Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-11-09, 18:04   #1
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

V64 Jägersro


V64 Jägersro imorgon, inga superlopp direkt men i första loppet får vi se ett uttagningslopp till Uppfödningslöpningen iallafall. Hade lite tid över så började tjuvkika lite på de två första loppen i arkivet.

Första loppet är uttagningsloppet till Uppfödningslöpningen och jag har tre utgångshästar.

Favorit blir 3 Borups Powerful, en stark och rejäl Tomas Malmqvist-tränad hingst efter Triton Sund. Han var ju en av favoriterna i Svampen där han galopperade när Stoffe skulle styra ut i tredjespår. Gången innan det vann han från dödens på 13,6/1640 och slog banrekord på Åby. Men tanke på den insatsen och de andra loppen han vunnit är det en befogad favorit. Galopperna (två på sex starter) känns heller inte särskilt oroande med tanke på hur de sett ut. På Jägers såg det som Stoffe tryckte av honom lite när det blev startgalopp och på Örebro styrdes han för snabbt ut i tredjespår. Tänkbar spik men det är trots allt tvååringar och det finns en eller två till som jag inte vill lämna utanför.

Tänker främst på Muscles Yankee-stoet 4 Absolut Gehör som Jeppe Juel kommer hit för att köra. Tränas av en av Danmarks bästa tränare Peter Jensen och ser riktigt lovande ut. Har bara gått två starter hittills så det är svårt att säga vad hon kan göra, men det verkar som man tror mycket på den här hästen. Hon har sett jättefin ut i sina starter iallafall, senast sprang hon och klippte med öronen och avgjorde enkelt när Jeppe begärde lite. Men favoriten är nog längre fram och hon behöver nog sänka minst två sekunder. Svårt med tvååringar men känns som hon kanske kan nå ledningen.

En tredje som förhoppningsvis inte blir så hårt betrodd är 7 Verona Brodda. Många som inte gillar tränaren Per Nordström men jag tycker han är rätt så duktig på att få fram bra unghästar. Det här är den första avkomman efter Stall Zets Pastor Stephen som går ut i lopp, lite intressant att se hur de hästarna blir. Jag tyckte debuten såg riktigt bra ut, vann överlägset på Halmstad från ledningen på en 16-tid. Hon har gjort ett lopp efter det på Åby där hon gick en 16-tid på nytt och var trea efter en fin resa i andra utvändigt. Enligt tränaren så hade hon blivit vaccinerad och avmaskad mellan de starterna vilket förmodligen satte ner prestationen något. Ser annars ut att vara en tidigt utvecklad häst, första autostarten nu men känns inte som att det ska vara ett problem och öppnar hon som i volt så är det ett spetsbud.

Bakom dessa är det främst 1 Borups Puma som vann Svampen Consolation på ett bra sätt från ledningen, 6 Racing Mange som gjorde ett bra lopp på Solvalla och utmanade M.T. Le Bron till slut och även 9 Ultra Bright som såg fin ut vid vinst i sin andra start på Jägers senast. Luddes tvååringar kan ju ha gått framåt mycket och det är svårt att veta så mycket utifrån stamtavlan, men så här långt har de inte känts så heta i lopp.

Ranking: 3-4-7...1-6-9-2...8-5

Andra loppet är ett treåringslopp med dålig klass på hästarna. Flera av hästarna har inte vunnit något lopp alls och bara tre av hästarna har vunnit lopp i år.

Först rankar jag tilläggshästen 9 Tellmeastory som gör första starten på en månad och i Veijo Heiskanens regi. Tellmeastory känns som den bästa hästen i fältet och har Veijo förbättrat han ytterligare borde vinstchansen vara god. Den förra vinsten tog han för åtta starter sedan på Bergsåker, men då var han också riktigt bra. Parkerade i dödens från spår 7 och vann enkelt med krafter kvar på en 16-tid. Efter det har han dels mött svårare motstånd och dels haft problem att trava. Han kommer från tre raka startgalopper vilket oroar. Läge att hålla utkik efter värmning, provstarter och kommentarer från Veijo. Tänkbar spik.

Bakom Tellmeastory är det framför allt 2 Teehee och 5 Igor Ribb som räknas. Teehee har bara gjort fem starter och mot sämre motstånd men ser ut att ha fart i sig och har inte pressats fullt ut. Igor Ribb har mött tuffare motstånd och möter ett lämpligare gäng nu. Räknas om han sköter sig, men stort frågetecken där. Om man garderar kanske man inte ska glömma bort 8 Elaine Coger heller, också en häst som går ner i motstånd. Såg faktiskt inte heeeelt oäven ut senast mot Spoil Me och de andra kulltopparna. Söderkvist hamnade i tredjespår och fick backa sig sist, var gott gåendes på upploppet när galoppen kom. Hade väl gått runt på 14 full väg eller nåt sånt annars.

Letar man ytterligare är det nog 6 Celine Sisu först och sedan 7 Eros River. Båda är fortfarande segerlösa men saknar inte fart helt och hållet. Celine Sisu var faktiskt fyra och före Teehee i mål senast trots dödens hela vägen. Per Nordström skriver att han gärna kör i spets den här gången.

Ranking: 9-2-5...8-6-7...3-1-4
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AndyMart (+10), lillnilsson (+5), DonDraper (+1), asgaya3141 (+5)
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-09, 18:31   #2
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

7 Verona Brodda i första tror jag inte särskilt mycket på. Fint intryck i första starten från spets men helt annorlunda sist när hon bara sprang och vinglade över upploppet trots toppfin resa. Mycket tuffare emot nu också, tror inte hon räcker

6 Racing Mange gillar jag verkligen stilen på men tror det blir tufft även för honom. Har inte riktigt räckt till mot så bra hästar som han möter nu även om det är en outsider om några favoriter kommer bort.


3 Borups Powerful ska gälla som solklar favorit här. Visat mycket mer än konkurrenterna och huvudet högre av vad man sett. Dock tvååring och har ju inte visat sig vara den stabilaste herren direkt.

Värst emot tror jag 1 Borups Puma och 4 Absolut Gehör med duktige Peter Jensen som tränare är, även om jag också vill höja ett varningens finger för Ricochet Face. En hingst efter Raja Mirchi med enligt mig hög kapacitet som gjort det ganska bra men haft lite problem med stilen i sina starter. Bör betänkas att Luddes hästar ofta utvecklas enormt mycket vid vissa perioder och skulle denna vara inne i en sådan är jag inte helt främmande för att han går fram och plockar de från dödens om Borups Powerful kommer bort.

Samma gäller 2 Robinia Face men den rankar jag ändå ner något då den inte bevisat allt för mycket än.

Min ranking; 3-4-1-8-6-2-7-9-5.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Emeffeff (+10)
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-09, 18:57   #3
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Vi får se angående Verona Brodda. Jag tar inte lika hårt på förra starten, trots allt bara andra starten. Köper PNs förklaring dessutom. Misstänker att hon kan lägga iväg ordentligt och är förbättrad inför den här starten. Därav ett roligt skrällbud. Luddes hästar kan gå framåt mycket från start till start, ja. Samtidigt matchar han inte mot tvååringslopp. Tror Per Nordström har siktat på Uppfödningslöpningen. I och för sig först i finalen som hästen ska vara som bäst såklart.
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-10, 16:24   #4
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Borups Powerful galopperade i två raka bilprovstarter. Borups Puma, Verona Brodda och Ultra Bright tog sig iväg utan problem. Behöver inte betyda jättemycket men ändå noterbart.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
elwiz (+5)
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-10, 16:27   #5
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 802
Sharp$: 37739
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Borups Powerful galopperade i två raka bilprovstarter. Borups Puma, Verona Brodda och Ultra Bright tog sig iväg utan problem. Behöver inte betyda jättemycket men ändå noterbart.
Låter inte alls bra! "Borups Powerful - galopperade hejdlöst i båda bilprovstarterna och därefter såg han inte bra ut i avslutningen med CE. Ett stort frågetecken på favoriten!"
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
elwiz (+5)
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-10, 16:40   #6
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Låter inte alls bra! "Borups Powerful - galopperade hejdlöst i båda bilprovstarterna och därefter såg han inte bra ut i avslutningen med CE. Ett stort frågetecken på favoriten!"
Såg bara bilprovstarterna men inget gott tecken så klart, nej.
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-10, 16:49   #7
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Någon som vet om det går att ha uppe fler än en sändning samtidigt på ATG? Vill ha så jag kan ha Jägersrosändningen och ATG Live-sändningen i två olika fönster.
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-10, 17:02   #8
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 802
Sharp$: 37739
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Någon som vet om det går att ha uppe fler än en sändning samtidigt på ATG? Vill ha så jag kan ha Jägersrosändningen och ATG Live-sändningen i två olika fönster.
Nu har jag inte premium, men det ska knappast vara något problem. Det går ju att ha två likadana samtidigt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Emeffeff (+3)
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-10, 17:05   #9
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 175
Sharp$: 271
Standard

Spelvärdes spikar?
Jockepo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-10, 17:11   #10
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Borups Powerful var lite pigg men kändes helt okej enligt Stoffe.
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-10, 17:12   #11
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8279

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Det går bra.
Du kan göra popout från en flik, och kolla på annan sändning i en annan flik.
Eller så kör du med 2 olika webläsare, då kan du ha 2 popout fönster öppna samtidigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Någon som vet om det går att ha uppe fler än en sändning samtidigt på ATG? Vill ha så jag kan ha Jägersrosändningen och ATG Live-sändningen i två olika fönster.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Emeffeff (+3)
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-10, 17:18   #12
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Det går bra.
Du kan göra popout från en flik, och kolla på annan sändning i en annan flik.
Eller så kör du med 2 olika webläsare, då kan du ha 2 popout fönster öppna samtidigt.
Tack, fixade det med olika flikar. Lite märkligt ändå att man inte kan ha fler än ett popup-fönster. Osmidigt om man vill följa flera banor samtidigt.
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-10, 18:18   #13
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 802
Sharp$: 37739
Standard

Kvällens spikar: Tellmeastory (Ludde är väldigt uppåt på sin här, men det är Veijo också), Celebrity Lane (Tror alla på) och U.P.W. Sund (Även här är Ludde uppåt på sin, men jag tar ställning för den här när formen verkar bra.)
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-10, 18:22   #14
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Jag spikar också Tellmeastory, låter ruggigt bra från Veijos håll och såg bra ut i värmningen. Fyller på rejält i avdelning 3 och 4, svåra lopp med skrällpotential. Gillar Madame Love i tredje, är nog bästa hästen men verkar ha blivit uppspelad lite också...
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-10, 18:24   #15
 
Timotimos avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 440
Sharp$: 2779
Standard

V64
Inlämnat: 2015-11-10, 19:18
V6 - endast vinst vid 6 rätt
Jägersro
Tisdag 2015-11-10
Start: 19:25
Kostnad: 600,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3, 4, 6
2: 2, 5, 6, 9
3: 3, 4, 6, 7, 9, 12
4: 2
5: 1, 2, 5, 6, 10
6: 6

5x4x6x1x5x1 = 600 rader.
600 x 1 x 1,00 kr = 600,00 kr.
Totalt: 600,00 kr.
Timotimo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td