Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-09-18, 21:40   #1
 
Reg.datum: maj 2014
Inlägg: 8
Sharp$: 189
Standard

Havererat spelbolag..


I mitten på juli såg jag (på Twitter) att en relativt känd spelare hade platser över i ett V75-bolag. Efter lite snack på DM gick jag med och allt rullade på som det skulle fram till augusti. Har klippt och tagit bort en del för att inte outa han eller mig, men inget är tillskruvat och inget väsentligt är borttaget. Ber om ursäkt så här på förhand för att det är lite rörigt..

Vi vann en liten slant i början på augusti och fick då förklarat för mig att det ”Går att behålla en del och ta ut en del om man vill ” . Jag: ”ta ut allt så swishar jag vid varje spel”. Pengarna kom dagen efter, inga problem. Det första ”problemet” kom vid nästa speltillfälle.

Veckan efter var det V86 igen, 500:- skulle det kosta (jag swishade över innan). Fick en bong (3024:-) och frågade efter hur många andelar det var, fick till svar att det var 6st. Spelet gick in (knappt 30k), men här fick jag ändå den första negativa vibben..

X = HAN
Y= JAG

X: Jag tror dessvärre vi är 7 som delar men det blir bra ändå! 👌🏻

Y: 6 eller 7? Bara att du drar swish som senast. Yes! Smygform nu, så det släpper säkert på rejält till Åby =)

X: Vi var 7 men jag löser självklart så du får din del kompis! Jag ska räkna allt imorgon på kontoret


Dagen efter (13/8):

X: Vi gör såhär kompis! Vi var 7 på lappen. Jag hade gjort en tankevurpa igår, så du och Jag delar på min sjättedel. Är det grönt för dig? Vi fick 29611:- så du ska ha typ 2430:- Ok?

Y: Jag pyntade en sjättedel av systemet, men en sjundedel av det vi fick 29611 ( = 4230kr) är absolut fine! Antar att du skrev fel för 2430 har jag svårt att räkna ut del till

X: Haha ja precis, blev fel med siffrorna där! Men bra, då är jag med!

Y: Haha! Gött. Var vi sju så var vi, no hard feelings. Dra över på swish

X: Fixar allt imorgon


Ingen swish kom, så då skrev jag att det gick bra att han drar över efter den dagens V75:a. Svar:

X: Tja! Jag har inte kopplat på swishen på denna telefon, ska lösa nytt bank id på måndag när jag kommer till jobbet! Du är inte glömd! Absolut jag skickar ut raden 16:15.

Jag fick ingen rad (ATG strulade) men bad att han skulle föra över 4230 på måndagen, när han fixat bank id.

Inget hände på måndagen. Så den 18/8 skrev jag: ”Lägesrapport swish?”. Inget svar. Den 19/8 skrev jag följande:

Y: Tja! Min lur funkar inte som den ska (är på jobbresa), så har inte fått något sms. Hur ligger vi till med vinsten från sist? Kör vi idag?

X: Tja kungen! Du ska få dina pengar så fort allt löst sig med swish och utbetalningen. Vi kör självklart ikväll!
Jag fick sedan en bong. Vi vann lite och jag räknade ut att nytt innestående saldo då var 4950:-. Jag bad att få det swishat så fort han löst sina bankproblem. Fick till svar att:

X: ”Inga problem! Jag har problem med banken fortfarande. Men swishar så fort jag har löst det kompis! Ditt saldo stämmer!”

Ingen överföring fram till nästa speldag 22/8. Ingen vinst. Bad att få innestående swishat, inga svar.

26/8 frågade jag om vi skulle lira V86. Föreslog då också att vi skulle cleara allt efter eventuellt spel och skrev mina bankuppgifter. Inget svar.

28/8:
Y: ”Tja man! Lite halvsagt att tjata, men ja.. Har inte messet med kontouppgifter gått fram? Kan tänka mig att du har mycket och så, men inte ska det behöva ta flera veckor att få vinst utbetald.. Är gärna med i bolaget fortsättningsvis, men skulle gärna vilja slippa tjata och känna mig som en idiot. Är vi ok? ”
INGET SVAR

29/8:
Y: ”Kom igen nu X. Raka rör nu. Är bolaget nedlagt eller om du inte har plats för mig där längre så är det bara att säga det, så jag kan släppa det här. Annars kör jag gärna på, men då behöver jag ett livstecken och lite tydlighet. Slantarna räknar jag med att ha på mitt konto på måndag. Ok?”

SVAR! X: Tjena mannen! Du är kvar i samma bolag, lappen kommer utskickad i sedvanlig ordning kl 16:15 idag.
Sammanställer allt imorgon, det har vart massa strul med utbetalningar då v86 lappen som jag lirade hos ombud, blivit rånad och haft dåligt med kontanter. Men det har ordnat upp sig nu!

Jag tackade för update och så körde vi. Ingen vinst, och ingen utbetalning av mitt innestående heller.

2/9: Frågade om vi skulle lira V86 - INGET SVAR.

5/9: Skrev ett par timmar in V75-spelstopp att jag ville vara med om det skulle bli något.
INGET SVAR. Skrev efter spelstopp: ”Antar att vi står över då. Har du fått igång swish?” INGET SVAR.

6/9: FORTFARANDE INGET SVAR.. Jag skrev: ”Okej. Tycker du själv att det är fair att tok-ignorera SMS/DM osv och samtidigt skriva i twitterflödet till andra? Vad är grejen? Funkar inte din swish är det väl bara att föra över till kontonumret jag gav för flera veckor sedan, eller be någon närstående att swisha åt dig?” INGET SVAR

7/9: Fortfarande radiotystnad.. Jag skrev då:
”Nyfiken på varför du ignorerar men nu har jag iaf tröttnat helt. Trist att det skulle bli så här, men du ger mig inget val. Får jag inget svar innan dagen är slut så får jag helt enkelt gå vidare med detta. Har gott om skärmdumpar och annat, så rätt lär jag få förr eller senare. Men som sagt. Du har fortfarande chansen att ställa allt tillrätta. Hur vill du ha det?”

Fick svar ett par timmar senare:
”Återkopplar till dig imorgon, så kommer du få en förklaring! Du är kvar i bilden, och även i spelbolaget kompis! Och dina pengar är inte försvunna.. Hänt lite personliga saker.”


8/9: Den utlovade återkopplingen kom ej. Inget svar öht på mitt meddelande: ”Återkoppling på gång?”.

9/9: Fortfarande noll kommunikation.. Jag skrev: ”Hallå! Kör vi idag? Status i övrigt? Är det bara jag som inte fått cash i bolaget eller är det samma för alla? Hör av dig”

Fick svar: ”Tja. Nej inget spel. Nej nej! Alla har sin del innestående tills man väljer att ta ut det. V75 lördag nästa spel”.

12/9: Vi spelade på lördagen. Ingen vinst. Jag skrev nedanstående (men fick inget svar):
”Nya tag! Men jag tar gärna ut de 4k som jag har innestående. Kan du fixa det? Swish eller bank”

SMS-konversation i sin helhet sedan dess:
15/9: JAG: ”Tja! Såg du inte mitt sms i lördags kväll? Är gärna kvar i bolaget, men vill då ha ut innestående för att få lite check på att det funkar (till sen om/när det smäller till rejält). 4000:- snackar vi om, så det är ju inga astronomiska summor som du behöver 1,5 månad på dig för att casha. Eller? Kom igen nu!”

16/9: JAG: Återigen.. Inget svar här, men aktiv på Twitter. Ger dig en sista chans och en valmöjlighet nu: Du får dagen ut på dig att föra över mitt innestående (4000:-). Swish (från dig eller genom någon du känner om nu ditt fortfarande inte ditt funkar), eller genom banköverföring spelar ingen roll. Väljer du att fortsätta nonchalera/skjuta upp så lämnar jag in ansökan om betalningsföreläggande och varskor andra, så inte fler hamnar i den sjukt tids- och energikrävande sits jag nu sitter i.

Det här med väntan och tjat i veckor, utlovade förklaringar som aldrig kommer, inget svar här samtidigt som du är aktiv på Twitter osv är uruselt. Hoppas du väljer att göra rätt för dig och lösa det den smidiga vägen nu, men valet är ditt. Och just ja: i och med att det inte funkar så går jag ur bolaget.

HAN: Finns ingen möjlighet till utbetalning då alla har pengar inne i bolaget och det skulle inte fungera att betala ut någons del. Vi får försöka hitta en lösning på något sätt, jag får lägga ut från privata pengar annars. Med tanke på att jag inte fått in allt från alla heller, då många spelat på krita ligger jag ute med en jävla massa pengar. Vi ska lösa din del, och du kommer få dina pengar!

JAG: Det känns som att du varit omöjlig att få tag på, och det har ju gått sjukt lång tid nu. Så jag vill ha det jag har innestående utbetalt omedelbart. Att du godkänt krita och att de inte betalt får stå för dig. Vill ha mina nu, och med vilka slantar du betalar är upp till dig. Hoppas du förstår.

idag 18/9:
JAG: Tja! Jag slipper gärna blanda in kronkalle/polisen osv och lägga ut hela konversationen på sharps/Twitter (mest för din skull). Känns tragiskt + onödigt att behöva rasera ditt "rykte" och att det ska bli betalningsanmärkning och grejer för en sådan här skitsak.

Behöver veta vad du själv tycker är en rimlig "väntetid"? Kan absolut vänta till lön 25/9 om det är för tight med 4k nu direkt. Känns det fair, eller har du annat förslag? Vill ha ett besked direkt. Ha det!

HAN: ”Tjena! Det är absolut inte det de handlar om kompis, utan som jag sagt hela tiden är pengarna rullande i bolaget och vi spelar varje onsdag och lördag... Men om du känner att du vill ha ut pengarna så ska du självklart få det, däremot är
Det lite knivigt med pengarna på grund av att samma system körs två gånger, den ena via butik den andra via mitt ATG konto. Och eftersom Jag har haft det rullande bolagsspelet i butiken så är det där pengarna finns…"

JAG: ”Okej, men att pengarna är låsta/rullar i bolaget skrev du ju först igår? Innan har det ju varit ok att få ut, och när jag för första gången bad om dessa 4k (över en månad sen) så var det ju bara swish som skulle fixas, och en stund efter det var det ju personliga grejer osv.. Läser du igenom vad vi skrivit så förstår du nog varför jag är "lite" frustrerad.

Smidigast är att du för över så fort som möjligt, så kan vi båda lägga det här tjatet bakom oss. Annars vill jag att vi kommer överens om ett datum när pengarna sitter på mitt konto. Har du slantarna privat så fattar jag faktiskt inte varför det är så viktigt att pengarna måste vara från just bolagets kassa.

Hur vill du göra? När får jag mina pengar?”

Mitt sista skickades strax innan 18 - inget svar sedan dess (men såg att han varit aktiv på twitter..). Vad säger ni här inne på sharp? Har själv drivit bolag men aldrig varit med om något liknande. Reflektioner?
Trustar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-18, 21:48   #2
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Sharps-namn tack så ingen annan hänger på skiten.

Du är ändå av med dina pengar om du inte förstått det.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Oscar (+5)
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-18, 22:00   #3
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 331
Sharp$: 3020
Standard

Sicken skojare, du har blivit blåst!
Upp med namn och hela skiten, finns säkert nån som "hämtar" hem degen för 50% av summan!
karpafan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-18, 22:00   #4
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 6
Sharp$: 734
Standard

Du har tyvärr blivit scammad, outa gärna så ingen annan blir drabbad av samma person.
stoffolainen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-18, 22:14   #5
 
Reg.datum: maj 2014
Inlägg: 8
Sharp$: 189
Standard

Jag kommer ge personen en sista chans. Vill någonstans tro att han är schyst! Väljer han att sumpa den så dyker det upp mer info här
Trustar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-18, 22:23   #6
 
Melanders avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 1 180
Sharp$: 4701
Standard

Låter som travpojken som blåste mig.
Melander är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-18, 23:52   #7
 
Reg.datum: maj 2014
Inlägg: 129
Sharp$: 1121
Standard

Häng ut namnet på skurken!.
Och du Trio, Är du 10 eller 15 år?. Väx upp eller va seriös här!
enstahill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-19, 01:16   #8
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 25
Sharp$: 632
Standard

Men herregud, hur kan du låtit det gå så långt... det är rätt uppenbart att personen slingrar sig från att betala. Antingen går du vidare med betalningsföreläggande alt. polisanmälan eller så accepterar du att du blivit blåst.
Crotalus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-19, 05:51   #9
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Så, nu kanske alla har lärt sig att spela V75 Tillsammans istället för att swisha pengar till strulpellar.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Altoc (+3), Migge (+1), jboy (+1)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-19, 07:06   #10
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 222
Sharp$: 1510
Standard

Ett typiskt exempel kring hur man blir blåst inom spelvärden. Det finns stora risker att vara med i ex twitterprofilers privata spelbolag.

Enda rätta här är att vara rak och säga till honom att du ska ha dina pengar nu genast. Sen får du vara så uppriktig att säga att du känner dig lurad och att du känner att det är din plikt att varna andra.

Se detta som du haft tur. Hade ni vunnit miljoner i ditt exempel så hade det garanterat varit ännu värre känsla och då hade bråket sannolikt behövt gå till rättslig instans.

Har hört och sett en mängd liknande historier genom åren.
Solo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-19, 07:12   #11
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 47
Sharp$: 1415
Standard

Verkar tyvärr som att du blivit blåst. Alla dessa ohederliga speltorskar gör mig galen! Gör en polisanmälan, gå till kronofogden och lägg ut namn/alias här. Lycka till!
OHPF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-19, 07:51   #12
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 675
Sharp$: 2402
Standard

Och varför ATG så hårdnackat vägrar att öppna för spel på fler strecksspelsformer är obegripligt för mig.

Det är nästan om man inte förstår hur genial den plattformen är för att tvätta bort "du blir blåst när du spelar"-stämpeln.

Alla bolag skulle inte behöva ha öppet för alla spelformer ens en gång. För de som vill ha V75bolag skulle man lätt kunna låta kaptenen välja vilka spelformer som är aktuella för respektive lag.

Jag själv går aldrig med i "privata bolag" om jag inte känner den som driver spelet personligen. Och samma sak gäller för dem som är med på mina spel.

@OP så är det ett tråkigt läge. Som tur är så verkar det handla om en hanterbar summa. :(
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-19, 08:15   #13
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 222
Sharp$: 1510
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Och varför ATG så hårdnackat vägrar att öppna för spel på fler strecksspelsformer är obegripligt för mig.

Det är nästan om man inte förstår hur genial den plattformen är för att tvätta bort "du blir blåst när du spelar"-stämpeln.

:(
Helt enig, om man verkligen vill ge sina kunder en efterfrågad kvalitetshöjning som står sig in i framtiden, som man kan lyfta som ett gott exempel för spelsäkerhet, kontroll av spelmissbruk, mm så skulle man utveckla TIllsammanskonceptet att innehålla alla spelformer varje dag. Lösningen är genial och detta skulle gå att utveckla med mycket intressant funktionalitet.

Själv spånade jag länge på ett liknande koncept som företagsidé men det är inte lätt lösa säkerhet kring betalning. Det har de naturligt via sina ATG-konton så varför kör de inte på!?
Solo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-19, 10:27   #14
 
Reg.datum: maj 2014
Inlägg: 8
Sharp$: 189
Standard

Tack för input och stöd allesammans!

Kommer att ge personen ifråga en sista chans nu i helgen. Efter det blir det polis/kronofogde-sak av den här lilla affären. Jag vägrar ge upp förrän han har gjort rätt för sig.

Uppdaterad historik:

Ej fått svar. Skickade följande idag lördag:

"Okej. Sista chansen nu, på allvar. 4000:- på mitt konto idag, inget mer snack. Du har mitt nummer för swish, och mina kontouppgifter om du kör banköverföring.

Jag har lagt ut vår konversation på sharps, men valt att (än så länge) inte nämna något som röjer dig. Du kan ju gå in och kika och fundera på om allt gått rätt till.. För över och gör rätt för dig nu, så slipper jag ta det vidare och du slipper svärta ner ditt namn. "

Senast redigerad av Trustar den 2015-09-19 klockan 11:05.
Trustar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-19, 12:53   #15
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Smile

Citat:
Ursprungligen postat av Trustar Visa inlägg
Kommer att ge personen ifråga en sista chans nu i helgen.
Efter det blir det polis/kronofogde-sak av den här lilla affären.
Spela bara tillsammans med andra

1. Med ATG-tilllsammans
2. Andelar i butik, butiksandelar.
3. Andelar i butik, privatandelar.
4. Privatbolag med fysiska vänner.

Ja också kanske med Hasse Andersson - Guld och gröna skogar.

Mvh Uffe
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Khiarshoor (+30)
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td