Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-11-02, 09:31   #16
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Någon som har bra koll på statistiken.
Min spelkollega hävdar, att Erik Adielsson påfallande ofta vinner sista V75-avdelningen. Han tycker, att man ska spika Erik, vad han än kör.
Ligger det något i detta, om man tittar på statistiken hittills i år?
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-02, 13:07   #17
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 351
Sharp$: 2404
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Någon som har bra koll på statistiken.
Min spelkollega hävdar, att Erik Adielsson påfallande ofta vinner sista V75-avdelningen. Han tycker, att man ska spika Erik, vad han än kör.
Ligger det något i detta, om man tittar på statistiken hittills i år?
Statistik gällande kuskar som vunnit flest ggr i sista avdelningen under 2015:

Örjan Kihlström
7 segrar

Björn Goop
6 segrar

Erik Adielsson
5 segrar

Robert Bergh
4 segrar

Adrian Kolgjini
3 segrar

Jorma Kontio
3 segrar

Ulf Ohlsson
3 segrar

Magnus Jakobsson
2 segrar

Per Linderoth
2 segrar

Peter Ingves
2 segrar

Claes Svensson
1 segrar

Fredrik B Larsson
1 segrar

Lutfi Kolgjini
1 segrar

Per Nordström
1 segrar

Stefan Söderkvist
1 segrar

Sören Eriksson
1 segrar

Thomas Uhrberg
1 segrar

Edit:

Här har du även V75-rankingen för Erik Adielssons samtliga årssegrar ifall det skulle vara intressant:

Favorit:
14 segrar

2-handare:
5 segrar

3-handare:
2 segrar

4-handare:
2 segrar

5-handare:
2 segrar

6-handare:
1 seger

7-handare:
1 seger
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+10), Ojes66 (+10)

Senast redigerad av MattiasB75 den 2015-11-02 klockan 13:16.
MattiasB75 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-02, 15:09   #18
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lindvallen Visa inlägg
Så min första fråga för veckan:

Kan vi lita på OSKAR SVANBERG, kan du ge oss en ny seger?

(Usain Henna går upp en klass nu, det är silver som gäller numera)
Tycker inte Oskar Svanberg skall ge sig in i en spetskörning då Björns häst kan flytta på sig rejält.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-02, 15:15   #19
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av OskarSvanberg Visa inlägg
Usain:
Tanken var lopp i kroppen, och kunna köra ett snällt lopp utan krav, med skor.
Nu känns det som väldigt bra vinstchans och då försöker vi toppa till detta lopp.
Vilat lite efter att ha varit lite sliten e senast, men fått några jobb och följer planen för hur jag vill ha honom. Planen har varit normal form på lördag, så tror han är ungefär som tidigare.
Barfota om fin bana. Blir annars skor som han fungerat fint med tidigare.
Kolla in hemsidan, www.oskarsvanberg.se för att se hur veckan varit, försöker hinna uppdatera den senast på fredag alternativt lördag morgon.
Skickar värmningsinfo till alla kunder via sms, men V75-1, så det borde komma info om det i liven. Värmer ca 1 timme innan.
Du vet väl att Björn gärna vill köra i spets så lägg dig i rygg.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-02, 15:18   #20
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Glöm nu inte att Luddes hästar trivs alltid bra på Eskilstuna går säkert att spika honom i något lopp den här veckan.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-02, 15:29   #21
 
Lindvallens avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 836
Sharp$: 4170
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av OskarSvanberg Visa inlägg
Usain:
Tanken var lopp i kroppen, och kunna köra ett snällt lopp utan krav, med skor.
Nu känns det som väldigt bra vinstchans och då försöker vi toppa till detta lopp.
Vilat lite efter att ha varit lite sliten e senast, men fått några jobb och följer planen för hur jag vill ha honom. Planen har varit normal form på lördag, så tror han är ungefär som tidigare.
Barfota om fin bana. Blir annars skor som han fungerat fint med tidigare.
Kolla in hemsidan, www.oskarsvanberg.se för att se hur veckan varit, försöker hinna uppdatera den senast på fredag alternativt lördag morgon.
Skickar värmningsinfo till alla kunder via sms, men V75-1, så det borde komma info om det i liven. Värmer ca 1 timme innan.
Det blir sen inlämning på Lördag, hoppas att ATG uppfyller våra krav och inte de brakar ihop i slutminuterna. Denna info är guld värda för oss som tror och gillar Svanberg.
Om jag någon gång får råd med en häst eller andel då skall den stå hos vår medlem Svanberg, bättre info än så här kommer vi knappast få någon annanstans.

Tack
__________________
Spela ATG TILLSAMMANS
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bokis29 (+5)
Lindvallen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-02, 16:49   #22
 
Moonfalas avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 265
Sharp$: 5142
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Du vet väl att Björn gärna vill köra i spets så lägg dig i rygg.
Jag kan inte ens räkna antal gånger som Jens Sjödén (travstatistiker) har skrivit "Hästen har bäst chans att vinna loppet - om han inte släpper spets. Gör han det så försämrar han också sina egna vinstchanser radikalt."

Den "oskrivna regeln" ger favoriten i loppet en nästan garanterad spets som därmed höjer vinstchansen ännu mer men det beror ju på vilka signaler man lämnar. Skulle Oskar ändra sig och säga att han kan släppa spets så kommer ju självklart Björn ta chansen för att därmed förbättra sina egna chanser..

Är din baktanke att spika Björn i smyg?
Moonfala är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-02, 21:38   #23
 
OskarSvanbergs avatar
 
Reg.datum: mar 2015
Ort: Mantorp
Inlägg: 95
Sharp$: 6083
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lindvallen Visa inlägg
Det blir sen inlämning på Lördag, hoppas att ATG uppfyller våra krav och inte de brakar ihop i slutminuterna. Denna info är guld värda för oss som tror och gillar Svanberg.
Om jag någon gång får råd med en häst eller andel då skall den stå hos vår medlem Svanberg, bättre info än så här kommer vi knappast få någon annanstans.

Tack
Tack för de orden.
Ännu en anledning att ge rätt info då, får hoppas jag kan bidra till att du sätter en V7 och blir rik=hästägare.
Faktiskt några nöjda som hört av sig e åby och är lite intresserade. Man ligger i regel bra till när folk spikar efter att ha fått halvklart och får in sexsiffriga belopp.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1), dado (+2), alle (+2), bokis29 (+3), zamora_79 (+2)
OskarSvanberg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-03, 18:35   #24
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Moonfala Visa inlägg
Jag kan inte ens räkna antal gånger som Jens Sjödén (travstatistiker) har skrivit "Hästen har bäst chans att vinna loppet - om han inte släpper spets. Gör han det så försämrar han också sina egna vinstchanser radikalt."

Den "oskrivna regeln" ger favoriten i loppet en nästan garanterad spets som därmed höjer vinstchansen ännu mer men det beror ju på vilka signaler man lämnar. Skulle Oskar ändra sig och säga att han kan släppa spets så kommer ju självklart Björn ta chansen för att därmed förbättra sina egna chanser..

Är din baktanke att spika Björn i smyg?
Jag gillar Oskar som kusk.Även om man heter Björn Goop så står det nästan släpp spets i pannan på en när bilen släpper fältet.

Tycker själv att Oscar inte skall ge sig in i spetsstrid där björn visar att han vill ha den och oskar svarar i första sväng.Kan ju bli så att Oskar tar den men släpper till Björn så Har ju Oskar vinnarhållet vilket ej är fy skam heller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-03, 20:50   #25
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 102
Sharp$: 3239
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av OskarSvanberg Visa inlägg
Usain:
Tanken var lopp i kroppen, och kunna köra ett snällt lopp utan krav, med skor.
Nu känns det som väldigt bra vinstchans och då försöker vi toppa till detta lopp.
Vilat lite efter att ha varit lite sliten e senast, men fått några jobb och följer planen för hur jag vill ha honom. Planen har varit normal form på lördag, så tror han är ungefär som tidigare.
Barfota om fin bana. Blir annars skor som han fungerat fint med tidigare.
Kolla in hemsidan, www.oskarsvanberg.se för att se hur veckan varit, försöker hinna uppdatera den senast på fredag alternativt lördag morgon.
Skickar värmningsinfo till alla kunder via sms, men V75-1, så det borde komma info om det i liven. Värmer ca 1 timme innan.
Tack för mycket bra info.

Själv har jag reagerat något på de tuffa lopp
som Usain Henna fått, men tar det som en
garant på att kusen är i skick för ytterligare
stor dåd, då du väljer att starta på lördag.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-04, 08:49   #26
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 405
Sharp$: 970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av OskarSvanberg Visa inlägg
Björns pålle måste ha varit rätt bra sist? Såg bara resulttat, inte sett det loppet än.
Som spelare skulle jag tycka att det finns lite faktorer som gör det intressant att gå emot.
Å andra sidan är jag rätt oduglig som spelare. Fast för dagen har jag faktiskt bra form på den fronten.
Visst var Björns häst riktigt bra men över den här distansen tror jag att han släpper till dig.
Som jag ser det:
Ta en saftystart och låt Björn ta hand om taktpinnen. Gå fram så snart du kan och tryck till rejält.
Björn har stor respekt för din starka häst och släpper till dig då distansen är tveksam för Björns pålle. Skulle Björn, mot förmodan, envisas med att svara så se till att hålla ett högt tempo så blir ledaren riktigt mör och en go munsbit på upploppet.
Övriga håller inte måttet.
Lycka till Oskar, min spik !
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
waco90 (+10)
Dodo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-05, 00:55   #27
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 393
Sharp$: 2151


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Xenia GT helt ospelad i ett lopp med bara 9 hästar. Tycker det står smörresa skrivet i programmet. Hoppas att Amazon håller ut Eketorpets och att Xenia klarar av att hålla ryggen. Sen får vi en ledare som blir manglad av Dernier Viking och sedan lucka sista sväng... Den har definitivt speed nog för att städa av det här gänget efter en optimal löpning. Många om och men, men det är värt ett försök, enligt mig.
LeBanner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-05, 01:12   #28
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 393
Sharp$: 2151


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Trodde aldrig jag skulle få se Alvene Pele vara favorittippad på V75 igen...men med tanke på förutsättningarna som råder på lördag kan jag gå med på att den är favorit. Den kan givetvis vinna denna tunna gulddivision från spets över sin favoritdistans, men jag spikar nog emot den. Alvena har passerat sitt bäst före-datum och Knows Nothing är en bättre häst i mina ögon. Behöver inte ens spets för att vinna. Finns faktiskt en hygglig chans att Democrat tar sig förbi Alvena i starten och då förbättras chanserna för KN rejält. Allra bäst vore om Democrat släpper till KN, men det blir väl förmodligen så att man gör som alltid med Democrat och kör tills lampan slocknar 100 kvar...då ska inte KN ha några problem att sticka nosen först i detta klena gäng.

Tycker för övrigt att hela omgången känns allmänt felstreckad än så länge. Umpire Sund helt ospelad. Only One Winner megalampa i sitt lopp... Vad är det som händer?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Magnus (+5)
LeBanner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-05, 14:19   #29
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 395
Sharp$: 1352
Standard

Startsnabbheten på Staro Hey Joe i avd7?
monimaker1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-05, 16:53   #30
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 767
Sharp$: 37657
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dodo Visa inlägg
Visst var Björns häst riktigt bra men över den här distansen tror jag att han släpper till dig.
Som jag ser det:
Ta en saftystart och låt Björn ta hand om taktpinnen. Gå fram så snart du kan och tryck till rejält.
Björn har stor respekt för din starka häst och släpper till dig då distansen är tveksam för Björns pålle. Skulle Björn, mot förmodan, envisas med att svara så se till att hålla ett högt tempo så blir ledaren riktigt mör och en go munsbit på upploppet.
Övriga håller inte måttet.
Lycka till Oskar, min spik !
Jag tycker att det låter som att Björn vill bjuda upp till kamp och han är ju inte blyg av sig. "3 Next to None Sib (V75-1) har precis tagit steget in i silverdivisionen och den långa distansen är inte till hans fördel. Men jag vill varna för att han har knallform – han är en av dem som räknas, främst tillsammans med Usain Henna och Order to Fly. "
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td