Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-03-05, 20:08   #346
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 89
Sharp$: 1428
Standard

ok hade 12 hästar där i början inte med då ! inte med sedan ! Det jag menad att många har rätt klart för sig efter loppen !
Menvafan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-05, 20:17   #347
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Jo men jag syftade nog mer på kusken "Krusen" Krusenstierna.
Jaha, du ser hur långt mina kallblodskunskaper sträcker sig. Måste för övrigt vara en egendomlig snubbe den där Krusenstierna, han har 10 uppfödningar sedan 1997 och alla är döpta efter honom själv.
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-05, 20:37   #348
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2214
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Jaha, du ser hur långt mina kallblodskunskaper sträcker sig. Måste för övrigt vara en egendomlig snubbe den där Krusenstierna, han har 10 uppfödningar sedan 1997 och alla är döpta efter honom själv.
Han är en jävligt speciell människa, ja. Äger ett varmblod som heter Crusioux som du kanske minns? Har haft ett ont öga till honom sen en v75 på Romme förra året när han stod för en obegriplig vansinneskörning med sistnämnda häst. Antagligen till en skaplig ersättning...
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-05, 20:57   #349
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Han är en jävligt speciell människa, ja. Äger ett varmblod som heter Crusioux som du kanske minns? Har haft ett ont öga till honom sen en v75 på Romme förra året när han stod för en obegriplig vansinneskörning med sistnämnda häst. Antagligen till en skaplig ersättning...
Haha, tror jag minns loppet till och med. Gick upp och tokkörde i dödens med en helt ospelad häst. Nej, han verkar inte ha alla hönsen hemma direkt.
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-05, 22:08   #350
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 31
Sharp$: 1958
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Han är en jävligt speciell människa, ja. Äger ett varmblod som heter Crusioux som du kanske minns? Har haft ett ont öga till honom sen en v75 på Romme förra året när han stod för en obegriplig vansinneskörning med sistnämnda häst. Antagligen till en skaplig ersättning...
Krusenstierna krusar inte någon, så nån muta kan kan du glömma. En väldigt hård och rak människa men kanske lite speciell.
finkel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-05, 23:10   #351
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 093
Sharp$: 6131
Standard

Märkligt omgång detta, tror inte jag sett ngt liknande. Jag har fem förstarank och egentligen är samtliga potentiella spikar där Bottnas, Blue Star och OTP såklart alla funnits ensamma under veckan. Janne var med på veckans första system som solklar nästagångare. Men efter närmare titt skulle det inte kunna gå, tufft inne, lallar-kusk etc.
I kallblodsloppet satt jag och valde mellan två streck och stor gardering. Men inte ens då var Krusse med, den kändes solklart sist i ranken..
Fem spikar och två helgarderade loppet hade gjort jobbet men så lirar man ju inte liksom:-)

Ett gäng femmor och ett mindre vinnarspel på Bottnas gjorde ändå dagen i stort sett break even.

Senast redigerad av tvablaa den 2016-03-05 klockan 23:16.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-06, 06:31   #352
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Nu har jag hittat orsken till Mery Broline förlust i går det loppet som Svante vann.När det är 838 meter kvar så får inte Örjan tag i grejerna letar efter något snöre i det läget tappar hästen fart.I min tro att se på det kan det ha kostat Merry Broline segern.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.

Senast redigerad av Spiken64 den 2016-03-06 klockan 07:02.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-06, 07:52   #353
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 177
Sharp$: 319
Standard

tvabla


Tvabla, du kallar Ove A L för "lallarkusk", det bevisar att du inte är insatt
i Svenskt trav utan leveer ien liten bubbla förmodligen i Skåne.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+10)
Knutman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-06, 07:57   #354
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 177
Sharp$: 319
Standard

emeffeff


Emeffeff, tragiskt läsa uttalande om Mikael von K, kolla läget innan du
skriver, travkunskap utanför Skåne är inte fel! Det finns säkert flera höns
i Skåne än i Jämtland!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+10)
Knutman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-06, 09:00   #355
 
Fiduss avatar
 
Reg.datum: okt 2015
Inlägg: 764
Sharp$: 1697
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Ja, kallbloden i vanlig ordning som ställer till det för min del. Har för dålig kunskap där och känns inte lönt att läsa på för mycket då man bara stöter på dem nån enstaka gång varje månad.
Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Spelar nog ingen roll hur påläst man är, Krusen tar man inte med såvida man inte helgarderar. Största skrällen i v75 historien?
Jag tycker det är skoj att analysera lopp och kolla arkiv, fördjupa mig i utvalda lopp. Det är nog därför jag gärna lägger fokus på streckspel med få lopp, V4. Jag hinner med att gå igenom loppen och urskilja en hel del djur som kan flytta på sig.

V7 kollar jag upp litegrand, men går mestadels på vad jag sett förut.
När det kommer till Krusse, så har jag kollat arkivets senaste 5 starter i efterhand. Vinsten och tredjeplatsen är riktigt bra insatser i Norge och dessutom går hästen fortast till slut i nån av de övriga starterna.

Enkelt i efterhand, men jag hade knappast rankat Krusse sist om jag gjort jobbet grundligt. Just kallblod som kan lägga av en repa med fart är jag svag för.

(När det blir ett fel på mina system kollar jag gärna upp vad som missats. Nyfiken.)

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Märkligt omgång detta, tror inte jag sett ngt liknande. Jag har fem förstarank och egentligen är samtliga potentiella spikar där Bottnas, Blue Star och OTP såklart alla funnits ensamma under veckan. Janne var med på veckans första system som solklar nästagångare. Men efter närmare titt skulle det inte kunna gå, tufft inne, lallar-kusk etc.
I kallblodsloppet satt jag och valde mellan två streck och stor gardering. Men inte ens då var Krusse med, den kändes solklart sist i ranken..
Fem spikar och två helgarderade loppet hade gjort jobbet men så lirar man ju inte liksom:-)

Ett gäng femmor och ett mindre vinnarspel på Bottnas gjorde ändå dagen i stort sett break even.
Det gäller att ha tur också och råka ta rätt spelbeslut just när den rätta spelomgången går av stapeln. Då dina tipsidéer fungerar.

Om du har Janne i NG-facket, så är du med lite tur hemma på att endast ha helgarderat kallisloppet med ditt resonemang. Det är bara att kämpa vidare, vilket är nöjet med travspelande!

Att ha modet att ta med några helt ospelade och gärna trycka in de hästar du själv gillar högt upp i ranken, oavsett vad andra anser, är sättet att spela på för min del.
Självklart är de hästar jag trycker in sådana jag tror på i nån omfattning i aktuellt lopp, såvida jag nu inte helgarderar. Det händer emellanåt att jag helgarderar, främst reducerat.

(Det gäller att ha spelkassa för att kunna agera handlingskraftigt. Ju större den är desto enklare är det att "våga" gå fullt ut på ett system som är slagkraftigt. Du har råd med det helt enkelt. Just nu hade jag haft råd till det och det är det som stör mig.)

Själv har jag mycket sällan någon häst solklart sist i ranken, då jag har fullt upp med att urskilja några stycken att bygga systemen runt, sådana som enligt mig stuckit ut bland motståndarna.
Denna omgång var Ladyofthelake och Scellino L två lyckade exempel att bygga runt, spik och lås-ankare.

Nu i efterhand, så borde jag ha spelat stort och reducerat, så kanske, kanske... (Stort hos mig kan innebära smått hos många andra. Max en tredjedel av vad hockeyproffsen lägger mitt i veckan på en liten för att "bara vara med"? Vi spelar med olika förutsättningar, men har alla chansen.)

Jag mångdubblade mina satsade slantar och det var bra det.
Dessutom ramlade spiken i avdelning 6 undan med ett nödrop, vilket behövdes för att få in ens 6 rätt.

Det är små marginaler.

För övrigt är Ove A en riktigt bra kusk på många vis. Få har förmågan att väcka liv i hästar som han lyckas med. Det gör att han ofta vinner lopp där hästarna helt saknar resultat i raden. Han får fart på sin häst helt enkelt, vilket övriga inte förmår. Det är många skrällar jag hittat genom åren just på Ove A. Det var längesedan det slutade överraska mig att just han vinner med en häst som tidigare inte visat någonting. Ove är överlägsen på kallblod i min bok. En av topparna, helt klart

Han har ofta fått kritik över att han bränner med favoriter på V75. Det är lätt hänt, när du knappast sitter upp på speciellt bra favoriter. Ove A är en personlig favorit. Ofta väldigt spelvärd! Den som håller Ove som en dålig kusk har sett för lite trav.

Min favoritkusk bland de stora namnen heter Björn, men Örjan är helt överlägsen. Oskar J kör som en gud. Ingen kan köra finish som Peter, men sonen är en bättre kusk. (Jodå, kanske Björn kan köra finish som Peter, men bara kanske!)

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Nu har jag hittat orsken till Mery Broline förlust i går det loppet som Svante vann.När det är 838 meter kvar så får inte Örjan tag i grejerna letar efter något snöre i det läget tappar hästen fart.I min tro att se på det kan det ha kostat Merry Broline segern.
Det var ju bra för min del! Ibland är upploppet tillräckligt kort. Sällan när man själv gynnas av det, förstås!

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Knutman (+10)
Fidus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-06, 09:21   #356
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Du har så klart rätt i det du skriver Fidus med att göra grundjobbet i arkivet. Men för min del blir det för hög tröskel, om du förstår vad jag menar, när tävlingarna körs i de norra delarna av landet. Jag har i regel bara sett de hästarna i V75- och V86-sammanhang och då tar det för långt tid att läsa på och "göra jobbet". Delvis därför jag håller mig mest till tävlingarna i söder, jag kan följa i princip alla tävlingar och har någorlunda koll på de flesta hästarna innan analysen. Om jag hade haft tid hade jag gärna följt alla tävlingar "där uppe" också då jag är travtokig, även om loppen enligt min åsikt är av sämre klass.
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-06, 09:29   #357
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Knutman Visa inlägg
Emeffeff, tragiskt läsa uttalande om Mikael von K, kolla läget innan du
skriver, travkunskap utanför Skåne är inte fel! Det finns säkert flera höns
i Skåne än i Jämtland!
https://twitter.com/lillieborg88/sta...65693417480193
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-06, 11:32   #358
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 177
Sharp$: 319
Standard

Han är inte "korkad" med hänsyn till det jobb han haft.
Han är en riktig hästkarl, en av många norrlänningar som inte flyttat till
Skåne och lyckats bra.
slutdiskuterat!
Knutman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-06, 11:50   #359
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Knutman Visa inlägg
Han är inte "korkad" med hänsyn till det jobb han haft.
Han är en riktig hästkarl, en av många norrlänningar som inte flyttat till
Skåne och lyckats bra.
slutdiskuterat!
Så är det säkert, bara sa att det verkar vara en egendomlig människa.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Knutman (+10)
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td