köra i spets och 5 Oliver Kronos som normalt är den bästa hästen i loppet. Men om båda ska köra för att sitta i spets och Örjan vägrar släppa på grund av order från Hultman så finns det ju faktiskt 9 andra hästar i loppet. Men det självklara strecket bakom dessa två är Highspeed Call som trots allt var favoritspelad mot både Oliver och Nimbus C.D. förra loppet. 3% idag och bör ha rätt hyfsad chans att sitta andra par utvändigt bakom Oliver efter några hundra meter. V75-5: Melker borde ha en vettig chans att hamna i rygg på Unique Julia och därifrån bör han räknas. Förväntar mig inte att någon trycker nämnvärt på ledaren utan drar upp tempot utvändigt på sista långsidan och då bör luckan komma för Melker någonstans i början på upploppet. Bra häst som bör ha goda möjligheter till att få bästa loppet, bara spelad till 4%. Annars ser väl Emmet ut att ha en vettigt chans. Global Revenge får säkerligen ett fint lopp och ska också räknas. V75-6: Poet Broline lär inte få sitta i fred och styra och ställa hur mycket som helst i spets när Wahlmann har tre hästar med i loppet. Det är ju heller inte helt ovanligt att Roger vinner något E3-lopp per år. Unstersteiner/Wahlmann combon har fungerat tidigare även om Roger lyfte fram 7 Heavy Sound som sin bästa chans så vågar jag inte lämna ute Pythagoras Face som är en bra häst. Alla på start utom 8:an borde ha en realistisk chans att kunna vara med och göra upp om det. V75-7: Finns väl egentligen ingen anledning till oro nu när 7 och 10 är strukna. Omgångens bästa spik och inte ens omgångens största. SoS Shiraz Brodde. God tur! |
|
|
|
|
|
|
#66 |
|
med den prestationen som digital archive visade upp senast så bör väl den vara streckad i paritet med de mest betrodda i första efter imperator
|
|
|
|
|
|
|
#67 | |
|
Citat:
Hörde dock viskas om att man siktar mot Jubileumspokalen med Digital Archive. Även om man kanske inte kan vinna just det loppet så tycker man att ett sånt här gäng ska städas av om man har så högtflygande planer. Även Imperator! Givet streck till den procenten. Tänkte länge spika. Men det blir fegdubbling med Balero Mearas.
|
|
|
|
#68 | |
|
Citat:
för övrigt ger jag haugstad en chans till, ger han heavy sound chansen denna gången så tror jag den har bra chans. Jag tror han sitter bakom bästa hästen i det loppet o då det är jämnstreckat så spikas kenneth |
||
|
|
|
|
|
#69 |
|
Stefan vill se nimbus cd i spets vilket innebär att han kommer stappla i mål på trötta ben. Örjan bör dock vara mer påläst o släpper till favoriten o då leker oliver kronors hem detta loppet. Det finns inget som tyder på att hultman hittat några jätteväxlar i nimbus enligt sen han kom från nordström
|
|
|
|
|
|
|
#70 |
|
Den här omgången såg lätt ut, när programmet kom. Men ju mer man läser på desto knivigare blir det. Imperator, Tunika, Knows Nothing, Oliver Kronos, Emmett Brown, Sucre och Shiraz Brodde känns nu som skakiga spikar.
Så här blev mitt bolagssystem. 1) 1,3,7 r4-2 (1 bästa hästen kan bli instängd, då vinner 7, 3 bfro ffg, 2,4,5 har oxå chans) 2) 4,5 r3-6 (3-åriga ston bör enligt min princip garderas men går ifrån principen här, 5 startsnabb har gjort allt rätt i år och spikas av Björn, Bergh med 4?????) 3) 1,4,5,7,9,10,12 r6-2 (skrotdivision med tolv ickevinnare - strecka på) 4) 1,5,7,9,12 r8-6 (små system spikar 5, annars lås på 1 och 5, större system garderar) 5) 1,3,5 r8-2 (hade tänkt spika 3, 1 var enorm i Boden och körs i ledningen, 5 andra ytter) 6) 4 r3-7 (4 tar ledningen och PU har stort förtroende för sin häst = min spik) 7) 1,5,6,9,12 r8-3 (spik 1 eller många) Kostar 1575:-. Lycka till att vinna "evig semester". |
|
|
|
|
|
|
#71 |
|
Nu börjar jag få kalla fötter på Unique Julia. Alla dissar den utom jag typ?
|
|
|
|
|
|
|
#73 |
|
Letar man jätteskrällar vilket väl alla spelare gör så glöm inte 0 procentaren Valetta Strix i avd 5.
Barfota runt om ffg på ett år, jänkarvagn (någon sådan har inte suttit på de senaste 4-5 gångerna i alla fall vad jag kan se i lopparkivet) och dessutom ny och intressant kusk som kan det där med att köra med jänkarbike. Det är ju ingen spik precis men ingen omöjlig vinnare med dessa mycket intressanta förändringar. |
|
|
|
|
|
|
#74 |
|
Banned
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213Robfri Expertrekar Stats: 72 - 87 - 1 ROI: 115.50% Vinstprocent: 45.28% |
|
|
|
|
|
|
#75 | |
|
Citat:
Därför streckar jag 1,3 och 5. Men om du tror på 1 är hon en sund spik med mycket bra chans till SoS. |
||
|
|
|
|
| Ämnesverktyg | |
|
|