Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-03-29, 21:40   #16

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 6036
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bluesmith66 Visa inlägg
12% mot 72%, klart man måste försöka Ni såg ju hur det gick för Tekno Odin på V75 senast, totalt bortkörd av Ohlsson. Melander antagligen fram i dödens men trycker inte på tillräckligt eftersom det är årsdebut och Shaq lyckas hålla undan med en läpp.
Körde Ohlsson bort Tekno Odin? Han gjorde som vanligt inga fel, det blev bara för långt fram. Det blir ofta det med en massa konkurrenter att runda.
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-29, 21:53   #17

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 1014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Om_sommaren Visa inlägg
Körde Ohlsson bort Tekno Odin? Han gjorde som vanligt inga fel, det blev bara för långt fram. Det blir ofta det med en massa konkurrenter att runda.
Och varför blev det för långt fram ?
Är det lag på att man inte får börja köra framåt med en 68% förrän varvet kvar fast de kört i 1:29-tempo ??
Hade kunnat avancera direkt med en överlägsen häst...fullständigt bortkörd, satt och lallade och småfes bak i kön istället för att göra sitt jobb, uruselt !!

Kan ju tillägga att jag gillar Ohlsson i vanliga fall och tycker att han normalt sett är en duktig kusk, men just det där loppet körde han riktigt dåligt taktiskt sett.
Han måste ju själv ha insett redan innan loppet att han får en massa bromsklossar framför sig om han väntar till varvet kvar innan han styr på i tredjespår, och då måste han ut i fjärdespår för att komma framåt. 40 meters handikapp blev väl istället nånstans mellan 60-80 meter samtidigt som Örjan fick fuska bort över ett varv i lustempo.
Men Ohlsson kanske bara körde preparé ??

Senast redigerad av Bluesmith66 den 2016-03-29 klockan 22:11.
Bluesmith66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-29, 22:01   #18

Sharp$: 6036
Standard

Citat:
Är det lag på att man inte får börja köra framåt med en 68% förrän varvet kvar fast de kört i 1:29-tempo ??
Hade kunnat avancera direkt med en överlägsen häst...fullständigt bortkörd, satt och lallade och småfes bak i kön istället för att göra sitt jobb, uruselt !!
Hästen är överlägsen men står alltså 40 meter tillägg pga det. Ändå gör spelarna honom till dunderfavorit. begriper inte det, särskilt inte i dagens travsport när täthästarna tål att trumma på i bra tempo unde fina förutsättningar. Propositionen är utformad så att han inte ska va överlägsen.

Möjligt att han skulle försökt att köra fram direkt, men sannolikt hade han då fått svar av Ove och fått vandra i tredje ändå. Det är knepigt att få till det därbakifrån om konkurrenterna är sugna på att tävla.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+10)
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-30, 00:25   #19

yoozoos avatar

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 8146
Standard

Citat:
12% mot 72%, klart man måste försöka Ni såg ju hur det gick för Tekno Odin på V75 senast, totalt bortkörd av Ohlsson. Melander antagligen fram i dödens men trycker inte på tillräckligt eftersom det är årsdebut och Shaq lyckas hålla undan med en läpp.
Med det scenariot är det kanske inte allt för långsökt att streck både en tredje och fjärde häst?

Jag vill i alla fall inte åka om 5 Venkatesh skulle vara på humör för då har han en grym spurt att tillgå.

Vill passa på att försvara mig i förväg och nämna att jag är VÄL MEDVETEN om att Nuncio dansar i en helt annan liga men det finns faktiskt faktorer som motiverar gardering här...

1. En gasglad Johnny som inte släpper!?
2. Blindspik (inte många som ens kollar vem han möter innan han spikas)
3. Form- och utrustningsmässigt knappast optimal
4. Kan redan nu höra Tarzan förklara sig " Men det här är knappast det viktigaste loppet..." vilket han faktiskt har rätt i.
yoozoo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-30, 08:24   #20

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 1014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av yoozoo Visa inlägg
Med det scenariot är det kanske inte allt för långsökt att streck både en tredje och fjärde häst?

Jag vill i alla fall inte åka om 5 Venkatesh skulle vara på humör för då har han en grym spurt att tillgå.

Vill passa på att försvara mig i förväg och nämna att jag är VÄL MEDVETEN om att Nuncio dansar i en helt annan liga men det finns faktiskt faktorer som motiverar gardering här...

1. En gasglad Johnny som inte släpper!?
2. Blindspik (inte många som ens kollar vem han möter innan han spikas)
3. Form- och utrustningsmässigt knappast optimal
4. Kan redan nu höra Tarzan förklara sig " Men det här är knappast det viktigaste loppet..." vilket han faktiskt har rätt i.
Visst är Nuncio av en helt annan kaliber än Shaq, som hade sin peak redan för några år sedan, ingen tvekan om det. Det handlar nog mest om hur angelägen Melander är att vinna just detta lopp precis som du är inne och nuddar vid under punkt 4.
Tarzan har ju sin plan klar för sig inför sista söndagen i maj men han är inte alltid så angelägen om att dela med sig av den informationen på ett enkelt och rakt sätt.

Som spelare letar man ju alltid efter halmstrån som kan välta storfavoriter. Årsdebut är ett sånt halmstrå, Tarzan som kusk ett annat och Johnny Takter i toppform bakom en häst med 2 lopp i kroppen ytterligare ett.
Finns säkert fler halmstrån att trava upp men Melander kan säkerligen sopa bort allihop om han bara väljer att ge Nuncio en riktigt ordentlig urblåsare.
Det kan ju till och med bli så olyckligt att Takter bara släpper när Melander kommer ångande, även om det skulle vara olikt honom, men det kan ju kosta att komma till spets för Shaq om Daniel Olsson fått order att inte släppa nån över bron alltför lättvindigt.

Mycket att fundera kring, eller så gör man det lätt för sig och spikar Nuncio. En del påstår ju att på V86 så har man i stort sett alltid ett lopp "gratis" eftersom det bara är att spika omgångens största favorit.
Krävs inte att det skräller alltför mycket på V86 för att det ska bli fina pengar ändå, det har vi sett åtskilliga gånger. Ofta har du 5 vinnare inom de 2 mest streckade i varje lopp och sällan fler än en streckad sämre än 5:e, gäller bara att gardera i rätt lopp...haha. ;-)
Lycka till !!

Senast redigerad av Bluesmith66 den 2016-03-30 klockan 08:27.
Bluesmith66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-30, 09:26   #21

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 2230
Standard

Nuncio är ett monster, årsdebut eller ej! Bara stollar garderar.
JimmyA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-30, 09:29   #22

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61673
Standard

Shaq Is Back struken.

Fanns tyvärr inte mycket att läsa på i går kväll pga påsken. Varken travronden eller V75 guiden fanns för nerladdning t ex. Kollade snabbt i morse.

Mest intressant info i V86-5. Jag varnade kraftigt för Daddys First för två veckor sedan när V86 sist var på Bergsåker. Då var den lite spelad och men vann lätt. Idag är den jättefavorit på den insatsen och spelvärdet helt borta. Jag lyfter fram två hästar som det är intressant info på i det loppet.

3. Inchover Level: Norsk häst som ska vara väldigt gynnad av körspö. Vann vid senaste besöket i Sverige mot skräpmotstånd i Östersund. Ska i kväll tävla barfota runt om för första gången. Inte startsnabb dock vilket är ett minus i sprinterloppen så klart.

6. Eklas Superior: Mycket startsnabb. Ska i kväll tävla barfota runt om för andra gången någonsin och dessutom med jänkarvagn. Per Linderoth upp.

Dessa två också väldigt spelvärda som det känns hos B365 när dom släpper oddsen senare:

Inchover Level 12 ggr mot 7 hos Unibet
Eklas S ger sanslösa 16 ggr hos B365 mot 6,75 hos Unibet.
affe56 (+20), asgaya3141 (+5)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-30, 10:05   #23

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 2371
Standard

V86-3

1 Castle Hall (Ove A Lindqvist) blev fast med krafter kvar på Valla. Då var det fullt tryck över mållinjen på 15,3 med brodd i skorna. Har tagit ett steg efter det faktiskt. Det ser intressant ut. De får vara riktigt bra för att slå honom. Jag har stor respekt för motståndet men de får göra en riktigt bra prestation för att slå honom. Man kan lugnt säga att han är värd en varning här, säger Lars Holm.

5 Chocolate Gold (Ulf Ohlsson) känns bara bra i jobben och jag tror han går mot en fin säsong. Han är dock inte vässad på något sätt och han behöver säkert loppet. Jag begär inte att han ska gå ut och vinna direkt men blir samtidigt inte förvånad om han gör det, säger Svante Båth.
asgaya3141 (+1)
Spojs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-30, 10:06   #24

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 4306
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Shaq Is Back struken.

Fanns tyvärr inte mycket att läsa på i går kväll pga påsken. Varken travronden eller V75 guiden fanns för nerladdning t ex. Kollade snabbt i morse.

Mest intressant info i V86-5. Jag varnade kraftigt för Daddys First för två veckor sedan när V86 sist var på Bergsåker. Då var den lite spelad och men vann lätt. Idag är den jättefavorit på den insatsen och spelvärdet helt borta. Jag lyfter fram två hästar som det är intressant info på i det loppet.

3. Inchover Level: Norsk häst som ska vara väldigt gynnad av körspö. Vann vid senaste besöket i Sverige mot skräpmotstånd i Östersund. Ska i kväll tävla barfota runt om för första gången. Inte startsnabb dock vilket är ett minus i sprinterloppen så klart.

6. Eklas Superior: Mycket startsnabb. Ska i kväll tävla barfota runt om för andra gången någonsin och dessutom med jänkarvagn. Per Linderoth upp.

Dessa två också väldigt spelvärda som det känns hos B365 när dom släpper oddsen senare:

Inchover Level 12 ggr mot 7 hos Unibet
Eklas S ger sanslösa 16 ggr hos B365 mot 6,75 hos Unibet.
Du missade det sjukaste oddset, Närbyjänta till 35 ggr mot UB s 4.50...
bergomiotmail är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-30, 10:07   #25

Standard

Polaren som får spela hos B365 fick in ett spel på Eklas S till 16 ggr. Det var enda spelet jag rekommenderade på det lilla det fanns att läsa på tidigt till denna omgång. Pga det höga oddset hade dom bara accepterat 99 kr. Ett spelbolag med mångmiljardomsättning har tydligen inte råd att låta dom som får spela där (dom som torskar) få lägga spel fullt ut där dom ev kan vinna 1600 kr.
Gammal 2016-03-30, 10:08   #26

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bergomiotmail Visa inlägg
Du missade det sjukaste oddset, Närbyjänta till 35 ggr mot UB s 4.50...
Ja ser det nu. Skit. Hann inte kolla kallblodsloppet i morse. Den ska dessutom lättas från brodd runt om till barfota fram verkar det som. Hoppas du lirade. Sjunkit från 35 ggr till 5 ggr nu.
Gammal 2016-03-30, 10:08   #27

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 2371
Standard

Vad ska man tro om detta då?

10 Heartbreaker V.S. (V86-8) gör en spännande debut för stallet och är bra i träningen – jag tror att han kommer att göra en bra prestation direkt och han ska streckas. säger Björn Goop.

10 Heartbreaker V.S. (Björn Goop) fick ett dåligt spår. Har tränat på bra. Kommer få ett lopp i kroppen i alla fall. Har inga ­stora förväntningar här, säger ­Anton Sverre i team Goop.
Staketkusken (+1), SO (+1)
Spojs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-30, 10:09   #28

Sharp$: 3015
Standard

Citat:

Kan ju tillägga att jag gillar Ohlsson i vanliga fall och tycker att han normalt sett är en duktig kusk, men just det där loppet körde han riktigt dåligt taktiskt sett.
Han måste ju själv ha insett redan innan loppet att han får en massa bromsklossar framför sig om han väntar till varvet kvar innan han styr på i tredjespår, och då måste han ut i fjärdespår för att komma framåt. 40 meters handikapp blev väl istället nånstans mellan 60-80 meter samtidigt som Örjan fick fuska bort över ett varv i lustempo.
Men Ohlsson kanske bara körde preparé ??
Ohlsson är av samma kusktyp som Örjan Kihlström fast en sämre variant. Han är hästägarnas bästa vän och kör oftast efter bästa möjliga placering men inte till vilket pris som helst.

Som spelare föredrar jag att sätta min tilltro till kuskar som har hästägarintresset i bakhuvudet men har en offensivare körstil där de kör för att vinna loppen istället för att utefter förutsättningarna tjäna så mycket pengar som möjligt.

Utifrån dessa kriterier kommer nu min lista på de bästa kuskarna i Sverige i nuläget:

1. Björn Goop: Är min bok outstanding, alltid påläst, är en tvättäkta vinnarskalle och dessutom är han ett taktiskt geni.

2. Johnny Takter: Kör på känsla men allt som oftast offensivt och har en grym vinnarskalle.

3. Örjan Kihlström: Av många ansedd som den bäste men ett par hack ner på min lista då gubben trots allt fastnar i lådan ibland.

4. Erik Adielsson: Liksom Goop är han mycket påläst och kör nästan alltid taktiskt korrekt. Men det taktiska sinnelaget borde varvas mer med offensiva drag typ svepningar a la Svanstedt för att inte han ska bli allt för förutsägbar.

5. Robert Bergh: Offensiv är bara förnamnet och som kusk på en favoritspelad är han guld men har enligt mitt tyckande en bit upp till de allra bästa gällande det taktiska sinnelaget.

Kuskar som jag gärna inte bygger mina system kring: Kenneth Haugstad, Fredrik B Larsson, J-O Persson för att nämna några.

Senast redigerad av legolasse den 2016-03-30 klockan 10:17.
legolasse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-03-30, 10:10   #29

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spojs Visa inlägg
Vad ska man tro om detta då?

10 Heartbreaker V.S. (V86-8) gör en spännande debut för stallet och är bra i träningen – jag tror att han kommer att göra en bra prestation direkt och han ska streckas. säger Björn Goop.

10 Heartbreaker V.S. (Björn Goop) fick ett dåligt spår. Har tränat på bra. Kommer få ett lopp i kroppen i alla fall. Har inga ­stora förväntningar här, säger ­Anton Sverre i team Goop.
När Björn Goop uttalar sig så optimistiskt i sin AB krönika är det ofta stenklart.
Gammal 2016-03-30, 10:14   #30

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 4306
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Ja ser det nu. Skit. Hann inte kolla kallblodsloppet i morse. Den ska dessutom lättas från brodd runt om till barfota fram verkar det som. Hoppas du lirade. Sjunkit från 35 ggr till 5 ggr nu.
Tyvärr tror jag det inte fanns, var inne 2 sek efter oddssläpp och stod då i 5 ggr. Saint Patrick var också ett bjudodds ser jag nu, 6 ggr vid släpp nu 2.75.
bergomiotmail är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara

td