Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-08-03, 20:03   #16
SO

SOs avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 3719
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Hemkommen från Småland och det är bråda dagar då det är Getaway Rock Festival i helgen och Lenny Kravitz på Grönan i kväll, men jag ska hinna med såväl V86 som V75, så man får ligga på lite.

Montdore blir nog spik. Voltstart ser jag inte som något problem, det har han ju fixat många gånger förr. Bör vinna om Robbans stallform inte håller på att vika sig. Tangen Piril var väldigt fin i kvalet, men kan vara värd att gardera. Galileo var spelad till 19 för tian den 28/6, när han mötte Tangen Piril. Gick 25,8a med gunga och Tangen Piril vann på 25,7a felfri. Tangen Loke var också en fin häst, som är obesegrad i tre starter. Omöjligt att säga vilka tider den kan gå (man kan inte annat än vinna). I gulddivisionen behövs några streck: Nahar och Knows Nothing känns givna, men Västerbo Fantast och kanske Narold Vox. Luckycharm Hanover? Svensk Travsport Guldtäcke är helöppet på förhand. Kan man gå ner i streck här så vore det väldigt bra. Även sjätte ser öppet ut, och en spik här skulle lösa mycket. Får klura på det. Nadal Broline är stor favorit i sista. Motbud kan Sorbet och Zenit Brick vara.
Mel Odin på hårdhet, toppform och hemmabana. Fastnade för den så fort jag såg progammet
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-04, 01:08   #17

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61666
Standard

Mel Odin ska gå med skor på lördag. Det är ett klart minus.

Mest intressant utrustningsmässigt i den tidiga infon som kom ut under kvällen på Båths hemsida:

"Conlight Ås: (Lopp 12) Fick ett snällt lopp senast och kändes klart bra då han skar mållinjen med krafter sparade. Loppet ska ha gjort honom gott och jag räknar med en bra insats här. Han kommer att gå barfota runt om för första gången och det är alltid intressant att se vad det får för effekt."

Mest negativt: Vädret på lördag. Inte då att det ska bli dåligt, utan det ska bli högsommarvärme igen. I Skåne upp mot 30 grader. Atg kör med den gamla starttiden en vecka till och det kommer sannolikt vara negativt för omsättningen för med sådant väder väljer många utomhusaktiviteter lördag eftermiddag framför att sitta framför datorn eller tvn och kolla trav.

Men nästa lördag är det äntligen tid för V75 start först kl 16.20.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-04, 07:54   #18

AndyMarts avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 7099

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg

Mest intressant utrustningsmässigt i den tidiga infon som kom ut under kvällen på Båths hemsida:

"Conlight Ås: (Lopp 12) Fick ett snällt lopp senast och kändes klart bra då han skar mållinjen med krafter sparade. Loppet ska ha gjort honom gott och jag räknar med en bra insats här. Han kommer att gå barfota runt om för första gången och det är alltid intressant att se vad det får för effekt."

Mest negativt: Vädret på lördag. Inte då att det ska bli dåligt, utan det ska bli högsommarvärme igen. I Skåne upp mot 30 grader. Atg kör med den gamla starttiden en vecka till och det kommer sannolikt vara negativt för omsättningen för med sådant väder väljer många utomhusaktiviteter lördag eftermiddag framför att sitta framför datorn eller tvn och kolla trav.

Premier League fotbollen och i princip all annan fotboll går igång på riktigt nu också. Dessa matcher börjar 16.00. Ska bli kul att se hur många halvintresserade som prioriterar tidernas sämsta upplägg med travet istället för att se högklassig fotboll.

Riktig flopp skulle jag säga men förhoppningsvis ändrar de tillbaka ganska snabbt igen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bokis29 (+5)
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-04, 08:59   #19

allaballakaitozs avatar

Reg.datum: aug 2012
Sharp$: 1127
Standard

Jag har inget problem alls med att tiden flyttas fram på V75. Det värsta är att dom lägger V4-4 i V75-1 och sedan kör ett Pauslopp innan dagens dubbel. Katastrof!
allaballakaitoz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-04, 10:06   #20

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 1608
Standard

Citat:

Tror Mel Odin slår det här gänget med skor
MatsE är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-04, 10:44   #21

allaballakaitozs avatar

Reg.datum: aug 2012
Sharp$: 1127
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MatsE Visa inlägg
Tror Mel Odin slår det här gänget med skor
Man plockar inte 80m på en sommarbana hur som helst, samtidigt som man ska runda 14 hästar som är i vägen. Mel Odin måste troligen göra sitt bästa lopp i karriären för att lyckas med det
Gammal 2015-08-04, 11:32   #22

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 1608
Standard

Olle, hur säker är din info om skor på Mel Odin?
MatsE är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-04, 11:55   #23
SO

SOs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av allaballakaitoz Visa inlägg
Jag har inget problem alls med att tiden flyttas fram på V75. Det värsta är att dom lägger V4-4 i V75-1 och sedan kör ett Pauslopp innan dagens dubbel. Katastrof!
Hur korkad får mab vara? Trodde inte att det var sant....
Gammal 2015-08-04, 12:01   #24

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61666
Standard

Citat:
Läste rondens intervju i går kväll. Man kan läsa tisdagsronden via Ipad redan månd kväll.

Den brukar leverera som bäst barfota, men som sagt så är det räknestickan som gäller i ett sånt här lopp. Handicaplopp är oerhört sällsynta på V75.
MatsE (+2)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-04, 12:18   #25

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 9847
Standard

Citat:
Läste rondens intervju i går kväll. Man kan läsa tisdagsronden via Ipad redan månd kväll.

Den brukar leverera som bäst barfota, men som sagt så är det räknestickan som gäller i ett sånt här lopp. Handicaplopp är oerhört sällsynta på V75.
Det är kanske såna det borde vara flera av för att öka svårighetsgraden för oss spelare?
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-04, 12:41   #26

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8422

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

En Mel Odin med skor på tror jag går 24, och då blir det svårt att ta sina tillägg.
Ni kan räkna 0.8s/20m, samt att det kan bli en del spår på vägen också.
Bör alltså bli svårt om de andra presterar på topp.
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-04, 12:54   #27
SO

SOs avatar

Standard

Citat:
Micke har själv sagt att han kör med skor den hör gången och obs att det inte är nån större skillnad. Jag har sett Mel Odin göra kanonlopp MED skor så tror inte det är kört på långa vägar
MatsE (+5)
Gammal 2015-08-04, 18:10   #28

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boozty Visa inlägg
Det är kanske såna det borde vara flera av för att öka svårighetsgraden för oss spelare?
Då blir det ett nummerspel med 100 % random. V75 är ett skicklighetsspel.

Jag kan nada om kallblod. Handikappern verkar ha lyckats med sin uppgift denna gång. Alla på första volten (utom sist i turordningen 3) kan väl felfritt skutta runt på en hög 25-tid. Tredjevolten runt 24. Hela fjärde kan 23-tider och sista 22. Inte ens kallblodskuskkungen Ulf har fått en körning - man kan inte hitta en utgångare på honom. Få se om norrlandsexperterna SO, Manprinsen eller någon annan sharpsare har några bra insiders. Eller logiker som Sjödén, Putte eller Olle hittar ett guldkorn. En bra regel brukar vara att strecka alla med NO inom parentes. Men de tre tränas ju i Sverige. Kanske skall man strecka alla udda nummer. Eller alla utom 3 - man måste ju ge Skarplöth en chans. Men då stryker han väl en så att 3 kommer med i alla fall.

Men eftersom det i V75-1 finns en spik, andra heltäckt på 1,2 och 3, tredje låses på 4 och 5, fjärde spikas 4, så kan det vara bra med en svårlöst labyrint. För sista vinner ju 1. Sjätte får vi klura på.

Som någon vis apostel sa: - Det är lätt på tisdag, när startlistorna kommer. Sedan blir det allt svårare ju mer man läser på!
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-04, 18:22   #29

Shooters avatar

Sharp$: 39581
Standard

Jag brukar räkna med 06 sek/20 m tillägg. Men man kan inte enbart räkna på gamla tider. Det är så många faktorer som spelar in i trav, och det är inte alls säkert att det kommer att gå så fort på lördag. Form, vem som går felfritt, störningar, positioner etc. Allt spelar in. Det här är för mig ett garderingslopp. Sedan så får jag se hur många streck jag tror att jag klarar mig på.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-04, 19:19   #30

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Jag brukar räkna med 06 sek/20 m tillägg. Men man kan inte enbart räkna på gamla tider. Det är så många faktorer som spelar in i trav, och det är inte alls säkert att det kommer att gå så fort på lördag. Form, vem som går felfritt, störningar, positioner etc. Allt spelar in. Det här är för mig ett garderingslopp. Sedan så får jag se hur många streck jag tror att jag klarar mig på.
Eftersom kallblodsloppen gör ca 10 sek långsammare får man matematiskt räkna med en högre varvtid än varmbloden. Över 0,7 sek/20m.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td