|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#61 | |
|
Citat:
Dina nivåer för "hobby" osv är ju helt påhittade också. Hurvida man är "proffs" eller inte säger inte om man tjänar 100.000 om året eller en mille. När det kommer till att spela på ATG så ser jag inga problem med det. Förvisso har de inte lika hög återbetalning som andra bolag, men de erbjuder betydligt fler lopp, har ingen limit och man behöver inte bry sig om skatter. Ja, oddset sänks vid stora bets, men de betsen är så stora att du behöver en väldigt stor rulle för att maxa ut. Och även om du kommer upp i dem tjänar du riktigt mycket förutsatt att du faktiskt vet vad du sysslar med. Man kan enkelt räkna ut hur mycket man ska satsa för maximal avkastning i kronor. Något jag självklart tagit fram en formel för, men är ytterst tveksam till att någon annan av de som skrivit i tråden på sistone har en aning om varken hur mycket det är eller hur man ens tar fram en sådan formel. Vid samma startrulle så är det defintivt högre säkerställd avkastning i kronor på årsbasis vid dagligt spel på vinnare än någon "25 år som professionell spelare" påstår sig ha vid fyra spel om året på V75. Förstår man inte varför så förstår man uppenbarligen inte matematiken bakom, och då förstår man inte varför ens påstående om att V75 skulle vara ett bättre spel än vinnare är fel. Hela den här diskussionen är fylld av folk som inte vet ett dugg om vad de pratar om, skryt, påhitt, felaktiga teorier och censur. Jag trodde mer om folket på det här forumet... Herre gud altså, vad gör jag här egentligen? ![]() ![]() ![]() ![]()
|
||
|
|
|
|
|
#62 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#63 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#64 | |
|
Citat:
Varför är mina nivåer helt påhittade? Jag nämner inte tidsperspektiv och menar inte att man ska tjäna de där pengarna på årsbasis. Men de som lever på betting här på forumet kan säkert hålla med om mina nivåer även de givetvis är höftade. Den som totalt spelat in 500 000- 1 9 000 000 under rimlig tid har nog föresättningar att leva på spel. Den som bara gjort 38 000 kanske ahr det men chansen är betydligt mindre. Mellanläget är väl Semi-Pro där man kanske kan leva på det men behöver en säkerhet och pengar för att fortfarande bygga rullen. De formler du pratar om är inte speciellt inveckalde att räkna ut så de tror jag många här skulle klara av om man tänker efter. Variablerna är inte speciellt många.. Återbetalning, egen insats, tidigare satsat (eller förväntad total insats), tillgängliga odds. Har man totala insatsen före ens eget spel och oddsen kan man även få ut hur mycket som är satsat på varje häst. Korrigera det med din egen insats, du får de nya oddsen. Hade de flesta klarat efter Matte A på gymnasiet. Finns ingen poäng i att tro att alla är så förbannat korkade hela tiden. Sen om man har någon annan som räknar åt en så vem bryr dig om man kan göra det själv? Jag kan väl äga ett textil-företag utan att ha en aning om hur man använder nål och tråd??? Jag har inget som helst emot dig utan bemötte bara ett PÅSTÅENDE för att ha en diskussion. Det mår vi alla bra av.
|
|
|
|
#65 |
|
Bara för att man spelar för tex 500 000, innebär det inte att en utdelning på 25000 inte kan innehålla +EV, utan de rader som ger +EV spelas en eller flera gånger, tills man uppnått gränsen för det +EV man har satt upp. Alltså blir ett antal rader med beräknad utdelning UNDER 1 miljon, spelade kanske 2-100 ggr. OBS att ett sådant matematisk system spelas som singelrader och kan vara en av orsakerna till att streckprocenten förändras så brant på fredagarna. // Hatten
|
|
|
|
|
|
|
#66 |
|
OBS att jag har lite svårt att förklara förutsättningarna som ni märker för hur de matematiska systemet fungerar, då det inte är jag som konstruerar det, utan en kompanjon som gör detta. Själv är jag för oldschool för att ha lärt mig programmera och konstruera matematiska formler av den kvalitet som krävs.
|
|
|
|
|
|
|
#67 | |
|
Citat:
Ok, tack för klargörandet, nu är vi på samma blad! Vad är det för programvara som kan vikta med flerbongar på det där viset, går det att göra med jokersystemet eller har du något annat? |
||
|
|
|
|
|
#68 |
|
Jag är säker på att det finns flera aktörer som är ute i samma ärende, när det gäller att spela +EV spel på Svenska poolspel där det finns jackpot inblandat.
Duktiga matematiker och programmerare finns det några stycken av i landet :-) Så jag personligen är HELT oskyldig :-) |
|
|
|
|
|
|
#69 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#70 | |
|
Citat:
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
||
|
|
|
|
|
#71 | |
|
Banned
|
Citat:
Kul att du gått med i forumet. Du verkar ha förstått grunderna inom seriöst spelande och på din blogg kan man hitta en del guldkorn. Dock kan stämmningen där vara lite dryg ibland, du verkar framför allt ha något typ av marionett-beudrarskara som inte tål att man kritiserar dig eller tipsar om externa webbplatser. Tycker att det mesta du skrivit om andelsspel stämmer förutom att det ser ut som en liten typo ovan: 500 000/3 800 000 ska väl vara 3 800 000/500 000? LosKrikon: Håller med om att man ska vara skeptisk till alla som påstår sig driva någon typ at speltjänst/bolag med högt ROI men i den här tråden har du spårat ut lite. Ett förslag är att du lanserar din egen travspeltjänst du talat om och låter resutatet där tala för sig själv. |
|
|
|
|
|
|
#72 |
|
Multi: Klart du har rätt i uppställningen på roi. En lapsus ! Stämningen varierar beroende skribenter och förutsättningar, tycker vi slipper osedvanligt mycket korkade inlägg och påhopp då jag aldrig(med något undantag) censurerar kommentarer.
// Hatten |
|
|
|
|
|
|
#73 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#74 |
|
Var tyvärr inte oväntat på något sätt och vis.
Jag väntar själv på att ATG ska erbjuda tradedoubler samma förutsättningar som Svenska Spel har. Då kan det bli roligare att arbeta med stora andelsystem istället för små och dyra. De jag driver i dag tar jag inte ut någon som helst kostnad för att driva, då jag tycker det är ytterst tveksamt att ta procent av systemets avkastning, vilket annars är legio. Ta 3% på nettovinsten under ett år, kan ge 3% av 50 millar, vilket känns lite överbetalt :-) Jag är istället nöjd med att kunna spela bra system, som är långsiktiga med begränsad kostnad för min egen andel. Istället för att skriva egna system, som är av en 20% storlek. Variansen blir oerhört mycket mindre. |
|
|
|
|
|
|
#75 |
|
Akta er för oseriösa andelsbolag och tipssajter.
Jag fick på mailen ett förslag angående V75 bolag, där företag föreslog: 350kr för att delta i systemet, 300 kr går till systemet, 50kr kostnad. Dessutom avslöjas inte hur många andelar som finns med, vilket gör det hela till en fullständigt oseriös historia. Att ha mage att ta ut 16.6% i skatt utöver de 35% som ATG tar på omsättningen är helt enkelt brottsligt. Och fullständigt sinnesjukt blir det om man i sammanhanget tar med att man inte ens känner till på förhand hur många andelar det finns i systemet. Jag förutsätter att hela företaget och sajten i sig är ute i samma ärenden, att skinna sina läsare och besökare, då ingen med någon som helst heder och samvete skulle försöka sig på denna buskis. Pinsamt! |
|
|
|
|
|
|
|