Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-12-20, 15:38   #1
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 174
Sharp$: 57096
Standard

V75-Solvalla (finaler)


Julens höjdare sportsligt är finalomgången annandag jul på nationalarenan. Det är den omgången jag själv kommer lägga krutet på. Efter Solvalla V75 på Halmstad tre dagar efter och sedan Romme som också kör V75 den veckan.
Det intressanta med denna finalomgång är att ett flertal hästar tog sig till final innan barfotaförbudet trädde i kraft.

Klass 2 final

Detta borde Claes Svenssons nya megastjärna King Sir Kir vinna efter det fina intrycket igår. Dock ett väldigt fint lopp med ett antal intressanta hästar. Många som dock är klart missgynnade av att inte kunna tävla barfota. Främsta utmanare kanske Counterfeightr som heller inte är en barfotahäst. Spåren blir viktiga.

Klass 1 final

Ser väldigt öppet ut på förhand. Även här flera hästar som blir betrodda men sannolikt kommer prestera sämre med skor vilket går det intressant spelmässigt. Beppe Am var nog inte så vässad igår. Bättre på lördag och det borde vara bra chans.

Bronsdivivionen final

Väldigt bra lopp. Al´s Winnermede har imponerat och blir sannolikt favorit. Den är bäst barfota men har gått väldigt bra med skor i det två senaste loppen. Scellino Luis inte heller beroende av att tävla barfota så får den ett bättre spår kanske det blir förstahästen. Flera av de andra betrodda klart missgynnade att inte kunna tävla barfota i vårvärmen.

Silverdivisionen final

Kanonlopp verkligen. Blir Lugauers nya världsstjärna favorit ? Den är dock inte helt att lita på speciellt på svenska tusenmetersbanor. Venkatesh klart missgynnad av skor och kanske man inte ska övervärdera vinsten senast på Romme då det verkligen var skralt motstånd. Men får den sitt lopp är ju spurten enorm. Usain Henna var enormt missgynnad av skor igår som det såg ut och här får verkligen Svanberg trolla i veckan om den ska ha chans i ett sånt här lopp utan att få tävla optimalt balanserad på hovarna.

Guldfinalen

Dreams Take Time visade verkligen senast vad barfotaförbudet betyder. Det är en häst som alltid går med skor och aldrig funkat utan när man provat. Nästan alla konkurrenter i högsta klassen enormt missgynnade av barfotaförbudet och jag blir inte förvånad om den leder runt om igen om spetsläge.

Stoeliten

Ingen högre klass på detta då många av den bästa stona inte tävlar i Sverige på vintern. Väldigt många barfotahästar här så det känns lite vanskligt att bedöma hur dom kommer funka med skor. Hästar som Fleetfoot H och Radysin A blir nog betrodda men det är hästar som högst troligt är väldigt missgynnade av barfotaförbudet.

Hästägarkannan

Väldigt kul med sådana här stayerlopp. Klassen ok. Lättare med tillägg nu på vintern med långsamma banor och barfotaförbud. Candor Hall favorit ? Ser ut som att Erik A ska köra Toujours Vif på startvolten. Intressant.


Lycka till nu med V75an annandag jul !
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
alle (+10), mijo14 (+10), Dodo (+10), znipstern (+5), lars (+1)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-20, 16:51   #2
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Helt klart spännande lopp. Silverfinalen blir mycket spännande att se.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-20, 17:12   #3
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 121
Sharp$: 2533
Standard

Tror Next To None Sib är helt klar från alla öppna spår trots ett par stenhårda kamrater emot. Övriga ser chanslösa ut där! Spetsgaranti och sen kan Björn välja mellan spets eller rygg ledaren. Som den sett ut på slutet tror jag den har toppchans trots att det inte är bästa hästen i loppet. Såg strålande ut senast till sista kurvan och då det inte är någon långloppare va det väntat i den konkurrensen. 2140 nu igen! Venken = varannandgashäst. Usain H = ruggig barfota men sämre med skor enligt mig. I övrigt ser jag bara Namale och Alkalizer som möjliga utmanare.

Jobba in framspår och 7 gånger degen tack!

Spännande lottning!

Senast redigerad av grobben den 2015-12-20 klockan 17:22.
grobben är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-20, 17:14   #4
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 883
Sharp$: 5159
Standard

King Sir Kir är han en ren spetshäst, tycker han varit blek bakifrån, trodde inte alls på honom igår men detg var för att det var garantispets på 6, men den ströks ju.

7 rätt senaste 3 åren
2012-12-29 115 287
2013-12-26 30 744
2014-12-26 621 323
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-20, 17:48   #5
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Svårt är känslan vid en första titt på listorna.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-20, 19:36   #6
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 106
Sharp$: 1801
Standard

Piraten fick oddshöjande spår.


Man kanske kan hoppas på dubbla pengarna iom den hausse det kommer att bli om DTT.
Kusken1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-21, 07:25   #7
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Julens höjdare sportsligt är finalomgången annandag jul på nationalarenan. Det är den omgången jag själv kommer lägga krutet på. Efter Solvalla V75 på Halmstad tre dagar efter och sedan Romme som också kör V75 den veckan.
Det intressanta med denna finalomgång är att ett flertal hästar tog sig till final innan barfotaförbudet trädde i kraft.

Klass 2 final

Detta borde Claes Svenssons nya megastjärna King Sir Kir vinna efter det fina intrycket igår. Dock ett väldigt fint lopp med ett antal intressanta hästar. Många som dock är klart missgynnade av att inte kunna tävla barfota. Främsta utmanare kanske Counterfeightr som heller inte är en barfotahäst. Spåren blir viktiga.

Klass 1 final

Ser väldigt öppet ut på förhand. Även här flera hästar som blir betrodda men sannolikt kommer prestera sämre med skor vilket går det intressant spelmässigt. Beppe Am var nog inte så vässad igår. Bättre på lördag och det borde vara bra chans.

Bronsdivivionen final

Väldigt bra lopp. Al´s Winnermede har imponerat och blir sannolikt favorit. Den är bäst barfota men har gått väldigt bra med skor i det två senaste loppen. Scellino Luis inte heller beroende av att tävla barfota så får den ett bättre spår kanske det blir förstahästen. Flera av de andra betrodda klart missgynnade att inte kunna tävla barfota i vårvärmen.

Silverdivisionen final

Kanonlopp verkligen. Blir Lugauers nya världsstjärna favorit ? Den är dock inte helt att lita på speciellt på svenska tusenmetersbanor. Venkatesh klart missgynnad av skor och kanske man inte ska övervärdera vinsten senast på Romme då det verkligen var skralt motstånd. Men får den sitt lopp är ju spurten enorm. Usain Henna var enormt missgynnad av skor igår som det såg ut och här får verkligen Svanberg trolla i veckan om den ska ha chans i ett sånt här lopp utan att få tävla optimalt balanserad på hovarna.

Guldfinalen

Dreams Take Time visade verkligen senast vad barfotaförbudet betyder. Det är en häst som alltid går med skor och aldrig funkat utan när man provat. Nästan alla konkurrenter i högsta klassen enormt missgynnade av barfotaförbudet och jag blir inte förvånad om den leder runt om igen om spetsläge.

Stoeliten

Ingen högre klass på detta då många av den bästa stona inte tävlar i Sverige på vintern. Väldigt många barfotahästar här så det känns lite vanskligt att bedöma hur dom kommer funka med skor. Hästar som Fleetfoot H och Radysin A blir nog betrodda men det är hästar som högst troligt är väldigt missgynnade av barfotaförbudet.

Hästägarkannan

Väldigt kul med sådana här stayerlopp. Klassen ok. Lättare med tillägg nu på vintern med långsamma banor och barfotaförbud. Candor Hall favorit ? Ser ut som att Erik A ska köra Toujours Vif på startvolten. Intressant.


Lycka till nu med V75an annandag jul !




Det är väl inte din årstid ännu Olle?
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-21, 09:15   #8
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 174
Sharp$: 57096
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Det är väl inte din årstid ännu Olle?
Men till annandagen har man i alla fall tid att läsa på. Varit värre med det till vanliga lördagsomgångar i höst. Min riktiga vintervila från travet inleds vid nyår och sen vill man vara med på banan igen när barfotaförbudet upphävs 1 mars.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-23, 21:52   #9
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 3 204
Sharp$: 6036
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av grobben Visa inlägg
Tror Next To None Sib är helt klar från alla öppna spår trots ett par stenhårda kamrater emot. Övriga ser chanslösa ut där! Spetsgaranti och sen kan Björn välja mellan spets eller rygg ledaren. Som den sett ut på slutet tror jag den har toppchans trots att det inte är bästa hästen i loppet. Såg strålande ut senast till sista kurvan och då det inte är någon långloppare va det väntat i den konkurrensen. 2140 nu igen! Venken = varannandgashäst. Usain H = ruggig barfota men sämre med skor enligt mig. I övrigt ser jag bara Namale och Alkalizer som möjliga utmanare.

Jobba in framspår och 7 gånger degen tack!

Spännande lottning!
next to none sib var ju dålig sist, men visst fel distans var nog en parameter då. optimalt spår blev det nu i alla fall
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-23, 22:06   #10
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 3 204
Sharp$: 6036
Standard

gillar vad thaiger excklusive gjorde sist och här blir det väl spets ganska lättvändigt. bör va rätt bra chans för jansson som lär få panoramic utvändigt efter en bit. Örjan är nog inte så sugen på att sätta beppe am i dödens en gång till.
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-23, 22:09   #11
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 3 317
Sharp$: 6210
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndyMart Visa inlägg
Svårt är känslan vid en första titt på listorna.
Känner samma Såhär i ledset tillstånd och öl samt spritbrrikade ådror efter förlusten idag
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-23, 22:12   #12
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 3 317
Sharp$: 6210
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Men till annandagen har man i alla fall tid att läsa på. Varit värre med det till vanliga lördagsomgångar i höst. Min riktiga vintervila från travet inleds vid nyår och sen vill man vara med på banan igen när barfotaförbudet upphävs 1 mars.
Min årstid är året runt när jag vinner gillar olles syn på ett sätt, jag vill se grymma hästar skiter i % sålänge rätt häst vinner, dvs den bästa. fleris finns ju alltid


Hellre sommar och Åke Svanstedt svepningar bfrom ffg än vinter och brodd.

Fortsätt tipsa Olle
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-23, 22:56   #13
 
AndyMarts avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 3 484
Sharp$: 7099


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Om_sommaren Visa inlägg
gillar vad thaiger excklusive gjorde sist och här blir det väl spets ganska lättvändigt. bör va rätt bra chans för jansson som lär få panoramic utvändigt efter en bit. Örjan är nog inte så sugen på att sätta beppe am i dödens en gång till.
Ja, den var bra men gott om flyt med i bilden. Dessutom inte något särskilt tufft försök. Da Vinci Boko gjorde en klart bättre prestation på Jägersro och om biken är på igen är det utan tvekan min vinnare. Skorna ett frågetecken men funkar det bra med skor är den en klar förstahäst för mig.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-24, 16:37   #14
Banned
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 239
Sharp$: 1216
Standard

On Track Piraten har startet 3 gång från spore 8 , hvor det et blevet 3,pladsen bäst

jeg tror man skal garder den med
Highspeed Call , Thai Broadway , Dreams Take Time og måske
Kadett C.D
hestfaust är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-12-24, 16:42   #15
Banned
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 239
Sharp$: 1216
Standard

V75-4 3 häste är bra

Part Nan Angelen,
Pantarei Ans
Candor Hall
hestfaust är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td