Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-04-08, 23:39   #31
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2219
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Trots allt hästen som ska göra jobbet brukar jag säga till farsan som spelar mycket kusk. Kuskfaktorn är klart viktig men också viktigt att tänka på att många kuskar är överspelade på namnet. Gäller att hitta kuskar som underspelade i förhållande till sin kapacitet. Christoffer Eriksson, Carl Johan Jepson, Oskar J Andersson och så vidare.
Därför det är extra fantastiskt att vi får lira Johnny och Örjan till nära singelprocent i första. Tror nämligen nån av dom vinner, Björns däremot är riktigt överspelad.

Sen tar jag gärna Global Money i guld till nuvarande procent. Kommer få en fin resa och förhoppningsvis lucka till slut.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-08, 23:41   #32
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2219
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rrylander Visa inlägg
Bergshults Leffe har varit ett skrik varje lördag det senaste, nu äntligen med en riktig kusk igen och då är den inte ens uppe i en procent?
2 raka galopper, nu behandlad för nån åkomma tydligen. Känns inte så het denna gång, oavsett vem som kör. 10 år gammal och den lidnerska knäppen är sannolikt över?
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-08, 23:54   #33
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Därför det är extra fantastiskt att vi får lira Johnny och Örjan till nära singelprocent i första. Tror nämligen nån av dom vinner, Björns däremot är riktigt överspelad.

Sen tar jag gärna Global Money i guld till nuvarande procent. Kommer få en fin resa och förhoppningsvis lucka till slut.
Enig angående Global Money, man ska inte fästa sig helt vid de tre storstjärnorna. Fortfarande lite att man köper grisen i säcken så här tidigt på säsongen när det gäller dem. Jag är ändå lite inne på B.B.S. Sugarlight trots nämnda förutsättningar och sågningar i princip allt förhandssnack. Tror vinstchansen i alla fall är i paritet med streckprocenten för tillfället (runt 40 %). Förstår inte riktigt varför alla vill skriva ner honom så mycket, såg klart bättre ut senast och vägen till ledningen ser öppen ut. Solklart rätt favorit i min mening åtminstone!
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-08, 23:58   #34
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Jag tycker annars omgången känns riktigt intressant efter ett par timmars pluggande. Next To None Sib och Valeur känns som två riktigt bra spikar i respektive avdelning. Den förstnämnda har dock möjligheten att bli en "snackhäst", om den inte redan är det, och kommer nog öka rejält i procent. Säkerligen över 30-strecket. Tycker upp till 40 % och lite till känns rimligt som spikalternativ. God spetschans, jänkarvagn, dåliga lägen och minus på konkurrenter och laddat från tränarhåll. Valeur under 40-strecket är extremt tacksamt, borde ha toppchans i ett bronsgäng på lång distans och med Örjan i sulkyn (en sån häst tar jag gärna Örjan på).

Finns en del skrällar att välja mellan också, lyfter upp Melody Marke och Roses Glory. Melody Marke är rätt grundkapabel och gick starkt utvändigt ledaren i årsdebuten senast. Skor på eventuellt minus, men det kan man köpa till 0,83 %. Gillar avdelning 5 i övrigt, tycker insatsfördelningen är skev och många är spelvärda. Going Popp avslutade vasst i årsdebuten senast, just nu 1,62 %. Tänker måla på rejält i spårtrappaloppen när många tar billiga lösningar. Roses Glory hamnar utanför på streckspelet då Valeur spikas men ändå anmärkningsvärt med 2,47 %. Frågetecken för distansen och kanske liten besvikelse senast men stona blandar och ger ibland och för inte så länge sedan var hon betrodd favorit i ett hyfsat bronsgäng.
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-09, 01:02   #35
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 301
Sharp$: 405
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fidus Visa inlägg
Ju mer jag läser loppet så får jag feeling för Top Notch. Startsnabb och lär vara den första framme att fråga om ledningen. Jag tror de släpper och sedan kan jag casha ut vinsten och bocka för V5-spiken.

Örjan sitter och leker där framme vid senaste vinsten. Walmann använder stora ord inför omgången. Jänkarvagn. Hästen är 9%.

Där har du ett måstestreck!

Jag ska absolut ha med 7 Top Notch Lady Ås.

Kanske kanske 5 Enge Lincoln också. Men nu läser jag i Guiden vad tränaren säger och låter inte riktigt bra i mitt tycke. Säger att han inte hade det rätta trycket senast och fick mjölksyra till slut. Men han tror: "Den genomköraren lär ha gjort honom gott och han är nog förbättrad till den här starten."

2 Sweet'n Sour Akema är i alla fall mitt förstastreck. Nu läser jag vad Claes Svensson säger om honom. Han fick tydligen också mjölksyra i förra loppet och pga detta ska han också vara förbättrad. Är Svenssons bästa chans i omgången enligt honom.
lokatten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-09, 03:33   #36
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Metatrone Visa inlägg
Enge Lincoln är hyperintressant där i mitt tycke. Barfota för första gången, 5/1640, och jänkarvagn på. Kommer säkert öka några procent, men i nuläget en chansspik till 8%. Har varit första tanken sen jag kikade listorna i söndags, och ska nu bara ha modet att hålla fast. Gissar dock att Sjöd"en kommer att skrika om den.

Hoppas att Love Aint Easy börjar dra streck istället då det ser ut som det kan bli drag på den. Loppet kan bli så rackarns dyrt om man börjar att gardera.
Aldrig sett så mycket info i samma lopp när det gäller avd4.Men undrar ändå om det inte är bäst info på 11.Gucci Degato då Peter är mycket nöjd med hästens form.Till 5 % och det långa upploppet så kan man gå loss med en rolig chansspik här då loppet känns krävande på att ta många streck.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-09, 07:27   #37
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 106
Sharp$: 1801
Standard

Helt uträknat i första avdelningen. Det är bara att titta på Örjans styrning med Ottens Casher i senaste loppet där hästen hade gått upp i klass om han var 1:a eller 2:a. Örjan drar rejält i hästen och backar direkt från start, efter ngn hundring så uppstår det lite möjligheter att kunna komma ner i ganska fin position men Örjan drar sig ner till sista häst invändigt, detta med en häst som står i 3 ggr. Sen kör han ingenting förutom att hästen får gå ut i tredje in på upploppet men då är han redan safe för att inte kunna vara 1:a eller 2:a. SPIK på allt idag!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Champinj0nen (+1)
Kusken1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-09, 08:17   #38
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 398
Sharp$: 14204
Standard

I mina ögon så måste Valeur i sista vara omgångens spik med tanke på hur han såg ut innan galoppen. Nu Örjan istället för Petet G
flaque är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-09, 08:32   #39
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 330
Sharp$: 23
Standard

Betaltjänsterna kör som med Spring Erom förra veckan, alla spikar Next To None Sib.
En elvaåring sist nu en nioåring.
Björnland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-09, 08:39   #40
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 93
Sharp$: 1595
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Björnland Visa inlägg
Betaltjänsterna kör som med Spring Erom förra veckan, alla spikar Next To None Sib.
En elvaåring sist nu en nioåring.
Mmm...Untersteiner låter ju även sugen på att köra i spets med T.L.(som har det lite svårt på rikstoton). Svar och lite körning så kan NTNS hamna skevt på det. Har börjat snegla lite mot Tack Wee (som varit riktigt bra på slutet), som jag inbillar mig kan leverera en bra avslutning över upploppet med lite klaff på bitarna.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Björnland (+5)
Metatrone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-09, 08:51   #41
 
Fiduss avatar
 
Reg.datum: okt 2015
Inlägg: 764
Sharp$: 1697
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emeffeff Visa inlägg
Enig angående Global Money, man ska inte fästa sig helt vid de tre storstjärnorna. Fortfarande lite att man köper grisen i säcken så här tidigt på säsongen när det gäller dem. Jag är ändå lite inne på B.B.S. Sugarlight trots nämnda förutsättningar och sågningar i princip allt förhandssnack. Tror vinstchansen i alla fall är i paritet med streckprocenten för tillfället (runt 40 %). Förstår inte riktigt varför alla vill skriva ner honom så mycket, såg klart bättre ut senast och vägen till ledningen ser öppen ut. Solklart rätt favorit i min mening åtminstone!
Det låter påställt runt 3 Arazi Boko när det gäller spets. I trav är allt möjligt. De satsar på att nå/kvala in till Olympiatravet.

Jag vill minnas att den är riktigt snabb ut. Det gäller att först ta sig förbi Robban, men sedan kanske loppet har en annan ledare än du funderat på?
Det går att nå maxplacering genom att elda på i spets likväl som att köra spårsnålt.

Kul om de vågar sikta högt och kör för det. Heja Arazi Boko!

På min kupong får han inte plats. Det blir för dyrt. Att missa ledaren till under 1% kan också visa sig "bli för dyrt".

Citat:
Ursprungligen postat av lokatten Visa inlägg
Jag ska absolut ha med 7 Top Notch Lady Ås.

Kanske kanske 5 Enge Lincoln också. Men nu läser jag i Guiden vad tränaren säger och låter inte riktigt bra i mitt tycke. Säger att han inte hade det rätta trycket senast och fick mjölksyra till slut. Men han tror: "Den genomköraren lär ha gjort honom gott och han är nog förbättrad till den här starten."

2 Sweet'n Sour Akema är i alla fall mitt förstastreck. Nu läser jag vad Claes Svensson säger om honom. Han fick tydligen också mjölksyra i förra loppet och pga detta ska han också vara förbättrad. Är Svenssons bästa chans i omgången enligt honom.
Jag förstår att du gillar 2:an. Jag väljer bort då hästen tappade stilen vid målgång senast. Bra spår ger fina förutsättningar.
Fidus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-09, 09:17   #42
 
Emeffeffs avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 1 105
Sharp$: 2156

Emeffeff
Stats: 36 - 38 - 4
ROI: 107.76%
Vinstprocent: 48.65%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fidus Visa inlägg
Det låter påställt runt 3 Arazi Boko när det gäller spets. I trav är allt möjligt. De satsar på att nå/kvala in till Olympiatravet.

Jag vill minnas att den är riktigt snabb ut. Det gäller att först ta sig förbi Robban, men sedan kanske loppet har en annan ledare än du funderat på?
Det går att nå maxplacering genom att elda på i spets likväl som att köra spårsnålt.

Kul om de vågar sikta högt och kör för det. Heja Arazi Boko!

På min kupong får han inte plats. Det blir för dyrt. Att missa ledaren till under 1% kan också visa sig "bli för dyrt".
Jag hade med honom senast på Kalmar till låg procent, faktiskt. Det var nog ett felbeslut och imorgon står jag över trots bättre läge. Jag tror absolut inte Stoffe kör i ledningen, men allt är möjligt i trav som du säger. Tar dock hellre Arazi Boko till spets initialt än Global Money utifrån ett B.B.S. Sugarlight-perspektiv.

3 Arazi Boko (Christoffer Eriksson) var fin i comebacken, men kom aldrig riktigt in i matchen. Han behöver nog den här genomköraren också. Ett bra utgångsläge och han är väldigt snabb från början. Kommer få vettig position. B.B.S.Sugarlight är en bra rygg här, säger Christoffer.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fidus (+5)
Emeffeff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-09, 09:34   #43
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 74
Sharp$: 175
Standard

Sammanställning av tipsters:

5* 3-3 Next To Non Sib
4* 1-12 Stronghold, 2-6 Sounds Good, 5-12 Angel Rain, 6-10Papagayo E
3* 6-3 Valeur
larockma är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-09, 09:44   #44
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 22
Sharp$: 522
Standard

Bergh


"1 Global Money (Robert Bergh) var bra på Halmstad i årsdebuten. Fick det lopp som han skulle ha och bör gå framåt nu med det loppet i kroppen. Perfekt utgångsläge och kan öppna rätt så bra. Kan välja mellan att köra i ledningen eller att få rygg på någon bra. Med tanke på utgångsläget ska han vara med i segerstriden, säger Preben Sövik."

Är inte denna typisk Bergh att man tror att han ska gå rygg och så leder han runt om?
Spets slut - hämta ut.

Dock tror jag mycket på Picasso Sama och tror inte Bergh vinner två sista på v7 idag vilket gör mitt val lite svårare.
Tycker scampi var heroisk senast och Stig H låter lite väl optimistisk med att han kan vara med där framme, Stig är lika försynt i sina intervjuer som vanligt
pistje är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-04-09, 10:15   #45
 
newbranchs avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 546
Sharp$: 1891
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Metatrone Visa inlägg
Mmm...Untersteiner låter ju även sugen på att köra i spets med T.L.(som har det lite svårt på rikstoton). Svar och lite körning så kan NTNS hamna skevt på det. Har börjat snegla lite mot Tack Wee (som varit riktigt bra på slutet), som jag inbillar mig kan leverera en bra avslutning över upploppet med lite klaff på bitarna.
Vid "normala" förhållanden i V75-3, vem tar spets av Trust Launcher och Next to None Sib?
newbranch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td