|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
V75-Solvalla (jubileumspokalen)
Godbitarna många på onsdag när det tillfälligt blir V75 istället för V86. Oklart i nuläget vilka lopp exakt som hamnar på V75 spelet.
För alla oss som även gillar fotboll tyvärr jättekrock med första matchen i champions leauge playoff mellan Celtic och världens bästa fotbollslag Malmö FF. Godbitarna (bland många) 1. Nuncio mot Hillustrious i fyraårseliten. Sprintermästarfinalen i repris ? 2. Diamantstoets final med grymt fina hästar. Framförallt stochampionatsvinnaren Some Summit. (barfota igen troligen stenklar) 3. EM för ston. Riktigt fina hästar. Your Higness bäst ? 4. Bäst av allt. Jubileumspokalen. Waowwww. Creatine troligen favorit. Hur gillar jänkaren full distans ? |
|
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Citat:
Hillustrious - kuskminus... Blended Scotch, Eketorpets Tess och My Happines E.P. utmanar väl... Creatine är väl bäst i spets och med hårt tempo... |
||
|
|
|
|
|
#3 |
|
Jubileumspokalen en höjdare och ett riktigt bra lopp men ramloppen? Nja..
Man förväntar sig kanske för mycket.. |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Efter Nuncios senaste start är det svårt att tro att någon ska kunna utmana honom. Oerhört imponerad!
Some Summit måste vara stenklar vid felfri avgång. Dags att Your Highness åker dit. Eketorpets Tess är tuff i ledning, och Youana förtjänar verkligen en seger snart. Och jag kommer inte släppa Nappa Scar heller denna gång. Per, du behöver väl inte överforcera hästen i starten denna gång?
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Jag fortsätter att tro på Nuncio och Creatine.
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Creatine från det spåret och över full distans given att gardera om den blir favorit. Hur bra är Nimbus CD ? Har ju lekt hem silverlopp i Rättvik och Hagmyren. Men mest mot norrlandsskräp så den stora frågan är om den kan leda från start till mål nu när motståndet är ett helt annat också ?
|
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#8 |
|
Ser inte ut att bli några pengar att tala om, själv tänker jag spika Some Summit, Eketorpets Tess och Nuncio, vilket jag förmodlgen inte blir ensam om. Finaler på Åby och jackpot där och låg utdelning på onsdag. Kan man hoppas på dubbeljackpot, ösregn och bra utdelning på Gävle 22/8? Bortsett från det önsketänkandet vem är bäst av de pensionerade kuskarna i avd 1?
|
|
|
|
#9 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Citat:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lillis (+15) |
||
|
|
|
|
|
#11 |
|
Nuncio möter ingenting och är klar vinnare.
|
|
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Citat:
Men sen är det ju så att det avlöser varann hela tiden. Nu är det 2 st 3-åringslopp, när det precis varit E3. Igår sprang ett par av de bästa 4-åringarna, plus att det är laddning inför derbykval. Lite besvikelse på stoloppet kanske, men samtidigt vilka ska in? Det är ju så det ser ut i stoeliten var och varannan vecka. |
||
|
|
|
|
|
#13 |
|
Spelar bara seriösa V75-system på lördagar. Detta ser ser dock så intressant ut, att jag gör ett system byggt på KÄNSLOR - inte FÖRNUFT.
1) 7 (har haft flera hästar i träning hos Kalle På Trappa - mycket nostalgi, spik) 2) 4 (känner starkt för Veijo, som fick denna häst i träning strax efter Dencos förnedring) 3) alla utom 8 (har inget rationellt skäl att utesluta favoriten - känner helt enkelt inte för ekipaget) 4) alla 5) 7 (världens storstjärna under de närmaste åren) 6) 2 (världens mest bortkörda häst nu med världens bästa kusk) 7) alla Kostar 528:-. |
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#15 |
|
Ser verkligen fram emot onsdag kväll. Vilka lopp !! Förstår absolut inte er som klagar på klassen. Det är ju kanonfina lopp, Verkligen !
|
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Vem vinner prostatakampen Ahlsell Legends? Är inne på spets och slut för Forsgren.
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Skitkul omgång.
1) Prestigelopp. Vem är mest taggad? Känns som rätt jämngoda hästar. 2) Some Summit har varit riktigt bra, men har nu fyra raka och det är inte ofta som man lyckas med ett staket. Kan vara värd att gardera. 3) Your Highness blir svår att gå emot. Möter inte Maven den här gången. 4) In Vain Sund väntade jag på och senast slog den Reijos häst. Så vad hittar Reijo på? Drar han skorna på Robin Roof? 5) Nuncio är en stjärna och det är bara att spika. 6) Creatine är också en stjärna. Har dock fått svårt spår mot ett koppel av bra motståndare. Kanske att jag chansspikar. Distansen är inga problem. 7) Windy Ways är favorit och vinner oftast felfri. Finns några fina hästar som rensar bra, så det blir gardering som det känns på förhand. Känns lite som Venkatesh-loppet i lördags. Trodde på den och Montdore. |
|
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Citat:
1 Nappa Scar med Lennartsson är mycket tidig om han kan hålla spets. 5 Platon Face lär bli väldigt lite spelad i förhållande till kapacitet. Långt ifrån toppchans men OM den skulle fungera i denna start blir den livsfarlig. En väldigt kapabel häst som tyvärr galopperar alldeles för ofta. Kvalade senast och reparerade galopp på ett bra sätt efter Global Majesty. Kan vara bästa hästen felfri, men trav går ut på att just trava också. Ändå varning! 6 Fortune Boko har nyligen anlänt till Goop från Paul Hagoort (i samband med Åbergskvällen) och ska inte underskattas. Tillhör inte Europas allra bästa treåringar med hör hemma i skiktet under och det kan räcka här. Bland annat flera bra prestationer bakom stjärnor som Tuonoblu Rex. Gillar hästen och absolut inte borta på onsdag. 10 Linus Boy har testats barfota runt om två gånger, galopp bägge gångerna. Tredje gången gillt kanske? |
||
|
|
|
|
|
#19 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Banned
|
hejsa alle
jeg vil gerne hjælpe jer med trav gevister ,i skal følge mine tips. jeg har ramt mange store penge på trav .jeg arbejdet som travexpert i mange år. håber i tage godt imod mine tips hej |
|
|
|
|
|
#21 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Lutar nog åt att antingen Lover Face eller Sir Ratzeputz vinner från bakspår enligt mig. Lär nog gå fort där framme när det laddas i starten...
Manprinsen (+2) |
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Lite godbitar vad gäller aviserade utrustningsändringar på onsdag
- Fonzan Sund barfota runt om nu men allra mest intressant att Village Surprise troligen ffg någonsin ska tävla barfota runt om i avd 2. Erik A och ensamt spingspår gör väl att det är toppchans till en kanonstart. - Har väntat i evigheter men nu verkar det vara dags för barfota runt om på Yoana igen i avd 3. Stort plus. Har bara gått så en gång och då skrällvann den breeders Crown finalen 2013 och var ruggigt förbättrad utan skor. - Mycket intressant info från Walmann på Pythagoras Face i avd 4. Ska gå barfota runt om ffg och med jänkarvagn ffg högst troligt. Det är test inför kriteriet med maxbalans. - Exodus Hanover troligen barfota runt om ffg någonsin i avd 5 enligt Walmann. Kan extraväxeln av det räcka för att utmana Nuncio ? - I jubileumspokalen ska Calvin Borel ffg någonsin tävla barfota runt om. Slår det rätt finns det enorm kapacitet i den hästen. Det var det mest intressanta som noterats i nuläget. Väldigt intressanta ändringar på flera hästar mao. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Dodo (+4), lingaan (+5), bokis29 (+5), Lindvallen (+5), mull (+5) |
|
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#25 |
|
Hehe är inne på samma. Forsgren är ju offensiv och jag hoppas att han trycker sig till spets mot veka(?) Helen A. Eller inbillar jag mig bara att Helen är vek för att hon är kvinna? Vette fan. Op´s flirt visade ifjol att den är riktigt snabb ut med gamling i sulkyn även om jag är den sista att säga något negativt om Stig H:s körhänder.
|
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Tror ni att Untersteiner inte ens kommer försöka? Jag tror Eketorpets är snabbast ut men att den inte tar en längd på Youana. Kanske siktar han bara på vinnarhålet. Och kommer Twigs voici verkligen satsa mot spets trots att det väl måste var lönlöst. Såg att aftonbladet rankade Twigs voici etta med spetsförhoppningar
|
|
|
|
#27 |
|
Lover Face bästa hästen och bästa kusken, men sämsta läget. Svårt.
|
|
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Citat:
Senast redigerad av forbidden_closet den 2015-08-18 klockan 18:15. |
||
|
|
|
|
|
#29 | ||
|
ATGs nyhetsbrev
Citat:
Citat:
|
|||
|
|
|
|
|
#30 |
|
Nån som sett/hört om Hultman planerar rycka skorna ffg på Tied Together idag?
Han har tidigare sagt "se upp när vi rycker skorna, det här är en riktig barfota häst". |
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
La ett par spel hos B365 nu kl 10 på uppdrag av en annan.
Village Surprise: Barfota runt om ffg, Erik och springspår, Cederin, skoryck och sätter upp Erik = Iordningställt. 20 ggr pengarna (9 hos Unibet) Lillspel på Pythagoras Face på infon i V75 Guiden från Roger W (Haugstad har sagt inga ändringar i andra intervjuer) om första barfota runt om och första Jänkarvagn: 15/3,75 Lillspel också på Exodus Hanover på att det är aviserat barfota runt om ffg: 20 ggr, men lillspel för att den knappast slår Nuncio. Blir nog inga spel hos atg idag om inget superintressant händer infomässigt under dagen. Det är mycket troligt att det blir jackpot på V75. |
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Här är alla fasta odds hos nätbolagen till i kväll. Hoppas det går att läsa. Källa:Aftonbladet. Första oddset efter hästens namn fast v odds hos B365 och andra hos Unibet
V75-1: Odds & insatsfördelning RANK 365 UB ATG 9 Lover Face 3,15 3,75 23 % 2 O.P.’s Flirt 6,00 6,50 12 % 10 Sir Ratzeputz 5,00 4,50 14 % 5 Bandit Hornline 6,00 7,50 17 % 6 Classic St Pat 12,0 16,0 6 % 4 Trust Launcher 6,00 5,50 16 % 1 M.T.Fortune Winner 20,0 18,0 4 % 7 Stein Daylight 25,0 20,0 3 % 8 Chip Dealer 35,0 30,0 4 % 3 Kricken C.D. 30,0 60,0 1 % V75-2: Odds & insatsfördelning RANK 365 UB ATG 4 Some Summit 1,50 1,75 71 % 8 Unique Julia 30,0 25,0 2 % 9 Nikita Broline 5,00 8,00 7 % 12 Ninepoints Lucy 20,0 17,5 3 % 13 Village Surprise 20,0 9,00 6 % 5 New Kiss 12,0 25,0 2 % 6 Borups Nova 30,0 15,0 3 % 1 Magic Number 20,0 16,0 2 % 7 Seattle Zet 50,0 45,0 1 % 3 Tarragona Ås 50,0 40,0 1 % 2 Debra Boko 35,0 35,0 0 % 10 Fonzan Sund 50,0 65,0 0 % 11 Todays Butterfly 50,0 90,0 0 % V75-3: Odds & insatsfördelning RANK 365 UB ATG 4 Twigs Voici 5,00 7,25 10 % 8 Your Highness 4,00 3,30 33 % 3 Eketorpets Tess 7,50 8,25 16 % 2 Youana 3,00 3,60 18 % 7 Blended Scotch 10,0 6,50 11 % 6 Donna di Quattro 10,0 12,5 5 % 1 Angelina B.R. 20,0 25,0 2 % 5 Demi de Veluwe 50,0 60,0 1 % V75-4: Odds & insatsfördelning RANK 365 UB ATG 1 Nappa Scar 3,00 2,65 29 % 3 In Vain Sund 4,00 6,50 20 % 2 Robin Roof 6,00 7,00 17 % 12 Pythagoras Face 15,0 4,75 9 % 10 Linus Boy 15,0 20,0 5 % 9 Tied Together 15,0 12,5 6 % 5 Platon Face 15,0 20,0 5 % 6 Fortune Boko 12,0 30,0 5 % 4 Pantin 20,0 40,0 1 % 11 Tellmeastory 30,0 45,0 1 % 7 Cupido Sisu 25,0 55,0 1 % 8 Boomer 35,0 80,0 1 % V75-5: Odds & insatsfördelning RANK 365 UB ATG 7 Nuncio 1,15 1,15 87 % 4 Hillustrious 6,50 9,00 5 % 9 Gross Weight 30,0 35,0 1 % 1 Exodus Hanover 20,0 14,0 2 % 5 Sylvester America 15,0 16,0 3 % 2 Hero Sjöhammar 45,0 100 1 % 6 Party Boat Hanover 30,0 75,0 1 % 8 Iponema 75,0 175 0 % 3 Kickans Girl 75,0 250 0 % V75-6: Odds & insatsfördelning RANK 365 UB ATG 2 Papagayo E. 3,25 3,65 19 % 11 Creatine 5,00 6,50 16 % 1 Nimbus C.D. 3,40 3,40 23 % 3 Ivar Sånna 6,00 5,75 14 % 5 Rod Stewart 15,0 18,5 4 % 4 Tumble Dust 12,0 10,5 7 % 6 Ready for More 25,0 20,0 9 % 8 Cool Keeper 60,0 65,0 2 % 7 Sauveur 60,0 50,0 3 % 9 Calvin Borel 30,0 35,0 3 % 10 Ringostarr Treb 75,0 95,0 1 % 12 Takethem 75,0 125 1 % V75-7: Odds & insatsfördelning RANK 365 UB ATG 4 Windy Ways 2,25 1,85 43 % 5 Bostonz Credit 4,00 4,25 21 % 1 Talk the Talk 12,0 7,50 11 % 7 Coco de Vie 7,00 18,0 7 % 11 Radysin America 20,0 18,0 3 % 9 Pelikan Trio 12,0 25,0 6 % 2 Kimono Pearl 12,0 30,0 3 % 3 Aroma Grim 30,0 35,0 2 % 8 Fortuna Sund 30,0 45,0 2 % 6 Angel France 30,0 55,0 2 % 10 Nice and Easy 45,0 65,0 0 % |
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Varför är Rod Stewart så lite spelad ikväll? Liknande motstånd senast då han spurtade till en andra plats på 12.0/2140 från spår 11. Idag spår 5 och vettigt smygläge? 4% är alldeles för lågt.
|
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Jag kommer att rygga dig, det fina är att man kan utelämna alla dina spikförslag, och därmed kunna reducera sitt system.
Senast redigerad av techtrade1 den 2015-08-19 klockan 15:15. |
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Från Peters hemsida.
ntervjuer med Peter i samarbete med Spelvärde.se. V75 Solvalla onsdag 19/8: - 4 Trust Launcher (V75-1) har väldigt fin form och han känns bara fin i träningen. Han har fått väldigt tuffa lopp på sistone, men i träningen känns det som att han har tagit dem på bästa vis. Önskescenariot vore att komma till ledningen igen för där växer han en klass. Det blir maxbalans i form av barfota runt om, jänkarvagn och blindkappa som han hade senast. Jag kommer säga till Lennart Forsgren att plan A är att komma till ledningen och att det har gått mer än tre veckor mellan starterna är ingenting som oroar eftersom han är lätt och fin i kroppen. - 6 Borups Nova (V75-2) känns bara bra och har ett intressant läge. Jag tror att hon kommer gå bra – allting tyder på det. Hon kan nog slåss om platserna bakom Some Summit för den är i en klass för sig enligt mig. Springspåret tror jag att hon kan utnyttja och önskescenariot är att ta ledningen och släppa till Some Summit. Helst är det bara henne jag vill släppa till, för jag tycker min häst är lika bra som de andra. Barfota runt om istället för barfota fram och vanlig vagn istället för jänkarvagn. Norskt huvudlag som vanligt. - 3 Eketorpets Tess (V75-3) har fin form och allting tyder på att hon håller den. Hon har spår utvändigt om Youana och det är helt osannolikt att hon kan ta sig förbi henne i starten sida vid sida. Så det blir lite jobbigt för henne idag, men man får inte ge upp för hon känns fortfarande fin i träningen. Kan jag komma ned i rygg ledaren så vore det kanon och chanserna ökar. Barfota runt om, jänkarvagn och halvstängt norskt huvudlag istället för öppet huvudlag. Vi brukar variera lite med huvudlaget. - 9 Pelikan Trio (V75-7) har bakspår, men jag är nöjd med läget och kommer troligtvis att ta rygg på tvåan. Jag är inte så sugen på att köra invändigt i förstaläget och det är ingen häst man kastar in i luckor med hur som helst. Min häst känns bra och jag får försöka spara hennes speed. Hennes senaste åtta segrar är tagna över kort distans och den långa distansen som hon debuterar över är ett litet frågetecken. Hon gick i jänkarvagn för första gången på länge senast och det gav nog en liten kick – det blir likadant igen. Sedan blir det barfota runt om och norskt huvudlag med vita insidor senast. |
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Drar väl en rövare då Calvin Borel ska gå bfro.
Fått hårdhet i frankrike och går bra efter lite uppehåll. Får bli chansspik på allt. |
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Konstigt att en så duktig kusk som Björn Goop är sjättehandare och har 7 % med Tumble Dust...
|
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Tycker att Linus Boy med Jorma Kontio är intressant. Ska gå barfota runt om igen. Gjort det två gånger tidigare vilket resulterat i galopp. Undrar om dom kan få ordning på travet då kanske den rekordsänker ordentligt. 5 %.
|
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
luktar det inte lite flerbongsomgång?!
|
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Nu är det ju trots allt Tumble Dust som ska springa och inte Björn Goop, dessutom är väl halva startfältets kuskar minst lika bra som Björn. Takter, Adielsson, Kihlström, Ohlsson, kanske t.o.m en eller ett par som är bättre.
MikaF (+3) |
|
|
|
|
|
|
#41 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#42 |
|
Goop varnade själv för den och 7% på Björn är alltid ett fynd då han kan vinna med en halt åsna.
|
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Inte för att märka påståenden, men ska han vinna Jubileumspokalen får inte åsnan vara halt!
|
|
|
|
#44 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
1,2,4 då har man täckt upp med världens 3 bästa kuskar. Har svårt att se nån annan blanda sig i det, förutom Johnny men det är fel distans och hopplöst läge.
|
|
|
|
|
|
|
#47 | |
|
Citat:
Sen finns det en häst trots kusk och startspår som är roligt. Cool Keeper... Edit: Lade märke till att Ringostarr Treb ska gå med optimal balans denna gång. Inte den bästa kusken men hästen har bra tider i kroppen... Senast redigerad av Chiron den 2015-08-19 klockan 18:13. |
||
|
|
|
|
|
#48 |
|
Bättre att inte spela V75 då. Favoritflerbongar på streckspel med flera vinstpooler där man inte bara kan spela i allarättspoolen gör att man har alla odds emot sig att lyckas.
Strappa71 (+22) |
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
v75-4) 9 Tied Together brfro ffg....... kom ihåg nu att Minna varnade för den tidigare.
|
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Jag spikar Nuncio, Your Highness och Nappa Scar. Kunde tänka mig att singla Creatine istället för någon av Y.H. eller N.S., men garderar med tanke på läget.
Nu ska jag bara ha in spiken på Warrawee Perseus på V4:an. |
|
|
|
|
|
|
#51 |
|
Varnar för Talk the talk och Coco De Vie i sista
4,9,10 4,6,9,13 Youana 1,2,3,5,9,12 Nuncio 1,2,4 1,4,7 Magkänslan är bra, har skitit i att läsa experttips och gått på känsla. |
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
Trist att W.P. skulle få så hårt lopp att han tröttnade sista biten in mot mål.
|
|
|
|
|
|
|
#53 |
|
Plockar Your Highness ner Youana utvändigt? Tveksamt
|
|
|
|
|
|
|
#54 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
Haha Stig H är fortfarande kung, skulle säkert klara sig bra mot dagens kuskmotstånd också.
|
|
|
|
|
|
|
#56 |
|
Alltid lika kul att se Stig H. i jollen. Men man märker att han legat av sig. Förr om åren satt han antingen i spets eller andra utvändigt.
|
|
|
|
|
|
|
#57 |
|
Pensionärerna låg inte på latsidan iaf. Fullt ös. Kul
|
|
|
|
|
|
|
#59 |
|
Helt okej start. Ödsla två streck (9-10) ville spika lover face. Klart bästa kusken o hästen. Totalt överlägsen häst i fältet. Men sett sådär ut på sistonde. Alltid enkelt o säga i efterhand självklart..
|
|
|
|
|
|
|
#60 |
|
Helen var tillsagd att köra i spets och Forsgren laddade upp sin häst rejält, vilket underlättade för mäster.
|
|
|
|
|
|
|
#61 |
|
Hade Helen släppt till Forsgren så hade han spårat runt om.
|
|
|
|
|
|
|
#62 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#63 | |
|
Citat:
tomtom2 (+2) |
||
|
|
|
|
|
#64 |
|
Ja såklart. Hade inte Forsgren pressat hade Helens Hållt mycket bättre. Jag är redan black haha.
Registrerat spel Datum: Onsdag 2015-08-19 Bana: Solvalla Spelform: V75, omg. 44 Avd Ordinarie hästar 1 2 O.P.'s Flirt 2 4 Some Summit 3 2 Youana 4 1 Nappa Scar 5 7 Nuncio 6 1 Nimbus C.D. 7 4 Windy Ways Vadet gäller startnummer 1 rad x 100 x 0,50 kr Totalt: 50,00 kr Kvittonummer: 05C0 93BF 224D 8818 |
|
|
|
|
|
|
#65 |
|
Forsgren har varit hästräd länge nu
Rädd
|
|
|
|
#66 |
|
Roliga gubbar som man växte upp med.. fint
|
|
|
|
#67 |
|
Visst vann Stig H detta lopp ifjol med just OP's Flirt?
|
|
|
|
|
|
|
#68 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#69 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#70 |
|
Är på landet så det är endast Lajven som gäller till vallas v7. Läste nån krönika på travnet att det är skrapet kvar som jobbar på lajven ikväll. Kan bara hålla med, hur i helvete kan man sätta dessa 3 människor ihop. Är redaktören döv eller?, att cheferna är odugliga vet jag, nä jag stänger för ikväll. Bollen får ta över nu!
|
|
|
|
|
|
|
#71 |
|
Sket i v75 idag. Kastade bara in en enkelrad. Lade lite mer på v5.
|
|
|
|
|
|
|
#72 |
|
36 mkr i V75 omsättning i en på förhand väldigt ointressant omgång spelmässigt. Hur länge dröjer det till man utökar V75 till att bli huvudspel alla onsdagar ?
Kan tänka mig att det skulle kunna bli så att Skarplöth snart inför V75 permanent på Lördagar och onsdagar + extraomgångar och gör söndagarna till V86 dag. Spelarna älskar ju V75. |
|
|
|
|
|
|
#73 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#74 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#75 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#76 |
|
Ja det är ju så. Ett känt spel som kan ge mycket fina pengar även på harry Boy för någon som aldrig sett en häst. På förhand ser v75 idag ut att ge max en tusenlapp och lär väl inte ge mer på Tisdag men säkert ganska skaplig omsättning då också.. Mer än en v64 iaf.
|
|
|
|
|
|
|
#77 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#78 |
|
Varför garderar man sånadär hästar egentligen? Jävla dumhuve man är...
|
|
|
|
|
|
|
#79 |
|
En favorit och en megafavorit nu. Vinner Nuncio så är det nog toppchans att både 6 och 5 rättspengarna flyttas till lördag.
|
|
|
|
|
|
|
#80 |
|
Fjärdespår kunde inte stoppa henne. Men man var ju tvungen att försöka fälla.
|
|
|
|
|
|
|
#81 |
|
För en V5:a också, där jag spikar Nuncio och Creatine.
|
|
|
|
|
|
|
#82 |
|
Nämen? VAR det schism mellan pengakåta och egoistiska Stall Denco och Veijo??
Tyckte många hackade på MIG när jag var förbannad och tyckte synd om Veijo.... Sa jag hade fel.... NÄMEN? Nu kryper det fram officiellt....
|
|
|
|
#83 |
|
Hyfsat understatement om Björn, "top 10 kusk i världen". Snarare top 3
|
|
|
|
|
|
|
#84 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#85 |
|
Aronsson
![]() Tänkte att hon skulle säga "Han är top 10 i världen strax efter Anders"
hoola (+10) |
|
|
|
|
|
|
#86 |
|
V5
1) 2,8 (vådligt vad 2 spe´las) 2) 1,3,5 (1 vinner väl, men 5 ser bra ut) 3) 1,4,7 (vansinnig gardering) 4) 1,2,9,11 (2 har äntligen fått en riktig kusk) 5) 4,7 (4 känns klar) Kostar 48X5=240:-. |
|
|
|
|
|
|
#88 |
|
Barfotaskriket vann och Your Highnes gjorde inte något av sina bättre lopp.
|
|
|
|
|
|
|
#89 |
|
väldigt oväntade resultat idag.
|
|
|
|
|
|
|
#90 | |
|
Citat:
Mute-knappen är en kanonuppfinning! |
||
|
|
|
|
|
#91 |
|
Tjurig gubbe, men fanns det inte något som kallades Takterstaven?
|
|
|
|
#92 |
|
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8422Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Denberger säger jag ska bli bäst i Sverige, och anlitar sin odugliga dotter för att genomföra det.
Hur fan lyckas han i finansvärlden ???
|
|
|
#93 |
|
Sharp$: 8422Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Familjen Adams finns i verkligheten
![]()
|
|
|
#94 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#96 |
|
Så är man så jävla korkad så man inte tar med Björn. Klart han gungade in den där
|
|
|
|
|
|
|
#97 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#98 |
|
Helvete också. Spik på Örjan på v5. Inte ett rätt i dag heller. Fan också. Black och god natt.
|
|
|
|
|
|
|
#99 |
|
Med på V5 i alla fall. Förstår dock inte vad Busen håller på med. Borde inte han ha lämnat in licensen för länge sedan?
|
|
|
|
|
|
|
#100 |
|
Då var spöket för egentränat av Goop borta...
|
|
|
|
|
|
|
#101 |
|
Var inte ens nära, Björn vann solklart
|
|
|
|
|
|
|
#103 |
|
V75-värdet gick upp till 483:- och V5 efter två lopp till 300:- Nu två spikar i rad.
Känns som att allt hänger på Creatine! Senast redigerad av Shooter den 2015-08-19 klockan 20:47. |
|
|
|
|
|
|
#104 |
|
Så tar man med Kolgjinis jävla studshäst istället, dumheten vet inga gränser...
|
|
|
|
|
|
|
#105 |
|
Förlorat två gånger på Örjans P-Face nu... jävla okörbara huvudlösa häst!! Nej, men sist förstår jag. Men torsken idag är svårare o förstå sig på. Gör de godkänt. Men får ju de serverat....
|
|
|
|
|
|
|
#106 |
|
Spår 8,autostart,fältets sämsta häst,sistrankad,siststreckad på 0%.Alltså, man kan egentligen inte begära nåt av hästen.Då är det bara kusken kvar.
|
|
|
|
|
|
|
#107 |
|
Jag är så j-a trött så jag spyr på dessa odugliga brudar som någon idiot till producent har fått för sig ska figurera experter i såväl liven som TV-sändningen p.g.a av någon vansinnig jämställdhetsiver. Dom blir fan inte experter bara för att dom har suttit bakom en häst och råkar tillhöra det kvinnliga könet. Slänga ur sig korkade floskler tillsammans med Kalle Anka-näbben kan vem fan som helst göra.
|
|
|
|
|
|
|
#108 |
|
Svensson får mycket pisk för sin styrning, vilket är helt i sin ordning. Jag får ändå vara nöjd med utgången av loppet. Annars hade det inte varit värt någonting.
|
|
|
|
|
|
|
#109 |
|
Den som lirade 18 000 i morse på Nappa Star är nog inte så glad på Erik Svensson.
|
|
|
|
|
|
|
#110 |
|
Han har rätt att köra hur han vill.
Den som var riktigt dålig är Lennartsson som svarar !!! Släpp ner Erik, ta över 100 senare...alla riktiga kuskar hade gjort det !!!
|
|
|
#111 | |
|
Citat:
Däremot undrar man vart de högre rankade och med bätrre spår tog vägen - Robin Roof och In Vain Sund. |
||
|
|
|
|
|
#112 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#113 |
|
Jens Sjödén idag, men brydde man sig? Nej...
![]() "Spårstatistiken är speciell också; vinnarna brukar starta en bit ut i banan. 5-6 dominerar. Båda dessa hästar ligger rankade i det spelmässigt attraktiva 4-7-intervallet. 5 Platon Face är obesegrad felfri och får första strecket. 6 Fortune Boko är svårbedömd i ny regi, men verkar mer travsäker. Och stallformen är god nu, det är dags att ta första V75-segern sen januari (också då i en extrainsatt omgång på Solvalla). Andra strecket. " |
|
|
|
|
|
|
#114 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#115 |
|
Den som gjorde det är en DÅRE !!!
Lennartsson skulle inte ens få ta hand om min kanin !!!
|
|
|
#116 |
|
Satan va folk gnäller.
Han vill ha rygg ledaren, misslyckas, hästen blir het. Bra med tävling förresten, eller?! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hanscrispi (+3) |
|
|
|
|
|
|
#117 |
|
Vilken underbar häst han är Nuncio! Den skulle man äga.
|
|
|
|
|
|
|
#118 |
|
Nu skulle jag vilja ha en Forsgren och en Svensson där framme i nästa lopp. Huvudsaken är dock att Takter kör ett perfekt lopp och sätter nosen först på Creatine.
|
|
|
|
|
|
|
#119 |
|
Jag förstår inte att man blir så upphetsad i studion över Nuncios seger, inte mycket att få rysningar över den där joggingturen. Sen förstår jag inte Svanstedts agerande, när han känner att hästen är het och löpvillig så måste det väl ha varit bättre att låtit honom springa på i sitt eget tempo i st f att nästan strypa hästen till galopp.....
Jag är ju inget fan av Björn Goop, men gillar verkligen att han var den ende som iaf försökte göra lite lopp av det hela. |
|
|
|
|
|
|
#120 |
|
det är väl inte tävling loppet var ju 2140m , med den hästen måste det vara smartare att ta upp och backa ner , men det är ju en 08 som åker med
|
|
|
|
|
|
|
#121 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#122 |
|
Tarzan låter som Sudden i Nile City
|
|
|
|
|
|
|
#123 | |
|
Citat:
Creatine är TOTALT chanslös från bakspår i det här gänget!
|
|
|
|
#124 | |
|
Citat:
Tar han upp hamnar han sist och och med tur kanske tar sig förbi nån till slut = 0 kr in på kontot. Hade han haft tur hade han glidit ner i rygg på favoriten som han körde nu, men det hade han inte idag. En tredje-fjärdeplats hade varit möjlig med flyt, nu blev allt fel men skitsamma, man måste ju chansa. Hellre köra för pengar än att ge upp direkt. Bra att han chansar, synd hästen blev het på kuppen. |
||
|
|
|
|
|
#125 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#126 |
|
Registrerat spel
Datum: Onsdag 2015-08-19 Bana: Solvalla, omg. 61 Spelform: V5 Avd Ordinarie hästar 1 2, 7 2 1, 2, 3, 5, 6, 9, 10, 12 3 7 Nuncio 4 1, 2, 3, 4, 5, 9, 10, 11 5 4 Windy Ways Vadet gäller startnummer 128 rader x 1 x 1,00 kr Totalt: 128,00 kr Kvittonummer: 234E 5B15 XXXX XXXX Registrerat spel Datum: Onsdag 2015-08-19 Bana: Solvalla, omg. 61 Spelform: V3 Avd Ordinarie hästar 1 1, 3, 5 2 1, 2, 4, 5 3 12 Askö Q. Vadet gäller startnummer 12 rader x 1 x 10,00 kr Totalt: 120,00 kr Kvittonummer: A304 1191 XXXX XXXX Även med på V75 med 5x1 (Windy Ways spik) Nu bara luta sig tillbaka och njuta av toppsport!
|
|
|
|
#127 |
|
Du missförstod nog lite, jag menar inte att hästen inte är fantastisk, ett fenomen rent utav. Jag tyckte bara att just det här loppet gav inte precis några rysningar. Men Tv-folket har en jävla förmåga att överdriva prestationen när vissa hästar visar sig oavsett hur loppet körs. Ibland blir det faktiskt lite löjligt.
hoola (+5) |
|
|
|
|
|
|
#128 |
|
Kom igen nu Rod S......Malmö ni e ingenting
Gratis cash att hämta där på fotbollen alla fall idag. Lycka till allesammans
|
|
|
|
|
|
|
#129 |
|
Varför laddade de inte hårdare mot Nimbus) Travade som en kratta i starten...
|
|
|
|
|
|
|
#130 |
|
Örjan bränner inte såna här lopp
|
|
|
|
|
|
|
#132 |
|
Tråkigaste jubileumspokalen på länge.
|
|
|
|
|
|
|
#133 |
|
Det blev för långt fram. Takter skulle ha kört fram i dödens i tid. Förstår inte varför han satt kvar.
|
|
|
|
|
|
|
#134 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#135 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#136 |
|
Kuskseger av örjan. Håller fast Papagayo.
|
|
|
|
|
|
|
#137 |
|
Många som försökte, verkligen.
|
|
|
|
#138 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#139 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#140 |
|
Så fruktansvärt tråkigt att se när det blir sånt här skräp av ett på förhand så fint lopp.
|
|
|
|
|
|
|
#141 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#142 |
|
Erik gav iaf bort loppet när han valde att ta rygg på Örjan, för har man en gång lagt sig där så ser man aldrig dagens ljus igen.
|
|
|
|
|
|
|
#143 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#144 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#145 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#146 |
|
Ja in med Ludde (och kanske Erik Svensson
) i alla såna här lopp.Nu blev det lite gääääsp över det hela. |
|
|
|
|
|
|
#147 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#148 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#149 |
|
Skumt nog ser det alltid ut så när Örjan vinner stora lopp, och nästan alltid från bästa spår också.
|
|
|
|
#150 |
|
Drygt att se när hästar som aldrig varit bottnade körs ultradefensivt. Men nu har de ju krafter kvar till v75 nästa gång iaf
|
|
|
|
|
|
|
#151 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#152 |
|
Ja, äger han hästen själv så kan jag skita i det.Om inte - hur funtade är de ägare som har sina hästar kvar hos honom?
|
|
|
|
|
|
|
#153 |
|
Andrapriset i såna här lopp skulle ta mig fan va högst 10% av segerpriset, då kan det hända att kuskarna åtminstone försökte tävla och inte luta sig tillbaka och vara nöjda med sina procent av feta andra- och tredjepriser.
|
|
|
|
|
|
|
#154 |
|
Eller varför inte någon sorts incitament. Ex. går loppet på en 10,5-tid så ökas prispengarna med ett visst antal procent, går det för långsamt så sänks det...
Senast redigerad av Chiron den 2015-08-19 klockan 21:53. Anledning: Skrev fel tid... |
|
|
|
|
|
|
#155 |
|
låt pelikanen å peter få luckan nu
|
|
|
|
|
|
|
#156 |
|
----
Senast redigerad av Chiron den 2015-08-19 klockan 21:55. |
|
|
|
|
|
|
#158 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#159 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#160 |
|
Uffe funderade aldrig på att förbättra sin placering när stallkamraten satt i spets
tomtom2 (+3) |
|
|
|
|
|
|
#161 |
|
var det sån jäkla tempo??
|
|
|
|
|
|
|
#162 |
|
Tack kristian huselius för 11an
|
|
|
|
#163 |
|
Christoffer är jävligt svårspelad kusk, enormt ojämn i sina styrningar.
|
|
|
|
|
|
|
#164 |
|
Sa han inte Coco de Vie på Vass eller Kass?
Jag hade också med 11 och satte V5. liksom en hundring på tvilling 1-11. Grattis! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+5) |
|
|
|
|
|
|
#165 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#166 |
|
Var helt säker på att nån av Tarzans skulle vinna på taktik, men Uffe satt ju och sov trots att allt var serverat...
hoola (+5) |
|
|
|
|
|
|
#167 | |
|
Citat:
Registrerat spel Datum: Onsdag 2015-08-19 Bana: Solvalla Spelform: V75, omg. 44 Avd Ordinarie hästar 1 2, 4, 5, 9, 10 2 1, 4, 6, 9, 13 3 2 Youana 4 1, 2, 5, 6, 9, 12 5 7 Nuncio 6 1, 5, 6 7 4, 11 Vadet gäller startnummer 900 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 450,00 kr Kvittonummer: 0708 1955 0AA7 0850
|
|
|
|
#168 |
|
Provar trio i sista på 1,3,7 och 12.
asgaya3141 (+6) |
|
|
|
|
|
|
#169 |
|
Du jobbade bra i alla fall Ivanov
|
|
|
|
#170 |
|
Haha fan vad udda sista 50. Vad snackade de om månntro? Tråkigt att Jansson inte snackat med Bergh innan, hästen är ju flegmatisk.
|
|
|
|
|
|
|
|