Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-01-14, 08:01   #1
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 83
Sharp$: 46
Standard

Tråden om andelsspel på travsport.


Ja en tråd om andelsspel behövs tycker jag.
Här kan ni posta länkar och tipsa om vilka andelsspel som finns där ute och givetvis gärna personliga erfarenheter utav dessa.
Det är säkert många som vill spela men som inte känner att de är redo att lägga några stora system själva då kan ju andelsspel vara en väg att gå.
__________________
n00b
TheVoid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-14, 10:14   #2
 
randoms avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: 127.0.0.1
Inlägg: 108
Sharp$: 16
Standard

Lust att förklara hur sådana här andels spel fungerar?
Är det att man är ex 10 personer som sätter x Kr på samma system ?
random är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-14, 11:30   #3
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 13
Sharp$: 24
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av random Visa inlägg
Lust att förklara hur sådana här andels spel fungerar?
Är det att man är ex 10 personer som sätter x Kr på samma system ?
Ja man delar upp kostnaden på x personer och delar vinsten.

Skulle vara kul att vara med på ett andelsspel med 10andelar för runt 500kr/vecka per person, då får man ca 10 000 rader efter reducering och då ökar ju chansen att vinna markant.

Hur fungerar det att administrera sådant över internet så ingen blir blåst?
Vet att svenskaspel har bolags spel på sin sida och det är ju kanon, har ATG liknande?
Eken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-14, 11:37   #4
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 83
Sharp$: 46
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av random Visa inlägg
Lust att förklara hur sådana här andels spel fungerar?
Är det att man är ex 10 personer som sätter x Kr på samma system ?
Ja en person gör ett lite större system och sedan är man ett gäng personer som delar på insatsen\eventuell vinst enkelt förklarat.

Har själv inte varit med i något på nätet men har för mig att den som gör det hela brukar ta en viss % av vinsten till sig själv innan resten delas på de betalande kunderna, för jobbet det innebär att ordna allt.

Någon som varit med om det hela kan ju skriva lite mer och tipsa om lite olika sidor som erbjuder bolagsspel.

*Edit* Såg nu att flera verkar ta ut en liten avgift utöver andelen på spelet för att täcka det administrativa och därmed inte tar ut någon vinstprovision men detta kan ju vara olika från bolag till bolag.
__________________
n00b
TheVoid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-14, 11:45   #5
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 83
Sharp$: 46
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Eken Visa inlägg
Ja man delar upp kostnaden på x personer och delar vinsten.

Skulle vara kul att vara med på ett andelsspel med 10andelar för runt 500kr/vecka per person, då får man ca 10 000 rader efter reducering och då ökar ju chansen att vinna markant.

Hur fungerar det att administrera sådant över internet så ingen blir blåst?
Vet att svenskaspel har bolags spel på sin sida och det är ju kanon, har ATG liknande?
Tror inte atg.se har något sådant, har missat detta isåfall. Det är ju alltid svårt att starta upp något sådant då alla måste lita på den som har hand om pengarna och konton på atg.se där miljonerna trillar in...
__________________
n00b
TheVoid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-14, 11:50   #6
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Tyvärr har ATG inget liknande, jag hänvisar till ett längre inlägg på flashback som jag skrev
kopierar den rakt av så, orkar inte editera för den är så omständig
Hoppas du har överseende.

Citat:
Ska du spela på nätet rekommenderar jag storavinster.se's andelsbolag. Johan som ligger bakom sidan är riktigt grym (förövrigt han som sitter som statistiker på tv4sändningarna). De har verkligen något stort pågång och jag ger bara tummen upp åt Johan som verkligen är duktig. Många gånger stolpe ut men det krävs alltid tur och medrigg för att få in ett spel ordentligt. Matematik och hästar går tydligen mycket bra ihop.

Spelarservice har jag haft koll på väldigt länge, vi pratar år faktiskt och tro de eller ej men de är inte så bra som de ger sken av. De har bra ideer, det har dom kan jag erkänna. Men de är alldeles för våghalsiga för att sätta någon rad. De siktar på utdelningar kring 100k-1miljon och vissa omgångar på andra summor. Sånna utdelningar kommer inte ofta på v75, väldigt sällan snarare. Deras rankning tål att jämföras däremot men att rygga de blint är inget man bör göra. För chansartat, chansspik med chansutgångar i kombination med fräcka 3hästarslås.
2 hästarslås har de även ibland, och om du frågar vilken insatt travmänniska som helst så är det INGEN som kan rekommendera ett tvåhästarslås. Det är ett dyrt jävla lås helt enkelt och inget kan motivera en sådan gardering.

Rankningen är bra, de lyfter fram bortglömda hästar på ett bra sätt. Så för ett lyckat system, ta deras rankning men hitta en egen spik. Deras 3-4hästarslås är bra. Deras utgångar sitter väldigt sällan och deras omgångens bästa spik sitter ännu färre gånger.
Detta gäller dock v75.

9an i avd1 idag hade de tex andrarankad.

Angående butiker som arrangerar andelsspel så finns det väl ingen i stockholm jag känner till som jag kan skryta om. Såvida vi inte pratar om 500-1000kr/andel -bolag. Men då ska du också spela det vecka ut och vecka in för att ha chansen. Sätter de 1 sån per år på 1milj delat på 10andelar så har ni spelat för 25-50k per skalle och år samt eventuellt vunnit 100k per skalle och år.
Butiker ger ofta sken på att de är duktiga på andelsspel, affischer upp hit och dit. Främst är det de butiker som har 3-8 olika spel de erbjuder som sätter upp dessa. Bara skit om du frågar mig. Har man 3 till 8 olika andelsspel så är det klart som fan att de sätter sina oftare än andra som bara har 1-2 spel. Men då är frågan vilken av dessa 8 bolag du ska köpa dig in på då det är olika som vinner varje gång och totalt sett ligger de nog minus.
Väldigt få bolag i butikerna som ligger plus (såvida de inte haft något helskotta tur och satt en miljonvinst som idag) men en sån vinst kommer sällan twice i samma butik inom kort period. Min butik kan jag säga ligger ca 10k plus per skalle för den som ryggat varje vecka det här året. Nu har de flesta inte gjort det. Men är 10k egentligen något att skryta om? inte om du frågar mig. Men visst gubbarna och gummorna blir säkert jätteglada och samtidigt har de något att titta på när de kommer hem en lördagskväll.

Enda anledningen till att de flesta butiker säljer andelsspel är för att öka sin omsättning och på de viset få högre provision. Jag tycker du/ni ska samla ihop ett gäng och skapa ett system tillsammans. System för 1000-5000rader ska det vara annars kan ni egentligen likagärna dra en lott alt satsa på utdelningar kring 500-10000kr hållet.

[TILLÄGG]
Ett förtydligande på mitt tidigare inlägg där, klockan var lite sen som du säkert kan se .
Jag menar IRL gäng. Dvs jobbarkompisar, vänner etc, personer som du möter i vardagen. Inte över nätet då av just den anledningen jag skrev i inlägget efter.[/TILLÄGG]


Tyvärr saknas ett system likt svenskaspel där andelsägare garanteras sin vinstsumma. Ska man spela på travet blir det för bolagsägaren att öppna ett konto och få pengarna insatta dit, denne mailar då ut raderna innan spelstopp. Tyvärr saknas garantin och säkerheten i det hela. Vad säger att bolagshållaren bara kan ta sin del och dra? Vad säger att bolagshållaren är seriös ett tag och med diverse småvinster men när den stora vinsten kommer så plockar denne ut den och drar? Finns syskon som lurar varandra i det här landet nuförtiden, söner som lurar sina mödrar etc etc.
Ni vet väl att vinster över 200k tar 1månad att plocka ut? Mao gott om tid för en bov att planera.

Nu påstår jag inte att du på något sätt är en sådan person men ni som funderar på andelsspel på trav över nätet ska vara medvetna om att ni iprincip står maktlösa såvida du inte spelar hos ett ombud/ber ombudet dela upp spelet i X bongar/andelar, får bongarna i handen, scannar in kvittona med serienumret+masterkvittots nummer och mailar över dessa till kunderna. Då kan man vid en rättslig prövning iaf ha väldigt stor chans att få sin vinstsumma vid en eventuell sådan händelse.

Vad säger skatteverket när flera hundra tusen om året kommer in i ditt konto från diverse konton och dessa pengar försvinner lika fort som de kommer in?
Fskatt är nästan ett måste för detta samt ett speciellt bankkonto ej kopplat till ditt privata.

Skulle faktiskt avråda dig att starta igång ett sådant över nätet, mycket runtomkring som gör det hela komplicerat och ovärt.

Ju fler som mailar till atg med förslaget dessto större chans att de implementerar en bolagsavdelning såsom svenska spel har. Där de garanterar säkerheten.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-14, 12:03   #7
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 83
Sharp$: 46
Standard

Fan vad najs skrivit KP, tummen upp för sånt här! Får slänga iväg ett mail till atg i eftermiddag
__________________
n00b
TheVoid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-14, 12:10   #8
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 13
Sharp$: 24
Standard

Grymt bra svar KP
Ska också dra iväg ett mail till ATG. Borde ju inte vara så svårt för dem att fixa, jag är med i ett bomben bolag på svs som kör egna rader och det är supersmidigt att anmäla sig och vara med.
Eken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-14, 15:59   #9
JLO
 
JLOs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: bushen
Inlägg: 112
Sharp$: 1578
Standard

Vi e ett kompis gäng som kör joker system ( reducerat ) 2000 kr/v..200 kr/gubbe.. ca 12-13000 rader får vi ihop för det..Jag har joker program o e gärna med o kör ihop med ett glatt gäng härifrån oxå.. man får väl byta tele nr o mail med varandra o tom ringa o prata med varann om upplägg o div..som, sagt skicka ett medd till mig om ni e sugna...mvh
__________________
YNWA
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
JLO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-14, 18:45   #10
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 363
Sharp$: 1368
Standard

jag har skrivit till ATG.se och frågat om möjlighet till spelbolag, och det är något som flera har frågat efter, och dom kollar på möjligheterna, skriv dit själva, så dom får lite press på sig
fyllot är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-14, 19:21   #11
Rob
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 946
Sharp$: 3081
Standard

Jag är sugen på att vara med och dela på ett andelssytem. Brukar dela med far och bekanta och liknande men kör gärna om vi drar ihop något också.
Det farliga är ju som KP skriver att "den utvalde" är pålitlig i början och fixar allt hur smidigt som helst och så men när det blir vinst på 6-siffrigt så drar han/hon bara....

OM det är folk som trots allt är intresserade och kan tänka sig att skippa anonymiteten man har på internet så kanske det kan vara värt att testa i alla fall...? Och en ytterligare tanke mer än att bara byta mejl och nr är att ses på nån travbana eller liknande nån gång? OM folk är intresserade vill säga.
Rob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-14, 20:19   #12
 
pecke01s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: St. Barts
Inlägg: 180
Sharp$: 60

Pecke01
Stats: 92 - 80 - 7
ROI: 104.81%
Vinstprocent: 53.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rob Visa inlägg
Jag är sugen på att vara med och dela på ett andelssytem. Brukar dela med far och bekanta och liknande men kör gärna om vi drar ihop något också.
Det farliga är ju som KP skriver att "den utvalde" är pålitlig i början och fixar allt hur smidigt som helst och så men när det blir vinst på 6-siffrigt så drar han/hon bara....

OM det är folk som trots allt är intresserade och kan tänka sig att skippa anonymiteten man har på internet så kanske det kan vara värt att testa i alla fall...? Och en ytterligare tanke mer än att bara byta mejl och nr är att ses på nån travbana eller liknande nån gång? OM folk är intresserade vill säga.
Det låter som en riktigt rolig grej. Jag är med! Vill iofs att vi bygger systemen för att vinna Miljoner. Ingen idé att spela för att vinna 10k. Satsa på fälla favoriter och vinna när det blir stor utdelning.

Jag har inga problem med att röja min identitet i ett slutet sällskap för detta.
pecke01 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-14, 20:26   #13
Rob
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 946
Sharp$: 3081
Standard

nej det håller jag med om, sikta på 6-siffriga vinster lixom. 10.000 att dela på känns som pengarna tillbaka med lite bankränta bara

det går ju att dela sin identitet i en sluten grupp, behöver ju sedan inte koppla det till eventuellt sharps, flashback eller liknande om man inte vill.
vilken stad talar vi om för intresserade?
Rob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-14, 20:45   #14
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Coop Arena
Inlägg: 606
Sharp$: 663


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag är helt klart intresserad fast om min ekonomi räcker till har just nu ingen fast inkomst men vissa gånger kan jag gå med och de beror ju på vilka belopp vi pratar om. Tycker de låter vettigt idén.
Fangtastic är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-14, 20:56   #15
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Måste ju finnas någon sajt på nätet som tillhandahåller en tjänst som gör att detta kan låta sig göras på ett smidigt sätt och med liten risk för de deltagande. Det finns nog inget idiotsäkert sätt, men ut och leta, eller sätt igång och försök klura ut ett sätt att få det att fungera på ett bra sätt. Det verkar ju finnas tillräckligt många intresserade som kan slå sina kloka(?) huvuden ihop iallafall.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td