Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-09-16, 15:12   #61

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8422

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Kör jävligt basic först med flikarna; Avdelningar, Utgångar, Multi ABCD, Enkelrader, Kuponger/Rättning.
Det kommer du mycket långt med, sedan kan du bygga på efterhand.
Övriga profiler kan också göras små från start, för att få en enkel överblick.
Vet inte om man kan testköra, men det är bättre än Jokern och värt att testa.

Citat:
Ursprungligen postat av boozty Visa inlägg
Ja man kanske skulle ta och ge HPT ett 3e försök även fast jag varje gång vänt tillbaka till joker pga att jag gillar startsidan där, känns lätt att fokusera på hästarna och inte så mycket lull lull runt (dock över ett år sen jag lekte med HPT sist)
Gammal 2015-09-16, 16:41   #62

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 57
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Om det bara är ABC man är ute efter så är HPT ett klart billigare alternativ än Jokern.

Idag går det dessutom att "skala av" allt man inte använder i HPT. Med bara ABC-fliken aktiverad går det inte att säga att HPT är särskilt mycket mer komplicerat än t ex Jokern.

Det som fattas är loppkommentarerna. Om de är viktiga blir det ENDA alternativet = Jokersystemet.
Loppkommentarer finns i V75-Guiden,
Travronden och på atg.se.

Dessa betalar jag inte för.

Det kan vara värt att prova HPT.

HPT Online eller PRO?

Heuer

"It is highly desirable to bet on horses on the upleg of their form cycles,
and conversely, to bet against horses on the downleg of their cycle"
Heuer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-16, 19:20   #63

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1397
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Heuer Visa inlägg
Loppkommentarer finns i V75-Guiden,
Travronden och på atg.se.

Dessa betalar jag inte för.

Det kan vara värt att prova HPT.

HPT Online eller PRO?

Heuer

"It is highly desirable to bet on horses on the upleg of their form cycles,
and conversely, to bet against horses on the downleg of their cycle"
Jag kör aldrig någon online-version av något program. Men online-versionen är den som utvecklas mest för stunden även när det gäller HPT. Och därför är jag nog inte mest lämplig att bedöma det valet.

Men av det jag såg under gratismånaden så är väl gränssnittet lite snyggare för online. T ex tror jag att rättningsmodulen är något snäpp bättre.

Funktionsmässigt så saknas ett par av de mest avancerade funktionerna online ( målvinst och "egna sannolikheter" ), men om det är ABCD man är ute efter så är det ok ok med online.

Priserna får du kolla upp själv på http://www.hpt.nu
Gammal 2015-09-16, 19:24   #64

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av addictedtoraw Visa inlägg
Såg att det var en ny version av hpt utgiven 150801. Det var nog några år sen jag tittade på den. Får ge den ett ärligt försök till. Jag skulle gärna betala två tusen per år om det var en produkt som verkligen föll mig i smaken. En hybrid av Joker och hpt kanske.
Under 2016 kan det hända att det dyker upp en ny aktör med en ganska "smal" produkt.

Fokus hamnar på EV-beräkningar och annat i den stilen.
Gammal 2015-09-17, 07:09   #65

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Jag sitter och knåpar lite på en "instrumentpanel" jag vill ha vid spel där jag jämför olika spelformers odds för att kunna spela på den som ger bäst betalt, se värderingsskillnader etc.

Tyvärr är de öppna data man får från ATG en smula kryptiska. Är det någon här som kan förklara hur t.ex. Trioindex är beräknat? Det jag vill få fram är hur mycket pengar som är satsat på att en häst skall vinna inom triospelet, och jämföra det med vinnarspelet. Man kan naturligtvis beräkna det hela baklänges genom att dissekera alla triokombinationers eventuella odds, men i ett lopp med 15 hästar är det ju 2730 odds som skall beräknas, och det tar en väldig massa processorkraft.

Dubbelspelet med som högst 225 möjliga kombinationer är lite enklare att beräkna bakvägen, men också där hade det ju varit intressant om man kunnat få en färdig siffra att räkna på.

Någon som löst detta? Finns det med som data via AIS?
Gammal 2015-09-17, 08:27   #66

Standard

TrioIndex verkar vara något slags viktat medelvärde för hur mycket hästen är spelad som 1a, 2a och 3a.
( Har skrivit till ATG och bett att få den exakta formeln för hur det räknas ut ).

Det är ett ganska trubbigt sätt att mäta känns det som. Tycker det borde vara olika index för 1a-2a-3a.

Om man räknar bakvägen så får man ( om man är noga ) en Trio1a%, Trio2a% och en Trio3a% för varje häst och var och en av dessa summerar till 100% för samtliga hästar.

Oddsen uppdateras som mest var 17e sekund. Så nog borde man hinna med att processa alla odds för alla hästar på den tiden?

Senast redigerad av Strappa71 den 2015-09-17 klockan 08:41.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-17, 08:45   #67
HPT

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 4936
Standard

Citat:
Jag kör aldrig någon online-version av något program. Men online-versionen är den som utvecklas mest för stunden även när det gäller HPT. Och därför är jag nog inte mest lämplig att bedöma det valet.

Men av det jag såg under gratismånaden så är väl gränssnittet lite snyggare för online. T ex tror jag att rättningsmodulen är något snäpp bättre.

Funktionsmässigt så saknas ett par av de mest avancerade funktionerna online ( målvinst och "egna sannolikheter" ), men om det är ABCD man är ute efter så är det ok ok med online.

Priserna får du kolla upp själv på http://www.hpt.nu
Målvinst finns faktiskt även i HPT Online, och det är väl den största skillnaden mot övriga webbaserade verktyg.
Gammal 2015-09-17, 09:02   #68
HPT

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Jag sitter och knåpar lite på en "instrumentpanel" jag vill ha vid spel där jag jämför olika spelformers odds för att kunna spela på den som ger bäst betalt, se värderingsskillnader etc.

Tyvärr är de öppna data man får från ATG en smula kryptiska. Är det någon här som kan förklara hur t.ex. Trioindex är beräknat? Det jag vill få fram är hur mycket pengar som är satsat på att en häst skall vinna inom triospelet, och jämföra det med vinnarspelet. Man kan naturligtvis beräkna det hela baklänges genom att dissekera alla triokombinationers eventuella odds, men i ett lopp med 15 hästar är det ju 2730 odds som skall beräknas, och det tar en väldig massa processorkraft.

Dubbelspelet med som högst 225 möjliga kombinationer är lite enklare att beräkna bakvägen, men också där hade det ju varit intressant om man kunnat få en färdig siffra att räkna på.

Någon som löst detta? Finns det med som data via AIS?
Trio-index är inte konstigt, men heller inte så användbart.

Hästen som är mest spelad totalt får index 100, övriga hästar får en lägre siffra proportionellt mot detta. Ska man förenkla det kan man säga att siffran anger hur många kronor som spelats på hästen för varje hundralapp som spelats på favoriten.

Intressant diskussion, men väldigt OT här, och borde brytas ut i en egen tråd.
Gammal 2015-09-17, 09:29   #69

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HPT Visa inlägg
Målvinst finns faktiskt även i HPT Online, och det är väl den största skillnaden mot övriga webbaserade verktyg.
Mycket bra....Fast webbaserat är inte och kommer aldrig att bli en lösning för mig.
Gammal 2015-09-17, 09:31   #70

Standard

Citat:

Hästen som är mest spelad totalt får index 100, övriga hästar får en lägre siffra proportionellt mot detta. Ska man förenkla det kan man säga att siffran anger hur många kronor som spelats på hästen för varje hundralapp som spelats på favoriten.

Fast det är ju en väldig skillnad om pengarna spelats på hästen som 1a eller 2a eller 3a. Tycker jag iaf. Det är t ex inte säkert att hästen med Index = 100 är den som spelats mest som 1a.

Precis som du säger så är det inte användbart alls för Viroids syften eftersom han vill läsa av det vinnarodds som Triopoolen ger om man spelar alla andra hästar som 2a+3a med viktade insatser.

Senast redigerad av Strappa71 den 2015-09-17 klockan 09:34.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-17, 10:07   #71
HPT

Standard

Citat:
Fast det är ju en väldig skillnad om pengarna spelats på hästen som 1a eller 2a eller 3a. Tycker jag iaf. Det är t ex inte säkert att hästen med Index = 100 är den som spelats mest som 1a.

Precis som du säger så är det inte användbart alls för Viroids syften eftersom han vill läsa av det vinnarodds som Triopoolen ger om man spelar alla andra hästar som 2a+3a med viktade insatser.
Här finns definitivt potential att nischa sig för nåt av alla de reduceringsprogram som finns på marknaden. Vad jag kan se skulle datat från ATGs tjänst fungera bra att göra ganska exakta beräkningar på "spelvärde".

Att jag inte gjort mer själv med detta är mest beroende på att intresset varit svalt från användarna. Det är helt enkelt inte så många som spelar Trio, men det betyder ju också att det förmodligen är där man kan hitta riktiga överodds eftersom det är mycket jobbigare beräkningar än på LD/DD och Tvilling.
Gammal 2015-09-17, 10:30   #72

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:

Tack för förklaringen.
Gammal 2015-09-17, 18:39   #73

Standard

Man skulle även kunna tänka sig att Trio-Poolen ger ifrån sig ett "semi-fast" plats-odds. Självklart är oddsen rörliga. Men man skulle kunna spela så att man får samma odds oavsett vilka andra 2 hästar som platsar.
Gammal 2015-09-18, 06:21   #74

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 3367
Standard

Är det någon som har problem med mobil o surfplatta att lämna in med jokersystem?
Har fungerat bra. Men nu slutat att fungera!! Står att ett fel har inträffat!! Fler som har problem? Jag kör genom Safari. Tips på åtgärd så man får det att fungera igen?
Kackerlackan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-18, 08:21   #75

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kackerlackan Visa inlägg
Är det någon som har problem med mobil o surfplatta att lämna in med jokersystem?
Har fungerat bra. Men nu slutat att fungera!! Står att ett fel har inträffat!! Fler som har problem? Jag kör genom Safari. Tips på åtgärd så man får det att fungera igen?
När jag loggade in på ATG.se igår kväll så stod det en rad om att de hade problem med fil-inlämning från externa sajter ( vilket är lösningen för t ex Jokersystemet via platta ).

Jag gissar att det kommer att börja fungera snart igen. Bäst är nog att fråga ATGs support. För jag är till 99.99% säker att felet ligger på deras sida.

td