Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-10-31, 12:20   #106

Emeffeffs avatar

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Här är skälen varför jag låser V75-5 på 10 och 11.

1. Olle Carlsson är en erfaren hästkarl och har sina hästar i ordning när de startar.
2. Nu kör Ulf Ohlsson, som vunnit med denna häst tidigare. Enorm kuskförstärkning.
3. Ove A Lindqvist har kört åtskilliga gånger mot dessa hästar. Han sa igår i atg.se, att 10 Rekord Amok är bäst i detta fält och vinner.
4. 11 Salong var bra på Valla senastmot ett mediokert gäng.

Jag tar inte med 3 Just Happy - streckad till 14 % - eftersom den från ledningen vek ner sig senast i ett stolopp både mot Orkidé C.D. och 7 Citadelle - streckad på 1 %. Dessutom kommer den från miljöbyte från Peter Untersteiner.
Ej heller 1, som är trögstartare och får ett jobbigt lopp att ta sig ut från innern.
Leif Witasp betalar jag inte för. Därför blir 8 utanför min kupong.
Köper din förklaring även om jag inte håller med. Just Happy kanske är något överstreckad, men kan bli farlig just på det faktum att det är andra starten i ny regi och att det är stor chans att den lämnas ensam i ledningen.
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-31, 12:26   #107

Emeffeffs avatar

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

V75-5 känns för övrigt som ett riktigt dåligt lopp bakom favoriten desto mer man kollar på det. Med tanke på att det är långt från säkert att Salong löper upp till sin kapacitet så skulle jag rekommendera att ta så många som möjligt. I stort sett alla kan nog vinna det här loppet.
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-31, 12:43   #108

newbranchs avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 1891
Standard

[QUOTE=mackpeter;463300]Så här blev mitt bolagssystem

7) 2,3,4,6,7,10,12 r1-5 (lova mig att ni behåller denna 3-%are för er själva! Utpräglade sprintern 6 King Classic drar till spets. Går en 12-tid alla dar i veckan. Favoriten 2 körs bfro. Han var svag som jättefavorit senast mot mediokert motstånd och blev tvåa trots att Ove A gav honom en smörresa. Jag streckar många eftersom jag inte vill åka ut i sista - men det bör räcka med 3,6,10 och 12.)
QUOTE]

Tänkte precis ställa en fråga till er om 6 King Classic i sista V75. Morgan Ivarsson Färjestad/Karlstad åker med en häst 120 mil ToR.
newbranch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-31, 12:55   #109

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 4815
Standard

V75-intervjuer

75-intervjuer

V75-1:

1 Unique Julia (Ulf Ohlsson) är det ett bra läge för. Har suttit i dödens två gånger på V75 men kanske inte hamnar där den här gången. Det går inte att vinna den vägen. Får hoppas att hon får en vettig löpning nu, men formen är bra, säger Reijo Liljendahl.

2 Ajlexes Cubano (Tomas Pettersson) har varit duktig länge nu. Var minst lika bra senast som han varit innan. Han verkar utvecklas. Jag vet inte hur långt det räcker men om han presterar som han har gjort borde det räcka en bit även här, säger Tomas.

3 Jethro Tull (Ulf Eriksson) var riktigt bra senast. Har egentligen varit bra i båda starterna som han har gjort efter vila. Känns som om han börjar närma sig den riktiga formen. Svårt att säga om han har form för att vinna på V75, men han känns fin. Tar man med fyra, fem hästar tycker jag att han ska med, säger Preben Sövik hos Robert Bergh.

4 Picasso (Troels Andersen) fick i alla fall framspår och har tagit senaste loppet bra. Vi får försöka få med oss en hygglig peng i alla fall. Blir med rycktussar nu, säger Troels.

5 Rocky Reach (Oskar J Andersson) fick så tråkigt läge. Med spår ett hade jag varit riktigt optimistisk. Då hade han haft rygg på ledaren. Han vill inte gå i spåren längre. Han är bra i form och fin. Vi har siktat på det här men hade hoppats på ett bättre spår. Det blir öppet huvudlag, säger Samuel Rehn.

6 Bolt Boko (Erik Adielsson) har hittat formen igen. Nu när loppen går lite långsammare hänger han med igen. Var bra i vintras men seg i somras men nu är han fin igen. Han är bra i ordning. Spetsar. Sedan får de jaga honom, säger Erik Lindegren.

7 Wariner (Martin P Djuse) var seg i benen senast, precis som förväntat. Men efteråt har han varit mycket spänstigare och piggare. Behöver nog något lopp till för att vara på topp. Jag är nöjd om vi kan hitta rygg på någon bra konkurrent. Känns som att han behöver få en smygresa, säger Martin.

8 Ryan Kronos (Örjan Kihlström) har gjort två bra lopp på raken. Utan att få vinna. Är i bra form. Känns fortsatt väldigt fin efteråt. Tar lopp bättre och bättre. Bra smygläge här i sin debut i brons, säger Peter Norman.

9 Digital Collection (Robert Bergh) har också bra form för dagen. Nu blev det lite för tufft i söndags. Det är svårt att ta något när de springer i jämn 12-fart hela vägen där framme. Han gick okej. Möter fler hästar i sin klass nu. Ligger i andraspår direkt. Garanterad en okej resa. Bara det klaffar lite är han med i striden, säger Preben Sövik.

10 Somersault Sally (Elin Gustavsson) missade att kvala in till Breeders’ Crown-finalen. Dummade sig lite från start och gick i passgång en bit. Sedan blev det tredje inner, satt fast med krafter kvar. Såg fin ut i övrigt. Dåligt läge och bra hästar emot. Bland de tre är realistiskt, säger Sören Lennartson.

11 Västerbo Carrera (Per Linderoth) trä­nade i onsdags och hade inga fysiska men efter incidenten senast. Så det ser bra ut. Jag är väldigt nöjd med honom för dagen. Sen måste det stämma från läget så klart. Vi får hoppas på överpace så att vi kommer in i matchen, säger Krister Jakobsson.

12 Rutger Gigant (Petter Lundberg) får spår tolv varenda jävla gång. Det är åt helvete. Allt är bra med hästen. Det är trots allt voltstart och inte lika iskallt. Gäller att ha tur. Får hoppas att det blir körning, säger Petter.

V75-2:

1 Blixtsnabb (Gunnel Fredriksson) tränar helt okej. Har blivit långhårig nu. Annars verkar det okej. Bra läge men det är bra hästar emot också. Jag vet inte vad man ska tro. Vi får försöka i alla fall, säger Gunnel.

2 Krageboen (Fredrik Jonsson) har två lopp i kroppen efter lång vila. Är inget segerbud.

3 Qravatt (Robert Bergh) håller riktigt bra form för dagen. Bra senast när han kvalade in till finalen, men möter Tekno Odin. Slår normalt inte honom. Bakom honom tycker jag att han ska räknas, säger Preben Sövik.

4 Höstbouffe (Tomas Pettersson) går jämnt och bra men möter för bra hästar. Enkel och okomplicerad. Får svårt att vinna men kan säkert få pengar med sig, säger Tomas.

5 Snygg (Stig Jarle Röste) känns bra. Var dålig näst senast men då var han sjuk. Jag tror att han är på väg upp i form, men Tekno Odin är svårslagen. Klaffar det med loppet tror jag att han har platschans, säger Stig Jarle.

6 Krusse (Michael von Krusenstierna) kan få en fin resa men är inget segerbud nu.

7 Titan Tabac (Ulf Eriksson) är allt bra med. Han är pigg och glad. Jag är nöjd med formen. Han har gjort bra lopp hela tiden och har levererat bra. Banan avgör balans. Första inriktningen är pengar. Sedan hoppas man på bland de tre, säger Dick Holm.

8 Trippa Undan (Oskar Kylin-Blom) har kanonform. Har aldrig varit så här bra tror jag. Hon går en låg 23-tid och det räcker till en plats bland de tre. Jag blir besviken om hon inte är bland de tre. Tekno Odin blir svår men är sämre bakifrån när han ska ut i spåren och runda dem, säger Bror Grönlund.

9 Cali Maks (Jorma Kontio) är det ganska bra med. I dag bjöd ägarna hela stallet på smörgåstårta. Trevligt. Han har tjänat näst mest av alla kallblod i Sverige i år. Tekno Odin är svår. Norheim Järv också. Trea, fyra hoppas vi på nu, säger Jan-Olov Persson.

10 Raggmunken (Conny Gustafsson) kändes fin i sista jobbet som farsan körde. Det blir inga ändringar. Det är alltid tufft, han får möta de bästa. Fördelen är att det är voltstart den här gången. Tekno Odin är alltid svår. Ska kunna vara med lite, säger Conny.

11 Tekno Odin (Ulf Ohlsson) har bra form. Allt är greit. Det var ingen av de värsta motståndarna som kom, så på förhand ser det bra ut. Inga ändringar. Jag tycker att han ska ha en toppchans. Det ser ut som en bra uppgift för honom, säger Öystein Tjomsland.

12 Hulte Magnus (Torbjörn Jansson) är allt väl med. Kändes bara bra här hemma på gården i ett jobb i tisdags. Tekno Odin är alltid tuff. Klart det är jättesvårt att slå honom. Sedan finns det några fler. En platschans ska det vara, säger Leif Jonsson.

13 Tyri Svarten (Leif Eriksson) är allt bra med. Vi är i valet och kvalet att slita av skorna nu. Tekno Odin blir för svår. Vi har inte så stora förhoppningar, säger Karina Paavola.

14 Norheim Järv (Erik Adielsson) är allting bra med. Det ser väldigt bra ut. Jag körde det sista jobbet med honom innan vi reste i onsdags. Det ska mycket till för att rå på Tekno Odin, men jag tror att han närmar sig. Jag hoppas på trippeln, säger Georg W Sverd­rup.

V75-3:

1 Nato Dream (Örjan Kihlström) blev det ett svårt läge för senast och det blev krafter sparade då. Det ska vi ha med oss till den här gången. Förhoppningsvis blir det barfota runt om. Kan bli tufft att vinna men det ser samtidigt inte ut att vara det tuffast guld­loppet. Så han kanske räcker långt här, säger Marcus Schön hos Stefan Melander.

2 Beau Mec (Robert Bergh) såg jättefin ut i lördags på Jägersro. Klättrade nästan på den framför då. Formen är där man vill ha den. Ett riktigt fint läge igen. Han ska kunna duga och bita ifrån sig rätt bra på lördag. Absolut streckvärd, säger Preben Sövik.

3 Ariel Boko (Per Linderoth) håller normalform och gör så gott hon kan hela tiden. Jag får hoppas att hon kan roffa åt sig en peng här. Visst kan man tycka att spåret ser bra ut men hon kan inte utnyttja det och det spelar ingen roll vad hon har för spår. Trea, fyra, femma kanske hon kan vara med lite tur. Det blir inga ändringar, säger Per.

4 Quid Pro Quo (Erik Adielsson) blev fast med krafter kvar senast. Läget är liknande den här gången men min bedömning nu är att startsnabbheten runt omkring inte är lika vass som senast. Det känns mer realistiskt att göra ett allvarligare försök att komma åt ledningen nu och risken för dödens är mindre. Jag hoppas och tror att vi har en hyggligt snabb häst från start. Får se om det blir barfota bak. Jag håller honom högt men samtidigt vill jag vara försiktig med honom, säger Svante Båth.

6 Mind Your Face (Ulf Ohlsson) verkar det bra med. Jag tänkte att vi inte skulle vara så blyga den här gången. Vi ska prova framåt. I värsta fall får vi göra loppet från dödens, men då får vi ta det därifrån. Han går bra i dödens. Vinner inte loppet därifrån men gör ett bra lopp ändå. Han är först framme hos den som sitter i ledningen. Sedan får vi se vad som händer, säger Lars Friberg.

7 Rocky Winner (Jorma Kontio) går bra hela tiden. Vi har tyvärr fått ett svårt läge ännu en gång. Han kommer göra ett bra lopp och ses som en skräll, säger Jörgen Westholm.

8 David Sisu (Torbjörn Jansson) är formen stigande på. Han har vaknat till liv igen men kommer behöva ett lopp eller två till innan han är riktigt i form. Nu fick vi ett uselt läge och får bara smyga med. Men framöver måste man bevaka honom i gulddivisionssammanhang om han får ett bra läge. Nu måste man ligga lågt, säger Petri Salmela.

9 Son Alezan (Ulf Eriksson) fick ett riktigt fint lopp i onsdags. Okej att han fick loppet serverat men han gjorde ändå en riktigt bra slutspurt. Med samma upplägg igen, tempo och spurt sista 200–300 meterna, kommer han plocka många. Han kan faktiskt vara ett skrällbud igen, säger Preben Sövik.

V75-4:

1 Kirin de Zerun (Preben Sövik) var riktigt bra senast när han vann. Det är lite allt eller inget. Finns inget mellanting. Härifrån är det en felfri avgång som gäller i första hand. Så får vi se hur långt det räcker sedan. Formen känns bra i alla fall, säger Preben Sövik.

2 Viking Streamline (Jenny Engfors) kommer att få en fin resa härifrån. Det betyder förstås mycket. Han bör ses med viss chans.

3 Höwings Star (Samu Sundqvist) verkar bara bra. Jag är nöjd med formen. Allt verkar som det ska. Senast blev det fel. Bara att glömma. Barfota runt om nu. Han ska smygas till fina pengar, säger Robert Dunder.

4 Prima Eagle (Caroline Åkerlund) har haft lite otur på slutet. Dålig bana senast. Formen är bättre än vad raden visar men möter bra hästar nu. Ska ner i banan. Bästa möj­liga peng som gäller, säger Preben Sövik.

5 Be Spontaneous (Frank Nilsson) gjorde ett bra lopp från ett omöjligt utgångsläge senast. Allt verkar fint efter den starten. Han tränade i måndags och det var som det skulle. Bra läge och ska absolut ses med chans, säger Pär Pergenius hos Daniel Redén.

6 Camilo Boko (Kevin Svedlund) var fin senast på Bollnäs. Kanske den av hästarna som har bäst form för dagen. Blir intressant att se över full väg nu. Blir det inte alldeles för tufft där utifrån tycker jag att han ska kunna räknas tidigt, säger Preben Sövik.

7 Mockingbird Face (Nicklas Westerholm) var riktigt rejäl senast på Bergsåker. Fick vandra i tredjespår sista 1 200 och bara tågade på. Kanske måste bli samma upplägg igen men blir det inte alldeles för tufft och för många i vägen är han i toppen och kämpar. Har ett hjärta av guld, säger Preben Sövik.

8 Balero Mearas (Daniel Wäjersten) kommer att gå med skor runt om eftersom han är klar för final om två veckor. Jag är sugen att prova urryckare, det har vi aldrig gjort. Jag vill inte att Daniel kommer in med tussarna urryckta. Får köra rejält till slut. Han ska inte komma in okörd, säger Svante Båth.

9 Happygangster G.L. (Tobias Eklöf) får en lugn avgång. Inte ovanligt att de som är med där framme från början också är med till slut. Med tur så att det blir en lucka finns det sedan en polett, säger Hans-Erik Norberg.

10 Treess Ribston (Wiktor Kylin-Blom) tror jag faktiskt aldrig har varit bättre. Tillåter banan så blir det barfota runt om på lördag. Jag är ganska nöjd med spåret. Kommer någon av de betrodda bort kan lika gärna han vara med. Garderingsbud, säger Lars Holm.

11 Börtas Lady (Fredrik Jonsson) är svår att se blanda sig i striden härifrån. Det blir tufft.

12 O.P.Q.C. (Maria Törnqvist) gick okej senast. Borde ha vunnit. Han var inte i samma form som han var i somras. Vi har ändrat på träningen inför den här starten för att se om vi kan få honom bättre till på lördag. I så fall duger han, säger Markus Svedberg.

13 Magic Number (Karin Nilsson) känns fräsch och fin. Blev tufft senast i dödens. Inte de loppen hon ska ha. Vi får hoppas att de kör på friskt där framme, säger Karin.

14 Resplendent Caviar (Oskar J Andersson) nöter på och gör det hyggligt. Jagar en slant från det här läget, säger Per Linderoth.

15 Jarl Sherona (Oskar Kylin-Blom) vill jag prova eftersom han är i bra form. Pigg och glad. Ser bra ut. Provar att rycka skorna också. Brukar gå bättre då, säger Tapio Ruha.

V75-5:

1 Financial Secret (Mattias Djuse) håller bra form. Gick bra senast också. Kommer gå med ett norskt huvudlag. Han är inte så snabb ut men får förhoppningsvis en bra resa därifrån. Jag tror att han kan vara bland de tre om det klaffar lite, säger Mattias.

3 Just Happy (Erik Adielsson) är det bara bra med. Jag tycker kanske att hon var blek i första starten hon gjorde för mig, men hade inte startat på en månad då. Rätt kvick bakom bilen. Möter några som är bra. Verkar ha tagit loppet på ett bra sätt i alla fall. Sedan får vi se hur det går, säger Anna Näslund.

4 Jolly Jumper G.L. (Nicklas Westerholm) ska kunna vara med en bit fram om han gör om det han gjorde senast. För då gick han väldigt bra. Ska ha gått framåt med det också. Han har fått de muskler han behöver och vuxit i kostymen. Med en ryggresa kan det blir bra. På 2 600 kör man inte i ledningen, även om han är snabb ut. I så fall kan man släppa, säger Hans-Erik Norberg.

6 Titan Arrow (Martin P Djuse) kom luckan tyvärr väldigt sent för senast. Han sköt till rejält och hade gott om krafter kvar. Ett bra kvitto på att han kan hävda sig även på lördagar. Efter det loppet har vi haft den här uppgiften i sikte. Jag körde ett tuffare jobb med honom och tycker faktiskt att han kändes bättre än inför Skellefteå. Men jag måste nog köra lite på chans, säger Martin.

7 Citadelle (Ove A Lindqvist) är väldigt fin. Har blivit väldigt pigg av de två senaste loppen. Så pigg så att hon håller på att spricka. Hon har även höjt sig en klass här. Hon är under utveckling för dagen. Var sen men är på gång kraftigt nu. Väldigt startsnabb första biten. Det är ingen mening att backa. Hoppas vi får ett bra rygglopp. Min slog Just Happy senast, säger Lage Berglund.

8 Västerbo Exclusive (Leif Witasp) har bra form. Tål att gå på den här distansen men läget är iskallt. Får gå med samma utrustning och hoppas på pengar, säger Leffe.

9 Flying Postman (Tomas Pettersson) är allt bra med och jag tror att formen håller sig. Ny kusk. Annars är det inga ändringar. Vi kör för att få en slant. Det är hårt emot. Får hoppas på turen, säger Lasse Hedqvist.

10 Rekord Amok (Ulf Ohlsson) borde ha vunnit loppet senast. Hästen är bra för klassen och blir farlig om det är full form nu.

11 Salong (Örjan Kihlström) är allt fortsatt bra med. Lysande. Det är riktigt fin form nu. Spåret var ingen höjdare men någon ska ha det också. Jag vet inte om han är en av de bästa i loppet men jag blev inte allt för be­sviken på spåret. Han får trampa igång där bakom och sedan får han väl runda dem. Skämt åsido, Örjan är ganska duktig på att slinka igenom. Tycker det är värre att ha spår ett och sitta fast, säger Thule Jonsson.

12 Harry Ruda (Ulf Eriksson) är det bra med. Han lunkar på. Det här läget behöver inte vara så dåligt. Jag är nöjd att det är bakspår. Sedan kan man alltid önska sig bättre spår. Det blir en lugnare avgång för honom då. Han har inte varit med så mycket med autostart. Sedan är man utelämnad till vad som händer. Men jag har en treåring som är under kraftig utveckling. Spännande, säger Pär Ländin.

V75-6:

1 Blue Rocket (Ante Lisell) känns jättefin. Var helt okörd senast när han vann. Han har tänt till på alla cylindrar nu igen och känns jättefin. Innerspåret känns också jättebra. Det är toppen. Bra hästar med men han kan lifta med och få en peng, säger Tina Lisell.

2 How Amazing Tooma (Robert Bergh) har äntligen fått ett bra läge. Många dåliga spår under året. Formen är bättre än vad resultat­raden säger men har man haft spår tio, elva, tolv gång på gång så är man lite ursäktad. Läge för att kunna få ett bra lopp nu. Ett riktigt skrällbud, säger Preben Sövik.

3 Dead Wood (Krister Söderholm) fick ett bra läge, men motståndet är hårt och formen kanske lite tveksam. Han fick dödens senast men pallade inte för det. Gav sig tidigt. Jagar pengar, säger Tage Hollström.

4 Stein Daylight (Leif Witasp) saknades det lite i senast. Jag trodde inte det men så var faktiskt fallet. Bör gå framåt med loppet och är alert i jobb. Jag ser fram emot det här och tycker att han kan stå på tur för att dyka upp i segerstriden. Han har varit tvåa och trea i flera silverdivisioner under sommaren. Någon gång hoppas jag att han får räcka till seger. Gärna den här gången, säger Leffe.

5 Elit Håleryd (Torbjörn Jansson) fick ett bra läge och jag tror att formen ska vara bra på honom. Han kan vara med där framme. Jansson får avgöra taktik men jag blir inte förvånad om det blir ett offensivt upplägg direkt från start heller, säger Mats Bucht.

6 Gimeheaven Sisu (Ulf Eriksson) har bra form. Hade vunnit silverdivisionen i Skellefteå utan felet. Rullade över i första kurvan. Är behandlad efter det och duger mot de här hästarna. Men självklart behöver man ha både lite hjälp och tur, säger Petri Salmela.

7 Usain Swing (Jens Eriksson) är allt bra med. Jag är nöjd med formen och tycker att den verkar vara oförändrad. Dåligt läge igen men det är det alltid. Kommer gå med skor. Måste komma sig ner någonstans. Det är en platschans om han kommer ner och får ett bra lopp. Det tycker jag absolut att det är, säger Kjell-Ove Eriksson.

8 Long Night (Ulf Ohlsson) har ett iskallt läge och får köra för pengar i första hand. Jag kan inte göra annat än att ligga lågt på förhand. Det ser för tufft ut, säger Marcus Schön.

9 Sir Ratzeputz (Jorma Kontio) känns fin i jobben efter senaste loppet. Fick sin seger nu som var efterlängtad och som han förtjänade. Han känns normal i jobben och har ett smygläge. Jag tror absolut att han ska kunna vara med och kämpa om det. Inga ändringar, säger CG Björkroth hos Timo Nurmos.

10 Apollon de Kacy (Jörgen Westholm) var fin i comebacken. Kommer gå framåt ytterligare men har ingen toppform ännu. Ser fin ut i jobben. Smygs med igen. Matchas mot Frankrike i vinter. En av flera, säger Jörgen.

11 Venkatesh (Örjan Kihlström) kom aldrig in i loppet senast och det blev ingen riktig värdemätare på hans dagsform. Sköter träningen på ett bra sätt och även om det var ett tag sedan han startade så ska hans form vara bra. Härifrån får vi hoppas på att det blir rejäl fart på loppet. Blir det så vet vi att Venkatesh kan avsluta vasst och som så många gånger förr får han ses som en kapabel outsider, säger Tommy Berghagen i stallet

12 Kalypso Face (Erik Adielsson) är helt chanslös från det här läget. Jag kommer inte ens att offra fötter på honom härifrån. Vill hellre ha fina fötter kvar till nästa start. Så det blir skor runt om nu och han är ingenting för spelarna, säger Svante Båth.

V75-7:

1 Victor Ruda (Håkan Skoglund) tycker jag känns bra. Formen är bra. Det blir helstängt och jänkarvagn nu. Då ska han kunna öppna lite bättre. Kan inte tänka mig att han kan ta ledningen men måste ändå bli bättre än vad han har varit. Blir det tempo på loppet ska han kunna vara bland de tre, säger Håkan.

2 Voulez Vous (Ove A Lindqvist) hoppas jag att allt ska vara bra med. Det finns inget negativt att prata om i träningen efter förra starten i alla fall. Jag är nöjd med formen.

Lite funderingar på att köra barfota fram, men vi får se när vi ser banan. Han är snabb från början och har ett bra läge nu. De bästa hästarna har sämre lägen. Visst är han en av dem som ska räknas, säger Ulrika Rehn.

3 Källna Orlando (Erik Adielsson) var ute på ett pass i onsdags och då verkade det bra. Så vi ser fram emot det här nu. Han är jäkligt startsnabb om man trycker av honom och jag hoppas att Erik gör det och tar sig förbi Voulez Vous. Han går bäst i ledningen. Det blir spännande. Han har aldrig gått tom på den här distansen hittills i år. Så jag vet inte riktigt vad han kan än så länge. Man borde ha med honom, säger Victor Lindenbaum.

4 Digital Control (Robert Bergh) blev det bara fel för senast. Tränar på fint och det är ett rätt okej lopp för honom. Kan öppna bakom bilen och får han en vettig resa tycker jag inte att han är borta, säger Preben Sövik.

5 Real Dream (Ulf Eriksson) var med i en tuff körning på Solvalla senast. Höll bra men har kanske inte alltid den bästa moralen. Gick ändå hela vägen senast. Måste ha smyglopp för att kunna duga. Kommer försöka få det nu, säger Preben Sövik.

6 King Classic (Morgan Ivarsson) har gjort det bra på slutet. Det verkar bra så här. Det är tuffare när det är V75 men jag har i alla fall en häst i toppform. Tror inte att han gör bort sig. Går ungefär samma tider. Min är värd ett garderingsstreck, säger Morgan.

7 Caspian Doc (Örjan Kihlström) är snabb ut och visar fin form. Det är lite enklare emot också. Han kan bli riktigt farlig vid klaff.

8 Exceed’em (Jennifer Tillman) är en bra sprinter med ett tufft läge. Trots att det finns fin startsnabbhet. Om man tar med många.

9 Boy Hornline (Jenni H Åsberg) är allting absolut bra med. Han känns fin och har visat att han har haft en fin form i en längre period. Eftersom man inte ska ändra på ett vinnande koncept blir det inga förändringar nu. Spåret ser inte allt för tokigt ut. Jag vet faktiskt inte hur långt det räcker. Man hoppas på hela vägen. Han är spurtig till slut och känns bara bättre och bättre för varje start. Det blir spännande, säger Magnus Bäck.

10 Caddie Ivory (Ulf Ohlsson) är rätt så bra. Hon höll ända hem efter en tuff öppning. Gick tidsmässigt bra och efteråt har det varit bra också. Jag vet inte var hon hamnar därifrån och har ingen koll på motståndet men tränar bra och borde ha bättre form nu. Ska räknas tycker jag, säger Reijo Liljendahl.

11 Antti Sisu (Mattias Djuse) blev för het senast och pullade bort krafterna. Känns fin annars i träningen. Ska kunna vara med där framme trots det dåliga spåret. Visst måste det klaffa lite men han känns fin och jag tycker att han ska räknas, säger Mattias.

12 Le Lahar (Per Linderoth) har ett iskallt läge och är inte gynnad av distansen. Jag kommer att prova med helstängt och ur­ryckare nu, men det känns ändå långsökt att det ska räcka till seger. Det kan bli ett lopp som för honom framåt i utvecklingen. Härifrån måste jag ligga lågt, säger Per
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+5), newbranch (+5)
michel65 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-31, 13:09   #110

Shooters avatar

Sharp$: 39637
Standard

Le Lahar är mitt drag i dag, läget till trots. Jag har dock sett att man varnar för den i ett par tidningar, men det har som tur är inte förändrat streckprocenten.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kasse (+1)
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-31, 13:24   #111

Reg.datum: feb 2013
Sharp$: 5757
Standard

Svårbedömd omgång i eftermiddag.
-Lite tänkvärt
- Tycker att Bergharn oftare vinner med sin andra häst (dvs den han inte kör själv) uppe i Norrland. Ja tänker ta med alla som han inte själv kör, brukar också var lite streckade.
- Sreckar alltid Oskar J Andersson i lärlingsloppen idag endast streckad på två procent med Resplended Caviar.Han kör klart bäst tycker jag.
Gammal 2015-10-31, 13:35   #112

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

[QUOTE=newbranch;463306]
Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Så här blev mitt bolagssystem

7) 2,3,4,6,7,10,12 r1-5 (lova mig att ni behåller denna 3-%are för er själva! Utpräglade sprintern 6 King Classic drar till spets. Går en 12-tid alla dar i veckan. Favoriten 2 körs bfro. Han var svag som jättefavorit senast mot mediokert motstånd och blev tvåa trots att Ove A gav honom en smörresa. Jag streckar många eftersom jag inte vill åka ut i sista - men det bör räcka med 3,6,10 och 12.)
QUOTE]

Tänkte precis ställa en fråga till er om 6 King Classic i sista V75. Morgan Ivarsson Färjestad/Karlstad åker med en häst 120 mil ToR.
Morgan brukar inte resa längre från gården än till Arvika, Mörtebol, Åmål, Årjäng och någon gång utrikes till Bjerke. Färdas han så här långt hemifrån är det i angeläget ärende. 3 %.
Bra DD 7,11-6 till över 100 resp 50 ggr fläsket!
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-31, 14:00   #113

Manprinsens avatar

Sharp$: 2367
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Kanske tänker Robban trycka hårt på QPQ och ge loppet till sin andra häst. Vet inte hur många gånger Uffe har satt dit Robbans skrällar.
Helt rätt analyserat. Lyssna på intervjun med Robban från liven igår. Sa nått i stil med att QPQ kommer till spets i alla fall, och sen blev han lite finurlig och log. Tror aldrig att QPQ får spåra i fred när han har två hästar med i loppet.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-31, 14:35   #114

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 7303
Standard

Lurig omgång som det känns. Lite tankar.
1: Lutar åt att nöja mig med 9 och 12 även om jag gillar 1 och det känns idiotiskt att ta bort Erik med garantispets.
2: Borde vara heltäckt 3,11,14. Kan inte se Gunnel vinna.
3: Varit helt inne på att spika QPQ men tycker de är överdrivet försiktiga med den. Så just nu inne på att gardera med 7 och 9. 2 skriks det mkt om men jag vill se den göra ett helt bra lopp innan jag streckar till såna här %.
4: 8 klar förstahäst. Men rensar bra om det går utanför de mest streckade. Bakspåren känns spelvärda.
5: Lutar åt spik på Örjan. Den mötet ju inget. Hade dock gärna haft med ostreckade 7 även om OA kör.
6: Plötsligt landat i spik på Witasp vilket känns idiotiskt. Men borde ha goda möjligheter att komma till ledning och sen kan den få sitta ifred. Westholm verkar vilja köra preparé, Örjan kör väl inte fram? Skulle väl vara Elit Håleryd då som gjort det bra från dödens tidigare.
7: Tror 3,10 räcker långt. Eller bara 3. Dock sugen på 6 också liksom ev. 9. OA som favorit känns iskallt.

Vet inte om det är ett bra eller dåligt tecken att jag tidigare i veckan hade spikar på Bolt Boko och Be Spontaneous som nu kanske inte ens får streck...:-)
tvablaa är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-31, 14:37   #115

Reg.datum: feb 2015
Sharp$: 1271
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Helt rätt analyserat. Lyssna på intervjun med Robban från liven igår. Sa nått i stil med att QPQ kommer till spets i alla fall, och sen blev han lite finurlig och log. Tror aldrig att QPQ får spåra i fred när han har två hästar med i loppet.
Funderar på att låsa loppet på 7 och 9.. Vill ha med qpq med, men inte plånboken. Tror som dig att det kommer bli överpace, 2 och 4 kommer inte orka hela vägen.
Galoppen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-31, 14:41   #116

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galoppen Visa inlägg
Funderar på att låsa loppet på 7 och 9.. Vill ha med qpq med, men inte plånboken. Tror som dig att det kommer bli överpace, 2 och 4 kommer inte orka hela vägen.
Ska dock komma ihåg att QPQ är riktigt bra i grunden och borde tåla en hel del press. De har ju preppat nu i hur många lopp som helst.
Gammal 2015-10-31, 14:42   #117

Standard

Vem f*n tar spets i sista? Är 7 tillräckligt snabb?
Gammal 2015-10-31, 14:43   #118

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 6493
Standard

Varför gapar dom om magic number i liven...shhh 5 är ju ett minne blott nu
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-31, 15:10   #119

Shooters avatar

Sharp$: 39637
Standard

Jag slänger in ett eget system med spikar på Tekno Odin, Rekord Amok och Venkatesh.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-10-31, 15:16   #120

newbranchs avatar

Sharp$: 1891
Standard

V4-1 Monté
Bestraffningar: Fagrell Catharina, 1100 kr, för bristfällig anspänning.
Åsberg Jenni H, 1500 kr, för snäv körning/ridning.
Åsberg Jenni H, 1100 kr, för att ej ha hållit rakt spår på upploppet.
newbranch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td