Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-11-27, 10:06   #31

Reg.datum: aug 2012
Sharp$: 1354
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Du brukar ju prata om de usla publiksiffrorna på Jägersro. Läste på twitter igår att Bergsåker hade redovisat drygt 600 åskådare i onsdags på V86. Av dessa hade hela 12 st betalat entré.
Here vi go again!
Ta denna meningslösa skit privat istället så vi andra slipper se det!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
waco90 (+10), abstruse (+20), hammering (+4), MikaF (+5)

Senast redigerad av monimaker1 den 2015-11-27 klockan 10:08. Anledning: ...
monimaker1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-27, 10:20   #32

AndyMarts avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 7099

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Att man tar bort en V75-dag från Jägersro beror inte på någon publiksuccé nån annanstans.

Det beror på att uttagningarna till Svensk Travderby drar mycket lite omsättning för att vara V75.

Då kan jag också tycka det är vettigt att man istället kör V86 den dagen, och låter Dannero som annars skulle bli utan få den dagen.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-27, 10:35   #33

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61670
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
Att man tar bort en V75-dag från Jägersro beror inte på någon publiksuccé nån annanstans.

Det beror på att uttagningarna till Svensk Travderby drar mycket lite omsättning för att vara V75.

Då kan jag också tycka det är vettigt att man istället kör V86 den dagen, och låter Dannero som annars skulle bli utan få den dagen.
Ja. Uttagningarna till derbyt brukar inte vara en av årets mest intressanta travdagar rent spelmässigt. Inga bra lopp för V75. Man får väl dock säga att svenskt kallblodskriterium rent spelmässigt är ännu sämre att ha på V75. När hände det sist att det loppet var intressant spelmässigt ? Alltid 1-3 hästar som kan vinna medan resten är ren utfyllnad. Hade nog varit bättre att ge Dannero en V75a med mer normala V75 proppar i så fall om man pratar om V75 som det bästa spelet framförallt.
Emeffeff (+3)

Senast redigerad av olle den 2015-11-27 klockan 10:37.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-27, 11:24   #34

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 1333
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Kollade snabbt Bet365 oddsen i dagens aftonbladet till morgonkaffet. Rekommenderade min vän ett spel på X.Factor i avd 4 till 25 ggr pengarna.

- öppet lopp
- Stefan Perssons stallform
- bra spår
- Troligen skoryck

Unibet har 8.50 i odds på samma häst och känslan är att den kommer lyftas upp som spelvärd av betaltjänsterna senare idag.
Har fastnat för intrycket på 7 Pajas Face. Rejäl typ, bra skalle! Skulle dom nå tät måste det vara toppchans. Jag spikar.

Statistiken för 3-åringar på V75 är inte rolig. Men aningen bättre i slutet på året iaf.
TravFans är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-27, 11:28   #35

Standard

Lyfter även fram intrycket i comebacken på 10 Da Vinci Boko i V75-2. Lyser form! Ännu bättre nu?
Gammal 2015-11-27, 14:26   #36

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 6564

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av TravFans Visa inlägg
Har fastnat för intrycket på 7 Pajas Face. Rejäl typ, bra skalle! Skulle dom nå tät måste det vara toppchans. Jag spikar.

Statistiken för 3-åringar på V75 är inte rolig. Men aningen bättre i slutet på året iaf.
Betydligt bättre i slutet på året än i början på året. När en treåring vinner Klass II så är merparten av loppen tagna i november och/eller december enligt Sjödén.
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-27, 14:30   #37

Emeffeffs avatar

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av TravFans Visa inlägg

På tal om rejäla typer så måste man ju nämna Per Nordströms Sevilla. Jag gillar också Pajas Face men måste nog hålla PNs Ready Cash-avkomma lika högt. Ser ut att finnas rejäl styrka på den fronten och är säkert mer gynnad än missgynnad trots första på lång distans. Fick ge sig sista biten mot just Pajas Face senast, men det var riktigt bra prestationer av båda hästarna då. Per Nordström skriver att hästen egentligen skulle gjort årets sista start senast men "håller sån form att han nästan kryper ur skinnet hemma". Låter onekligen bra (gör det i och för sig ofta på PN) och jag tror loppet står mellan dessa treåringstalanger. Mycket avgörs säkert i starten och Sevilla har bara gjort en bilstart med framspår (öppnade hyfsat då och fick överta efter 3-400) och har en 100 ggr sämre kusk, men vågar inte säga vem som spetsar ändå. Håll utkik efter bilprovstarterna imorgon!

För er som garderar vill jag nämna 5 Hank Von Håleryd, som kan avsluta bra med lopp på rulle. Spelvärd om han blir bortglömd.
kasse (+1)
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-27, 14:39   #38

Emeffeffs avatar

Emeffeff

Standard

Usain Henna struken! Fan va tråkigt...
Gammal 2015-11-27, 14:41   #39

Reg.datum: mar 2011
Sharp$: 970
Standard

Tråkigt med Henna, Oskar. Men Ni kommer igen !!
Dodo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-27, 14:53   #40

Reg.datum: feb 2015
Sharp$: 2662
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Usain Henna struken! Fan va tråkigt...
Strykningsorsak: ej tävlingsmässig - vad har hänt ?

/ TT
KonsultTT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-27, 14:54   #41

OskarSvanbergs avatar

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 6083
Standard

Skötaren var inte nöjd med honom igår.
Skodde honom med tävlingsskor, går med tyngre bak i träning, hade redan tävlingsskor fram i aluminium. Men fortfarande inte bra när jag gjorde en provstart.
Gick igenom honom, är inte startmässig.
Antingen missbedömde jag honom i jobben efter finalen, kändes som han tagit det bra, eller så har han fått en lättare infektion. Tar blodprov, om det är bra blir han behandlad eftersom han är öm på ett par ställen.
Oavsett så är det vila minst en vecka, kanske något mer.
Ny plan är samma upplägg som inför den här finalen. Silver på hemmaplan 19e och final veckan efter. Återhämtar han sig snabbt som jag hoppas så kommer han vara i bra form redan till mantorp.
Var inte allvarligt, gränsfall att han var så pass bra att han kunde starta, men var inget svårt beslut.
Fel både mot spelare men framförallt mot hästen.
Lite ur form och starta är inga problem, men när han kändes ofräsch är det inte aktuellt. Djurskydd i första hand, spelare i andra och inkörda pengar kommer trea där.
Emeffeff (+5), ingo73 (+5), Sicken (+5), Klanke (+5), Executive (+2), abstruse (+5), doob (+100), mocka (+40), hammering (+5), linang (+5), plumpi (+10)

Senast redigerad av OskarSvanberg den 2015-11-27 klockan 14:57.
OskarSvanberg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-27, 15:33   #42

Emeffeffs avatar

Emeffeff

Standard

Stoffe snackar om eventuellt barfota runt om och jänkarvagn för första gången på Unity Knick, så man får kanske passa den också.
Gammal 2015-11-27, 15:39   #43

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
På tal om rejäla typer så måste man ju nämna Per Nordströms Sevilla. Jag gillar också Pajas Face men måste nog hålla PNs Ready Cash-avkomma lika högt. Ser ut att finnas rejäl styrka på den fronten och är säkert mer gynnad än missgynnad trots första på lång distans. Fick ge sig sista biten mot just Pajas Face senast, men det var riktigt bra prestationer av båda hästarna då. Per Nordström skriver att hästen egentligen skulle gjort årets sista start senast men "håller sån form att han nästan kryper ur skinnet hemma". Låter onekligen bra (gör det i och för sig ofta på PN) och jag tror loppet står mellan dessa treåringstalanger. Mycket avgörs säkert i starten och Sevilla har bara gjort en bilstart med framspår (öppnade hyfsat då och fick överta efter 3-400) och har en 100 ggr sämre kusk, men vågar inte säga vem som spetsar ändå. Håll utkik efter bilprovstarterna imorgon!

För er som garderar vill jag nämna 5 Hank Von Håleryd, som kan avsluta bra med lopp på rulle. Spelvärd om han blir bortglömd.
Håller med helt. Båda är rejäla. Men håller Pajas Face insats i just de loppet mkt högre. Hur många 3-åringar kan öppna första 500 på 06,5-07 och ändå ha den spänsten kvar 100 kvar när han studsar förbi Sevilla?
Gammal 2015-11-27, 18:33   #44

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 635
Standard

Jag ser Timbal som ett solklart motstånd mot Nubbe, om han springer som senast.
Timbal kändes riktigt pigg i hans förra lopp och han hade jämn och bra speed genom hela loppet. Timbal bör inte plocka Nubbe från start, tror Nubbe tar den om underlaget och formen är som sist, vet faktiskt inte hur den hästen beter sig i tungt underlag.

Det är sedan kuskplus med Örjan upp på Timbal. I förra loppet så blåste Timbal på ordentligt innan slutkurvan och gasade om på upploppet utan några direkta svårigheter och jag tyckte det såg ut o finnas sparade krafter. Tror definitivt Örjan utmanar Lugauer!
Sedan får man väl vänta och se tills värmningarna.
zabatsu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-11-27, 19:10   #45

joback1s avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 133
Standard

Tar Chocolate Gold spets i 5:e? Isåfall, om Rhyme Broline kommer ut och vill överta, tror ni att hon kommer få det? Någon annan än henne lär inte Erik släppa till på 1640?
joback1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td