|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
V75 Axevalla 9 april
Startspåren inte lottade när jag skriver detta. Gulddivisionen innehåller flera topphästar. Då formen är dunkel på dom alla med 0-2 starter i kroppen blir det inte lätt att bena ut.
Klass 2 West Coast moralisk vinnare senast i ett dåligt lopp på Romme. Barfota runt om och skygglappar gav enorm effekt. Nu är distansen ett stort plus troligen. Det är dock ett mycket bättre klass 2 försök än det den var ute i senast vad jag kan se och det brukar varje vecka komma en hel del intressanta utrustningsändringar i lägsta klassen. Klass 1 Här blir spårlottningen viktig då det är kort distans. Det ser spontant väldigt svårlöst ut. Top Notch Lady Ås har nu två starter i kroppen. Gick enligt skoinfon barota runt om ffg i onsdags trots att Walmann kort innan start i liven meddelade max barfota fram. Håll koll på hur det var. Distansen nu troligen ett plus. Brons Mycket fint lopp över lång distans och ser även detta väldigt svårlöst ut. Höga startpoäng har norska gästen Global Republic. Den har jag inte koll på. Roses Glory kanske man ska ranka först men som sagt ser det väldigt öppet ut. Nästan bara kanoner med. Silver Inte lättlöst här heller. Georgie Mae såg väldigt fin ut igår på barfotabalans. Fast med rubbet sparat. Nu plusdistans. Guld Vimlar av megastjärnor här där formen är något dunkel. B.B.S Sugarlight, El Mago Pellini, Global Money, Papagayo E och Sauveur är samtliga hästar som man gärna ser i olympiatravet. Någon av dom vinner nog men man får ingen spelmässig fördel precis på att betala för alla på sin V75a. Diamantstoet Vidöppet när man ser anmälningslistan. Drar till med Going Popp som fick en perfekt genomkörare i Kalmar. Hade vunnit lätt med tidigare lucka. Att CE valde rygg ledaren beror nog på att detta loppet är viktigare. Lärlingsloppet Ser också vidöppet ut. Kanske Goods of Norway blir favorit. Om jag minns rätt var det stort skrik på den i Norge senast. Jens Laursen uppsatt som kuskönskemål. Lärlingsloppen dock inte lätta att räkna på. Sammanfattningsvis ser det ut som en mycket svårlöst V75 omgång. Den sportsliga klassen hög. Lycka till nu med V75an på Axevalla.............. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Global Republic vann plättlätt när V75 gick på Bjerke i november. Men då var det spets och slut över kort distans. Det är en riktig häst, men gör väl första starten över lång distans?
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Någon som vågar sig på att ranka dom topp fyra med bästa stallformen? Untersteiner är en av dom? Hans-Owe bubblare?
|
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8422Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Citat:
|
|
|
|
#5 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8422Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Infon finns där, bara att klicka på tränaren och kolla.
|
|
|
#7 |
|
Kvalet till Olympiatravet har lockat ett högklassigt fält. Helt annat än vinterns avdankade seniorhästar med gamlingar och miljonärskor, som borde gått till avel eller blivit ridhästar för längesen.
BBS Sugarlight preparerades senast och såg då läcker ut. Får tidigt överta ledningen och skall slås därifrån. Vem ska trycka? Venkatesh bra som tvåa efter Nuncio i årsdebuten. Papagayo E överlägsen BBS Sugarlight i VM. Nu passande distans på Axevallas långa upplopp. Hur bra är och blir Närkes hopp Saveur? Berghälskare och skåningar har sina idoler att strecka. Våren är här! |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Avd 3 Silverdivisionen.
Hoppas hoppas att 5 Fire To The Rain fortsätter vara (stor) favorit när det närmar sig Lördag. Direkt in i silver efter att "bara" ha gått årgångslopp och inte ens där imponerat. Enormt avslag för mig och skulle inte hamna ens på topp 7! Luktar lite körning och vem gynnas av det? Skulle säga Bergshults Leffe om han kommer till från 7e och inte blir hängande. Men min första röst lägger jag på Pebbe Simoni. Kan bli spik där känns det som! För övrigt tror jag att BBS är klar i guld! Nu är det dags för Bartender In att vinna men tufft att spika från spår 11 i en bra brons division. |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Dåligt påläst pga tidsbrist men två hästar som det är sådan info på att det kan bli lite skrik och sjunkande odds i morgon som inte Bet365s bookmakers tagit hänsyn till
V75-4: Enge Lincoln: barfota runt om och jänkarvagn för första gången. 17 ggr hos B365 mot 7,5 hos Unibet V75-5: Juni Roadrunner. Barfota runt om ffg. 40 ggr hos B365. Men det är den första som kanske är intressant att lägga ett litet spel på känns det som. Vinnaroddset hos statliga spelmonopolet lär hamna närmare Unibets när spelarna väger in barfota och bike ffg. |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Skulle inte vilja påstå att den listan berättar speciellt mycket, om man letar skrällar inför helgen då hästarna kan ha sett smällfina ut och kommit 5-6 som fastlåsta / haft dåliga lägen och spurtat fint. Hästar med idel låga placeringar brukar inte hamna långt upp i stecklistan när strecksson har lagt sina slantar.
Hur som, tokform kan dölja sig bakom dåliga placeringar. Framförallt i mindre stall med färre starter. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+5) |
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Silver:
5 Fire To The Rain har knappt startat senaste åren. Ändå 50%!!?? Dags att blåsa för stora flertalet? Jag tycker själv hästen gjorde det storstilat i årsdebuten, men att vinna silver är sällan enkelt. Bred gardering förespråkas. Brons: Spik 1 Picasso Sama (30%). Spets och slut utan prut! Klass I: Adrian kör många förhandsbetrodda. Känslan är att 12 Target Kronos (5%) håller hög klass i det här sällskapet. 4 Bonjour Shangri La (19%) spurtar vasst för jämnan. Jag gillar sådana hästar. 11 Gucci Degato (5%) gör framsteg för tillfället och nu ska det köras med mer racerutstyrsel. Given att ha med på Peter då. Walmann låter uppåt på 7 Top Notch Lady Ås (9%) på ett vis han sällan gör. Streckas. Jag unnar mig en duo Love You:are också. 6 Love Ain´t Easy (1%) körs till spets och stannar där? 8 Peridot (1%) vann på bra tid senast och Hans-Owe sade att hästen har lyft sig betänkligt. Över ett upplopp kan den bli tung att stå emot? 6 streck, där jag håller mig ifrån de två mest spelade. De tror jag inte mer på i någon större utsträckning. Båda Love You:arna är glada 1%:are, som kommer ifrån tilltalande insatser i sina senaste starter.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
dado (+5) Senast redigerad av Fidus den 2016-04-08 klockan 11:16. |
|
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#13 |
|
Japp! Det är ju ett av mina större garderingslopp. Därför givet att ha med hästen en gång till på V75. Kusen visade ju fortsatt form senast.
Då är det knappast läge att släppa hästen redan nu. Vem vill stå kvar på perrongen när tåget går? Det ska inte gå att vinna härifrån mot bra hästar egentligen.
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Ja det är alltid spännande med 1%:are om man bortser från kusken. Själv har jag aldrig förstått varför man ska ägna sig åt kapitalförstörelse genom att spela kuskar som aldrig vinner.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hugotheboss (+5) |
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Skulle inte bli det minsta förvånad om det skräller till i guld och det skulle mycket väl kunna bli Venkatesh som sitter där i morgon.Kan ju få loppet kört i halsen och Örjan kanske vinner med lite tur.
|
|
|
|
|