Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-01-28, 20:58   #31
SO

SOs avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 3719
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Jag är lite försiktig med att räkna på tider, men just när det gäller kallblod så är det värt att räkna.
nej.,., inte alls!
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-28, 21:10   #32

Shooters avatar

Sharp$: 39618
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
nej.,., inte alls!
Jo!
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-28, 23:43   #33

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

SO - du som till skillnad från mig kan kallblod - vem når mållinjen först i V75-2?
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-29, 00:07   #34

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

V75-1

Dunderfavoriten 8 har hoppat bort tre av sina fem senaste starter senaste halvåret och vunnit två. Nu spår åtta. Måste garderas.
2 vinner ofta i enklare sällskap. Vad säger ni som känner den?
3 måstestreck.
11 familjehäst, som kunde vunnit senast, loppet före, loppet före.......om kusken fokuserat på att vinna. Stenhårt härdad i V75. Måste streckas om ni ska få sju rätt denna gång.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-29, 08:04   #35

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 6564

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
V75-1

Dunderfavoriten 8 har hoppat bort tre av sina fem senaste starter senaste halvåret och vunnit två. Nu spår åtta. Måste garderas.
2 vinner ofta i enklare sällskap. Vad säger ni som känner den?
3 måstestreck.
11 familjehäst, som kunde vunnit senast, loppet före, loppet före.......om kusken fokuserat på att vinna. Stenhårt härdad i V75. Måste streckas om ni ska få sju rätt denna gång.
Dessutom ett sto i silverdebut som möter rikare hingstar.. Given gardering.. Detta är ingen garantispets som Uffe hade härom veckan där han dessutom fick bluffa bort hela loppet med coco de vie.. Det troliga är att hon aldrig kommer sitta i spets med det spåret hon har. Men vem vet, hon kanske kör ut och sen får per överta 1000 kvar.. märkligare saker har ju skett..

Nu är Windy Ways kapacitetsmässigt bäst i fältet ändå. Men det är trots allt fruktansvärt sällan ston segrar i silverdebuter och det sammantaget med riktigt dåligt spår och hög galopprocent gör valet enkelt att gardera.

Senast redigerad av oggeb den 2016-01-29 klockan 08:06.
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-29, 08:08   #36
SO

SOs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Jo!
Förklara gärna. Jag har min bestämda uppfattning om detta eftersom jag sett tusentals kallblodslopp genom åren och vet hur det fungerar. Är det något jag har missat?
Gammal 2016-01-29, 09:57   #37

Shooters avatar

Sharp$: 39618
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Förklara gärna. Jag har min bestämda uppfattning om detta eftersom jag sett tusentals kallblodslopp genom åren och vet hur det fungerar. Är det något jag har missat?
Jag har inte räknat alla kallbllodslopp jag har sett sedan jag började med trav 1981 och jag förstår inte varför det skulle vara avgörande för "vem som vet bäst", men just när det gäller kallblod så skiljer det ofta rätt mycket mellan vilka tider de går och jag vet inte hur många gånger jag hittat spikar i kallblodsloppen genom att jämföra. De springer inte lika fort som varmbloden, där loppen ofta avgörs av taktik på ett annat sätt; om någon tillåts maska i ledningen, om det blir tokkörning etc. Så är det inte i samma utsträckning bland kallbloden. Står de på benen så är det ofta som man kan urskilja vinnaren när tidsskillnaden är tillräckligt stor. Eller se vilka man ska gardera med. Min inställning bygger på mina egna erfarenheter. Om du har en annan uppfattning så är det helt okej för min del, men det är bara just en annan uppfattning.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Emeffeff (+3), Stall 4 (+3)
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-29, 12:24   #38

hugothebosss avatar

Reg.datum: maj 2014
Sharp$: 667
Standard

Intressant diskussion om kallblod för mej som har noll koll. Jag väljer att spika mej ur dilemmat och tror och hoppas att 15 Tekno Odin vinner. Tittar jag bara på tider så är annars både 3 Gärdsjö Viking och 7 Torpa Glad kul, fin streckprocent på båda.
Gammal 2016-01-29, 12:39   #39

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 1802
Standard

Gärdsjö Viking

Citat:
Ursprungligen postat av hugotheboss Visa inlägg
Intressant diskussion om kallblod för mej som har noll koll. Jag väljer att spika mej ur dilemmat och tror och hoppas att 15 Tekno Odin vinner. Tittar jag bara på tider så är annars både 3 Gärdsjö Viking och 7 Torpa Glad kul, fin streckprocent på båda.
Kolla senaste loppet han gjorde. Inte lätt att vara anatörkusk ibland men nu kan Lisell bara gasa hela vägen och han har inför en nylig start sagt att hästen efter många år nu är tillbaka i det skick som när han vann Dubbelcupslopp för många år sedan. Viking är draget i morgon!

Senast redigerad av Kusken1 den 2016-01-29 klockan 12:45.
Kusken1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-29, 15:43   #40

mijo14s avatar

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 1927
Standard

Lyssnade på Bergh i V65- sändningen, angående hans chanser på lördag. Låter som om han är måttligt intresserad av att tävla i guld med Ed You..."inte det viktigaste loppet i år" osv...man blir mörkrädd! I ett trehästaslopp och som 55%are. Tycker han är en otäck fan....
mijo14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-01-29, 16:49   #41

hugothebosss avatar

Reg.datum: maj 2014
Sharp$: 667
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mijo14 Visa inlägg
Lyssnade på Bergh i V65- sändningen, angående hans chanser på lördag. Låter som om han är måttligt intresserad av att tävla i guld med Ed You..."inte det viktigaste loppet i år" osv...man blir mörkrädd! I ett trehästaslopp och som 55%are. Tycker han är en otäck fan....
Det värsta är att man inte kan lita på honom direkt. Jag spikar 7 On Hold så får Bergh tycka vad han vill
Gammal 2016-01-29, 17:36   #42

2018

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mijo14 Visa inlägg
Han inser nog säkerligen att spår 9 är ett jävla skitspår och därför inte kommer köra ihjäl hästen. Han bästa chans borde ändå vara i sjätte där han borde leda från start till mål.

On Hold borde vara favorit i loppet. Loppet Ed You gjorde sist sa inte ett smack med tanke på att han fick sitta helt ifred i ledningen och styra loppet som han ville. Med omvända spår, OTP och Ed You, hade han inte haft en chans i helvetet förra loppet och hade med all sannolikhet placerats sämre än vad OTP gjorde i samma lopp.

Sammantaget så är Ed You ett dåligt spelobjekt så länge han är favorit, och det lär han vara 16:20 lördag eftermiddag. Kan nog slinka med på systemet som en B eller C-häst på sin höjd om jag fegar ur och inte spikar On Hold.
Gammal 2016-01-29, 17:42   #43

2018

Standard

Förövrigt är det väl vansinnigt att ett 5-årigt kallblod är favorit när världseliten är med och tävlar i samma lopp..? Man kan bara hoppas att folk fortsätter hålla flaskan hårt och att streckprocenten håller i sig. Men det är nog att hoppas på för mycket. Oavsett så borde Tekno Odin vara favorit då det är sån extrem klasskillnad mellan hästarna. 25% är troligtvis första och sista gången man får se på Tekno Odin när han inte möter Lannem Silje och Månprinsen.

Kan någon upplysa mig om varför Sjö Odin är favorit? Förutom det faktum att han kommer gå i spets. Har han visat någonting jag har missat som gör honom till en mer trolig vinnare än Tekno Odin?

Valle Jerven tredjehandare? Tog folk verkligen till sig det förra loppet så mycket? Schas! Femte strecket om man väljer att strecka så många!

Senast redigerad av oggeb den 2016-01-29 klockan 17:44.
Gammal 2016-01-29, 17:47   #44
SO

SOs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
SO - du som till skillnad från mig kan kallblod - vem når mållinjen först i V75-2?
Jadu, bra fråga! Jag ska titta igenom lopparkivet och se om mina ögon fastnar på någon av de övriga (!) Först måste man räkna ut om Sjö Odin tar spetsen, mycket avgörande.

Jag minns V75 loppet den 31/10 hör på Bergsåker. Oj vilket snack det var innan detta V75 lopp. Tekno Odin stod 2180 (med Ulf Ohlsson) och skulle ta många meter. Skulle han verkligen hinna fram? Sprang i andra (och tredje spår) i hela loppet och vann totalt OKÖRD på 21.5 med kanske 25-30 meter- Dom från start den gången var väl inte mycket sämre än morgondagens. Och dom hamnade 40-50 efter vid målgången. Grovt räknat.

24.4 över 27oo senast är väl inge dåliga papper efter vila. Var ungefär lika med Månprinsen sas det. Kanske jag hellre hade sett Uffe på tekno Odin, med Öystein är inte mycket sämre egentligen.

Tror alltså Tekno Odin vinner, men funderar på att ta båda på bolagssystemet, om inte det dyker upp annan intressant info.

Nog svamlat!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Ardberg (+2), mackpeter (+3)
Gammal 2016-01-29, 17:51   #45

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 128
Standard

svårt men kul..
chompipe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td