|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#91 |
|
Jag vet vad Olle hade sagt med jänkarvagn för första gången (Spika)
|
|
|
|
#92 |
|
Risken är ju att dom kör loppet i halsen på bergharn så är loppet över när det är 100 kvar.
|
|
|
|
#93 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#94 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#95 |
![]() Skulle gärna vilja veta varför medlemmar som: Stekel, Viroid med flera helt slutat att göra inlägg. Är det sporten i sig genom ST/ATGs ”uppträdande” och därmed ett intresse som falnat eller är det språket här inne? Några blir ju ”idiotförklarade” bara för ett inlägg. I vilket fall saknar jag era skarpa svar o läsvärda analyser. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Moonfala (+1) |
|
|
|
|
|
|
#96 |
|
Tycker det finns potential i omgången i dag.
Avd 1. Windy Ways överlägset bästa hästen men här är risken stor att Per klantar till det,alternativt ger hästen ett snällt lopp på innerspår.Nummer 4 Raz Mack duger gott om han fungerar, likaså Long Night som inte jag tänker spricka på. Avd 2. Om Öystein vill så vinner han med Tekno Odin, men man kan ju aldrig vara säker på hur dom tänker , så mycket pengar som möjligt in till stallet i första hand , vem som vinner är nog av mindre betydelse utav hans 4 , jag chansar och spikar Tekno Odin. Avd 3. Förmodligen sitter Traveling Man i ledning och On Hold i dödens , dåligt tempo men Robert kan nog vinna med Ed You i alla fall, jag tar alla tre,med utgång på T M. Avd 4. Fruktansvärt öppet lopp , jag spelar utgång med Withma , bästa kusken tycker jag, där bakom så många man har råd med. Avd 5. Svårt lopp även detta , Jag nöjer mig med 5 och 6. Avd 6. Var länge inne på att spika Digital Archive ,då jag tror han trycker sig till tät efter ett tag ,men vill ha med Victor A.U också, förmodligen bästa hästen. Avd 7. Kanske blir lite körning första hundra metrarna, men dom lugnar sig snart med Linslusen i spets, hade Båth visat bättre stallform hade jag spikat, nu vill jag ha med 1 och 6 också. Känns bra nu före inlämning , efteråt sitter man väl där med 4 rätt och tänker om jag ändå hade gjort så i stället. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hugotheboss (+2) |
|
|
|
|
|
|
#97 |
|
Spik nämde jag aldrig men får loppet tack vare körningen och det hårda tempot som On Hold håller uppe i dödens.Inte krävs det en Örjan styrning för att måtta in Ed You här när han smyger där bakom?
|
|
|
|
#98 |
|
Ser inte samma sak som dig när On Hold är med som får göra grovjobbet igen.
|
|
|
|
#99 |
|
Är du övertygad om att loppet blir kört så, så är ju Ed You en spik. Jag är inte säker på att det blir så.
|
|
|
|
|
|
|
#100 |
|
Allt låter så lätt när man säger det men jag kan ha fel jag med.
|
|
|
|
#101 |
|
Om Lindegren får för sig att han ska ladda denna gången så tror jag att han tar en längd på Traveling Man som senast inte alls visade upp den startsnabbheten som krävs. Skulle Francais du gull komma till spets är loppet över..
|
|
|
|
|
|
|
#102 |
|
Det roligaste med att "tippa" trav är att man inte är riktigt nöjd förr än man övertygat andra om att de har fel.
Jag kör två system med fyra olika spikar, ett med 15 Tekno Odin 7 On Hold och ett tv-system med en rak dubbel: 11 Victor A.U (spelvärde i den här) 6 Ski to the Max (gynnas av banan idag) Lycka till idag
|
|
|
|
#103 |
|
På detta bolagssystem är det viktigare att få sju rätt än mycket pengar.
Avdelning IV och V är svårlösta. Kollektivet garderar hårt där varför skrällar inte drar så mycket. Bland spikförslagen Windy Ways, Tekno Odin, Ed You, Digital Archive och Linslusen har jag fastnat för två. Hoppas man får med någon skräll i de andra. 1) 2,3,7,8,11 r4-9 (bästa hästen 8 har bakspår vid sargen med Bergh utanför. Risk att favoriten blir fast. Dags för 11 idag efter senaste starternas snäll/bortkörningar. Nu 7 %.) 2)15 r1-2 (Om det inte blir tung bana vinner 15. Annars garderas med 1,2,3,10,12) 3)9 r7-1 (9 höll undan för OTP senast efter vila. Ännu bättre med det loppet i kroppen) 4)1,5,8,11,12,13,15 r3-6 (jag tror att 15 vinner. Huselius och andra tror på 6 - inte jag) 5)1,4,5,6,7,10,11 r3-2 (Oskar låter konfident på 5. Jag fattar inte att 3 är så hårt streckad för att den vunnit på 17-tider. 11 kuskförstärkt) 6)7,9,11 r3-6 (6 tar ledningen och låter 7 få kämpa sig ledningen. Öppnar för 9 och 11) 7)1,2,6,7 r5-10 (sprinterdistans talar för startrusning mellan 1,2 och 4. Det sätter sig i benen på favoriten, som svikit på slutet. Gardera så mycket plånboken tillåter) Kostar 1470:-. Lycka till! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+5) |
|
|
|
|
|
|
#104 |
|
Å andra sidan har han varit väldigt tydlig med att han vill ha rygglopp, för min del får han gärna spetsa o släppa till On Hold.
|
|
|
|
#105 | |
|
Citat:
Jag har för mig jag läste i veckan att de skulle ligga lågt och glida med här? Minns ej var dock... så någon annan får gärna dementera eller bekräfta.
|
|
|
|
|