|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#16 |
|
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 1616Travbloggen Stats: 4 - 7 - 2 ROI: 113.55% Vinstprocent: 36.36% |
Jag brukar räkna 0.8 per volt.
|
|
|
#17 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Då har du inte tagit hänsyn till om man går i andra spår eller värre. Eller om man inte hela tiden tar bästa vägen när det går. Så troligtvis måste han gå fortare än så för att hinna ikapp..
|
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Jag avskyr det där med att man räknar på tider. Det är ganska ointressant. Under vilka förhållanden har tex rekorden satts? Plus många andra faktorer. Speciellt när det gäller kallblod är tiderna ganska ointressanta. Kallblod tar sig ofta en galopp när det går för fort, inte på samma sätt som många varmblod. Där kommer mjölksyra mera in i bilden. Jag har varit med flera ggr i kallblodslopp, av mellanklassen om man så säger, att upp till 50% av fältet rekordsänker 2-3 sekunder, dvs hästar som har 27-28 i rekord går ner på 25 tider PLÖTSLIGT. Finns andra faktorer som är väsentligare än hästens rekord.
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Är det någon som e intresserad av att starta ett tillsammans bolag.
7 st, alla tar en varsin avdelning. Den som tog avd 1 , första spelrundan tar avd2 nästa vecka osv. Man ger en rank, och ett förslag för hur många streck som behövs, en utvald spelledare, fogar samman systemet. |
|
|
|
|
|
|
#21 | |
|
Citat:
Tredje spår blir ytterliggare ca 15 m, då blir tiden för TO 20,7 för att vinna. Men detta är ju bara teoritiska beräkningar. Hästarna springer aldrig i full fart hela loppet, precis som löpare i längre lopp, så är rekordtider är helt intetsägande. Dessutom kan man aldrig jämföra tider mellan olika banor. Hade en poolare som länge tog ut sina V75-system efter hästarnas rekordtider då han ansåg detta vara bästa måttet på en hästs kapacitet. Hans system gick aldrig in... / TT |
||
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Citat:
![]() Vem ska bestämma vilka hästar som ska spikas, t ex ? / TT Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+5) |
||
|
|
|
|
|
#23 |
|
Först o främst är det väldigt sorgligt att behöva ha regler för ALLT, det genomsyrar väldigt mycket i samhället i stort, men jag vet precis som du säger, att det lätt blir bråk.
Man utser en lagledare, han bestämmer punkt - det är min åsikt Man kan ju oxå ha röstningsvarianter om man vill vara mer demokratisk. Insatsen ska inte vara större än att du kan leva med förlusten, det ska vara kul, det är nog A O för att delta. För mig är det en extremt kittlande tanke att kunna sitta en hel vecka och fokusera på EN avdelning och lita blint i övrigt. Det borde skapa enorma fördelar. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+6) Senast redigerad av biddybye den 2016-01-27 klockan 23:17. |
|
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Banned
|
Citat:
Om ledaren på start går 1.24 så vinner den på 40-fållan om hen går 1.21,9. Typ. |
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8426Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Men hästen tar väldigt stor hänsyn till det
![]()
|
|
|
#26 |
|
Jag är lite försiktig med att räkna på tider, men just när det gäller kallblod så är det värt att räkna.
|
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
De noterade kilometertiderna tar ingen hänsyn till hur långt varje enskild häst springer, men den faktiska kilometertiden påverkas såklart av det. Distansen som kilometertiden räknas på är ju mätt från innerspår från start till mål. Om man tar Nuncio i Elitloppet till exempel så noterades han på runt 1,10, men om distansen hade justerats till hur långt han faktiskt sprang (tredjespår hela loppet) så hade kilometertiden nog snarare stannat på 1,09. Men det blir omöjligt att hålla på att göra såna beräkningar i längden och är väl inte önskvärt heller för den delen.
|
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Tidiga tankar!
1) 8.Windy Ways var grym i comebacken, ännu bättre nu!? Spikbud Det som kan häxa är om 3. V-bo Paymyday får spets och stjäl loppet därifrån. 2) Smålurigt där Tjomslands trio (1,2,15) får sällskap av 5. Trygfaks som är en bra norsk sprinter som nu får spöhjälp + startsnabba 11. Cali Maks med fint läge och Jorma! 5 streck räcker långt! 3) 1.Traveling Man tar spets och ska köras där. 7.On Hold kommer tidigt fram för att få överta. Lite smågnabb om spetsen gör att vi spikar 9.Ed You som susar förbi på upploppet! 4) Svårt och jag är inte påläst ännu - Kan 1. Xpecttheunxpected leda runt om? 5) Fint 3-hästarslås! 3.Scarlet Ribb eller 5.Fonce de Leon tar spets. 6.Benji Dana är en tuffing i form som kan ta ner dessa två till slut om de kör för länge mot varandra . Streck för 3-5-6 räcker! 6) Spik på 7.Digital Archive som får på sig ett helstängt nu och kommer att köras till spets! 7) Smålurigt! Oskar J tänker försöka hålla ut 2.Linslusen A.U med sin 1.Vison Fromento och kan lyckas med det. 7.Premier Kronos kan vinna denna gång istället (lite bortglömd nu?) och 5.Love Lini kan spurta ner allt till slut. Fyra streck räcker långt -> 1-2-5-7 . Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+10) |
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Citat:
1 Andover Tommy tappar inte spets i femte. Kan på detta vara en bra chansspik, men jag har stor respekt för 6 Benji Dana som är bäst i gänget. Senast redigerad av AndyMart den 2016-01-28 klockan 18:50. |
||
|
|
|
|
|
#30 |
|
Spikar Catch the Cash, skrik i starten senast när den gick på V75 (loppet Masai Southwind vann), Blek & svek senast när Kaj avancerade och körde fram i dödens som favorit på lunchomgång (oddshöjande)
Wäjersten (bra ekipage) + bike ffg håller jag denna som prisvärd chansspik (15-16% i skrivande stund) |
|
|
|
|
|
|
|